Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294589 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1950 Dátum: 2009.10.01 00:30:32 »
Ha egy 0W-20-at beleöntesz egy pohárba, meg egy másikba egy 20W-50-et és beteszed a fagyasztóba, akkor a kiöntéskor látni némi különbséget. De hogy egy 0W-30 és egy 5W-30 között nem, sztem az is tuti.

De várjuk a képeket!

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1951 Dátum: 2009.10.01 09:58:54 »
Ha egy 0W-20-at beleöntesz egy pohárba, meg egy másikba egy 20W-50-et és beteszed a fagyasztóba, akkor a kiöntéskor látni némi különbséget. De hogy egy 0W-30 és egy 5W-30 között nem, sztem az is tuti.

De várjuk a képeket!

Képekkel nem sokra mész, mozgókép kellene, de olyan minőséget nem tudok csinálni sztem, amin jól láccik. Meg fel se tudnám ide tenni(vagy igen?)
Amúgy bárki megcsinálhatja otthon.

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Szerviz
« Válasz #1952 Dátum: 2009.10.01 10:27:00 »
Üdv Mindenkinek!

Corollámnak (4ZZ-FE) közel a 150.000-es szervize. A kopó alkatrészeken kívül sajnos más gondok is vannak.
Az egyik: 15.000 km alatt után kell tölteni kb. 3 liter olajat (Castrol Magnatec 5W40) .

A nagyobb baj több jelenség, aminek az okozója lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás.
130 - 140 km/órás sebesség körül teljesen véletlenszerűen rángat az autó. A rángatás 1-2 mp-ig tart, aztán magától megszűnik.
Előfordul, hogy 100 km folyamatos autópályázás alatt nem rángat, van, hogy 30 km-en belül többször is.
Másfél éve van nálam, azóta alig észrevehetően, de egyre sűrűbben tapasztalható.
A másik, kb. 2000-2200-as fordulatról erőteljes gázadás hatására csörrenő hang jön a motortérből.

Legutóbbi zöldkártyán elvittem Debrecenben a Road Service-hez, ahol azt mondták, az ECU-t kell cserélni, az megszüntetné a csörrenést, de ne foglalkozzak vele, mert más hibát nem okoz, és különben is kb. 250.000 Ft lenne a csere.
A rángatásra nem tudtak semmit mondani.

Tanácsot szeretnék kérni, Kelet-Magyarországon (főleg Debrecenben) hol találok valóban hozzáértő Toyota szerelőt, vagy ha a Road Service-szel van valakinek pozitív tapasztalata (ár, szakértelem) azt is osszátok meg velem!

 :helpsmilie:

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1953 Dátum: 2009.10.01 10:30:19 »
Képekkel nem sokra mész, mozgókép kellene, de olyan minőséget nem tudok csinálni sztem, amin jól láccik. Meg fel se tudnám ide tenni(vagy igen?)
Amúgy bárki megcsinálhatja otthon.

Fel tudod tenni youtube-ra, fél perc a regisztráció, ide közvetlenül be lehet illeszteni a videót a youtube tag alkalmazásával. Már ha komolyan gondolod, hogy ránézésre lehet viszkozitást mérni.

Csináld, ha már elvállaltad.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1954 Dátum: 2009.10.01 10:57:10 »
Képekkel nem sokra mész, mozgókép kellene, de olyan minőséget nem tudok csinálni sztem, amin jól láccik. Meg fel se tudnám ide tenni(vagy igen?)
Amúgy bárki megcsinálhatja otthon.

Fel tudod tenni youtube-ra, fél perc a regisztráció, ide közvetlenül be lehet illeszteni a videót a youtube tag alkalmazásával. Már ha komolyan gondolod, hogy ránézésre lehet viszkozitást mérni.

Csináld, ha már elvállaltad.

Az egész lényege az, hogy ha ránézésre nincs különbség, akkor nehogymár ártson a motornak egy 10W-s olaj a mi éghajlatunkon(ugye kb. ez hangzik el folyamatosan). Egyébként úgy tudom, te is 10W-set használsz(vagy csak múlt idő? :) )


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1955 Dátum: 2009.10.01 11:02:17 »
Üdv Mindenkinek!

Corollámnak (4ZZ-FE) közel a 150.000-es szervize. A kopó alkatrészeken kívül sajnos más gondok is vannak.
Az egyik: 15.000 km alatt után kell tölteni kb. 3 liter olajat (Castrol Magnatec 5W40) .

A nagyobb baj több jelenség, aminek az okozója lehet, hogy ugyanaz a hibaforrás.
130 - 140 km/órás sebesség körül teljesen véletlenszerűen rángat az autó. A rángatás 1-2 mp-ig tart, aztán magától megszűnik.
Előfordul, hogy 100 km folyamatos autópályázás alatt nem rángat, van, hogy 30 km-en belül többször is.
Másfél éve van nálam, azóta alig észrevehetően, de egyre sűrűbben tapasztalható.
A másik, kb. 2000-2200-as fordulatról erőteljes gázadás hatására csörrenő hang jön a motortérből.

Legutóbbi zöldkártyán elvittem Debrecenben a Road Service-hez, ahol azt mondták, az ECU-t kell cserélni, az megszüntetné a csörrenést, de ne foglalkozzak vele, mert más hibát nem okoz, és különben is kb. 250.000 Ft lenne a csere.
A rángatásra nem tudtak semmit mondani.

Tanácsot szeretnék kérni, Kelet-Magyarországon (főleg Debrecenben) hol találok valóban hozzáértő Toyota szerelőt, vagy ha a Road Service-szel van valakinek pozitív tapasztalata (ár, szakértelem) azt is osszátok meg velem!

 :helpsmilie:


Hát ez a 3 liter nem vészes. Mióta van nálad a kocsi? Márkaszervízben volt szervizelve?
Egyébkén ezzel a csörgéssel kapcsolatban eszembe jutott egy dolog, lehet hogy hülyeség. Nem tudom, hol van a holtpont jeladója a motornak, és hogy arrébb lehet-e tenni egy kicsit valamilyen úton-módon. Ha lehetne, akkor ezzel végülis lehetne befolyásolni az előgyújtást. Talán megszüntetné a csörgést. Mégegyszer mondom, lehet hogy hülyeség, nem lehet a gyakorlatban megcsinálni, de elmléletileg loguóikusnak tűnik. :hmmmm: Magyarul át lenne verve az ECU.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1956 Dátum: 2009.10.01 11:04:04 »
Egyébként úgy tudom, ez a rángatás is korai vvti betegség. LEhet hogy ez is az ECU hibája.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1957 Dátum: 2009.10.01 11:05:28 »
Én rángatásról még nem olvastam vvt-i esetében. Csörgés lehet ugye szívócsonk, az olajfogyi megoldása meg sajnos drága mulatság (gyűrűzés vagy mi).
Sztem a 3 liter nem normális kategória...  :ph34r:
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1958 Dátum: 2009.10.01 11:22:09 »
Én rángatásról még nem olvastam vvt-i esetében. Csörgés lehet ugye szívócsonk, az olajfogyi megoldása meg sajnos drága mulatság (gyűrűzés vagy mi).
Sztem a 3 liter nem normális kategória...  :ph34r:

PEdig volt ilyen, motorleállások vagy mik, bár ez valóban ritka. A szívócsonk meg a gyújtás csörgést egyértelműen el lehet különíteni sztem. Igaz, nem hallottam személyesen, de az, hogy terhelésre csinálja, és ECU cserét javasolnak, az a gyújtásos csörgésre utal. Mondom, tüneti kezelésként lehet hogy használna ez a jeladó áthelyezés(ha lehet fizikálisan, akár fabrikálással is). CSak olcsóbb mint egy ECU.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Szerviz
« Válasz #1959 Dátum: 2009.10.01 11:39:59 »
Kisfiatal: elmondtam mar Neked, hogy mertuk olajak viszkozitasat a BME-n, de kutyulj otthon amit akarsz.  ;)

(De jó! Anno a Közlekkaron mi is mértünk. Meg kenőzsír penetrációt. Első év, műszaki kémia.)

A gyári olajfogyi specifikáció ellenére szerintem a literes nagyságrendű olajfogyasztás gyanús. A mai, nagy fordulatszámon is csendes, a terhelést rángatás, tiltakozás nélkül tűrő motorok is igénylik a kiméletes bemelegítést, meg hogy tartózkodjunk a végsebesség közeli hajtástól.
Szerelő mutatott nekem kevesett futott Ave II-ből frissen kiszedett dugattyúgyűrűt, amit kézzel könnyedén összegyűrt. "A végsebesség közeli hajtás" - mondta.
1.4VVti (2004)

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #1960 Dátum: 2009.10.01 11:47:27 »
Az eddigiek alapjan a wikis oldalrol annyi jon at neki, hogy finom a mezes kenyer  :flowers:
:) :flowers:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1961 Dátum: 2009.10.01 12:00:40 »
Egyébként úgy tudom, ez a rángatás is korai vvti betegség.

:D

Na jó, én kiszálltam megint.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #1962 Dátum: 2009.10.01 12:05:13 »
Egyébként úgy tudom, ez a rángatás is korai vvti betegség.

:D

Na jó, én kiszálltam megint.

Tényleg az, majd keresek róla infot. De mint mondtam, ez tényleg nem jellemző, de emléxem, hogy anno olvastam ilyet is, és nem egyet(asszem a joautok.hu-n egyebek mellett), mert akkor nyilván nem "vvti betegség" lenne. Le kéne venni a szemellenzőt. Megintcsak nem azt mondom, hogy xar a Toyota, de ami tény az tény, minek eltagadni, elbagatelizállni?

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Szerviz
« Válasz #1963 Dátum: 2009.10.01 16:38:20 »
Le kéne venni a szemellenzőt. Megintcsak nem azt mondom, hogy xar a Toyota, de ami tény az tény, minek eltagadni, elbagatelizállni?

Az eddigi reagálásokbol már észrevehetted volna, hogy ez itt nem jön be. Széllel szembe ....., na de ezt már ismered.

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1964 Dátum: 2009.10.01 17:21:48 »
Az eddigi reagálásokbol már észrevehetted volna, hogy ez itt nem jön be. Széllel szembe ....., na de ezt már ismered.

Gratulálok, add alá a lovat.