Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678800 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5610 Dátum: 2011.01.25 17:05:27 »
Tudom ajánlani Zé Balázst, ő foglalkozik Carina bontással!

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=profile;u=1717

Köszönöm,de már régebben kérdeztem tőle és ez a tipus neki sincs sajnos.Ez kb.mint a sárga Bosch injektor tényleg hiánycikk. :hmmmm:
A bontókban van dögivel,de csak olyan ami ez elosztófejbe van épitve vagy aminek más a primer és a szekunder csatlakozása.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5611 Dátum: 2011.01.25 17:35:43 »
Nekem ilyen elosztófejbe épített van, Denso. Remélem, nem sárga Bosch injektor...az egyébként hogyan fest?
És ha vennél egy komplett Denso elosztót, az nem megy fel ennek a helyére? Ha már ehhez van cucc...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5612 Dátum: 2011.01.25 18:22:10 »
Itt egy Bosch motortér. [angol] ( saját  :cool2: )
A narancssárga gyújtás elosztóval és a citromsárga injectorokkal.
Szinte az összes elektronika Bosch, benn a vezérlőegység, a generátor, trafó. A relék között a legtöbb japán, Denso, meg egy két jeladó.
Nem hiába jó a Bosch is!



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.25 18:26:12 írta kamikaze555 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5613 Dátum: 2011.01.25 18:31:10 »
Nekem is citromsárgás az injektor, viszont nem ilyen sötét a fém, hanem fényes.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5614 Dátum: 2011.01.25 22:25:33 »
Itt egy Bosch motortér. [angol] ( saját  :cool2: )
A narancssárga gyújtás elosztóval és a citromsárga injectorokkal.
Szinte az összes elektronika Bosch, benn a vezérlőegység, a generátor, trafó. A relék között a legtöbb japán, Denso, meg egy két jeladó.
Nem hiába jó a Bosch is!



Bingó! nekem is ez van és ennek a trafója a tűzfalra van felcsavarva.
Egyébként másfél éve cseréltem egy injektort mert hol ment,hol meg inkább nem.Akkor egy 10es lett volna a Késmárk utcai bontóban,de nem volt nekik,igy végül nagy mázlival a XVI.ker-i Toyota bontóba találtam 1 db-ot 4 ezerért.Egyébként a réginek annyi baja volt/van hogy a csatlakozásnál belül eltörött a tekercs vékony huzalja.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5615 Dátum: 2011.01.26 16:29:18 »
Abban tudna nekem valaki tanácsot adni hogy egy ablakmosó fúvóka egyik fele(egy fúvóka 2 kimenetéből az egyik) ami vízsugár helyett inkább porlaszt, hogyan javítható? Nyomás rendben mert a másik 3 lyuk rendesen üzemel. Kifúvás már megtörtén a múltkor szerelőnél de eredmény nem sok.
Vagy nem érdemes vele foglalkozni és menjek bontóba?
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5616 Dátum: 2011.01.26 16:45:45 »
Ami nem porlaszt próbáld oda ahol jó, vagy forditva és kiderül!
Esetleg levegővel nyomass át rajta vizet, vagy vmi mosócuccot.

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5617 Dátum: 2011.01.27 20:25:14 »
Hali Mindenki.Kezd nagyon problémás lenni a motor(4a-fe)Alapjáraton bekapcsolom az alapvető elektromos kütyüket és alig marad életben.Reszket az egész gép a kesztyűtartóban zörögnek a cd-k.Nagyon magas a benzinfogyasztás :no: (14-18 liter/100)NEM VICC.Olajat nem eszi.nem kormól.Húzni még húz,de nem az igazi.(207000km van benne)Észrevettem,hogy a szelepfedélen a kartel gáz nyílásból kihúzom a csövet(simán kijön)úgy viselkedik mint 1 kipufogó és kicsit benzinszagú.Annyi gáz jön belőle hogy lökdösi a kezem.Ez normális?Már mindent kicseréltem amit egy garázsban meg lehetett oldani és semmi :cry: Szegeden nem merem elvinni senkihez mert sok a negatív tapasztalatom.És senki nem tud ajánlani senkit(még autókereskedő ismerősök se.) :helpsmilie: Uraim mi lehet a baj? :helpsmilie:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5618 Dátum: 2011.01.27 20:50:42 »
Hali Mindenki.Kezd nagyon problémás lenni a motor(4a-fe)Alapjáraton bekapcsolom az alapvető elektromos kütyüket és alig marad életben.Reszket az egész gép a kesztyűtartóban zörögnek a cd-k.Nagyon magas a benzinfogyasztás :no: (14-18 liter/100)NEM VICC.Olajat nem eszi.nem kormól.Húzni még húz,de nem az igazi.(207000km van benne)Észrevettem,hogy a szelepfedélen a kartel gáz nyílásból kihúzom a csövet(simán kijön)úgy viselkedik mint 1 kipufogó és kicsit benzinszagú.Annyi gáz jön belőle hogy lökdösi a kezem.Ez normális?Már mindent kicseréltem amit egy garázsban meg lehetett oldani és semmi :cry: Szegeden nem merem elvinni senkihez mert sok a negatív tapasztalatom.És senki nem tud ajánlani senkit(még autókereskedő ismerősök se.) :helpsmilie: Uraim mi lehet a baj? :helpsmilie:
Nos, Öcsém Nexiájánál hasonló volt, és rossz volt az előgyújtása...összebenzinezte az olajat is, még olajat is cserélhetett a végére. Most Carinánál nem tudom, de óvatosan kipróbálnám, hogy visszavennék az előgyújtásból (neki nagyon nagy lett egy lazulás miatt), hátha javulna. Egyébként lassanként jött elő a gond, vagy hirtelen?
Meg lehetne pucolni a fojtószelepállás-jeladót, megnézni, nem lazult-e le, esetleg azt még, hogy a lambdaszonda stabil jelet ad-e?
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.27 21:02:04 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5619 Dátum: 2011.01.28 19:20:49 »
Nos a nagy karergáz nem az előgyújtás elállításától ered.

Érdemes első körben a szelepszárszimeringeket megnézni, itt felszedhet sok olajat. Ha sok a kartergáz az égéstér nincs jól elszigetelve.
Ahogy leírta az esetet, valszeg, hogy ehhez még kopott gyűrűk is hozzájárulnak, ezért a benzin-levegő keverék is átjuthat.  

Szóval én úgy gondolom, hogy zsebbenyúlós lehet a vége. :ph34r:

Első körben a kartergáz visszavezető csövét lekötném és megnézném, hogy így mit mutat a motor, mint dinamikában, mint pedig fogyasztásban.  Esetleg egy kartergáz-szűrővel is meg lehet próbálkozni, a neten vannak jó leírások, ötletek.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.28 19:23:02 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5620 Dátum: 2011.01.28 20:09:10 »
Nem biztos hogy nagy a baj.
A kartergáznak kell, hogy legyen nyomása, az normális, csak nagy látható füstnek nem szabad lennie, arról pedig nem irtál.
Vagy lambda szonda lesz a ludas esetleg hűtőfolyadék hőmérséklet szenzor [hőgomba] első körben ezeket kell megnézni.
Sima multiméterrel meg lehet mérni, itt leirjuk neked hogyan, ha meg tudod/akarod csinálni magad. :yes:

Egy próbát megér mindenek előtt:
Vedd le az akkusarut éjjelre, és mielőtt indulsz tedd vissza. Menj a kocsival ezután folymatosan kb. 15 percet vagy 10 km-t legalább leállitás nélkül!!!
Ha leveszed az akkusarut az ECU (motorvezérlő egység) elfelejti a tárolt lambda paramétereket és visszatétel után menet közben fogja újratanulni.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5621 Dátum: 2011.01.28 20:17:21 »
Chefbacsi:Várárhelyen tudok egy szerelőt aki TOYOTA szervizes volt, vagy még az is, és maszekban is foglalkozik velük!
Ha érdekel megkérdezem a számát. Úgy emléxem Szegeden a toyotában dolgozik.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5622 Dátum: 2011.01.28 21:02:45 »
Sziasztok!

Még mindig van egy csomó bontott alkatrészem a szerencsétlenül járt patent Carinámból.
Liftback, 2.0 Gli, grafitszürke.

Futóműalkatrészek,
karosszériaelemek,
belsőtér,
"faberakás",
plüs kárpit,
elektromos fényszórók,
motor, váltó,
klíma,
elektromos cuccok, stb.

Érdeklődjetek csak bátran, mert elég fájó dolog itthon nézegetni őket...

Tííítusz

20/534-1321

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5623 Dátum: 2011.01.29 10:05:01 »
Nem azt mondtam, hogy a nagy kartergázt a nagy előgyújtás okozza, úgy látszik javítanom kell a kommunikációm egyértelműségén. Tehát:
Nem az okozza. Viszont ha nagy az előgyújtás, akkor megnövekedhet a kartergáz mennyisége is (ez nem jelenti azt, hogy meg is kell növekedjen), de ez sok tényezőtől függ.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5624 Dátum: 2011.01.29 10:20:42 »
Nem azt mondtam, hogy a nagy kartergázt a nagy előgyújtás okozza, úgy látszik javítanom kell a kommunikációm egyértelműségén. Tehát:
Nem az okozza. Viszont ha nagy az előgyújtás, akkor megnövekedhet a kartergáz mennyisége is (ez nem jelenti azt, hogy meg is kell növekedjen), de ez sok tényezőtől függ.

Viszont ha piros szinű az autó, lehet, hogy van benne légzsák is nem?
Ne viccelődjünk. Amúgy jól mulatok :D!  :clap:
---

Viccen kivül:
Ha meg tudod indokolni, az előgyújtás miben befolyásolja a kartergáz mennyiségét, aláirlak!
Hogy legyen egy mentőkérdés, igy, anélkül, hogy utánanéznél, ami most a fejedben van az előgyújtásról ird le egy mondatban.  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.29 10:26:05 írta kamikaze555 »