apámnak elsődleges prioritás volt a sima, egyenletes haladás. Aztán persze nekem is ezt tanította .
A másik, amir megtanultam tőle, hogy nem fékezgetünk fölöslegesen, ott a motorfék, és vissza is lehet kapcsolni. Csak akkor fékezünk, ha az elkerülhetetlen.
Na , hát ebből a szempontból én nem kaptam jó iskolát , mert apám az üresben gurulás nagy szerelmese . Amint lehet , már rakja is ki üresbe a váltót . Kereszteződés előtt , lassító kocsisor végén , lejtőn , stb stb ... A motorféket gyakorlatilag nem is használja . Rövidebb gurulásokkor is legalábbis kikuplungol .
Persze amikor ő tanult vezetni (70-es évek legeleje) , akkor ez indokolt is volt , mert sok benzint lehetett így megtakarítani . Az akkori autókban , ugye , még nem volt tolóüzemi lekapcsoló .
Egyébként amíg meg nem vettem a Camryt , én is így vezettem . Addig , ugye , Moszkvicsaim voltak - bőtorkú jószágok , amelyek rákényszerítették az embert a spórolás minden lehetséges módjának alkalmazására .
A Camry megvétele után fokozatosan rászoktattam magam a motorfék használatára , és öt esetből négyszer eszembe is jut - bár ha nagyon elgondolkodva , ösztönösen vezetek , akkor most is hajlamos vagyok gurulni - hiába , kilenc év megszokást nehéz teljesen levetkőzni :roll: ... Az is megesik néha még mindig , hogy a kocsiba beülve a kormányoszlop bal oldalára akarom dugni a slusszkulcsot
- mert a Moszvicsban ott volt . Egyébként ez szerintem jó megoldás volt (lehetett egyidejűleg indítózni és váltót/kéziféket kezelni) , nem tudom , miért állt át majd' minden autógyár a gyújtáskapcsoló jobb oldalra szerelésére
:roll:
Viszont ami apámat illeti : őt képtelen vagyok rászoktatni a motorfékezésre . Túl erős benne a megszokás . Néha eszébe jut , de többnyire nem .