Szia, azt írtam, hogy SZINTE. :-) Az nem u.az. Én is iszonyatosan spórolósan, akarom mondani okosan vezetek, a jelenlegi autóm gyár által megadott vegyes fogy. értéke 6,5 liter/100 km és én 5,5 literrel autókáztam rendszeresen. Amikor így volt, 9 liter volt az APEH norma az 1.4-es motorra, de most is 8,6 liter/100 km.
Egy idézet az új Yaris Hibriddel elvégzett tesztből:
"A Toyota 3,5 literes átlagfogyasztást ígér, a valóságban azonban majdnem 6 lett a vége, ami nagy különbség, és még a nemzetközi menetpróbán elért 4,3 litertől is messze van, de mentségére legyen mondva, hogy a teszthét alatt nem ment nulla fok fölé a mutató, és spórolni valahogy senki se próbált vele."
Biztosan van, aki simán veri a 3 litert, de ha a kiküldetés során 3,5 liter a viszonyítási alap (azt fizeti a munkáltató a 9 Ft/km-en felül), akkor az szerintem nagy gáz.
Egy apró példa, kicsit magamra faragva:
Évi 15 ezret teszek meg kiküldetésben és a jelenlegi autómmal 1.4 LPG, horvát LPG-vel tankolva km-enként 14,5 Ft-tal olcsóbban közlekedem, mint a NAV-os költségkeret, tehát 217.500.- Ft-ot takarítok meg (ez elegendő arra, hogy folyamatosan megfelelő műszaki/biztonsági színvonalon tarthassam az autóm).
Ha hibriddel járnék és a hibrid gyári fogyi adata alapján menne az elszámolás, valószínűleg ennek a bő 200 ezer Ft-nak úgy inthetnék búcsút, hogy közben az autó fenntartási ktg.-ek még emelkednének is (a Camry azért nem alsó-közép kategória).
Remélhetőleg érted a kérdéseimet kiváltó okot. Szeretnék tisztán látni, mielőtt meghozom a végleges döntésem.
Üdv. és BÚÉK minden Fórumtársnak!