Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2294784 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #1410 Dátum: 2009.03.15 19:39:09 »
Hamár szervízleírás, én is szervizeltem ma.

E11 Corolla baloldali izzócsere.

-Előszöris az E12 lámpája tökéletesen szerelhető ehhez képest.

Szükséges szerszámok:
-Ha szólsz ET-nek, megoldható szerszám nélkül!
-1db 10-es kulcs, 1db csillagcsavarhúzó ( ha ez nincs, akkor akkumulátor kiszereléssel megoldható a csere)
A csere
1.) -lámpa 2db 10-es csavarja kicsavar, index kereszthornyos csavarja kicsavar, lámpa kiborít, izzó kicserél.
2.) -Lámpa visszarak, index pepattint csavar betesz - de nem, index furata a lámpa tartója alá ment.
3.) -Lámpa kiszed, index kipattint, lámpa vissza, index vissza, az előző hibából okulva erősen figyelve, hogy nehogy rossz helyre menjen.
4.) -Végre a helyén, index vissza, csavar becéloz, gyerek biciklivel a bokának csapódik, csavar beejt a lámpa mögé.
5.) -Gyerek leszid, 10-es kulcs jól jön, a bicikli kormány beállításához.
6.) -Lámpa ki, index ki, csavar megkeres, - 10 perc keresés után megvan, de oda ET keze sem fér be. csavarhúzóval lelökdös
7.) -Még jó hogy nem az akkut szedtük ki, így arrább  lehet tolatni, hogy a leesett csavart megkeresük.
8.) - Még mindíg nem álltunk eléggé hátra, mert az a francos csavar 30 centiről leesve 1m-re gurult - fizikai lehetetlenség 0,3 m esés után az 1,5g tömegű csavarnak nem lehet ennyi kinetikus energiája - ha egyszer lesz időm, kiszámolom, hogy elméletileg meddig gurulhatott volna.
9.) - lásd 3.pont
10.) - megpróbáljuk a 4. pontot csavarbeejtés nélkül megcsinálni, gondosan körülnéz, gyerek sehol - csavar be, és meghúz.
11.) - lámpa rögzítő csavarok vissza, majd meghúzásuk 10-es dugókulccsal. Kulcs zárhídnál leugrik, 10-es bit a hajtókarról le, légbeszívó müanyagba be, eső nekikezd. - anyád -
12.) - Légbeszívó csonkot lapos csavarhúzóval, és némi feszegetéssel szétszed, hosszú dróttal 10-es dugókulcs kipiszkál, óvatosan kiemel.
       - félúton visszaesik - ismét kikotor, drót jobban hajlít, beleakaszt, kiszed.
13.) - Csavar meghúz, eső jobban esik, lámpa tesztel, tökéletes.
14.) - motorháztető lecsap, nagy recsegés, motor felnyit, összetört izzó a légszűrőházon. - izzómaradványok kukába juttatása - motortető óvatos lecsukása.
15.) - bemegy, kezetmos, kulcskészlet hol van - anyád! - kocsihoz vissza, motortér kinyit, kulcskészlet kivesz, körülnéz, már nincs benn semmi nem odavaló, motorháztető lecsuk.
16.) - ajtót bezár, és az eddig benne fityegő kulcsot kivesz.

- és már kész is az izzócsere :D

A leírt történet kitalált, ha hasonlítana valóságos eseményekhez az nem véletlen.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1411 Dátum: 2009.03.15 20:18:38 »
Sziasztok! Tegnap szétszedtem a gépet,mert kicsit fent fogott a kézifék! Ki kellett szedni a kardánboxot,és a kézifék karja alatt van az állítócsavar.

Én anno bevittem ezzel a panasszal a Corollát a márkaszervízbe. Megoldották - de nem a kézifék-karnál állítottak, hanem magán a fékszerkezeten, hátul, a kerekek leszerelését követően.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1412 Dátum: 2009.03.15 20:31:43 »
Addíg kell feszíteni a kézifék bowdenjét az állítócsavarral,amíg behúzáskor ötöt nem kattan.

Nem emelted meg az autó hátulját, hogy mikor kezd el fogni a kézi? :hmmmm:

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1413 Dátum: 2009.03.15 20:35:40 »
-Ha szólsz ET-nek, megoldható szerszám nélkül!

Pffff, Te meg inkább szenvedtél vele :flowers: :D :tt2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1414 Dátum: 2009.03.15 20:39:38 »
Hamár szervízleírás, én is szervizeltem ma.

Hát ez hatalmas volt  :D :lol: [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Szerviz
« Válasz #1415 Dátum: 2009.03.15 20:48:08 »
A Toyota gyári gumi és szövetszőnyegei szerintem kifejezetten jó minőségűek.
A méretpontosságot nem is említem.
Ne is! Az Aurisba 12e helyett "akciósan" 8,5e ért vett gyári gumiszőnyeg-garnitúra méretezése nagyon gáz! A hátsó sorba lehetetlen úgy berakni, hogy ne gyűrődjön, illetve, hogy összeakadjanak a puzzle-s fülek középen.
Arról már nem is beszélve, hogy sokkal kisebb a vezetőoldali gyári szőnyeg, mint a korábban használt univerzális, így 1. sokkal jobban ki van téve a kopásnak a padlókárpit. 2. sokkal több a kosz az autóban 2 takarítási intervallum között, ami stabilan 2 hét nálam. Szóval, ha vkinek nincs és akarna ilyesmit, sokkal jobb helyekre is odavághatja az arra szánt lét! :ph34r:
Egyébként miért van az, hogy aki az autó rendelése során kért/kapott bele gyári gumiszőnyeget, annak "korong-mintás" (és jellemzően passzentos), aki pedig utólag rendelt (lásd pl. én) annak négyzetes mintázatú (és csálé)???
hazard

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1416 Dátum: 2009.03.15 21:11:07 »
[
Ne is! Az Aurisba 12e helyett "akciósan" 8,5e ért vett gyári gumiszőnyeg-garnitúra méretezése nagyon gáz! A hátsó sorba lehetetlen úgy berakni, hogy ne gyűrődjön, illetve, hogy összeakadjanak a puzzle-s fülek középen.

Nem tudom, hogy ez a Toyota Hungária "érdeme", de gáz. Az ilyen apró húzásokkal lehet leépíteni a korábban jól csengő márka image-et.
Az E12-eshez meg kb nyár vége óta (téli szezon eleje) nem lehet kapni gumiszőnyeget.
Úgy látszik a gumiszőnyeg mind mérnöki alkotás, mind kereskedelmi áru kifogott a magyar Toyotan..... :no:

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Szerviz
« Válasz #1417 Dátum: 2009.03.15 22:17:58 »
Addíg kell feszíteni a kézifék bowdenjét az állítócsavarral,amíg behúzáskor ötöt nem kattan.

Nem emelted meg az autó hátulját, hogy mikor kezd el fogni a kézi? :hmmmm:

Nem emeltem gurítottam! De én rutinból nyomom,már csináltam egy pár ugyanilyet! Tapasztalat az öt kattanás! ;)
Egy Toyota sosem hagy cserben!

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Szerviz
« Válasz #1418 Dátum: 2009.03.16 09:04:33 »
Sziasztok!

Én is vettem gyárilag tálcákat meg szőnyegeket amikor kocsit vettem, de aztán ismerőssel elmentem a csomagtértálcásokhoz. Készségesek voltak, mindent ki lehetett próbálni, postán is küldenek és minden tudnak. www.csomagtertalca.com
Én nagyon meg vagyok velük elégedve, s nem utolsó sorban olcsóbb is, mint a képviseleteken:D
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #1419 Dátum: 2009.03.16 15:20:27 »
Nem emeltem gurítottam! De én rutinból nyomom,már csináltam egy pár ugyanilyet! Tapasztalat az öt kattanás! ;)

Jah, az más, okés, de sztem ha valakinek nincs tapasztalata -és otthon akarja megcsinálni- azért nem árt megemelni a hátulját ;)

damil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Szerviz
« Válasz #1420 Dátum: 2009.03.23 07:50:43 »
Volt-e valaki mostanában 1.4 d4d corollával 30000-res szervizen? Mi hol mennyi???

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Szerviz
« Válasz #1421 Dátum: 2009.03.23 15:59:28 »
Most akkor mi az igazság? Érdemes szabályoztatni a féktárcsákat, vagy nem? Nálam autópálya-tempónál való normális, közepes fékezésnél durván rázza a kormányt, viszont mondtak már olyat, hogy az angol gyártásnál megette a fene, mert az első nagyobb fékezésnél így is, úgy is hullámos lesz. Megoldást csak a japán upgrade jelent, amihez viszont a tárcsán kívül a féknyerget is cserélni kell. Megjegyzem a haverom japán gyártású autóján sokkal-sokkal jobban harap a fék, mint az enyémen, arról nem beszélve, hogy két nap állás után az enyémen az első két fékezésnek olyan hangja van, mintha személyvonat állna meg (a brutál súrlódó hang hátulról, a hátsó fékek felől jön, pedig ott betéteket cseréltek gyárira), arról nem is beszélve, hogy kézifékkel értelmes fékhatást eddig egyszer sikerült - igazi mélyről jövő dühből - elérnem, de ezt betudom a hátsó tárcsaféknek....

Szóval
- létező probléma-e ez az angol gyártásnál?
- megszüntethető-e szabályozással?
- valóban jó eséllyel ugyanolyan lesz?
- valóban ennyire eltér a két gyártás fékrendszere? Miben különbözik?
- valóban nincs olyan féktárcsa, ami nem fog behullámosodni?
- valóban azért nem harap úgy, mert angol, és nem japán?


valaki....  :?:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #1422 Dátum: 2009.03.23 16:31:39 »
A gyártás helyének szerintem semmi köze hozzá. Nagyon sokszor tapasztaltam már ezt a hozzáállást, hogy ha vmi műszaki probléma adódik, azt ráfogják a gyártás helyére.

Ami a szabályozást illeti - egy próbát szvsz megér, lévén nem kerül vmi sokba. De sanszos, hogy hosszú távon megint elő fog jönni a dolog sajnos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #1423 Dátum: 2009.03.23 17:16:14 »
Corolla E12 1,4 vvti 75ezres szerviz: 15.900.-Ft (az olajat én vittem)
Tartalmazta:
gyári levegőszűrő anyagár, gyári olajszürő anyagár
75ezres km szerviz munkadíj
+külső kézi mosás, belső takarítás


Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Szerviz
« Válasz #1424 Dátum: 2009.03.23 17:34:47 »
A gyártás helyének szerintem semmi köze hozzá. Nagyon sokszor tapasztaltam már ezt a hozzáállást, hogy ha vmi műszaki probléma adódik, azt ráfogják a gyártás helyére.
Ami a szabályozást illeti - egy próbát szvsz megér, lévén nem kerül vmi sokba. De sanszos, hogy hosszú távon megint elő fog jönni a dolog sajnos.

Igy van, nem a gyártás helyétöl függ, hanem a minöségtöl.
Féken nem sporolnék. Ha a tárcsa már üt, akkor egyszer már nagyon forro volt, "megégett", gondolom kékes szinü. Azon aztán lehet szabályozni, semmi értelme, elöbb utobb megint ráz. Legfeljebb kétszer dolgozik a mühely. Ujat kell venni.