Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678841 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6705 Dátum: 2012.05.15 11:16:06 »
Azért ilyen ECU elektronikai probléma más funkciókban is hibát okozna, meg ugyanúgy előjönne jobb minőségű benzinnél is. Lehet tényleg csak egy alapos rendszerpucolás kellene (üzemanyag rendszer).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6706 Dátum: 2012.05.15 12:22:55 »
b.c.!

Vedd ki a helyéröl az injektorokat és nézd meg a porlasztási képet!
Ekkor kiderül az is hogy zár-e rendesen.
A helyén is megoldható, trafókábelt lehúzva inditózni kell és már müködnek is a befecskendezök.
Inditózás helyett gyújtáson, sebességben az egyik elsö kereket megemelve és forgatva is lesz forgásjel a fötengely jeladóról.

Másik megoldás kivenni egyesével öket és átnyomni rajtuk egy gumicsövel féktisztitót 2-3 baron, közben 12Volttal táplálni persze.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.15 12:24:58 írta kamikaze »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6707 Dátum: 2012.05.15 12:53:00 »
b.c.!

Vedd ki a helyéröl az injektorokat és nézd meg a porlasztási képet!
Ekkor kiderül az is hogy zár-e rendesen.
A helyén is megoldható, trafókábelt lehúzva inditózni kell és már müködnek is a befecskendezök.
Inditózás helyett gyújtáson, sebességben az egyik elsö kereket megemelve és forgatva is lesz forgásjel a fötengely jeladóról.

Másik megoldás kivenni egyesével őket és átnyomni rajtuk egy gumicsövel féktisztitót 2-3 baron, közben 12Volttal táplálni persze.
Ez mindig érdekelt, hogy ha kiveszem az injektor sort, és ráeresztem a 3 bar-os rendszernyomást, akkor kilövi-e a nyomás az elosztócsőből az injektorokat. Szerintem igen, ugyanis egy db "O" gyűrű rögzíti cak-pak. Ugyanis a helyén rá van szorítva az injektor egy gumikorongra.
Szóval az ötlet jó, csak.... szóval a technikai feltételek.
Másrészt az is kérdés, hogy a 14,8 ohm ellenállású injektorra ráköthető-e előtét ellenállás nélkül 12 V? Azt ne gondold, hogy folyamatosan rajta tartható a feszültség. Mindegy, ha egyből a kukába dobod. Szerintem így simán le lehet égetni a tekercset benne.
Aztán a következő, tegyük fel van mérőpadom, remekül tudom vizsgálni a mennyiséget, sugárképet, stb. Mit mond ez el arról, amikor a 65 fokos motortérben kell ugyanennek a cuccnak teljesíteni?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.15 12:55:32 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6708 Dátum: 2012.05.15 13:06:44 »
Félre értés ne essék, nem akadékoskodni akarok, sőt én lennék a legboldogabb, ha ráakadnánk, minden carina-k legnagyobb rákfenéjére. Csak szeretnék rávilágítani a befolyásoló tényezőkre a tisztánlátás végett.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6709 Dátum: 2012.05.15 13:22:47 »
Csináltuk már injektorral, mehet rá a 12V nem lett baja.
Ha a tekercsen áram folyik, megemeli a szeleptűt, mindegy mennyi ideig tart.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6710 Dátum: 2012.05.15 13:39:43 »
Itt egy házi injektor tisztítás:   
&feature=related
Bár én az ultrahangost többre tartom. Ennyi erővel mehet a tankba az injektor tisztító vagy egy kis etanol. Egyébként szerintem javul a hiba ezektől is csak hamar visszajön.

bazsar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6711 Dátum: 2012.05.15 13:43:07 »
Csináltuk már injektorral, mehet rá a 12V nem lett baja.
Ha a tekercsen áram folyik, megemeli a szeleptűt, mindegy mennyi ideig tart.
Ahogy b.c. is írja, itt a hőmérséklettel is lenne probléma. Mielőtt nekem cserélve lett az injektor, hideg motornál minden rendesen működött, sőt bemelegedve is addig, amíg nem kellett lassan mennem valami miatt, vagy megállnom és rövidesen újra indulnom. Ilyenkor szerintem bőven 65 C fölé ment az injektor hőmérséklete. Igaz ekkor nekem teljesen beállt a szelep.
Mindennapi használatban most nekem nem rángat, de dugóban araszolni most is kínszenvedés.
'97 Toyota Carina E GLi Liftback

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6712 Dátum: 2012.05.15 13:50:26 »
na akkor én meg sem szólalok hogy picit rángat, mert gáz nélkül így is simán megyek 1-es 2 -es fokozatokba. :) ez régebben nem volt így.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6713 Dátum: 2012.05.15 15:18:19 »
na akkor én meg sem szólalok hogy picit rángat, mert gáz nélkül így is simán megyek 1-es 2 -es fokozatokba. :) ez régebben nem volt így.
Szintúgy.  :yes: Gondolom, Neked is  a karterszűrő beépítése óta. A rángatás a pucolás után nálam megszűnt.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6714 Dátum: 2012.05.15 15:27:05 »
Hol van ez a karterszűrő?
Ez nekem új.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6715 Dátum: 2012.05.15 15:34:54 »
Hol van ez a karterszűrő?
Ez nekem új.
A szelepfedélben lévő PCV szelep és a szívócső közt. Erre felé volt szó róla. Orizának, Csazsunak, ZéBAlázsnak és most már Kamikazénak is van bent.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6716 Dátum: 2012.05.15 15:38:01 »
Szintúgy.  :yes: Gondolom, Neked is  a karterszűrő beépítése óta. A rángatás a pucolás után nálam megszűnt.

Igen, de erről már írtam és nem akartam ismételni magam! Most, hogy nyomatékosabb lett kis fordulaton nem olyan nagyon érezhető a rángatás. :)
98-ban mikor említettem ezt a hibát a szervizben elintézték azzal, hogy ilyen a 16 szelepes motor. Nincs olyan nyomaték kis fordulaton.  Na de 1800-2000 körül sem? Évekig ezzel éltem, hol jobban, hol kevésbé volt ez a jelenség. Mikor szinte kifejeltem a szélvédőt akkor kezdtem jobban foglalkozni vele.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6717 Dátum: 2012.05.15 15:41:29 »
Igen, de erről már írtam és nem akartam ismételni magam! Most, hogy nyomatékosabb lett kis fordulaton nem olyan nagyon érezhető a rángatás. :)
98-ban mikor említettem ezt a hibát a szervizben elintézték azzal, hogy ilyen a 16 szelepes motor. Nincs olyan nyomaték kis fordulaton.  Na de 1800-2000 körül sem? Évekig ezzel éltem, hol jobban, hol kevésbé volt ez a jelenség. Mikor szinte kifejeltem a szélvédőt akkor kezdtem jobban foglalkozni vele.
Lehet, hogy az a kevés rángatás is elmúlna fojtószelep-tisztító befúvásával :?: Próbáltad már?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6718 Dátum: 2012.05.15 15:55:33 »
Igen, tisztítottam már. Nem is volt gond. kb 1 hete érezem ismét  egy kicsit. Előtte olyan volt mit egy villanyautó. Most sem vészes.
Én ilyen csapatót építettem be.  Most került bele szűrő, tömítést még nem vakartam le. Lehet, hogy ez a baj? [rohog]

[a csatolmányt egy admin törölte]

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6719 Dátum: 2012.05.15 17:04:32 »
Igen ezt én is ismerem, de ez valahogy olyan nekem, mint a lázcsillapító. Beveszem, jó, jobban érzem magam, de nem ez az oka, hogy lázas vagyok.
Javítom a töltet minőségét a hengerben, mert nagyjából tiszta levegőt kap. Ezzel javulnak pl. a szikragyújtás feltételei. Ha ettől javul akkor viszont megint csak a gyújtó szikra gyengeségére tudnék következtetni. Vagy....
Ááá, a fene se tudja már.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.15 17:11:56 írta b.c. »