Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3372074 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2175 Dátum: 2010.12.16 18:21:55 »
Lehet, hogy fucsa ,de nekem semmi problémám nincs a gyári Corolla világitással: vagy nappal megyek, este: városban vagy autópályán, így szinte csak helyzetjelző funkciója van a világitásnak.

Mondom még egyszer, ki kell próbálni mást is. Van jobb, attól hogy nagyon ez sem rossz !

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2176 Dátum: 2010.12.16 18:47:46 »
Az első fél óra előmelegítést értettem. Vagyis ha egy fél órára bedugom a kocsit a konnektorba, a kezdeti 10+ literes első ötperces fogyasztás lemegy nagyjából 7,5-re. Érthetőbb így?


"Fél óra előmelegítés":

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/12/16/kiegtek_a_saab_9-5-osok/

Mondjuk, bátraké a szerencse!
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 18:49:23 írta b.c. »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2177 Dátum: 2010.12.16 19:30:45 »
... Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz! ...
Ha jól tudom már 2007-ben megcsinálták a Peugeot 308 Hybrid HDi-t, de nem került sorozatgyártásba,  a 3008 HDI  hibrid meg 2011-ben kapható lesz. (bocs az OFFért  :surrender:)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2178 Dátum: 2010.12.16 19:57:50 »
És mennyibe kerül a cucc maga és az alkalmankénti fűtés mennyi áramot használ?

A cucc bő 35k HUF volt áfával, márkaszervizes beszereléssel. Asszem tán 400W-os, tehát fél óra működés kb. 16 HUF. Amikor számoltam olyan 1,5-2 év jött ki megtérülési időnek, illetve azzal is nyugtatom magam, hogy kímélem a motort. :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2179 Dátum: 2010.12.16 20:14:26 »
Ebben a témában én sem alaptalanul dobálózom rengeteg kocsit vezetek egyrészt a munkámból kifolyólag (Ford, Opel) a francia flottához meg a párom révén van szerencsém. Biztosan állítom, hogy a hagyományos izzókkal szerelt autók lámpái közül az abszolút favorit a Renault Megane II. Igaz, hogy az izzó hetente ég ki, a HELLA Long Life is csak fél évet bír, és isten csapás cserélni, de olyan hibátlan fényt ad, hogy le a sipkával. Rendesen xenon feeling egy sima H7-tel! Hidd el nekem a Priusnak és egyáltalán a toyotának a világítás terén bőven van még behoznivalója. Be kell ülni másba és te is látni fogod, hogy vannak azért jobban a xenon nélküliek közt is!

Félreértesz, nem vitatom. Mindössze nekem "elég" ez is, jól látok vele. Mondjuk a 960-nál pl. sokkal többet bevilágít, igaz az ugye 95-ös volt...

Az én tempomatom úgy működik, ahogy a népítéletben leírtam. Egyébként a Használati utasításában is ez van. 14 km-val lehet eltérni a beállítottól. Ha ezt túlléped, automatikusan törlődik a beállított érték. Én mondjuk azt vettem észre, hogy ez sem igaz, mert ha nem nyúlok a fékhez akkor a 14 km/h-t is túl léphetem lassuláskor, amíg nem éri el a 40-et, addig bárhonnan visszahozza.  Kicsit bolondul működik, az igaz. Az én carinaba épített tempomattomban ép az volt a jó, hogy nem volt túl okos. Remekül lehetett araszolni is a tempomattal 20-szal is kettesben. Bármit bután tartott és megjegyzett.  Pont ez volt a jó benne! Imádtam!

Fura, nekem nem töröl 14 km/h különbségnél pluszban sem. Mind1.

Anno iskolás éveim alatt volt szerencsém egy kis futómű tervezést is tanulni, megint csak azt tudom mondani, hogy, amit a Prius alá tettek, nem méltó hozzá. A legalapabb, legbutább rendszer, amit valaha terveztek. Golf I., Opel Astra F, ugyanez. Elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkar a legolcsóbb és legrosszabb párosítás a világon. Külön külön is végtelenül "buták", de együtt meg kifejezetten tilos lenne őket használni. Sokan nem tudják, de anno az első elsőkerekes Audi TT-ben is ez a párosítás volt. Fikázták is szakmai körökben sokat, hogy egy 30 évvel ezelőtti Golf I futóműve van a 12 millás kocsinak. Úgy elszállt kanyarban, mint annak a rendje,  amikor elvette a muki a lábát a gázról, ne adj isten fékezni mert! Szépen átterhelődött és már el is úszott a hátulja, csak lévén sport kocsi, kemény futóművel, minden kúszás, előjel nélkül tette ezt. Amire eszmélt a muki már az árokba volt!  Ezt lehet olcsón gyártani, mert végtelenül egyszerű,  ezért szeretik használni, de műszakilag egy szemét rendszer, ez az igazság. Itt tudtak fogni a fejlesztésen, mert a rengeteg pénz elment a Hibrid rendszer kifejlesztésére. Ami viszont ennek megfelelően a japánosan zseniális lett!

Egyszer vittek egy kört egy Alfa GTV6-tal, amiben merev tengely van hátul. Ennek ellenére iszonyatosan kanyarodott. Valahol nem számít mitől jó, ha jó valami. Olyan ez, mint a nagy hengerűrtartalmú motorok. Lehet nem olyan "szép", nem olyan kifinomult mint egy kisebb de pörgős, de nem tök mindegy?

Aztán volt saját tulajdonomban többek között Fikusz I (MCP+multilink) valamint 4G Civic (DW elöl-hátul), vezettem többek között Audi Quattrot is. Úgy gondolom, hogy van összehasonlítási alapom. Tudom milyen az, amikor hajszálpontosan irányítható egy kocsi. Csak szerintem ez nem elvárás egy családi autónál. Mert ahogy a TC-s cikk is fogalmazott, a kocsi legyen kényelmes, ti meg csak zötyögjetek. :)

Ezzel sajnos vitatkozom. A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető. Tehát igenis itt a veszély a kertek alatt. Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz!
Egyetlen egyben jobb a Prius mégis, abban, hogy a teljes élettartama alatt statisztika szerint nem kell annyit rákölteni. Ha mondjuk mindkettőt 500 ekm-ig kellene használni akkor már igencsak behozná a Prius az árkülönbséget.

Szerintem az autókat saját korukban kell vizsgálni. Kéretik hozni 2004-ből példát olyan kocsira, amelyik nem kisebb, nem gyengébb és mégis elvan bő 5-l-ből éves átlagban, normál használattal. Nemigen fog menni. Az említett 308 mennyit eszik egyébként városban? Csak kíváncsiság.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2180 Dátum: 2010.12.16 20:20:07 »
Lehet, hogy fucsa ,de nekem semmi problémám nincs a gyári Corolla világitással: vagy nappal megyek, este: városban vagy autópályán, így szinte csak helyzetjelző funkciója van a világitásnak.

Mondom még egyszer, ki kell próbálni mást is. Van jobb, attól hogy nagyon ez sem rossz !
Minek, épp azt írom hogy nekem nem fontos a pompás világitás. Valószinű mert nagyon ritkán megyek este országuton.

jihadjoe

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • Hibrid klub
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2181 Dátum: 2010.12.16 21:44:38 »
Ezzel sajnos vitatkozom. A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető. Tehát igenis itt a veszély a kertek alatt. Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz!
Egyetlen egyben jobb a Prius mégis, abban, hogy a teljes élettartama alatt statisztika szerint nem kell annyit rákölteni. Ha mondjuk mindkettőt 500 ekm-ig kellene használni akkor már igencsak behozná a Prius az árkülönbséget.

Szerintem az autókat saját korukban kell vizsgálni. Kéretik hozni 2004-ből példát olyan kocsira, amelyik nem kisebb, nem gyengébb és mégis elvan bő 5-l-ből éves átlagban, normál használattal. Nemigen fog menni. Az említett 308 mennyit eszik egyébként városban? Csak kíváncsiság.

[/quote]

És ez a kis étvágyú 308-as autómata-e?  :hmmmm:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2182 Dátum: 2010.12.16 21:57:37 »
Ezzel sajnos vitatkozom. A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető. Tehát igenis itt a veszély a kertek alatt. Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz!
Egyetlen egyben jobb a Prius mégis, abban, hogy a teljes élettartama alatt statisztika szerint nem kell annyit rákölteni. Ha mondjuk mindkettőt 500 ekm-ig kellene használni akkor már igencsak behozná a Prius az árkülönbséget.

Szerintem az autókat saját korukban kell vizsgálni. Kéretik hozni 2004-ből példát olyan kocsira, amelyik nem kisebb, nem gyengébb és mégis elvan bő 5-l-ből éves átlagban, normál használattal. Nemigen fog menni. Az említett 308 mennyit eszik egyébként városban? Csak kíváncsiság.


És ez a kis étvágyú 308-as autómata-e?  :hmmmm:
[/quote]
No, akkor már megint az ízlések és pofonok birodalmában vagyunk. Én úgy vagyok vele, hogy semmi gondom azzal, ha váltogatni kell. Ebbe nőttem bele. Igazság szerint az a furcsa, hogy nem kell váltani. Borzalmasan unatkozom most már városban is.
Másrészt még mindig fura, hogy a motor pörög és nem a fordulattal arányosan változik a dinamika.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2183 Dátum: 2010.12.16 22:20:14 »
"Szerintem az autókat saját korukban kell vizsgálni. Kéretik hozni 2004-ből példát olyan kocsira, amelyik nem kisebb, nem gyengébb és mégis elvan bő 5-l-ből éves átlagban, normál használattal. Nemigen fog menni. Az említett 308 mennyit eszik egyébként városban? Csak kíváncsiság"

Nem hozok. Az én kocsim 2007-es a 308 asszem 2008-tól van, ez nem nagy különbség.

A 308 nemhogy kisebb, kifejezetten nagyobb, illetve kombi!!! Tehát van csomagtartó. (sőt 7 üléses változat is van) A gyengeségre nem tudok mit mondani, nem tudok adatokat. Én úgy vagyok vele, hogy a jobb fogyiért hajlandó vagyok némi dinamikát beáldozni.
A párom PUG-ja városban elvan 4,8-5,1-ből ez nyár-tél és város! Na, jó, ha én vezetem. Ami viszont igaz, hogy ez a város nem Budapest. Tehát lassan a várost is ketté kell majd választani dugóban állásra, és haladásra max 50-nel részre.
Természetesen az elsőben nincs ellenfele a Hibridnek, de ha lehet mozogni akkor bizony nem elérhetetlen az adat. Tehát én fogyasztásban merek szoros párhuzamot vonni egy francia dízel nevezetesen egy 1.6 HDi és a Prius közt. Az összes többi más kérdés.   
Illetve azt akartam kihozni az egészből, hogy bár vannak, lehetnek hasonló paraméterrel bíró autók a piacon, viszont hosszú távon -és én most a kb 4-500 ekm-es futásteljesítményre gondolok- biztosan olcsóbb a  fenntartása a toyotának. Tekintve, hogy maga a kocsi viszont drágább az olcsó fenntartás kiegyenlítődik. Egyetlen előny marad tehát, hogy az a kb 500 ekm-t nagyon megbízhatóan meglepetések nélkül fogja megtenni. Mert valljuk meg, sok típust láttunk már a pálya szélén.

De, még mielőtt megköveztek, magam is toyota fanatikus vagyok, ezért vettem a Priust is. Csak jeleztem (mivel feljebb kérdezték), hogy vannak komoly hiányosságai ennek a kocsinak, amik persze nem olyan szintű dolgok, hogy ne lehetne vele megbarátkozni. Viszont zavar, hogy az én kocsim kb 3 évvel ez előtt 8,6 mFt-ba került. Ehhez képest viszont már zavaróak a dolgok. Tekintve, hogy egy swiftben is van már ülésfűtés pl.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2184 Dátum: 2010.12.16 23:05:57 »
Cameron is szereti  :)
Egyébkén nagyon sok amerikai filmben feltűnik valahol a Prius
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.16 23:07:38 írta Nagycitrom »

jihadjoe

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • Hibrid klub
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2185 Dátum: 2010.12.17 19:58:26 »
Ezzel sajnos vitatkozom. A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető. Tehát igenis itt a veszély a kertek alatt. Ha egyszer sikerül összehozni a híres HDi-t a hibrid rendszerrel, azt hiszem betyáros lesz!
Egyetlen egyben jobb a Prius mégis, abban, hogy a teljes élettartama alatt statisztika szerint nem kell annyit rákölteni. Ha mondjuk mindkettőt 500 ekm-ig kellene használni akkor már igencsak behozná a Prius az árkülönbséget.

Szerintem az autókat saját korukban kell vizsgálni. Kéretik hozni 2004-ből példát olyan kocsira, amelyik nem kisebb, nem gyengébb és mégis elvan bő 5-l-ből éves átlagban, normál használattal. Nemigen fog menni. Az említett 308 mennyit eszik egyébként városban? Csak kíváncsiság.


És ez a kis étvágyú 308-as autómata-e?  :hmmmm:
No, akkor már megint az ízlések és pofonok birodalmában vagyunk. Én úgy vagyok vele, hogy semmi gondom azzal, ha váltogatni kell. Ebbe nőttem bele. Igazság szerint az a furcsa, hogy nem kell váltani. Borzalmasan unatkozom most már városban is.
Másrészt még mindig fura, hogy a motor pörög és nem a fordulattal arányosan változik a dinamika.
[/quote]

Nem gondolnám hogy izlés és pofon. A Prius AUTOMATA és fogyasztásátát másik automatáéhoz érdemes hasonlítani. Nem véletlen hogy amerikában nagy a keletje a hibridnek. Joe bácsi átül a 4.6l-es Crownból Priusba vagy Camryba, akkor még a hozzánk képest olcsó benzin ellenére is sokkal jobban kijön havonta az üzemanyag számlákkal. Európai szemmel úgy lehet nézni hogy jó fogyasztásért amerikai luxust kapunk.
Nekem tetszik a nem fordulat arányos dinamika, kicsit repülőgép felszállási élményt nyújt:) Csak sajna az 1.5ös motor nem szögez annyira az ülésbe :lol:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2186 Dátum: 2010.12.17 21:05:28 »
Ez meg talán attól függ, hogy miből ül át az ember.
Nekem dinamikában nincs hiányérzetem, a Carina kb hasonló érzést produkál, csak más hangszínnel, hangfelfutással (vagy valami ilyesmi), stb.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2187 Dátum: 2010.12.17 21:09:53 »
Viszont lenne egy kérdésem a régi Prius-osokhoz.
Ha átkapcsoltok a külső-belső levegő közt hallotok az egyik irányba műanyag-műanyag surlódó hangot (belső levegőre kapcsoláskor), illetve visszafelé finom kattanásokat (műanyag fogaskerék fogátugrás hangja)?
Mert nem gondolnám, hogy ez gyári így. Sanszos, hogy valami nem stimmel vele. Nyit-zár még, de szerintem ennek nem így kell működni.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2188 Dátum: 2010.12.17 22:18:56 »
Viszont lenne egy kérdésem a régi Prius-osokhoz.
Ha átkapcsoltok a külső-belső levegő közt hallotok az egyik irányba műanyag-műanyag surlódó hangot (belső levegőre kapcsoláskor), illetve visszafelé finom kattanásokat (műanyag fogaskerék fogátugrás hangja)?
Mert nem gondolnám, hogy ez gyári így. Sanszos, hogy valami nem stimmel vele. Nyit-zár még, de szerintem ennek nem így kell működni.

Nekem nyikorgott oda és vissza is. Aztán a szervizben megcsinálták. Gondolom megkenték kicsit.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2189 Dátum: 2010.12.18 07:41:36 »
Viszont lenne egy kérdésem a régi Prius-osokhoz.
Ha átkapcsoltok a külső-belső levegő közt hallotok az egyik irányba műanyag-műanyag surlódó hangot (belső levegőre kapcsoláskor), illetve visszafelé finom kattanásokat (műanyag fogaskerék fogátugrás hangja)?
Mert nem gondolnám, hogy ez gyári így. Sanszos, hogy valami nem stimmel vele. Nyit-zár még, de szerintem ennek nem így kell működni.

Nekem nyikorgott oda és vissza is. Aztán a szervizben megcsinálták. Gondolom megkenték kicsit.

Milyen évjáratú a géped?