Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294837 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1725 Dátum: 2009.08.26 21:51:21 »
Gyerekek az akksi ugyben meg azzal zarnam a gondolatot, hogy kicsit is hozzaerto es igenyes autohifisek Exxide-ot hasznalnak. Nem nagyon hiszem, hogy kene ennel tobbet mondani.
Azért azt használják, mert más márka nem nagyon gyárt (ritka) 2 pár elektródás akkumulátort. A hifit meg a másik pár elektródához kötik. Ennyi.


A belepo termekeket meg semmilyen marka eseten nem javallott megvasarolni. 
Ez így van.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1726 Dátum: 2009.08.26 21:52:11 »
A Liqui-moly olaj közül melyiket javasolnád? Láttam a neten akcióban Liqui-Moly Synthoil High-Tech 5W-40, 2825 Ft/liter, ez igen jó ár, szerinted?
Ez sztem annyira jo ar, hogy Palaczk elkezd majd tole felni  :whistling:
Pedig nem kellene, mert ez a reális ár. Szerintem ennyiért ezt kell venni...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1727 Dátum: 2009.08.26 21:55:51 »
Nem akarok beleokoskodni, de a töltőáram nem állandó, bizonyos határok között változik a terhelés függvényébe.

U.I: az aku annál jobb minél nagyobb. Szerintem...  ;)
Meg a töltőáram csökken, minél inkább eléri az akku a teljes feltöltöttséget, ha nincs szabályozva. (Ez már nagyon szőrszálhasogatás.) De nyilván van egy határ, aminél nem tölt jobban.

Szerintem is a nagyobb a nyerő. Egy 60Ah-s alig nagyobb, nehezebb, mint egy 48Ah-s.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1728 Dátum: 2009.08.26 22:08:34 »
És az indítóárammal mi a helyzet? Azért az sem elhanyagolandó paraméter.
PL:
53Ah -s exide prémium 540A inditóáramot produkál, amig mondjuk sok 60Ah-s egyéb akksi is ennyit vagy inkább kevesebbet ad.

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1729 Dátum: 2009.08.26 22:22:49 »
És az indítóárammal mi a helyzet? Azért az sem elhanyagolandó paraméter.
PL:
53Ah -s exide prémium 540A inditóáramot produkál, amig mondjuk sok 60Ah-s egyéb akksi is ennyit vagy inkább kevesebbet ad.


Ez inkább a dieseleknél probléma a nagy végsűrítés miatt, ott is inkább télen. Én hasznosabbnak tartom a folyamatos nagyobb terhelhetőséget, mint az egyszeri nagyobb indítóáramot. Azért az összehasonlítást is hasonló kategóriába nézzük, gondolom a sorozatból a nagyobb Ah-nak nagyobb az indítóárama is.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1730 Dátum: 2009.08.26 22:44:44 »
Látom 'alap tag' lettél  :clap:  :clap:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1731 Dátum: 2009.08.26 22:55:10 »
És az indítóárammal mi a helyzet? Azért az sem elhanyagolandó paraméter.
PL:
53Ah -s exide prémium 540A inditóáramot produkál, amig mondjuk sok 60Ah-s egyéb akksi is ennyit vagy inkább kevesebbet ad.

Az én 60Ah-somnak is 540A a maximális indítóárama. Ennél azonban jóval kevesebb kell egy benzines kismotornak (<6 henger, 3l). Szerintem ez nem számít a mi esetünkben annyira.

A nagyobb Ah-s viszont több töltést raktároz, így ha sok a fogyasztó álláskor (hifi, lámpa) vagy sok az indítás a rövid utak miatt átmenetileg, akkor előrébb vagyunk.

Én nem dönthetek más helyett, mindenki olyan márkát vesz, ami neki szimpatikus. Amúgy orbitális különbségek nincsenek közöttük, mindegyik eléggé ratyi. Régebben az akkuk sokkal környezetszennyezőbbek voltak, viszont nem ritkán 8 év fölött is üzemeltek... A környezetbarátságot és az élettartamot jó lenne kombinálni.

Haveromnak a szintén 1.4-es Civicjébe 45Ah-s akku van, relatíve új. De ha áll a kocsija és zenél egy órát, utána már nehezebben indul, pláne ha bent világít. Múltkor a tompítottat rajta felejtette 2-3 órára, ezalatt nullára merült az akkuja. Nálam ilyen gondok nincsenek. Csak néha a lámpa villog be a dobütésre, ha a hifit feltekerem. Bár a xenon óta ez sincs, az 9V-tól megy már...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1732 Dátum: 2009.08.26 23:40:47 »
A Liqui-moly olaj közül melyiket javasolnád? Láttam a neten akcióban Liqui-Moly Synthoil High-Tech 5W-40, 2825 Ft/liter, ez igen jó ár, szerinted?
Ezt! Pontosan ezt. Az Avensisünkben is ez van. És ennyiért most megint ezt vennénk bele  :szemez: ... Hol árulják ilyen jó áron?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1733 Dátum: 2009.08.26 23:41:56 »
Én úgy tudom, hogy a Syst és a Synt ugyan az, csak másnéven fut. A Synt a régi neve, mostanába Syst S van a dobozokra ütve.
Nekem ez nem teljesen áll össze - lévén a Synt-et teljesen szintetikusnak titulálják, míg a Syst-et csak rész-szintetikusnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #1734 Dátum: 2009.08.27 00:15:42 »
Idézet
Azért azt használják, mert más márka nem nagyon gyárt (ritka) 2 pár elektródás akkumulátort. A hifit meg a másik pár elektródához kötik. Ennyi.

Kevered a Banner Unibullal, aminek egyáltalán nem a hifi miatt van 4 kivezetése, hanem ettől univerzális, tehát jobb+ és bal+ helyére is bemegy. Amiért a hifisek mégis Exxidot használnak, annak az az oka, hogy a Maxima direkt nagy igénybevételre van tervezve. Amúgy az új StopStartos Yarishoz is az Exxide szállítja az akksit...
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1735 Dátum: 2009.08.27 00:39:21 »
Kevered a Banner Unibullal, aminek egyáltalán nem a hifi miatt van 4 kivezetése, hanem ettől univerzális, tehát jobb+ és bal+ helyére is bemegy. Amiért a hifisek mégis Exxidot használnak, annak az az oka, hogy a Maxima direkt nagy igénybevételre van tervezve. Amúgy az új StopStartos Yarishoz is az Exxide szállítja az akksit...
Az Exxide-nak van olyan akkuja, ami 2 pár sarus, külön a hifiseknek nyomatják. Vmi 80 rugó darabja. Lehet, hogy egyről beszélünk. Ők a plusz sarut kihasználják, nem az univerzalitás fontos nekik... Arra kötik a hangcuccot.

Amúgy a csúcskategóriás Exxide biztosan jobb, mint egy közepes bármi. Két közepet nézve már nem biztos, hogy az Exxide a jobb... Ezért is rossz ez a hifis példa.
A továbbiakban nem érdekel az dolog, mindenki azt használ, amit akar és akkorát, amekkorát akar.


StartStop meg egy faxság, hosszú távon kinyírja az indítómotort és a motornak sem tesz jót a sok indítgatás. Mellesleg hamar megdöglik ettől az akku is szerintem.
Spórolunk a városban 3 deci benzint, majd kiadunk 100.000-ret indítómotorra, meg akkura... Megéri. :devil:

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1736 Dátum: 2009.08.27 07:05:14 »
StartStop meg egy faxság, hosszú távon kinyírja az indítómotort és a motornak sem tesz jót a sok indítgatás. Mellesleg hamar megdöglik ettől az akku is szerintem.


Prius megvan?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1737 Dátum: 2009.08.27 10:20:40 »
StartStop meg egy faxság, hosszú távon kinyírja az indítómotort és a motornak sem tesz jót a sok indítgatás. Mellesleg hamar megdöglik ettől az akku is szerintem.


Prius megvan?
Még nincs meg, de szeretnék egyet. Azért az egy igazi műszaki csemege, nem hasonlítanám a Yaris utólagosan kitalált hülyeségéhez. Ott tök más a motor, az összekapcsolások, stb.

A Corollám is lehetne ennyi erőből StartStop-os. Amúgy részben az, mert ha a vasúton jön a vonat, akkor leállítom, majd miután elment, beindítom... :D

Visszatérve az akkura, a Priusba tényleg Toyota az akku, ugyanis azt a Toyota fejleszti és titkolja is a konstrukciót... Minden másba úgy veszik ők is.

Amúgy azon spekuláltam a múltkor, hogy a Toyota olaj is biztos vmelyik másik nagy cégtől van. De amekkora gyár, lehet, hogy megérné saját finomítót csinálni és maguknak gyártani az olajakat... Azért hihetetlen mennyiség fogy olajból.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1738 Dátum: 2009.08.27 10:34:41 »
Amúgy azon spekuláltam a múltkor, hogy a Toyota olaj is biztos vmelyik másik nagy cégtől van. De amekkora gyár, lehet, hogy megérné saját finomítót csinálni és maguknak gyártani az olajakat... Azért hihetetlen mennyiség fogy olajból.

Azért egy vállalat nem így működik. Az alkatrészeket is beszállítóktól veszik, miért ne tennék ezt az olajjal is? Arról nem is beszélve, hogy a világon szinte mindenhol futnak Toyota-k, akkor szerinted hány helyen gyártsanak olajat? :cool2:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1739 Dátum: 2009.08.27 10:39:39 »
Amúgy azon spekuláltam a múltkor, hogy a Toyota olaj is biztos vmelyik másik nagy cégtől van. De amekkora gyár, lehet, hogy megérné saját finomítót csinálni és maguknak gyártani az olajakat... Azért hihetetlen mennyiség fogy olajból.

Azért egy vállalat nem így működik. Az alkatrészeket is beszállítóktól veszik, miért ne tennék ezt az olajjal is? Arról nem is beszélve, hogy a világon szinte mindenhol futnak Toyota-k, akkor szerinted hány helyen gyártsanak olajat? :cool2:
Igaz, tutira veszik, csak elgondolkodtam rajta. Mondjuk Európa nem nagy (Ámerikához, Ázsiához képest), oda lehet, hogy elég lenne egy finomító. Jó, biztosan nem lenne akkora buli nekik, nem hiszem, hogy ezzel szeretnének még pluszban foglalkozni...

Szerintem egyébként egy fix beszállítójuk sincsen, simán el tudom képzelni, hogy minden kontinensre vagy akár térségre külön beszállítók vannak... Ha lenne egy fix beszállítójuk, akkor szerintem már megállapodtak volna, hogy a Toyota reklámozza őket világszerte és fordítva. Mint a Renault-Elf. Bár ez csak naiv spekuláció.