Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678831 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4845 Dátum: 2010.03.28 00:44:46 »
Üdv mindenkinek
Január végén vásároltam egy Carina 2,0 gli liftback '90-es kiadásu autót kifogástalan állapotban. Azért akad néhány aproság aminek utána kell nézzek. Egyik problémám, hogy a benzinszint kijelzője folyamatosan működésben van akkor is amikor a kulcsot kiveszem, vagy ez igy a helyes?  :hmmmm:
Nincs működésben - ha ilyenkor pl. leeresztenéd a benzint a tankból, ugyanott maradna a mutató. Egyszerűen a motor leállításakor adott helyzetben marad.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4846 Dátum: 2010.03.28 04:37:32 »
Corolla E12-es este a M7-esen lejtőben...  :D Én toltam neki, a tesóm meg fotózta.
Édesapátok meg otthon abban a hitben volt, hogy vigyáztok az autójára  ;) :D ...
Jah, ezért sem adom majd a gyerekemnek oda este a gépet... :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4847 Dátum: 2010.03.28 04:39:30 »
Rájöttem közben én is, hogy a normális ember nem próbálgatja a végsebességet, mert nagyon veszélyes és amúgy semmire sem mész igazából vele, ha tudod. Az a kocsi, ami megy 180-at, az nekem bőven elég, a fölött sosem közlekedek...
"Normális ember nem próbálgatja"? Hát, de  :yes: ... Én ugyanúgy tudni szeretem ezt az adatot, mint a gyorsulást és a rugalmasságot. Azzal egyetértek, hogy nincs valódi jelentősége - dehát ezzel a logikával még egy rakás más dolognak sincs.
Én a gyorsulást és a rugalmasságot sem mérem. Nekem régen a péntek esti illegál utcai jelenette a mércét... ;)

A végsebességet sem nézem meg, pedig régen ezzel kezdtem kb...

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Termosztát
« Válasz #4848 Dátum: 2010.03.28 07:17:29 »
Sziasztok!

Ha baj van, jelentkezek.
Viszonylag rövid idő, kb. tíz kilométer városban (Pécs), felmelegszik a motor és tele a tágulási tartályom sőt már folyt is ki belőle.
A ventillátorok mennek, utastér fűtés van, ha bekapcsolom a fűtést, visszahűl a motor.
Ha jól gyanítom, beragadt a termosztát. Van aki azzal riogat, hogy a hengerfejtömítés a rossz. De ilyenkor fehér füstöt kéne eregetnem, ez pedig szerintem nincs.
Van valmi módszer arra, hogy szétszerelés nélkül beazonosítsam, tényleg a termoszát  a ludas?

Üdv.
István

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Termosztát
« Válasz #4849 Dátum: 2010.03.28 09:34:25 »
Van valmi módszer arra, hogy szétszerelés nélkül beazonosítsam, tényleg a termoszát  a ludas?
Amikor bemelegedik a hűtőbe menő felső csőnek is forrónak kell lennie, meg a hűtőnek is.

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Termosztát
« Válasz #4850 Dátum: 2010.03.28 10:42:19 »
De a forróvíz alulról felmelegíti a radiátorban a vizet?

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Termosztát
« Válasz #4851 Dátum: 2010.03.28 11:33:27 »
De a forróvíz alulról felmelegíti a radiátorban a vizet?
Ha nem jó a termosztát és zárva marad, akkor nem áramlik a víz (csak egy minimális a légtelenítő furaton) és nem forrósodik fel a radiátor.

diegho

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4852 Dátum: 2010.03.28 19:37:07 »
Sziasztok

Az autó jobb hátuljából kopogó hang jön egyenetlen úton. Ez lengéscsillapító, vagy rugó lesz szerintetek? Igazából fogalmam sincs mi a fene, mert a hátulját lenyomva felemelkedik és talán 1 centit süllyed vissza és beáll. Nincs nagy kilengés ami a nagyon gyenge csillapítóra utalna.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4853 Dátum: 2010.03.28 20:17:22 »
Jah, ezért sem adom majd a gyerekemnek oda este a gépet... :D
Hát nekem sem lesz egyszerű, ha belegondolok, hogy én is miket műveltem anno szegény Coronával, 18-20 évesen  :whistling: ... Eszeveszett rallyzás éjjel a Mecseken, gyorsulási versenyek, száguldozás éjjel 130-al a városközpontban  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Termosztát
« Válasz #4854 Dátum: 2010.03.28 20:19:27 »
Van valmi módszer arra, hogy szétszerelés nélkül beazonosítsam, tényleg a termoszát  a ludas?
Amikor bemelegedik a hűtőbe menő felső csőnek is forrónak kell lennie, meg a hűtőnek is.
Így van. Ha a termosztát normálisan működik, akkor üzemmeleg motornál egyforma hőmérsékletű kell legyen a felső és az alsó vastag hűtőcső, és az egész hűtőradiátor is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Termosztát
« Válasz #4855 Dátum: 2010.03.28 20:22:32 »
Viszonylag rövid idő, kb. tíz kilométer városban (Pécs), felmelegszik a motor és tele a tágulási tartályom sőt már folyt is ki belőle.
A ventillátorok mennek, utastér fűtés van, ha bekapcsolom a fűtést, visszahűl a motor.
Ha jól gyanítom, beragadt a termosztát. Van aki azzal riogat, hogy a hengerfejtömítés a rossz. De ilyenkor fehér füstöt kéne eregetnem, ez pedig szerintem nincs.
Van valmi módszer arra, hogy szétszerelés nélkül beazonosítsam, tényleg a termoszát  a ludas?
A termosztátról az előbb írtunk. Ha mégsem ez a rossz, akkor elképzelhető, hogy eltömődött maga a hűtő. Ezt, szerencsés esetben (ha szétszedhető) ki lehet tisztítani. A régi Mohácsi úton kifelé menve, van egy utca balra, nem sokkal az ipari út kereszteződése előtt. Ott, rögtön a sarok után van egy hűtőkkel foglalkozó szakműhely. Ha kiderült hogy nem a termosztát a rossz és mégis melegszik az autó, akkor gurulj oda, nézzék meg - lehet-e tisztítani, vagy cserélni kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4856 Dátum: 2010.03.28 20:47:16 »
Hát nekem sem lesz egyszerű, ha belegondolok, hogy én is miket műveltem anno szegény Coronával, 18-20 évesen  :whistling: ... Eszeveszett rallyzás éjjel a Mecseken, gyorsulási versenyek, száguldozás éjjel 130-al a városközpontban  :wacko:
Höhö, anyuék se tudnak mindent, mit csináltam a Kadettal, mikor még nem az enyém volt.  :whistling: 140-nel az érdi meredeken felfelé meg ilyenek. :D Mondjuk kapaszkodtam is a kormányba rendesen.  :lol:
A legjobb az volt, amikor még jogsim sem volt és a nem gyengén mattrészeg haverokat az egyik srác 2-es Golfjával kellett egész Érden hazafurikáznom. Jogsi ohne (legalább nincs mit elvenni), szombat este 10-11 körül 100-zal végig Érden. Anno, 17 évesen ez teljesen normálisnak tűnt.  :helpsmilie: :ph34r:
         

Xmodule

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
  • Toyota Carina II GLI 2.0
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4857 Dátum: 2010.03.28 21:18:11 »
Hello.

A problémam a következö. Feltunt, hogy a kormanyzas darabos, marmint mintha a servo neha kihagyna. Aztan kis idö utan elkezdett ilyen erdekes hang jönni a motorterböl. Ezutan eszrevettem, hogy bizony a servo olaj folyik egy helyen, es a hang az volt hogy a servo olaj tartaly meg mar ures volt... szoval utantoltottem kicsereltem a hibas csövet. Ezutan jonak tunt, de valahogy most sem az igazi. Eleinte azt gondoltam csak hideg motornal ilyen darabos a servo ,de nem. Meleg motornal sem tokeletes. Nincs ötletem mi lehet a baj.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4858 Dátum: 2010.03.28 21:20:04 »
A folyadékcsere után idő, mire lelégtelenít a rendszer. Tekerd el ütközésig mindkét irányban a kormányt úgy 5x, ezalatt kimegy belőle a levegő és nem lesz utána darabos. Valamennyit be fog még szívni, utána igazíts a szinten.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4859 Dátum: 2010.03.28 21:25:27 »
Hello.

A problémam a következö. Feltunt, hogy a kormanyzas darabos, marmint mintha a servo neha kihagyna. Aztan kis idö utan elkezdett ilyen erdekes hang jönni a motorterböl. Ezutan eszrevettem, hogy bizony a servo olaj folyik egy helyen, es a hang az volt hogy a servo olaj tartaly meg mar ures volt... szoval utantoltottem kicsereltem a hibas csövet. Ezutan jonak tunt, de valahogy most sem az igazi. Eleinte azt gondoltam csak hideg motornal ilyen darabos a servo ,de nem. Meleg motornal sem tokeletes. Nincs ötletem mi lehet a baj.
A Camry csinált hasonlót - a megoldás sajnos a szervószivattyú cseréje volt. De azt is megfigyeltem, hogy akkor is könnyebb a kormányzás, ha a kormányoszlop és a kormánymű közötti kardáncsuklóra időnként fújok némi kenősprayt.

Próbáld ki ezt szerintem - és a légtelenítést, amit Barna javasolt. Jó esetben csak ennyi a gond.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )