Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294785 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Szerviz
« Válasz #1650 Dátum: 2009.08.25 19:34:22 »
Nem 55 Ah-s akku kell a kocsiba szerintem, hanem 60-as. Az méretben is stimmelne. Ha vmi nem stimmel, akkor nem barkácsolni kell, hanem a megfelelőt beletenni... Nemcsak tovább bírja a nagyobb, ami télen sokat számít, de a max. indítóárama is nagyobb...
A feliratok alapján nem derült ki, hogy a gyári mekkora. Egy szám volt rajta, ami "olvasható": ...5020... ez alapján akár 50-es is lehet.  ;)
AMúgy a japó akksi kisebb és a kialakítása is más, így a gyári lefogató pont passzolt rá. A mostani nagyobb és a lefogató nem tudott semmihez rögzülni, de megoldottam.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #1651 Dátum: 2009.08.25 19:58:50 »
Nem 55 Ah-s akku kell a kocsiba szerintem, hanem 60-as. Az méretben is stimmelne. Ha vmi nem stimmel, akkor nem barkácsolni kell, hanem a megfelelőt beletenni... Nemcsak tovább bírja a nagyobb, ami télen sokat számít, de a max. indítóárama is nagyobb...
A feliratok alapján nem derült ki, hogy a gyári mekkora. Egy szám volt rajta, ami "olvasható": ...5020... ez alapján akár 50-es is lehet.  ;)
AMúgy a japó akksi kisebb és a kialakítása is más, így a gyári lefogató pont passzolt rá. A mostani nagyobb és a lefogató nem tudott semmihez rögzülni, de megoldottam.

-Mellesleg lehet kapni "japán " kialakítású aksit ( kb 1,5x áron) , magasabb, és keskenyebb; de pl feleségem corollájában is egy műanyag darabbal van a lefogató megtoltva 3 éve hibátlanul.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1652 Dátum: 2009.08.25 20:01:18 »
Exide került bele. Ami benne volt, az meg Nippon feliratú (már ami "fehér ember" által olvasható karakterekkel van írva).
Szerintem nálatok a coriban ugyan az az akksi van, mint az enyémben. Nippon felirat, meg van valami márkanév is, de arra most nem emlékszem. Viszont ugye ez nem gondozásmentes akksi, hanem tölteni kell bele deszt.vizet, meg mittudomén mit kell vele csinálni, teljesen sötét vagyok akksi témában. Viszont érdekes, hogy a gyári akksira nem írták rá, hogy milyen fajta, vagyis hogy hány amperórás.
Egyébként tudja valaki, hogy ezekre rá kell tölteni néha egy kis áramot, vagy csak a folyadékszintet kell figyelnem? Végül is egy 5-6éves akksiról van szó. Mikor cseréljem le, amikor egyszer megszívom vele, vagyis lemerül?Vagy vigyem el beméretni? :hmmmm:

Rodie555

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: Szerviz
« Válasz #1653 Dátum: 2009.08.25 20:55:50 »
Köszönöm a választ!
Lenne még itt egy pár kérdésem hogy mikor érdemes cserélni, és hogy milyen minőséget érdemes belerakni(márka)?
-levegőszűrő
-olajszűrő
-fékbetét
-motorolaj
-hosszbordásszíj (Azt már tudom hogy a Gates a tuti:)
-fékolaj
-hűtőfolyadék
Az autó 2002 E12 70ezer kilométer.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #1654 Dátum: 2009.08.25 21:20:03 »
Dízel vagy benzin?  :sorcerer:
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Szerviz
« Válasz #1655 Dátum: 2009.08.25 21:23:12 »
Gőz.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #1656 Dátum: 2009.08.25 21:36:29 »
 :D [rohog] :lol:
Gabe 254.

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1657 Dátum: 2009.08.25 21:46:06 »
Köszönöm a választ!
Lenne még itt egy pár kérdésem hogy mikor érdemes cserélni, és hogy milyen minőséget érdemes belerakni(márka)?
-levegőszűrő
-olajszűrő
-fékbetét
-motorolaj
-hosszbordásszíj (Azt már tudom hogy a Gates a tuti:)
-fékolaj
-hűtőfolyadék
Az autó 2002 E12 70ezer kilométer.


Maximalista vagy, vagy csak kocsikázni szeretnél?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1658 Dátum: 2009.08.25 21:50:02 »

-levegőszűrő = gyári
-olajszűrő = gyári
-fékbetét = jakoparts (bár hidegen csikorog egy kicsit)
-motorolaj = Mobil1 - Castrol


barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1659 Dátum: 2009.08.26 00:18:41 »
Köszönöm a választ!
Lenne még itt egy pár kérdésem hogy mikor érdemes cserélni, és hogy milyen minőséget érdemes belerakni(márka)?
-levegőszűrő
-olajszűrő
-fékbetét
-motorolaj
-hosszbordásszíj (Azt már tudom hogy a Gates a tuti:)
-fékolaj
-hűtőfolyadék
Az autó 2002 E12 70ezer kilométer.
Szerintem:
Levegőszűrő: Japanparts vagy Mann-Filter, ha megfizethető

Olajszűrő: Mann-Filter, ez olcsó és nagyon jó

Fékbetét: Ferodo, ATE, de nekem most Japanparts van és ezzel is meg vagyok elégedve.

Olaj: Eneos 5W-30, Mobil1 ESP Formula 5W-30, 4l

Szíj: Gates  ;)

Fékfolyadék: bármilyen márkásabb, min DOT4, de ha van rá pénz, akkor DOT5.1. Ugyanezt a kuplungba is cserélni egyidőben a maradékkal...

Hűtőfolyadék: márkás, de jókat hallani a Toyotásról is. Én legközelebb a Toyotásat teszem majd bele. Toyota Long Life Coolant: normál, piros, Toyota Super LLC: lila, ez a jobb, de drágább is...

Váltóolaj: Eneos 75W-90, Motul Motylgear 75W-90 --> ezek félszintetikusak, de jók. Motul Gear 300 75W-90: ez fullszintis, de nagyon drága, 2l

Gyertya: Ha 60.000-nél nem volt esetleg gyertyacsere, akkor most aktuális mindenképpen: NGK BKR5EYA-11, Denso K16-RU11, (Bosch FR8KCU: de nem ajánlott ez részemről...)

Pollenszűrő: Ellenőrizni, ha koszos, akkor venni bele egy újat. Ebből a legolcsóbbat kell venni, különbség minimális és évente úgyis kuka...

Klíma: Töltetet ellenőriztetni a leengedős és megmérős módszerrel. Sima nyomásmérés nem ér semmit sem. Ha büdös, akkor pucoltatni.


Ha túl vagy ezen, akkor ajánlott egy ECU reset tekintettel a km-re és a változásokra... ;)

A legfontosabb, hogy jó szakember csinálja vagy jó hírű mszervíz.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Szerviz
« Válasz #1660 Dátum: 2009.08.26 07:12:46 »
Egyébként tudja valaki, hogy ezekre rá kell tölteni néha egy kis áramot, vagy csak a folyadékszintet kell figyelnem? Végül is egy 5-6éves akksiról van szó. Mikor cseréljem le, amikor egyszer megszívom vele, vagyis lemerül?Vagy vigyem el beméretni? :hmmmm:
Nálam két éve télen kezdődött, hogy hosszabb állás után egyszerűen lemerült, de úgy, hogy a központi zár sem bírt nyitni.
Akkor töltögettem 3-4 naponta, meg néha pótoltam egy kis desztvizet. Majd jött a tavasz és őszig nem volt gond. Előre gondolkodván vettem egy új akksit, ha a gyengélkedés első jeleit látnám, akkor azonnal tudjam cserélni. Nos, a telet ragyogóan teljesítette a régi akksi  :hmmmm: Most adta meg magát. Mondjuk a kocsi rövid, városi távokon van használva, ez nem túl akksibarát.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1661 Dátum: 2009.08.26 07:46:44 »
Viszont ugye ez nem gondozásmentes akksi, hanem tölteni kell bele deszt.vizet, meg mittudomén mit kell vele csinálni, teljesen sötét vagyok akksi témában. Viszont érdekes, hogy a gyári akksira nem írták rá, hogy milyen fajta, vagyis hogy hány amperórás.
Egyébként tudja valaki, hogy ezekre rá kell tölteni néha egy kis áramot, vagy csak a folyadékszintet kell figyelnem? Végül is egy 5-6éves akksiról van szó. Mikor cseréljem le, amikor egyszer megszívom vele, vagyis lemerül?Vagy vigyem el beméretni? :hmmmm:
A folyadékszint időnkénti ellenőrzésén, illetve szükség szerinti utántöltésen kívül nem kell csinálni az akksival semmit. Illetve még esetleg annyit, hogy időnként, ha már nagyon koszos, némi szappanos vízzel le lehet mosni a felső felületét - és a sarukat sem árt megtisztítani, ha már nagyon kiütközik rajtuk a "grünspan" - a jobb kontakt érdekében.

De ha már döglődik, nemigen tudsz vele csinálni semmit. Persze, ha veszed a fáradságot és időnként töltögeted, akkor kicsit elodázhatod a végét, de ennek is inkább csak akkor van jelentősége, ha folyton nagyon rövid utakat mész vele, tehát ha nagyon kevés km esik egy indításra.

Amúgy annak, hogy hirtelen "megtréfáljon", viszonylag kicsi az esélye. Ez jellemzően olyankor fordulhat elő, ha mondjuk már öreg az akksi, de a napi rendszeres használat miatt nem veszed észre, hogy gyengül - aztán egyszer vmiért nem mész vele mondjuk egy hétig. Ilyenkor, pláne ha ez télen történik, megeshet, hogy beülsz az autóba és se kép se hang  :ph34r: ... Ennek elkerülésére célszerű egyrészt figyelni az önindító sebességét, nem válik-e fokozatosan egyre lassabbá - másrészt villamossági szakműhelyben megméretni, hogy terhelés alatt (indítózás) mennyire esik le a feszültség? Ha ez jelentős, akkor már érdemes lehet preventíven kicserélni az akksit.

Az öt éves gyári Toyota akksi már mindenképpen öregnek számít, túl sokat már ne várj tőle. Ha tartja magát az átlaghoz, akkor még max egy éve van hátra; de pl. a szintén 2004-es (júniusi) Avénkban mi már kicseréltettük nyár elején, mert egyre lassabban forgatta az indítót, és le is esett közben eléggé a feszültség. Márpedig az a gond ezekkel a modern autókkal, hogy ha a feszültség leesik egy határérték alá (ezt most nem vágom pontosan, 9 volt talán?), akkor letilt minden, onnantól se kép, se hang. És állítólag ez pl. nem tesz jót az ECU-nak sem!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1662 Dátum: 2009.08.26 08:02:03 »
Lenne még itt egy pár kérdésem hogy mikor érdemes cserélni, és hogy milyen minőséget érdemes belerakni(márka)?
Csak kiegészíteném, amit a többiek írtak.
-Légszűrőt állapot alapján cserélj. Nézd meg; ha nagyon koszos, cseréld.
-Bordásszíjat, ha jól tudom, először a 105 ezer km-es szervíznél kell cserélni - de ennek azért kérdezz utána telefonon pl. vmelyik márkaszervízben.
-Fékbetétet akkor kell cserélni, ha már kopott. Ezt akusztikusan jelzi, de meg is lehet persze nézni. Ha már csak 1-2 mm a vastagsága, mindenképpen cserés.
-Fékfolyadékot mindenképpen cserélni kell, ha ez még nem történt meg korábban! Kuplung folyadékot nem szükséges cserélni, a gyár nem írja elő. Majd talán, ha dupla ennyi idős lesz az autó...
-Hűtőfolyadék kérdőjeles. Attól függ, milyen van benne, mert pl. a Super Long Life Coolant nevű gyári löttyöt csak jóval később kell cserélni.
-Motorolaj: én elsősorban a nekünk nagyon bevált Liqui Moly-t ajánlanám, ami egy drága, de csúcsminőségű német olaj. Másodsorban a Motult vagy a Fuchsot, illetve a közismert márkák közül a Mobilt. A Castrollal elég sok a negatív tapasztalat, szóval azt kevésbé; az Eneos nevű olajról pedig egyelőre nincs semmilyen tapasztalatunk, én kísérletezés helyett inkább a beváltat választanám.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1663 Dátum: 2009.08.26 09:26:09 »
az Eneos nevű olajról pedig egyelőre nincs semmilyen tapasztalatunk, én kísérletezés helyett inkább a beváltat választanám.
Én az Eneos váltóolaját már beleraktam az E12-ünkbe. Sokkal finomabban kapcsolható minden fokozat, mint a TAF-X-szel... Szerintem sokkal jobb. Abba sem volt olyan sok km, hogy attól akadozhatot volna a váltó.  Most tökéletes minden fokozat. Eddig bejön ez az olaj.

Én szeretem a motorolajakkal kapcsolatos dolgokat - ez köztudott - ezért is fogom most ősszel az Eneos motorolaját is kipróbálni 8 autóban...

Légy Te is innovatív és legyél te is a fórumon az egyik tesztelő! Ha soha senki sem használja, próbálja ki, akkor soha sem lesz megfelelő tapasztalatunk róla...


P.S.: Sokkal jobban örülök, mikor vki idő előtt akar szervizelni, alkatrészt cserélni, mint az adott idő után. Rodie555 eddig gondos gazdának tűnsz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1664 Dátum: 2009.08.26 09:39:41 »
Légy Te is innovatív és legyél te is a fórumon az egyik tesztelő! Ha soha senki sem használja, próbálja ki, akkor soha sem lesz megfelelő tapasztalatunk róla...
Hát, ez úgy általában ellentétes az én gondolkodásmódommal  ::) ... "Nyertes csapaton ne változtass", én így működök. Ha valamiről széles körű (!) pozitív tapasztalat van, akkor arra esetleg hajlandó vagyok átállni. Lásd Mobil, például. De hogy én legyek a kísérletező? Nem, kösz  :nonono:

Viszont a Mobillal kapcsolatosan meg továbbra is tartok attól, hogy hamisítványt fogunk ki  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.26 09:41:34 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )