Semmiféleképpen sem javaslom az 5w30as olajat. :!: A melegoldali viszkozitás növelése segít abban, hogy csökkenjen/ne nőjön/elő se jöjjön az olajfogyasztási gond! 5w40 vagy 10w40 tökéletesen megteszi.
Köszi Szeke!
Na mára eljutottam a kezelési útmutatóban 268. oldalig (hogy miért nem lapoztam oda előbb,
mielőtt itt kérdezősködök nem tom' és nincs is rá mentségem
) és az alábbiakat tudtam
meg:
1. A 3ZZ-FE (benzines 1598 cm3) motor esetén a nivópálca min és max értéke között 1,3
liter olaj a külömbség.
Tehát romlik valamicskét az olajfogyasztási arányom (1,3*0,6/5=0,156 l/1000km).
De nem érdekel, ha ez a motorra és egyéb alkatrészekre nincs káros következménnyel és -
hasracsapok nem ismerve az árakat - 500,-Ft-om bánja 1000km-ként az olaj miatt. Ez a mai
világban olyan bagatel összeg egy ilyen szép nagy autóhoz mérten főleg, hogy ennél nagyobb
gondom ne legyen
2. A 3ZZ-FE motor esetén az ajánlott viszkozitás: 10W-30 vagy 15W-40 vagy 20W-50.
Bár egy bekezdéssel lejebb meg ezt írják:
"Ajánljuk hogy SAE 5W-30 viszkozitású olajat
használjon a kedvező üzemanyagfogyasztás és a hideg motorral történő indítás érdekében.
Ha túl alacsony hőmérsékleten SAE 10W-30, vagy magasabb viszkozitású motorolajat
használ,akkor a motor indítása nehezebb lesz, ezért az SAE 5W-30 motorolajat ajánljuk."
Van jónéhány oldal, ahol elég zavaros számomra a könyv és egy bekezdésében kifordítja az
előzőt. Ez van, én vagyok hülye az autókhoz
A lényeg, hogy megfogadom Szeke tanácsát, köszönöm!
Arra meg, hogy milyen olajat is töltsek utánna Easa-val telefonon megbeszéltek a legbiztosabb
megoldás: komplett olajcsere és azzal tuti nem követek el hibát. Ekkor tudom milyen olaj van
bent és tudom nézni ténylegesen mennyit eszik. És itt a vége egyelőre számomra az
"olajmisztikumnak", ha elérem a 0,5 liter/1000km-t, akkor újra foglalkozom vele, mely remélem
jó 5-6 évig nem következik be
Köszönöm mindenki türelmét és hozzászólását!
Bye, Fifi