Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377327 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kksnor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3615 Dátum: 2016.10.30 15:46:34 »
A kiegészítő elektromos fűtésnek nincs külön gombja. A blokk oldalábam elhelyezett és a vízteret melegítő 3 db extra izzítógyertyát (power heater) az ECU vezérli a sofőrtől függetlenül, mint a normál hengerfejbe nyúló izzítógyertyák esetében.

A képen látható gomb a gyári kiegészítő gázolajos kályha gombja. Ez szintén a motor vízkörét (ezzel együtt a kabin radiátorának vízkörét is) fűti. Tulajdonsága hogy nem programozható és csak járó motornál üzemeltethető (valószínűleg nincs külön üa pumpája, ezért kell neki a motor segédenergiája). Ez fűtés csak opcionális extra volt, egyik felszereltségi szinthez sem járt alapból, nem úgy, mint az elektromos power heater, ami ugyancsak nem működik, csak motorindítás után, viszont minden 1CD-FTV motor része.

Más:
A bogár bekerült a fülembe, mértem, 3 izzítógyertya kuka nálam is. A power heater gyertyáit csak holnap tudom megmérni, de úgy gy sejtem, ott sem lesz 100 %-os a rendelkezésére állás. Valszeg, csere mind a 7 db. Így együtt már nem is olyan bagatell az összeg... persze, ha egyáltalán könnyen megindulnak és nem kell a beszakadt izzítógyerty kiszerelő készlethez nyúlni a szereléskor...

Meg is van, hogy miért volt túl darabos hidegen az alapjárat.

Üdv:
BF
Köszönöm, igen nekem ez a motorkód van. A német könyvében azt írja hogy 70sec mire bemelegszik és 70sec fűtés...vagy valami ilyesmi...nem nagyon ertettem. Meddig lehet vagy erdemes ezzel a kieg fűtéssel járatni?

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3616 Dátum: 2016.10.30 16:56:23 »
Visszakérdés: ezt a módszert alkalmazták benzines autókra is Toyotáknál? Én kifejezetten csak az általam kicsit is ismert 1CD-FTV motorkódú dízeleknél ismerem az alkalmazását.
Csak azért értetlenkedtem, mert a Verso letöltött doksijai között találtam ilyet, "power heater", ugyanilyen kapcsológombbal, de az ábra szerint az nem más, mint egy egyszerű hőlégfúvó ami a belteret melegíti (anyósulés előtt lábtérben elhelyezve, középre fújja). A doksi Avensis-re is vonatkozik, lásd ábrát.
Ugyanez a kapcsolója, mint kisnor kérdezte.
Mondjuk azt nem igazán értem, mi értelme egy ilyennek...
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.30 16:58:25 írta robi (Robi) »

kksnor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3617 Dátum: 2016.10.30 19:13:17 »
Csak azért értetlenkedtem, mert a Verso letöltött doksijai között találtam ilyet, "power heater", ugyanilyen kapcsológombbal, de az ábra szerint az nem más, mint egy egyszerű hőlégfúvó ami a belteret melegíti (anyósulés előtt lábtérben elhelyezve, középre fújja). A doksi Avensis-re is vonatkozik, lásd ábrát.
Ugyanez a kapcsolója, mint kisnor kérdezte.
Mondjuk azt nem igazán értem, mi értelme egy ilyennek...
Az enyémben szerintem nem ilyen van. A német használatiban ír róla, csak nem igazán értem, de ilyen képem nincs benne.

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről


Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3618 Dátum: 2016.10.30 20:55:26 »
A kiegészítő elektromos fűtésnek nincs külön gombja. A blokk oldalábam elhelyezett és a vízteret melegítő 3 db extra izzítógyertyát (power heater) az ECU vezérli a sofőrtől függetlenül, mint a normál hengerfejbe nyúló izzítógyertyák esetében.

A képen látható gomb a gyári kiegészítő gázolajos kályha gombja. Ez szintén a motor vízkörét (ezzel együtt a kabin radiátorának vízkörét is) fűti. Tulajdonsága hogy nem programozható és csak járó motornál üzemeltethető (valószínűleg nincs külön üa pumpája, ezért kell neki a motor segédenergiája). Ez fűtés csak opcionális extra volt, egyik felszereltségi szinthez sem járt alapból, nem úgy, mint az elektromos power heater, ami ugyancsak nem működik, csak motorindítás után, viszont minden 1CD-FTV motor része.

Más:
A bogár bekerült a fülembe, mértem, 3 izzítógyertya kuka nálam is. A power heater gyertyáit csak holnap tudom megmérni, de úgy gy sejtem, ott sem lesz 100 %-os a rendelkezésére állás. Valszeg, csere mind a 7 db. Így együtt már nem is olyan bagatell az összeg... persze, ha egyáltalán könnyen megindulnak és nem kell a beszakadt izzítógyerty kiszerelő készlethez nyúlni a szereléskor...

Meg is van, hogy miért volt túl darabos hidegen az alapjárat.

Üdv:
BF

Szia! A hidegen való alapjárat (az én kocsimnál gyenge) ingadozása is függhet az izzítógyertyától?? Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de néha nálam is előfordul viszont melegen csodálatosan egyenletes az alapjárat. Ha esetleg cserére szorul milyet érdemes megvenni hozzá,milyen árban vannak ezek a cuccok? Előre is köszi!!

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3619 Dátum: 2016.10.31 10:49:52 »
Én kizárólag Densot vennék bele.
Köszi! Utánanézek majd mi mennyi :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3620 Dátum: 2016.10.31 15:14:00 »
Mondjuk azt nem igazán értem, mi értelme egy ilyennek...
Utastér előmelegítés, bár eddig csak külső 230V-ról megtáplálva láttam ilyet. El bírnék viselve egy ilyet. A legnagyobb előnye, hogy a gyerekeket nem nagykabátban kell beültetni. Bár beültetésnél/bekötésnél kimegy a melegített levegő, de az ülések meg az egész beltér rendesen bemelegszik. Normálisan nekünk a benzines 1km után langyos, 2 km után kezd értékelhető meleget fújni és kb  negyed óra mire rendesen átmelegszik hátul is.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3621 Dátum: 2016.11.01 07:32:08 »
Szia! A hidegen való alapjárat (az én kocsimnál gyenge) ingadozása is függhet az izzítógyertyától?? Bocs,ha hülyeséget kérdeztem,de néha nálam is előfordul viszont melegen csodálatosan egyenletes az alapjárat. Ha esetleg cserére szorul milyet érdemes megvenni hozzá,milyen árban vannak ezek a cuccok? Előre is köszi!!
függhet simán.
én ngk szoktam.

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3622 Dátum: 2016.11.01 09:54:10 »
Sziasztok.Nekem egy olyan kerdesem volna,hogy vajon mi az oka annak,hogy az utaster futtes nem mindig fuj meleget.A kormany alatt jobb oldalon vagy egy racsos nyilas,ott van a belso homero?Vajon azzal lenne gond?Probaltam h befujtam es akkor egy darabig jol mukodott es azutan ismet vacakol.Vajon mi lehet az oka?Elore is koszonom.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3623 Dátum: 2016.11.02 11:12:27 »
nem mindig fuj meleget
Ez így elég tág. A motor _mindig_ be van melegedve amikor elvárnád a meleget? Ha be van melegedve akkor a "nem mindig" azt jelenti, hogy váltakozva hol hideget hol meleget tol be? Ha változó, akkor van valamilyen periodicitás? A fűtésállító motorok ellenőrizve lettek? Ha a hőmérsékletállító motor végállása elment(műszerfalból klattyogás jön gyujtásráadáskor), az okozhat ilyen jelenséget.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3624 Dátum: 2016.11.02 15:03:35 »
Ez így elég tág. A motor _mindig_ be van melegedve amikor elvárnád a meleget? Ha be van melegedve akkor a "nem mindig" azt jelenti, hogy váltakozva hol hideget hol meleget tol be? Ha változó, akkor van valamilyen periodicitás? A fűtésállító motorok ellenőrizve lettek? Ha a hőmérsékletállító motor végállása elment(műszerfalból klattyogás jön gyujtásráadáskor), az okozhat ilyen jelenséget.
Ennek mekkora hőmérsékletnél kell kattannia? Vagy jobban mondva mennyit kell mutatni "normális" esetben a kijelzőnek.
 Tegnap teljes csendben nyomkodtam rajta mindent a zajok után kutatva (nincs rendellenes hang a venti körül) és megfigyeltem,hogy 26 -27 fok között nyomkodva van egy kattanó hang az anyós ülés előtt lábtérből. Én is kicsit gyengének érzem a fűtést ,bár amíg nincsenek kicserélve az izzítógyertyák addig nem reklamálok,de jelentősen meleg hőmérsékletet 26 fok fölé nyomkodva produkál. Bár nem tom,hogy a kettő összefügg-e.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3625 Dátum: 2016.11.02 18:37:50 »
Ennek mekkora hőmérsékletnél kell kattannia?
Pontosan melyikre kérdezted? zolika8904 problémája kapcsán, vagy úgy általánosságban kérdezed?
Általánosságban: van három állítómotor/szervo motor a műszerfalban, ami a légáramlás terelését végzi. Az egyik a hőfokot állítja úgy, hogy a radiátoron átáramló levegő mértékét szabályozza. Van egy másik motor ami a módnak megfelelő légcsatornákat állítja, és van egy motor ami a belső keringetésre állítja a fűtőkört.
Ha az átáramlást állító motor elromlik, akkor lehet hűvös a fűtés. Ezt úgy lehet tesztelni, hogy rendesen bemelegedett motornál azonos ventilátor fordulatnál 20 fok és 30 fok közt állítod a hőmérsékletet.
A mód állítást a fentiekhez hasonlóan szintén lehet tesztelni.
Ha valamelyiknek a végállása elment, akkor a műszerfalból a gyújtás ráadása után, de még az indítózás előtt határozott klattyogás hallatszik. Az egyik motor a kesztyűtartó bal felső sarkánál van.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3626 Dátum: 2016.11.02 18:59:44 »
Pontosan melyikre kérdezted? zolika8904 problémája kapcsán, vagy úgy általánosságban kérdezed?
Általánosságban: van három állítómotor/szervo motor a műszerfalban, ami a légáramlás terelését végzi. Az egyik a hőfokot állítja úgy, hogy a radiátoron átáramló levegő mértékét szabályozza. Van egy másik motor ami a módnak megfelelő légcsatornákat állítja, és van egy motor ami a belső keringetésre állítja a fűtőkört.
Ha az átáramlást állító motor elromlik, akkor lehet hűvös a fűtés. Ezt úgy lehet tesztelni, hogy rendesen bemelegedett motornál azonos ventilátor fordulatnál 20 fok és 30 fok közt állítod a hőmérsékletet.
A mód állítást a fentiekhez hasonlóan szintén lehet tesztelni.
Ha valamelyiknek a végállása elment, akkor a műszerfalból a gyújtás ráadása után, de még az indítózás előtt határozott klattyogás hallatszik. Az egyik motor a kesztyűtartó bal felső sarkánál van.
Úgy általánosságban :) Az első opcióra gyanakszom  :hmmmm: Szépen terelgeti a levegőt,jó erősen is fúj,belső keringetésre is hallom ahogy állítja a lamellákat,viszont a kattanást a 20 és 30 fok között inkább a 30 felé hallom a jobb oldalról,tehát a kesztyűtartó felől.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3627 Dátum: 2016.11.02 19:27:27 »
Jo estet!Minden esetben uzem homersekletu motorral probaltam.Az en eszrevetel az,hogy valtogatja a meleg es hideg befuvast.A befuvas erejevel nincs gond es ha automatara allitom,akkor erezheto a kulombseg ha a labra vagy szembe fuj.Ugy vettem eszre ha 21-25 fok-ig allitom huvos levegot fuj,de csak neha.Ha felveszem 30-ra akkor mar kezd meleg levegot befujni.Utana nagyon meleg lessz,visszaveszem 21-24 c fok kornyekere es ismet huvoset fuj,de ami erdekes h csak nehany esetben.Az viszont nyilvanvalo hogy nincs 21 fok folotti homerseklet az utasterben.A parom szunditott egy hosszu ut alkalmaval es rendesen megfazott az miatt h huvos levegot fujt be.De meg en is rehallgotok a zajra.
Koszonom a tippet.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3628 Dátum: 2016.11.02 20:53:20 »
Brrrr... Általában nem vagyok egy nyelvtannáci, de azt hiszem éjszaka nyelvtani rémálmaim lesznek. :nono:

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3629 Dátum: 2016.11.05 16:46:42 »
Sziasztok!

 Hol találhatóak ezek a vízmelegítő gyertyák? Én úgy tudom, hogy csak az alapjáratot emeli  meg a gyorsabb motor bemelegedés miatt.

Egy kérdés:

 Valaki itt a fórumon már tisztított SCV szelepeket. Szeretnék segítséget kérni ehhez a művelethez. (mielött megvenném 80.000Ft-ért) A autó egy toyota avensis verso 2004 2.0 D-4D .
A hiba: padlógáznál kb. 3500-4000rpm között megtorpanik az autó és rá is fékez VSC jel villanik.(ha tovább nyomom letilt.) Ha lassan gyorsítok akkor magasabb fordulatnál jelentkezik ez a hiba.
Kérdésem milyen folyadékkal tisztítsam és hogyan. Van a melóhelyen ultrahangos mosó.

Köszi a segítséget.