Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678861 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7230 Dátum: 2012.08.14 19:58:32 »
Hogy elszaladt mindenki.
Pedig, ahol fát vágnak....  :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7231 Dátum: 2012.08.14 20:00:07 »
Ez így van, de elég egy telefon is, jó?  :D
:yes: :yes: :D :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7232 Dátum: 2012.08.14 20:03:44 »
Nem fejtettem ki a részleteket, de mint utóbb kiderült nem kár érte.

Természetesen nem gondoltam drága dolgokra, és nyilván lennének feltételei.
A feladat az, hogy a rendszert megalkossa az ember.
Mint ötletet feldobtam, mert sokaknak segítség lenne. Gondoltam elkezdjük boncolgatni - mert remélem az előnyét látja mindenki-, hogy lehetséges-e. Aztán jön csak, hogy hogyan lehetséges.

Tudjátok nekem éppen azt tanítják a cégemnél, hogy nem elég egy-egy problémát megoldani. Ez részmegoldás. Ki kell találni egy rendszert (rendszer szinten kell gondolkodni), ami biztosítja, hogy ne legyen ilyen hiba többet, lehetőleg automatikusan embertől függetlenül működjön és maga a rendszer biztosítsa a feladatok jó megoldását ezen túl.

Sokszor ütközöm magam is abba, hogy "ez nem jó, mert ezt nem így szoktuk", meg "sehol sincs így". És?
Attól, hogy nem megszokott valami, az nem jelenti azt, hogy jó, ami van. Az ember iszonyatosan rabja a szokásainak. Ha jók azok a szokások, akkor persze nem gond, mindenki örül. De az ember olyan, hogy a hülyeséghez is úgy ragaszkodik, mintha az élete múlna rajta, és még gondolkodni sem hajlandó másban.

Ez egyébként mielőtt ki off-oljátok nagyon is ide tartozik. Rengetegszer kell így szemellenző nélkül nekiállni egy-egy hibához ahhoz, hogy eredmény legyen. Ha egy rosszul működő motorhoz mindig csak ugyanúgy állnánk neki, hogy ez a gond, mert ez szokott lenni, az esetek egy részében patt helyzetbe kerülnénk. Mint ahova jut egy két szerelő is. Mert csak azt tanulta meg, ha ez, akkor ezt kell csinálni. Mert mi van, ha most ebben az egyedi esetben meg nem az a baj, ami szokott lenni, vagy, ami még rosszabb, nem csak az!
Szokásból nem lehet javítani.

Hogyan lehet?
Van egy szisztematikusan felállított rendszer, úgy hívják, hogy diagnosztika. Ez nem egy nyíl, ami rámutat a rossz alkatrészre, mert azzal megint csak azt az egy autót tudnád megcsinálni. Az a zseniális, ha az ember fel tud állítani egy olyan vizsgálati lépéssort, egy utat, egy térképet, azaz egy rendszert, amin ha végig mész, akkor megtalálod mi a baj!

A lényeg, bármely hibás autónál! És ez a lényeg!

 
Remélem ordít a különbség nektek is.
Hát ezt próbáltam itt is, hogy a szokásoktól elrugaszkodva tudunk-e valami plusszt, amit még ugyan senki nem csinált, igazság szerint az sem biztos, hogy szar, mert ugye a gond az, hogy senki nem tudja, hogy hogyan lehet kivitelezni. Meg, hogy még nem csinálta senki. Naja, nem tálcán adják. Hát, a nagy dolgok nem könnyen születnek, de ha valami jól sül el, akkor már érdekes módon ezzel senki sem törődik.
De mondom még egyszer, az előző analógia arra is igaz, hogy elvetendő mert, rossz ötlet, mert.... és akkor ésszerű indokok jönnek szépen igényesen, ahogy a toyotások szokták.
Nem ez történt.
Megértettem, mondom, csak tettem egy próbát, egy ötlettel.
A megoldást én sem tudom félreértés ne essék, csak látom az előnyét és jó lett volna együtt gondolkodni, ha van benne fantázia.
Erre írtam, hogy törpöljünk. Egyébként az ötlet már kicsit másként, de korábban már teret is kapott: Erre van a Csináld magad fórumrész. Innen is lehetne sok HSZ-t átépíteni, vagy linkelni mások okulásaképpen....
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 20:05:23 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7233 Dátum: 2012.08.14 20:15:43 »
Arra azért kiváncsi lennék, hogy ha egy jól működő injektorsort még a hiba bekövetkezte előtt kitakaritanak, akkor lehet-e eredmény elérni, pl a további hibamentes kilométerekkel!?
Mennyiért megy egy ilyen takaritás?

b.c.!
Gratula a hibamegoldáshoz!  :clap:
Valaki akinek hasonló panasza van, megtehetné ugyanezt!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.14 20:17:43 írta kamikaze »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7234 Dátum: 2012.08.14 20:20:38 »
Hogy elszaladt mindenki.
Pedig, ahol fát vágnak....  :D
OFF
forgács is van :D
ON

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7235 Dátum: 2012.08.14 20:22:38 »
Arra azért kiváncsi lennék, hogy ha egy jól működő injektorsort még a hiba bekövetkezte előtt kitakaritanak, akkor lehet-e eredmény elérni, pl a további hibamentes kilométerekkel!?
Mennyiért megy egy ilyen takaritás?

b.c.!
Gratula a hibamegoldáshoz!  :clap:
Valaki akinek hasonló panasza van, megtehetné ugyanezt!
Nekem is hasonló a gondom, én is tisztíttatom az injektort, de ezt még hetekkel ezelőtt kigondoltam, mielőtt b.c. leírta volna az esetét.
Remélem nekem is segíteni fog a tisztítás, mert másra hirtelen nem tudok gondolni, csak injektor dugulásra, esetleg kevés benzinnyomásra...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7236 Dátum: 2012.08.14 20:39:03 »
b.c. mester!

Ha visszaemlékszel, amikor kezdődött ez a téma azt írtad, hogy régen etanollal is járattad. Erre írtam, hogy Te adtad az ötletet a tisztításra.
 A nagy kérdés ezek után, hogy meddig tart ki az ultrahangos tisztítás.
Néhány napja Kamikaze vetette fel, hogy megelőzésként tisztító adalékot érdemes tenni benzinbe.
Egy másik fórumon olvastam egy számomra érdekességet. Az injektortisztító összetétele kb 90% kerozin , 10% az toluol és izo-propíl alkohol. 250ml kb 2000 ft.
A kerozin gyakorlatilag petróleum. lásd pl. wikipedia
1l petróleum kb 800 ft.

Szerintem érdemes elgondolkodni ezen. Vélemény? :)

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7237 Dátum: 2012.08.14 20:45:08 »
A másik módszer a tisztításra amit FUBA alkalmaz. Olyan fordulaton kell járatni a motort, hogy az injektorok ultrahang tartományban rezegjenek! :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7238 Dátum: 2012.08.14 21:28:06 »
Üdv!
Pontosan ugyanoda nem tudtam állni mindig, de legfeljebb 1mm lehetett a difi. Aztán mikor le akartam lazítani a leeresztőcsavart, olajos volt az olajteknő alja  :eek: Kiderült, hogy laza(!) volt a leeresztőcsavarom. Nem értem, hogy fordulhatott elő  :wacko: Szerintem a hiányzó olaj (kb. 1 dl) nagyobb része egyszerűen ezen elfolyt. Most jól visszahúztam, letörölgettem, lefújtam spray-vel, majd beszámolok, mennyit fogy.
Üdv!
Ne legyen igazam, de előfordulhat, hogy a leeresztőcsavar réz tömítőgyűrűje deformálódott már. Mivel természetesen lágy, ezért is szokták időnként cserélni.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7239 Dátum: 2012.08.14 21:29:50 »
300Ft???? nmááá
50Ft a réz alátét

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7240 Dátum: 2012.08.14 21:33:25 »
...
Néhány napja Kamikaze vetette fel, hogy megelőzésként tisztító adalékot érdemes tenni benzinbe.
Egy másik fórumon olvastam egy számomra érdekességet. Az injektortisztító összetétele kb 90% kerozin , 10% az toluol és izo-propíl alkohol. 250ml kb 2000 ft.
A kerozin gyakorlatilag petróleum. lásd pl. wikipedia
1l petróleum kb 800 ft.

Szerintem érdemes elgondolkodni ezen. Vélemény? :)
A féktisztító viszont általábban 90%-ban toluol, 10%-ban izo-propil alkohol. Megfelelő vegyítésben...próba cseresznye ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7241 Dátum: 2012.08.14 21:35:02 »
300Ft???? nmááá
50Ft a réz alátét
Nem vág földhöz, de méret alapján én is csavarboltban vettem ;). A link csak mutatványa, hogy direkt forgalmazzák az autóalkatrészek közt. Itt a méret a lényeg! :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7242 Dátum: 2012.08.14 21:51:26 »
A féktisztító viszont általábban 90%-ban toluol, 10%-ban izo-propil alkohol. Megfelelő vegyítésben...próba cseresznye ;)
Én is féktisztítót használtam a fojtószelep ház tisztításához.
Ahogy Fábry mondaná a féktisztító a takarítás WD40-e! szinte mindenre jó.  :D

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7243 Dátum: 2012.08.14 22:02:18 »
A "folytószelepházat" és a beőmlőket nem fújkálni kell, hanem szétszedni és kitakaritani alaposan!
Ennyi.  ;)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7244 Dátum: 2012.08.14 22:11:54 »
Itt most a befecskendezők helyükön való tisztításáról beszélnek a kollegák.