Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678891 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8370 Dátum: 2013.03.12 19:50:43 »



Gratula! :csorog:

Kicsit bővebben ha szabadna kérnem!
Egyelőre nem lett motorcsere, a régi blokk kapott egy rend hajtókar csapágyat. Az egyes hajtókarhoz csináltatni kellett túlméretes csapágyat, a többihez ment egy rend 0.5-ös King hajtókarcsapágy.   :whistling: 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

mjmjrgdb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8371 Dátum: 2013.03.20 13:01:35 »
Sziasztok! A húsvéti hétvégére tervezett szerelés segítségével kapcsolatban kerestem fel ezt a fórumot.
Szeretném ha tanácsokat adnátok a következő autójavító műveletekhez. Szeretném kitisztítani a fűtő ventilátort,  felragasztani a vezető ajtó külső műanyag csíkját. A jobb oldali visszapillantó tükör egy Massa utanzónak köszönhetően nem állítható belülről, kiakadt a manuális állító. Illetve ötletet szeretnék kérni milyen hangszóró típus van nektek ami minden barkács illetve beépitő keret nélkül betehető a hátsó ajtókba mert a jelenlegi ismeretlen származású s megadta magát. Illetve utolsóként, hol tudok venni a motorháztetőre szigetelést mert nincs.
Ha segít, ha nem megadom az autó típusát.
1997-es 1.6 carina e liftback.

Előre is köszönöm a segítséget!

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8372 Dátum: 2013.03.20 13:24:52 »
Sziasztok! A húsvéti hétvégére tervezett szerelés!
Fűtő ventilátor: jobb oldalt a kesztyűtartó alatti burkolatot megbontva hozzáférsz
Műanyag csík: ez, vagy valamilyen rugalmas ragasztó
tükör: ha kiakadt akkor szerencséd van.  Tükörlapot kipattintod és akkor hozzáférsz a mechanikához itt az első fotón látod hogy néz ki. Ha komoly a gond: tükör vagy mechanika csere (Belül takaró idom kipattint(felül húzod kifele) Három csavar és egy műanyag pöcök fogja a tükröt.)
Hangszóróhoz olvass vissza, rengeteg leírást találsz.
Motorháztető szigeteléshez sok szerencsét, nem volt hozzá tartozék ehhez a típushoz, Gyártsál hozzá!
Utána menj locsolni :D

mjmjrgdb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8373 Dátum: 2013.03.20 13:49:07 »
Köszönöm a gyors választ.
Lemaradt egy olyan cselekedet mely már annyira nem aktuális de télen majd jól jön, így azt is megszeretném csinálni.

A középső konzolból sokszor hideg levegő jön, aminek okát itt megtaláltam, hogy a szivacs szétmállott s ki is vettem a műanyagot, viszont nem tudom milyen módon ragasztott bárki rá, körbe más szivacsot.
Illetve ahogy látom szakavatott vagy az autóval kapcsolatban, a hátsó lábnál a fűtés véleményem szerint eléggé halovány. Ez ilyen volt újkorában is vagy valahol valami esetleg eltömíthette, vagy bármi akadályozhatja az erősebb áramlást ?

Az ajtóhatárolók cseréje különleges szerszámok nélkül megoldható-e, illetve hol kaphatok jó minőségi határolókat s körülbelül milyen áron ?
Illetve, hogy lehet megoldani a váltó szoknyájának stabilizálását?

Előre is köszönöm a fáradozásodat/ fáradozásotokat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.20 14:01:19 írta mjmjrgdb »

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8374 Dátum: 2013.03.20 14:12:57 »
a hátsó lábnál a fűtés véleményem szerint eléggé halovány.
Kétoldalas ragasztó csodákra képes.
Hát ne várd hogy leégjen a lábadról a szőr.
Én csak hobbizok, a szakik máshol vannak. Alkatrész bázisunk = ZBalázs Őt keresd először

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8375 Dátum: 2013.03.20 15:53:44 »
...
A középső konzolból sokszor hideg levegő jön, aminek okát itt megtaláltam, hogy a szivacs szétmállott s ki is vettem a műanyagot, viszont nem tudom milyen módon ragasztott bárki rá, körbe más szivacsot.
Illetve ahogy látom szakavatott vagy az autóval kapcsolatban, a hátsó lábnál a fűtés véleményem szerint eléggé halovány. Ez ilyen volt újkorában is vagy valahol valami esetleg eltömíthette, vagy bármi akadályozhatja az erősebb áramlást ?
...

Szia!

Nekem úgy van, hogy kivettem a középső konzol műanyagját, ás a két középső szellőzőnyílás zárólapkáját tömítettem körbe ajtókhoz kapható E profillal, ahogy értelemszerűen zár, ezt látod, ha csukogatod, hogy hová jó ragasztani. Azóta jól zár hála Istennek, nem fúj hideg levegőt.
A fűtés egyébként nekem nagyon megfelelő, akkor sem fáztunk, amikor ezek nem zártak. Akkor fáztunk, amikor a termosztát meghalt. Ha rossz a fűtés, akkor ha van csap, esetleg az nem nyit eléggé, vagy a termosztáttal van gond, esetleg a radiátor eltömődött. Szerintem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8376 Dátum: 2013.03.20 23:12:43 »
...
 Illetve ötletet szeretnék kérni milyen hangszóró típus van nektek ami minden barkács illetve beépitő keret nélkül betehető a hátsó ajtókba mert a jelenlegi ismeretlen származású s megadta magát.
...

üdv a fórumon!

Ha érdekel nekem van jó állapotú gyári, az passzol hátra is!

Váltószoknyát én úgy oldottam meg, hogy ne lúgjon, hogy letekertem a gombot, felhúztam addig a szoknyeszt, amig nem takarta a feltekert váltógomb, ott szigszalaggal rögzitettem, visszatekertem a gombot és már 2éve tart!  :clap:

Ajtóhatároló ilyen, nem opel és nem rönó...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8377 Dátum: 2013.03.21 22:35:01 »
G.peter!
Az én e-tükrömön a tükrön lévő vezeték kötegben csak 3 vezeték van. a kék, piros, sárga. Neked ez 5 vezetékes. Neked meg van, h melyik szín mi volt?
Prius 2 - a mosolygós autó.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8378 Dátum: 2013.03.21 23:31:34 »
A karral állítható tükör motorosra cserélésekor, mi a bánatot kezdtek a belső burkolattal? Szerezni kell ilyenkor bontóból oda másikat? Ha valaki tényleg átesett már egy ilyen manuálisból-elektromos átalakításon, csinálhatna egy teljes, minden részletre kiterjedő leírást. Az én bal tükröm a fényezéskor szétszedte a lákátos. Összerakta, de nem jól. Szétszedtem én is, próbáltam kitalálni hogy kellene...összeraktam, de nem jó. A fene megeszi már az egészet, gondoltam én is elektrolizálódok :)

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8379 Dátum: 2013.03.22 08:28:18 »
G.peter!
Az én e-tükrömön a tükrön lévő vezeték kötegben csak 3 vezeték van. a kék, piros, sárga. Neked ez 5 vezetékes. Neked meg van, h melyik szín mi volt?
Én szereztem bontott vezeték köteget, így nekem gyári csatlakozó volt rajta. De ha megnézed a leírás topicban a két szélső a fűtésé a középső három a motoré. Nem tudom a sorrendet de biztos, hogy a középső (a sárga) a 2. es pont. Ez a két tükör azonos vezetéke.  Tehát sárga - zöld és sárga - piros a párosítás (vízszintes és függőleges mozgás). Kell az akksiról egy +12V és egy test vezeték. A negatívot tedd a sárgához, a +12V-ot valamelyik másik színhez(pl. zöld). Ekkor a motor mozdul valamerre, vagy vízszintesen, vagy függőlegesen. Ha megcseréled így a vezetéket (sárgára a +12V és az így már ismert(pl. zöld) vezetékre a testet, akkor a motor ugyanabban a síkban de a másik irányban fog mozdulni. Ezek a motorok úgy működnek, hogy a polaritásnak (áram folyásának iránya) szerint mozog egyik, vagy másik irányba. Tehát megtudtad melyik vezeték a függőleges és melyik a vízszintes mozgató motoré. Már csak a kapcsolóról jövő vezetékkel kell összehozni.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8380 Dátum: 2013.03.22 08:39:01 »
A karral állítható tükör motorosra cserélésekor, mi a bánatot kezdtek a belső burkolattal? Szerezni kell ilyenkor bontóból oda másikat? Ha valaki tényleg átesett már egy ilyen manuálisból-elektromos átalakításon, csinálhatna egy teljes, minden részletre kiterjedő leírást. Az én bal tükröm a fényezéskor szétszedte a lákátos. Összerakta, de nem jól. Szétszedtem én is, próbáltam kitalálni hogy kellene...összeraktam, de nem jó. A fene megeszi már az egészet, gondoltam én is elektrolizálódok :)
lp társunk most kínlódik vele. Mondom: én szereztem bele vezeték köteget. Ha sikerül nem angolt, akkor gyakorlatilag 2-3 óra alatt megvan az átalakítás. 2-3 hét múlva szétkapom az ajtókat mert hangszórót cserélnék és bal tükröt (remélem megjön). Akkor megnézhetem a pontos vezetékezést, ha addig nem juttok dűlőre. Bár lp kolléga azt állítja, hogy neki nem olyanok a csatlakozói az A oszlopban, mint amiket Én fotóztam neki. Ezt azért nem értem.
Az angol vezeték kötegben minden másképp van, mert minden jobbról jön balra, de abban sem ördöngös átcserélgetni a sarukat.
Mechanikus tükörnél az lehet a baj, (ha nem szakította el a bowdent), hogy a mozgató mechanika hátulján a bowden hüvelyek nincsenek rendesen a helyükre téve. Mellesleg aki szétszedte, az rakja is össze. Végtére is állítólag ért hozzá, és még pénzt is kért érte.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.22 08:50:09 írta g.peter »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8381 Dátum: 2013.03.22 08:54:58 »
Mechanikusnál a tükör lap mögötti tányér betűjelzéssel van ellátva, és az állítókar szintén. De a betük nem azonosak, így lutri, melyiket hova teszem. Nincs kiugorva bovden, a köpeny a helyükön. Rosszul összerakni nehéz, mert nem érnek el a bovdenek. De mégis sikerült. A szobában már azt hiszem jó, felrakom és nem jó. Ráadásul az egyik csavart beejtettem a kárpit mögé  :banging:
Szóval azt mondjátok, hogy elektromosításhoz nem kell az ajtókorbácsba új szálakat húzni? Mert ha kell, akkor kihagyom, a led projectorral nagyon megszenvedtem, s senkinek nem kívánom ezt az eljárást...
Nincs véletlen valakinek valami ábrája, hogy melyik bovden mégis hova megy?

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8382 Dátum: 2013.03.22 09:02:42 »
projectorral nagyon megszenvedtem, s senkinek nem kívánom ezt az eljárást...
Úgy fűzted be, hogy nem vetted ki a kábel köteget?
Bowden csak 6 variáció. :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.22 09:21:12 írta g.peter »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8383 Dátum: 2013.03.22 10:42:03 »
Én szereztem bontott vezeték köteget, így nekem gyári csatlakozó volt rajta. De ha megnézed a leírás topicban a két szélső a fűtésé a középső három a motoré. Nem tudom a sorrendet de biztos, hogy a középső (a sárga) a 2. es pont. Ez a két tükör azonos vezetéke.  Tehát sárga - zöld és sárga - piros a párosítás (vízszintes és függőleges mozgás). Kell az akksiról egy +12V és egy test vezeték. A negatívot tedd a sárgához, a +12V-ot valamelyik másik színhez(pl. zöld). Ekkor a motor mozdul valamerre, vagy vízszintesen, vagy függőlegesen. Ha megcseréled így a vezetéket (sárgára a +12V és az így már ismert(pl. zöld) vezetékre a testet, akkor a motor ugyanabban a síkban de a másik irányban fog mozdulni. Ezek a motorok úgy működnek, hogy a polaritásnak (áram folyásának iránya) szerint mozog egyik, vagy másik irányba. Tehát megtudtad melyik vezeték a függőleges és melyik a vízszintes mozgató motoré. Már csak a kapcsolóról jövő vezetékkel kell összehozni.
Nekem is gyári a csatlakozó. Levágattam őket a bontóban. Valószínűleg azért néz ki másképp, mert angol gyártású bal kormányos autóhoz van, fűtés nélkül.
Egy pár fénykép.
A motor mozgatást kipróbálom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #8384 Dátum: 2013.03.22 10:46:04 »
Mechanikusnál a tükör lap mögötti tányér betűjelzéssel van ellátva, és az állítókar szintén. De a betük nem azonosak, így lutri, melyiket hova teszem. Nincs kiugorva bovden, a köpeny a helyükön. Rosszul összerakni nehéz, mert nem érnek el a bovdenek. De mégis sikerült. A szobában már azt hiszem jó, felrakom és nem jó. Ráadásul az egyik csavart beejtettem a kárpit mögé  :banging:
Szóval azt mondjátok, hogy elektromosításhoz nem kell az ajtókorbácsba új szálakat húzni? Mert ha kell, akkor kihagyom, a led projectorral nagyon megszenvedtem, s senkinek nem kívánom ezt az eljárást...
Nincs véletlen valakinek valami ábrája, hogy melyik bovden mégis hova megy?
Az angliában gyártott faceliftes-ekben nagy eséllyel nincs benne a kábelköteg, tehát fűzni kell. Én egy kis száraz szappannal, meg befűző bovdennel próbálkozok majd. De hát át kell vinni a műszerfalban a túloldalra.
Prius 2 - a mosolygós autó.