Köszönöm a választ.
Ha leírnád hogyan kell a fékfolyadékot cserélni azt megköszönném. Ha nem bonyolult akkor megcsinálom otthon. Utána nézek, hogy milyen olaj kell bele.
Szívesen.
Azt írom, le, itt hogy szoktuk csinálni:
Szükséges eszközök:
- olyan átmérőjű átlátszó/áttetsző tömlő, amit a légtelenítőszelepre elég szorosan lehet ráhúzni ahhoz, hogy tömítsen. Kb. fél méter elég.
- kisebb üveg edény, pl. bébiételes üveg
- kulcs a légtelenítőhöz. Ha nehezen indul, akkor dugókulcs, különben villás/csillagvillás kell, hogy a tömlő is rajta lehessen húzás közben.
- fékfolyadék
Menete:
1. Egy segítő beül a kocsiba, ő fogja nyomkodni/tartani a kuplungpedált, a cserét végző kérésének megfelelően. Kuplung hidraulikatartály fedelének eltávolítása.
2. Légtelenítőszelep meglazítása egy kicsit, ha villással nehezen megy, akkor a dugókulccsal. Utána villással is kezelhető általában. Túlságosan nem szabad kitekerni, mert a folyadék akkor nemcsak a tömlőn fog folyni, hanem mindenhol. A fékfolyadék agresszív anyag, a fényezést is felmarhatja, gumikesztyű, munkavédelmi használata szemüveg célszerű! A régi fékfolyadékot veszélyes hulladék kezelésével foglalkozó céghez kell vinni (én Pécsen meg tudom mondani, hol van ilyen, máshol sajnos nem).
3. Tömlő ráhúzása a szelepre, másik vége az üveg aljára.
4. Segítő óvatosan nekiáll pumpálni a pedált, ezzel a régi folyadék a tömlőn át ütemesen az üvegben jut. A tömlő vége mindig legyen a folyadékban. Közben figyelni kell a tartályt, amíg a fékfolyadék éppen kiürül belőle, ekkor a segítő megáll a pumpálással, és most kell beletölteni a friss folyadékot, a maximumig. Ezt a segítő is megteheti, majd visszaül. Ha a tartály nem ürül ki úgy, hogy levegő jusson belőle az alatta levő rendszerbe, akkor nem lesz levegős semmi, tehát ha jól csináljátok, akkor légteleníteni sem kell.
4. A segítő folytatja a pumpálást, hogy a lejjebb levő régi fékfolyadék is kiürüljön, közben felülről már megy bele a friss. Ezt addig kell folytatni, amíg az átlátszó tömlőn látszik, hogy a régi sötét folyadék helyett már a világos friss jön ki. Ezután 1-2 pumpálás, és oké. Figyelni kell a tartályra,hogy ne ürüljön ki!
5. Ha úgy döntesz, hogy kész, akkor a segítő az utolsó pedálnyomásnál ne engedje vissza a kuplungot: olyan, mint a fék légtelenítésénél, most kell visszazárni a légtelenítőszelepet. A segítő próbálja ki, jól működik-e a kuplung? Ha nem, akkor légtelenítés: pumpálás, tömlőn légbuborék figyelés, stb.
6. Ha kész, akkor a tömlő, üveg eltávolítása. Légtelenítőszelep újbóli biztos, de érzéssel való meghúzása, ne eresszen, de ne is tépd bele. Pár nap múlva érdemes ránézni, nem folyik-e a folyadék? Kuplung tartályát feltölteni max-ig.
7. Öröm, boldogság, legközelebbi csere időpontjának feljegyzése
Kapkodni felesleges, mivel nem nagy munka, ezért sok időt nem lehet spórolni vele. Fő a biztonság.