És az indítóárammal mi a helyzet? Azért az sem elhanyagolandó paraméter.
PL:
53Ah -s exide prémium 540A inditóáramot produkál, amig mondjuk sok 60Ah-s egyéb akksi is ennyit vagy inkább kevesebbet ad.
Az én 60Ah-somnak is 540A a maximális indítóárama. Ennél azonban jóval kevesebb kell egy benzines kismotornak (<6 henger, 3l). Szerintem ez nem számít a mi esetünkben annyira.
A nagyobb Ah-s viszont több töltést raktároz, így ha sok a fogyasztó álláskor (hifi, lámpa) vagy sok az indítás a rövid utak miatt átmenetileg, akkor előrébb vagyunk.
Én nem dönthetek más helyett, mindenki olyan márkát vesz, ami neki szimpatikus. Amúgy orbitális különbségek nincsenek közöttük, mindegyik eléggé ratyi. Régebben az akkuk sokkal környezetszennyezőbbek voltak, viszont nem ritkán 8 év fölött is üzemeltek... A környezetbarátságot és az élettartamot jó lenne kombinálni.
Haveromnak a szintén 1.4-es Civicjébe 45Ah-s akku van, relatíve új. De ha áll a kocsija és zenél egy órát, utána már nehezebben indul, pláne ha bent világít. Múltkor a tompítottat rajta felejtette 2-3 órára, ezalatt nullára merült az akkuja. Nálam ilyen gondok nincsenek. Csak néha a lámpa villog be a dobütésre, ha a hifit feltekerem. Bár a xenon óta ez sincs, az 9V-tól megy már...