No igen, lassan egy hónapos ez a topic csak úgy kíváncsiságból vigyázok a lábamra egy kicsit, bár az értelmetlen lámpától lámpáig padlózásokat eddig is mellőztem....na nem ez a lényeg, hanem az hogy max 2000-ig pörgetem a gépet és elváltok, így 5,1-5,3 körül van a fogyasztásom, néha légkondi használattal, csak város. Előtte egy 5-7 decivel többet evett, de akkor ha kellett visszarántottam és előztem, vagy épp beléptem valaki elé padló 1-essel...Így előtte az átlagos közlekedés mellett volt, hogy 3500 nagyon-nagyon néha 4000-ig felkúszott a mutató.
Összegzés képppen egy átlag félórás városi út manapság 40 percrig eltart, és unatkozom . Tehát adok enni a kicsikémnek egy fél licsivel többet, előbb hazaérek, élvezem a vezetést és nem alszom el a volánnál :supz:
Na ez furcsa, mert nekem lassan 10 hónapja van meg és az eddig elautózott 30.000 km-re vetítve az átlagom 4,31 L. Igaz jó részt úgy vezetek ahogy írtad. 1800-2000-nél váltás a klímával nem spórolok, ha meleg van és ha kell akkor azért én is visszatűzöm. Sportosan urasan 100-120 környékén, de ha sietős dolog van, akkor 150. A 4,3 kontra 5,6 átlag különbség kb 3-4 Ft különbséget eredményez km-ként. Lehet számolgatni ki mennyit megy egy évbe. 35.000 km-nél (az én esetemben) 120 ezer Ft környéki megtakarításról beszélhetünk. Ezt mondjuk lehet CASCO-ra szánni, vagy zenére, vagy csajokra, vagy piára, fűre, gázolajra, CDk-re, DVDk-re, mosatásra, spoilerre, stb stb...... A megtakarított idő csekély a vezetés közben született ősz hajszálak száma konvergál a 0-hoz. Adrenalin?? PL ezt a 120 ezret el lehet költeni ejtőernyőzésre. Ott van csak igazán para.
Egyetértés 100%
És az érvek mellett van még valami: így egyszerre kíméled(jük) is a gépet. Az a egyesben huzatom, utána satufékkel beállok legalább 1 tucat alkatrésznek közvetlenül rövidíti meg az élettartamát.
Egy érdekesség: Tegnap elött nem bírtam tovább és kicseréltem a lapos szíjamat. Generátor megenged, motortartó bak 3 csavarja meglazít, olajemelövel olajteknö 1-ik csavarjánál finoman alátámaszt, picit megemel, 3 csavar tehermentes, kézzel kiteker, olajemelö 2 centit leenged, régi szíj kihúz, új bemegy, olajemelö finoman visszaemel, közben motortartó bak megvezetö csapját kézzel helyreilleszt, 3 csavar beteker, finoman helyrehúz, olajemelö ki, csavarok meghúz, szíj helyére tesz, generátor megfeszít.
Közben fösegítség nagypapa (nyugd. gépész és járműmérnök) régi szíjat hajtogatja vizsgálgatja. Okulár feltesz, szíj visszafelé jól kiteker, nézegeti. "Mi a fenének kellett ezt kicserélni?" -kérdi. Mondom 240 ezer van benne. "Miért ez még az eredeti?" - " Az " -felelem. "Akkor el kell tenni... Hátha egyszer valamiért vissza kell tenni." Ezek után visszahajtogatta az új szíj papírtasakjába és visszarakta az új olajaim és szüröim mellé.
Ezek után közösen jól befújtuk az új szíjat is szilikonnal a járó motornál. Egyébként érdekes, hogy a vadi új szíj is surrog valamennyire indítás után, viszont a fujásnál jól észrevehetöen elhalkult. (Egy picit lazábbra hagytam mint a gyári elöírás, kímélendö a csapágyakat, majd inkább néhány ezer múlva utána feszítek.)
Na ezek után magyarázza el nekem valaki, hogy a szilikon tönkre teszi a gumi alkatrészeket