Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371934 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3750 Dátum: 2011.09.19 22:14:56 »
ezek szerint szintén kivillogtatható a hibakód a fent írt lábak (OBD csati 4-13 láb) összezárásával:  :clap:

At the same time, a DTC (Diagnostic Trouble Code) is stored in memory. The DTC can be accessed
by connecting the SST (09843-18040) between the Tc and CG terminals of the DLC3 connector and
checking the blinking of the ABS warning light, ECB* warning light, or the “DIAG VSC” that appears
on the multi-information display. Another way to access the DTC is to connect a hand-held tester and
read the code that appears on the tester.

És besz..rás, teszt mód is van, de akkor más lábakat kell összezárni:

This system has a sensor signal check (test mode) function. This function is activated by connecting
the SST (09843-18040) between the Ts and CG terminals of the DLC3 or by connecting a hand-held
tester.

Imádom a japánokat. Ez a villogtatós buli egyszer már működött anno a corollánál, carinánál, naná, hogy itt is használható!!!  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.19 22:16:34 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3751 Dátum: 2011.09.19 22:29:43 »
Itt a féktárcsa ütésről a részlet:

Check for runout by holding a dial indicator 10 mm away from the outer edge of the rotor. Maximum disc runout: 0.05 mm (0.0020 in.). Before removing the rotor, mark the high and low points of runout. Also, mark the rotor’s position on the hub. If you do this, you can change installation positions of the rotor and axle so that the runout will be reduced. After the rotor has been removed, measure the runout in the face of the hub and mark the high and low points.

És ezeket a hibakódokat adja, ha ugrál a féknyomás:

C1341,  C1344

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3752 Dátum: 2011.09.20 07:00:25 »
Mondjuk hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a becsatolt doksi, illetve a hibakód is a hibrid camry-é, de szerintem ugyanz a rendszer.


Még egy érdekes adalék, ezt nemrég olvastam az Autotechnika újságban.

Egy régebbi, talán W124-es mercivel (ami már szintén ilyen elektronikusan vezérelt fékkel volt felszerelve) egy idős pár elkocsikázott Magyarországra pihizni. A kocsi egyszer kirakta a fékhiba jelzését, hogy ezen kívül csinált-e valamit, teljesítmény elvétel vagy ilyesmi arra már nem emlékszem, de fék aktuátor komplett csere lett a történet vége, mivel az akkori rendszerbe építettek egy számlálót, tehát be volt határolva gyárilag az élettartama, hogy meddig tudja szavatol a rendes működését. Onnantól kocsi állj és csere. Mondanom sem kell nem két forint volt így a nyaralás.
Nagyon remélem, sőt nem is hallottam arról, hogy a toyota rendszerében ilyen korlátozás lenne, illetve az mégiscsak a kezdeti verziók egyike volt, 0 tapasztalattal, de nem árt tudni, hogy volt ilyen a történelemben.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3753 Dátum: 2011.09.20 19:53:23 »
még egy fékbetét cseréhez is ki kell kapcsolni a fékrendszert, vagy aksit levenni. Ugyanis a kocsi a leállítást követő 2 percen beül féktesztet csinál, ez azt jelenti, hogy kivezérel fékerőt a fékekre

A service manualban írtak is róla. Én 2 hónapja cseréltem a fékbetéteket, de elég a fékrendszer reléjét kihúzni a relédobozból. :)
milyen betétet tettél bele?

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3754 Dátum: 2011.09.20 19:59:15 »
Itt a féktárcsa ütésről a részlet:

Check for runout by holding a dial indicator 10 mm away from the outer edge of the rotor. Maximum disc runout: 0.05 mm (0.0020 in.). Before removing the rotor, mark the high and low points of runout. Also, mark the rotor’s position on the hub. If you do this, you can change installation positions of the rotor and axle so that the runout will be reduced. After the rotor has been removed, measure the runout in the face of the hub and mark the high and low points.

És ezeket a hibakódokat adja, ha ugrál a féknyomás:

C1341,  C1344
:eek: :eek:
Ez nekem még mindig fura. Minden esetre megjegyeztem, köszi. ;)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3755 Dátum: 2011.09.20 20:38:37 »
Itt a féktárcsa ütésről a részlet:

Check for runout by holding a dial indicator 10 mm away from the outer edge of the rotor. Maximum disc runout: 0.05 mm (0.0020 in.). Before removing the rotor, mark the high and low points of runout. Also, mark the rotor’s position on the hub. If you do this, you can change installation positions of the rotor and axle so that the runout will be reduced. After the rotor has been removed, measure the runout in the face of the hub and mark the high and low points.

És ezeket a hibakódokat adja, ha ugrál a féknyomás:

C1341,  C1344
:eek: :eek:
Ez nekem még mindig fura. Minden esetre megjegyeztem, köszi. ;)
Ez csak annyi, hogy az elektronikusan szabályozott fékek érzékenyebb a mechanikus tűrésekre.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3756 Dátum: 2011.09.20 21:10:30 »
még egy fékbetét cseréhez is ki kell kapcsolni a fékrendszert, vagy aksit levenni. Ugyanis a kocsi a leállítást követő 2 percen beül féktesztet csinál, ez azt jelenti, hogy kivezérel fékerőt a fékekre

A service manualban írtak is róla. Én 2 hónapja cseréltem a fékbetéteket, de elég a fékrendszer reléjét kihúzni a relédobozból. :)
milyen betétet tettél bele?
Ferrodo. A Bárdinál volt 18000

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3757 Dátum: 2011.09.20 21:46:05 »
még egy fékbetét cseréhez is ki kell kapcsolni a fékrendszert, vagy aksit levenni. Ugyanis a kocsi a leállítást követő 2 percen beül féktesztet csinál, ez azt jelenti, hogy kivezérel fékerőt a fékekre

A service manualban írtak is róla. Én 2 hónapja cseréltem a fékbetéteket, de elég a fékrendszer reléjét kihúzni a relédobozból. :)
milyen betétet tettél bele?
Ferrodo. A Bárdinál volt 18000

Ez csak az első betét?

Nem érződik/dött az átmenet a regeneratív fékezés és a hidraulikus fékezés közt a más tapadási tényező miatt?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3758 Dátum: 2011.09.22 06:16:46 »

Ez csak az első betét?

Nem érződik/dött az átmenet a regeneratív fékezés és a hidraulikus fékezés közt a más tapadási tényező miatt?

NEm. A teljes szett első hátsó.
Én csak annyi különbséget érzek hogy nem karcog a fék a tárcsán és ennyi :)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3759 Dátum: 2011.09.29 08:08:01 »
Nos, túl vagyunk a 90 ekm-es szervizen. Sajnos fájdalmas emlék nekem ez, hogy olyan melóért kell kidobni súlyos pénzt, amit egy óra alatt itthol is meg tudnék csinálni, mindezt egy nyanvadt pecsétért, de inkább hagyjuk is ezt... Nem szeretnék senkit sem megbántani....

Melyik szervizről van szó? Minden márkaszerviznek van külön topikja, oda is beírhatnád, hogy többen lássák, mert én is csak néha olvasok bele a Prius-os topikba.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3760 Dátum: 2011.09.29 09:42:34 »
Nos, túl vagyunk a 90 ekm-es szervizen. Sajnos fájdalmas emlék nekem ez, hogy olyan melóért kell kidobni súlyos pénzt, amit egy óra alatt itthol is meg tudnék csinálni, mindezt egy nyanvadt pecsétért, de inkább hagyjuk is ezt... Nem szeretnék senkit sem megbántani....

Melyik szervizről van szó? Minden márkaszerviznek van külön topikja, oda is beírhatnád, hogy többen lássák, mert én is csak néha olvasok bele a Prius-os topikba.
ezt azért nem szeretném szellőztetni, mert egyrészt félig meddig ismerős a srác, másrészt ez egy egyszeri alkalom volt, ami alapján nem szabad általános következtetést levonni. Illetve egy pénteki nap utolsó autója voltam saját kérésre!

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3761 Dátum: 2011.09.30 12:14:29 »
Néztem a jelenlegi Prius árlistát, van benn olyan, hogy Premium modell és itt van olyan extra felsorolva, hogy:
Távirányítású légkondicionáló

Ez azt jelenti, hogy felkelek megnyomom a sluszkulcsona  gombot, hogy 22Cs kocsit akarok és mire becsücsülök 20perc múlva ~22Cs hőmérséklet fogad?

Ha igen ilyet tud a "régi" Premium Prius is?  Van/lehet hozzá kap hozzá ilyen "távirányítósű légkondícionáló sluszkulcsot"?


kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3762 Dátum: 2011.09.30 12:40:45 »
A PriusII nem tud ilyet.

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3763 Dátum: 2011.09.30 12:53:10 »
Sziasztok,

a múlt hét óta egy 2008-as prius 2-es boldog tulajdonosa vagyok. A hangsúly a boldogon van mivel az autó fantasztikus. Az első 75Km-es utamon 3,7L fogyasztást produkáltam amiből kb. 10 Km BP-en volt. Sol felszereltségű tud mindent amit egy autótol el lehet várni (még egy kicsit többet is).Úgy gondolom az autóval jó vásárt csináltam mert sérülésmentes és közel 40.000Km van benne(szervízkönyves Európai model Magyarországon üzembe helyezve).Örömmel látom, hogy szinte mindenki meg van elégedve a priusa-val.

Üdv.:Karó

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3764 Dátum: 2011.09.30 12:57:18 »
Gratula, üdv a fórumon.  :clap:
Az ilyen Prius-ok a ritkábbak, amiket hirdetnek azok általában kintről behozottak sérültek és/vagy visszatekertek - mondjuk e miatt is kerülnek annyiba.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.30 13:01:03 írta kmr »