Egy gyári vagy bármilyen fejegység tartós kimenő teljesítménye a legjobb eseteben kb 2*10 watt lehet. Ez az autó elektromos rendszeréből és az onnan felvett feszültség*áramerősségből adódik (ugye a watt az tulajdonképp úgy is nevezhető, hogy VA (azaz volt*amper)
Nem akarok hülyeséget mondani, de egy fejegység simán az elektromos rendszerről nem tud többet felvenni, mint kb 2 amper, ami a 12 voltos feszkóval szorozva megadja, hogy mennyi az annyi.
Ehhez hasonló szituáció, mikor egy gagyibb házimozi erölködőre ráírják, hogy 7*120 watt teljesítmény. Na, ez az amit aztán így soha nem fog kilökni magából. Elég egy pillantás a hátsó adatlapra, ahol meg rá vagyon írva, hogy max teljesítményfelvétel mondjuk 300 watt. Akárhogy is nézem, ez messze van a 840-től.
Egy nagyonegyszerű autóerősítővel 12V tápfeszt, és 4ohm-os hangszórót feltételezve csatornánként 8W hozható ki, egy kicsit komolyabb cuccal ( 20 év a Wartburgba építettem efélét) 30-35W -ezek színuszos teljesítmények 10% torzítás mellett ( no ez már brutális, egy átlagember is észreveszi, ha 3-4%-nál nagyobb a torzítás ) . -A mai legegyszerűbb fejegységek is így vannak megépítve 4*30W-40W - ez utóbbi, már csak full töltött aksinál, vagy járó motornál, amikor legalább 14V feszültség van a gépben.
-Más kérdés a zenei teljesítmény, ami egy -egy rövid inpulzusra vonatkozik, vaygis egy nagyon rövid ideig egy 30W-os erősítő kb 1,5x teljesítményre képes - ideális esetben
Eseteden a 7*120W egy erősen eltúlzott zenei teljesítmény, a valóságban a mély lehet kb 60-80W a többi meg 25W körül
( megjegyezném, hogy egy normális akusztikájú kb 30m
2 szobában 2x20W teljesítmény már elég hangos, hogy szép is legyen a hang, ezt érdemes egy 2x50-80W-os erősítőből előcsalni, és egy ~ 100W-os hagfalon hallgatni.)
-A hagynyomásversenyeken a torzításmentes hangzás kevésbé fontos, a nagy kondi ahoz kell, hogy az inpulzus szerű terheléseket ne az akkumulátor kapja, mert annak nagyfrekin nagy a belső ellenállása, és nem tud megfelelő áramerősséget szolgáltatni, nomeg a vezetékeken is sok elvész. Az ottani erősítők, meg beépített inverterekkel 40-60-80V ig feltornásszák a 12V-ot és így képesek több 100 W leadására.
Mellesleg azért kell többszörös teljesítmény a kocsi kihangosításához, mint a nappaliéhoz, mert
-baromi sz@ar az akusztikája - rengeteg hangelnyelő, és visszaverő felület van
-eszméletlenül gáz a hangszórók hatásfoka -a hanfalak nem véletlenül kerülnek egy akusztikailag jól megtervezett dobozba.
-meglehetősen zajos a környezet.