Az meg, hogy a fékpofát bovden vagy olaj nyomja a tárcsához, szerintem nem változtat az élettartamán. 4 fék viszont kisebb erőfeszítéssel tart állva egy kocsit, mint kettő. Féklámpám meg nem is tudom mikor égett ki utoljára, pedig használom.
Nem is a fékpofa élettartama változik, (egy álló autónál aligha kopik a fékezéstől), hanem a működtető mechanizmusé. A gyakori használat csökkenti az élettartamát, ez ilyen egyszerű.
Szerintem azért hívják a kéziféket rögzítőféknek, hogy álló helyzetben ezzel biztosíthasd az autó mozdulatlanságát, és az egész úgy van kitalálva, hogy elég legyen a rugó ereje minderre, tehát teljesen felesleges négy kereket fékezni - sőt, meggyőződésem, hogy az esetek legalább felében egyáltalán fékezni, hisz vízszintes az út, nem gurulna el a kocsi, ehhez képest egy nagykörúti dugóban tiszta piros fény minden... - viszont meredek emelkedőn felfelé meg kifejezetten könnyebb elindulni, ha a kéziféket használod, és nem a lábféket.
A te féklámpád lehet, hogy nem égett ki, de azért jópáran szaladgálnak, akiknek igen. Pár hete egy furgon ment előttem, annak egy sem volt jó a 3-ból, apósom Corollája a nyáron vizsgázott, neki is kettőt cserélni kellett (7 éves a kocsi). Amúgy mire használod a féklámpát?