Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678882 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5145 Dátum: 2010.09.13 21:30:01 »
Elméletileg nem kell a hengerfejet leszedni, csak a szelepfedelet, onnan viszont mindent kb.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5146 Dátum: 2010.09.15 10:07:20 »
No elvileg egy szelepszár szimering csere megfogja oldani a nagy olajfogyasztást.

A másik az 1.6-os 116le-ős motorhoz jó az NGK 6BKR6ES gyertya? Mert most ez van benne, de interneten azt találtam, hogy platinum gyertya való a gépbe, aminek ugye darabja 5ezer és a kódja: 5BKR6EP. Csak a platinum jó bele, vagy az olcsó gyertya is megteszi, mert egy kicsit rángat a gép?

A 116LE-s gép elvileg nem szegénykeverékes, tehát nem kell bele platinás gyertya. Nekem NGK BKR6-E11 van benne, ami mondjuk pont nem az, amit ajánlani szoktak, de be lett állítva a hézag 1,1-ről 0,8-ra és megy...  :tt2:

Amit itt javasolnak az az NGK BKR6EYA a nem-szegénykeverékes gépekbe, valszeg neked is ez kellene.  ;)

A rángatás biztos, hogy gyertya miatt van? Mennyit futottak a mostaniak, hogy néznek ki?

Ha csere, akkor hézagot mindenképp nézzétek meg, állítsátok majd be!  :excl:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

met

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5147 Dátum: 2010.09.15 14:38:25 »
Az olajat az én gépem is "fogyasztja" de kék füstöt nem húz maga után.
Viszont a fogyasztás városban 8.9-re jött ki (1.6-os) klíma nélkül. Ezt soknak találom. Az automata szivató majdnem addig megy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
Ennek így kell működnie?
Mert szerintem ettől is lehet ilyen nagy a fogyasztás.
Amúgy pályán 130 körüli tempóval 7.3.
 

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5148 Dátum: 2010.09.15 14:45:03 »
Az olajat az én gépem is "fogyasztja" de kék füstöt nem húz maga után.
Viszont a fogyasztás városban 8.9-re jött ki (1.6-os) klíma nélkül. Ezt soknak találom. Az automata szivató majdnem addig megy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
Ennek így kell működnie?
Mert szerintem ettől is lehet ilyen nagy a fogyasztás.
Amúgy pályán 130 körüli tempóval 7.3.
 
Enyim 10-et eszik...annyi lenne a fogyim, mint pl neked azzal simán meglennék elégedve.
Apropó...motorgenerálozásra vár a jószág. (legkésőbb márciusban)
Mit kéne hozzá vennem? Eszi az olajat, de gondol egyet, akkor bezabál fél litert is, másik pillanatban ugyanabból az olajból 1 decit eszik 1000 km-en.
Valakinek ötlete?
Józsi vagyok :-)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5149 Dátum: 2010.09.15 16:03:16 »
Ha rapszodikus a motor olajfogyasztása, akkor ez nem feltétlen jelent gyűrűzést, hiszen ezt több dolog is okozhatja. Az első gyanúm az, hogy el van koszolódba a dugattyú és néma fentragad a lehúzógyűrű, azaz kiékelődik egy nem megfelelő pozícióba, majd ez idővel megmoccan, ismét forog, mocorogni tud, ekkor lecsökken a fogyasztása a motornak. Természetesen a vezetési stílust sem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen a nagy fordulat és a hajtós vezetés sokkal nagyobb olajfogyasztást tud eredményezni...

Én azt javaslom, hogy első körben vegyél egy motormosó adalékot és alaposan pucoljad ki a blokkot vele, szerintem a karter is olajsáros (sludge) lehet, így ez is okozhat dugulást és nyomásproblémákat, dugulásokat. Tehát a motormosón kívül szerintem a kartert is érdemes leszedni és kitisztítani, persze utána ehhez egy új tömítés is dukál.
Ezt követően a jó minőségű szintetikus olajak jelentik a megoldást, hiszen ezek jobban pucolják a motort és jobban lebegtetik a szennyeződést.

Összesítve: motormosó+kartertisztítás, majd 5W-40-es Eneos Mann-Filter szűrővel, 5e km-es cserével. Ezt követően minden esetben 10e km-es olajcsere periódust tartok jónak az említett olajjal és szűrővel. Ha ezután is gondok vannak, akkor érdemes csak a motort megbontani egy egy valag pénzért cserélni benne mindent.

Ha a motort szeretnéd javítani, akkor a szelepeket is fel kell polírozni, ki kell mindent tisztítani. Kellenek új gyűrűk, úgy csapágyak a vezérműtengely felöli és a főtengely felöli részekhez is. Kell még szimeringszett (szelepszár, vezérmű, főtengely) és új tömítéskészlet mindenhez. Gyakorlatilag minden forgó részt (csapágy, szimering) ki kell cserélni és az összes tömítést a gyűrűkön felül.

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5150 Dátum: 2010.09.15 16:17:16 »
Ha rapszodikus a motor olajfogyasztása, akkor ez nem feltétlen jelent gyűrűzést, hiszen ezt több dolog is okozhatja. Az első gyanúm az, hogy el van koszolódba a dugattyú és néma fentragad a lehúzógyűrű, azaz kiékelődik egy nem megfelelő pozícióba, majd ez idővel megmoccan, ismét forog, mocorogni tud, ekkor lecsökken a fogyasztása a motornak. Természetesen a vezetési stílust sem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen a nagy fordulat és a hajtós vezetés sokkal nagyobb olajfogyasztást tud eredményezni...

Én azt javaslom, hogy első körben vegyél egy motormosó adalékot és alaposan pucoljad ki a blokkot vele, szerintem a karter is olajsáros (sludge) lehet, így ez is okozhat dugulást és nyomásproblémákat, dugulásokat. Tehát a motormosón kívül szerintem a kartert is érdemes leszedni és kitisztítani, persze utána ehhez egy új tömítés is dukál.
Ezt követően a jó minőségű szintetikus olajak jelentik a megoldást, hiszen ezek jobban pucolják a motort és jobban lebegtetik a szennyeződést.

Összesítve: motormosó+kartertisztítás, majd 5W-40-es Eneos Mann-Filter szűrővel, 5e km-es cserével. Ezt követően minden esetben 10e km-es olajcsere periódust tartok jónak az említett olajjal és szűrővel. Ha ezután is gondok vannak, akkor érdemes csak a motort megbontani egy egy valag pénzért cserélni benne mindent.

Ha a motort szeretnéd javítani, akkor a szelepeket is fel kell polírozni, ki kell mindent tisztítani. Kellenek új gyűrűk, úgy csapágyak a vezérműtengely felöli és a főtengely felöli részekhez is. Kell még szimeringszett (szelepszár, vezérmű, főtengely) és új tömítéskészlet mindenhez. Gyakorlatilag minden forgó részt (csapágy, szimering) ki kell cserélni és az összes tömítést a gyűrűkön felül.

Valószínű, hogy akkor nem ragad meg, csak néha, azt utána megint jó.
Motormosást, hogy érted?

Először raktam bele Eneost télen 5W 30-at szűrővel azt hiszem ... abból 1 liter elfogyott... :(
Beletettem ezt a Castrol High Mileage-t talán 15W-40...természetesen szűrővel.  Ebből nem is evett...voltam Kakucson, Hungaroringen, ahol kapott is, utána mégsem kellett rátöltenem...hétköznapi használatott kapott azóta az autó, azt most megint elkezdte a hülyeségét...
Szerinted nagyságrendileg a motorgenerálom mibe kerülne?
Józsi vagyok :-)

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5151 Dátum: 2010.09.15 16:26:53 »
Beletettem ezt a Castrol High Mileage-t talán 15W-40...természetesen szűrővel.  Ebből nem is evett...voltam Kakucson, Hungaroringen, ahol kapott is, utána mégsem kellett rátöltenem...hétköznapi használatott kapott azóta az autó, azt most megint elkezdte a hülyeségét...
Szerinted nagyságrendileg a motorgenerálom mibe kerülne?
Huh, a szakik lehet hogy ugranak a 15W-re :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5152 Dátum: 2010.09.15 16:27:21 »
Vannak motormosó adalékok, amelyet olajcsere előtt a motorba kell önteni. Ez kioldja a trágyát és az kifolyik a fáradt olajjal együtt. Első gondolatom az, hogy le kellene engedni a fáradt olajat, kipucolni a kartert. Majd visszatenni. Ezután egy nagyon olcsó olajjal feltölteni a motort és beleönteni a mosót, majd követni a gyártói utasítást. ezután kapna szerintem egy jó olajat, jó szűrővel.

40-es melegoldalú olaj kell neked, de nem 15W-s hulladék, hanem egy jó 5W-40-es szintetikus olaj. Ezzel ugyan annyit fog enni, mint a 15W-40-essel vagy még kevesebbet, mert stabilabb.

A komplett motorgenerál munkadíjjal 120-150e Ft.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5153 Dátum: 2010.09.15 18:10:13 »
Az olajat az én gépem is "fogyasztja" de kék füstöt nem húz maga után.
Viszont a fogyasztás városban 8.9-re jött ki (1.6-os) klíma nélkül. Ezt soknak találom. Az automata szivató majdnem addig megy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet.
Ennek így kell működnie?
Mert szerintem ettől is lehet ilyen nagy a fogyasztás.
Amúgy pályán 130 körüli tempóval 7.3.
8.9 literes városi fogyasztás teljesen normális. Az, hogy 130-nál 7-et eszik a kocsid, mutatja, hogy rendben van minden a motorral.

Automata szivató csak karburátoros autókban van. Ebben az autóban elektronikusan vezérelt befecskendezés juttatja az égéstérbe az üzemanyagot, ami természetesen hideg motornál nagyobb mennyiséget, és emelt alapjáratot jelent. Amikor a motor kezdi elérni az üzemi hőmérsékletet, a rendszer visszaveszi az alapjáratot (és persze az üzemanyagmennyiséget is).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5154 Dátum: 2010.09.15 22:11:26 »
Elméletileg nem kell a hengerfejet leszedni, csak a szelepfedelet, onnan viszont mindent kb.

huuu ez engem is érdekel nem írnád le pontosan hogy hogyan kellene hogy ne nézzek bután ha szerelőhöz viszem a kocsit??
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5155 Dátum: 2010.09.15 23:08:54 »
Pontosan nem tudom leírni, mert minden autó motorja más.

Nagyjából úgy néz ki, hogy kiszeded a gyertyákat, majd leszeded a szelepfedelet. Ezután ki kell csavarozni mindent, a vezérműtengelyt is, majd a szelephimbákat, vagy ami ott van. Ezután pedig ki kell szedni a szelepeket. Ezeket meg kell tisztítani és utána lehet a szimeringeket kicserélni. De ez autónként változik, hogy hogyan pontosan.

A gondot az jelenti, hogy a vezérműtengelyt csak úgy lehet kiszedni, ha a vezérműszíjat vagy a láncot kiszedem, tehát a vezérlési részt is ki kell bontani teljesen. Ha a vezérműtengelyt mégsem kellene kiszedni, így ez a nagy meló elmarad.

Azt tudom, hogy a Hondáknál ez a leírtak szerint megy, ott a vezérlést is meg kell bontani teljesen. Így eléggé nagy meló, nem is 2 Ft-ot szoktak ezért elkérni, hanem anyaggal együtt 30-40-e-ret...

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5156 Dátum: 2010.09.15 23:20:26 »
Pontosan nem tudom leírni, mert minden autó motorja más.

Nagyjából úgy néz ki, hogy kiszeded a gyertyákat, majd leszeded a szelepfedelet. Ezután ki kell csavarozni mindent, a vezérműtengelyt is, majd a szelephimbákat, vagy ami ott van. Ezután pedig ki kell szedni a szelepeket. Ezeket meg kell tisztítani és utána lehet a szimeringeket kicserélni. De ez autónként változik, hogy hogyan pontosan.

A gondot az jelenti, hogy a vezérműtengelyt csak úgy lehet kiszedni, ha a vezérműszíjat vagy a láncot kiszedem, tehát a vezérlési részt is ki kell bontani teljesen. Ha a vezérműtengelyt mégsem kellene kiszedni, így ez a nagy meló elmarad.

Azt tudom, hogy a Hondáknál ez a leírtak szerint megy, ott a vezérlést is meg kell bontani teljesen. Így eléggé nagy meló, nem is 2 Ft-ot szoktak ezért elkérni, hanem anyaggal együtt 30-40-e-ret...
Banyek te ezeket nagyon vágod... :D
Hova jársz te iskolába, nálunk ilyet nem tanítanak...(még remélhetőleg, de fognak)
Esetleg pont szerelő vagy? :D
Józsi vagyok :-)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5157 Dátum: 2010.09.16 00:29:43 »
Nem, csak sokat foglalkozom a témával és sokat szerelek hobby szinten. Gyakorlatilag ez a hobbym 3 éves korom óta... :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5158 Dátum: 2010.09.16 01:06:08 »
14-15 éves voltam, mikor az akkori kocsinkat vittük szervizbe. Ott álltam végig a szerelő mellett, a kocsi alatt és folyamatosan néztem és kérdeztem. Biztos nagyon szerettek.  :D Cserébe a fater dugta a pénzt a szerelőnek, így azért nem volt teljesen ingyen minden. Meg a másik, hogy a szerelő is jó fej volt, neki is korabeli volt a fia, az elmondása szerint, aztán lelkesen tanított.

Az ember szerintem abból tanul a legjobban, mikor a mestereket nézi és próbálja megérteni, hogy mikor mit és hogyan csinál. Ezek után otthon egyedül is meg kell ezt ismételni (ha nem túl nehéz és veszélyes) és akkor minden OK. Persze először kis dolgokat kell begyakorolni és utána szabad csak a nagyobb falatoknak nekivágni. (Először gyertya és olajcsere, ha ezek mennek és van műszaki érzék, akkor lehet menni tovább a fékre, tömítéscserékre, stb.) A bonyolultabb műveleteket sosem csinálom meg úgy, hogy azt nem csinálta volna már előttem egy okos szerelő.  :excl: Persze vannak néha innovációk, de egy szelephézag-állítást nem csinál az ember bután otthon, ha nem látott előtte ilyet. A fékjavítást is már vagy 5x végignéztem, mire magam neki mertem állni. Akkor szabad nekiállni valaminek, ha már elméletben ritka okos vagyok és úgy érzem, hogy mindent tudok, elolvastam a témában az egész internetet, megnéztem mások tapasztalatait, a tipikus hibákat.

Ha az ember látja, hogy a vezérlést x kocsinál hogyan szedi szét, akkor kap egy analogikus tudást, már egy y kocsinál is az adott megoldásokat keresi. Valljuk be a japán kocsik meg eléggé egy kaptafára készülnek, orbitális technikai különbségek ritkán vannak. Vagy jó példa a tárcsafékben a fékbetét-csere. Ezt egyszer végig kell nézni, utána otthon 1x megcsinálni lassan, átgondoltan, a repair manual-t bújva, ezt követően pedig már a többi kocsinak is neki lehet állni, mert az ember nagyjából ugyan azokra a dolgokra számíthat, kisebb eltérésekkel. Persze, van 1-2 dög kocsi (E15-ös Corolla), ahol nem lehet csak úgy visszanyomni a hátsó munkahengert, de ezekre számítani kell...

Mindig az a lényeg, hogy felmérjem, hogy mihez vagyok eléggé okos, mit tudok és ne álljak neki olyannak, amiről fingom sincsen. Én pl. sosem állnék neki a váltónak, mert nekem az magas, sosem láttam azt szerelni senkit sem, talán majd 5-10 év múlva. A motort sem szedném szét a szelepfedélnél jobban, mert félek attól, hogy utána rosszul rakom össze. Erre van a profi szerelőm, aki pici munkákat (ajtózsanércsere) nem mer elvállalni, de vakon generálozza a motorokat. :D

Ha meg szerelőt keresünk, akkor mindig az adott feladatnak megfelelőt kell keresni. Nekem külön futúművesem (mert nagyon jók), külön van motorgurum és alkatrészbeszerzőim... Egyikre sem bíznám a másik feladatát, mert akkor baj lenne. A motoros mester nagyon tud, de az olajhoz nem ért (mindenbe a 10W-40-es Q8 a jó szerinte), de ezt már nem is bízom rá. Azonban ahhoz, hogy tudjam, hogy kire mit bízhatok, ahhoz elméletben eléggé kell tudni, hogy mit és hogyan és figyelni kell nagyon a szerelőket is.

A baj az, hogy kevés a jó szerelő, mert mindegyik továbbviszi a buta sztereotípiákat, megreked egy adott szinten. Itt is az lenne a jó, ha a tanonc minden 2 évben más mesternél lenne és így 5-10 év után maga lenne a kocsiisten. De sajnos nem így van, nem járják végig a mestereket. Fontos szerintem a szakma iránti rajongás is, én napi több órát képzem magam, tanulmányozva a szakirodalmakat, ez szerintem nélkülözhetetlen. Nagyon hasznosak az internetes fórumok, szakmai oldalak, nagyon sokan leírják a tapasztalataikat és azt, hogy mit és hogyan. A baj az, hogy sok szerelő elvégzi a képzést és beáll inasnak, de nem lelkes, nem tanul utána folyamatosan, nem bújja a netet, nem bújja az adatbázisokat, a szabványokat, stb.

Amit még akartam mondani, az az, hogy az ember szerintem a saját kocsiján szerez igazi tapasztalatot. Ha más kocsiját csinálja, akkor sosem fogja tudni igazából, hogy milyen lett a szerelés, milyenek a felhasznált anyagok. Berakja az olajat vagy a fékbetétet, de a tulaj érzi, hogy hosszabb távon milyen lett, jó vagy rossz, melyikkel jobb a fogyi, a fékhatás, stb. A szerelők ehhez képest fetisizálnak egy adott márkát, de nem ismerik a piacot és nincsen személyes tapasztalatuk a termékekkel kapcsolatosan. Azt használja amit, sokszor csak megszokásból vagy üzleti érdekből, de nem azért, mert ő azt tapasztalta, hogy...

Én minden ifjú szerelőnek (amilyen én is vagyok, pedig nem ez a szakmám, nem ezzel foglalkozok sajnos) azt javaslom, hogy figyelje a mesterét, de olvasson is utána alaposan mindennek, mert együtt a kettő dolog a nyerő.

Nem akartam nagyképűnek tűnni ezen írásommal, csak kijött belőlem. Én is tanulok folyamatosan, a tudásom eléggé kicsi még a komoly szakikéhoz képest. A folyamatos tanulás a legfontosabb, hogy ne legyünk olyanok, mint sok mai öreg szaki, hogy csak a 10W-40-es olaj a jó...

met

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5159 Dátum: 2010.09.16 07:09:14 »
8.9 literes városi fogyasztás teljesen normális. Az, hogy 130-nál 7-et eszik a kocsid, mutatja, hogy rendben van minden a motorral.

Automata szivató csak karburátoros autókban van. Ebben az autóban elektronikusan vezérelt befecskendezés juttatja az égéstérbe az üzemanyagot, ami természetesen hideg motornál nagyobb mennyiséget, és emelt alapjáratot jelent. Amikor a motor kezdi elérni az üzemi hőmérsékletet, a rendszer visszaveszi az alapjáratot (és persze az üzemanyagmennyiséget is).
[/quote]

Köszönöm a választ.
Én még félig meddig le vagyok ragadva a karbis autóknál (azokat a rendszereket "jobban" ismerem), azért írtam az automata szivatót, de mindíg tanulok valami újat  ::)