b.c,
A fékolaj, ha ugyanaz a DOT 5.1 kell bele, mint a mi "hagyományos" autóinkba, akkor mindenképpen érdemes, szerintem, cserélni, mert a gyári Toyota fékfolyadék sem egy nagy összeg. Ezt a műveletet én egészen biztosan szakszervizben csináltatnám, a fék minden közül a legfontosabb, hogy szakszerűen legyen karbantartva.
A hsz-ed többi során én is csak hüledeztem...
Nos tudom szarrágásnak tűnik, ezért tekintsük csak tényközlésnek.
Autósboltban kapható jó minőségű fékfolyadék: 1500 ft/0,5l
Toyota fékfojadék szervízben: 3700 Ft/0,75l
Óradíj: 8.600 Ft/ó !!!!!!!!!!!!!!!
Az az igazság, hogy eddig azzal lavíroztam, hogy amit a munkadíjon megspóroltam mindig az alkatrész minőségébe építettem be, persze, ahol volt értelme. Ez még ment a carina-nál. Sok-sok dologban itt is menne, csak nem akarom megszakítani a végig pecsétes szervizkönyvet, hátha érték az is! Ha nem lenne makulátlan szevíz múltja a gépnek, biztos kipróbálnám az elméletemet előbb.
Pusztán csak ezért futott át az agyamon, hogy hogyan lehetne becsapni a kocsit úgy, hogy kicseréljem a féfolyadékot és közbe ne generáljon hibakódot.
egyébként úgy tudom, hogy a priusnál akkulevétellel nem lehet hibakódot törölni, tehát ha zavar a hibajelzés (bár később a tárolt nem aktív hiba nem jelez ) akkor nincs más, irány a szerviz.
No, mindegy. Egyelőre valszeg szerviz lesz, de ahogy ismerem magam előbb utóbb kikísérletezem, hogy hogy fog ez a szerviz dolog otthoni körülmények közt is működni. Tudom skót, vagyok, de engem sokkol a 8600 Ft/óra egy olajcseréért.....