Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377296 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Füstöl, füstöl és nagyon füstöl
« Válasz #3600 Dátum: 2016.10.26 09:08:12 »
...
Toyoteam féle diagnosztika? Amíg nem állapítják meg neked biztosan, hogy mi baja, addig csak a találgatós alkatrész cserebere megy majd ami mindenképpen drága (és felesleges) mulatság.
Diagnosztizálás után eldöntheted, hogy ráköltöd-e azt a sok pénzt a dízel javításra vagy inkább belölöd a szakadékba veszel egy benzinest.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Füstöl, füstöl és nagyon füstöl
« Válasz #3601 Dátum: 2016.10.26 17:27:52 »
:helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie:
Kedves fórum tagok,
a segítségeteket szeretném kérni.
Az autóm egy Toyota Avensis sedan 2005-gyártású 2.2l D-4D D-Cat 177le.
A problémám a következő:
Használtan vettem és némi idő eltelte után elkezdet füstölni egyre jobban. Azt hittem, hogy részecskeszűrő problémája van így vittem tisztításra ahol EGR-t és részecskeszűrőt is tisztíttattam de egyik sem volt elkoszolódva vagy eltömődve de kiderült, hogy nem eredeti benne a részecskeszűrő  :hmmmm: és mondták, hogy valószínű ezért füstöl. Mondtam Ok, szereztem nagy nehezen Angliából az eladója szerint erre szakosodott gyárból egy után gyártott de minden paraméternek megfelelő vadi zsír részecskeszűrőt. Berakták és úgy 100km után újra elkezdett füstölögni, először kevésbé aztán egyre jobban. Ezek után bementem egy Toyota szakszervizbe és kértem őket, hogy csináljanak valamit. Ott vizsgálat közben kiderült, hogy valaki az 5-ik injektor üzemanyag csövét ledugózta nem tudni, hogy miért. Ezt a szakszervizben visszakötötték, mondták menjek vele autópályán kicsit, hogy elkezdjen regenerálni a rendszer. Ez megtörtént, a rendszer tud regenerálni DE a FÜSTÖLÉS NEM SZŰNT MEG, SŐT ERŐSÖDÖTT KICSIT.
Hidegen nem füstöl kicsit sem, csak mikor kezd bemelegedni a víz hőmérséklet úgy 60-70C-fokon. A füst szürkés kék színű, szerintem a diesel üzemanyag az amit az 5-ik injektor próbál bejuttatni a részecskeszűrőhöz csak az a probléma, hogy ezt állandóan csinálja és nem akar vele leállni.
Nagyon szépen kérek minden hozzá értő embert, hogy segítsen mert már az idegöszzeroppanás szélén vagyok miatta. :helpsmilie:

Szia,

Ezeknél a típusoknál előforduló hiba a kékes-fehér füst, amit valóban a részecskeszűrő környéki hibák szoktak előidézni, többnyire a sokat futott, vagy nem kénmentes gázolajjal használt járgányoknál.....de....ha le volt dogózva az 5. injektor, akkor nem lett volna szabad füstölnie. Sőt, valami bűzlik,mert ha le van dugózva az injektor, akkor 500km után el kellett volna dugulnia a szűrőnek, hibakódnak kellett volna beíródnia az ECU-ba. Mivel nem volt hibakódod és füstölt is, szerintem nem volt ledugózva az injektorod, az a PVK része a dolognak. Ha mégis le volt dugózva, ennek ellenére nem dugult el, akkor az a szűrő ugyan benne volt, de ki volt "herélve". Így viszont azt kell mondjam, más baja van a kocsidnak, pl. hengerfejes. Ha hidegen nem csinálja, csak amikor bemelegszik, az viszont megintcsak arra vall, hogy az 5. injektor által beküldött g.o. megy ki a kipufogón.

Szóval a história tele van érdekességekkel és átverés szaggal. Gyakran (11 évnyi modelltörténelem alatt/után sem) a márkaszervizeknek fogalmuk sincs, hogy működik ez a rendszer. A részecskeszűrő házban van egy NOx csapda is, ha az meg van mérgezve kénnel, akkor is füstöl, amikor befecskendez. Szerintem viszonylag egyszerű módon ki lehetne zárni, hogy motor, vagy részecskeszűrő, csak ésszel kellene hozzáfogni a javításhoz.
Ha nem boldogultpok, esetleg segítség kell, írj nyugodtan, akár PÜ-t is.

kksnor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3602 Dátum: 2016.10.29 13:17:19 »
Sziasztok,
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy az avensis-ben 2003 d4d, mi ez a fűtés és mire jó hogyan kell használni?
Köszi

 

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről


Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3603 Dátum: 2016.10.29 13:29:57 »
1CD-FTV motorhoz milyen izzítógyertyát érdemes? NGK? Beru? 4ből 2 kuka...
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3604 Dátum: 2016.10.29 13:33:21 »
Sziasztok,
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy az avensis-ben 2003 d4d, mi ez a fűtés és mire jó hogyan kell használni?

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről
Szia! Ez a kiegészítő fűtés kapcsolója. Hidegben ezáltal hamarabb jön meg az utastér fűtése. Működése közben alapjárat emelkedés tapasztalható.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3605 Dátum: 2016.10.29 13:34:28 »
1CD-FTV motorhoz milyen izzítógyertyát érdemes? NGK? Beru? 4ből 2 kuka...
Én kizárólag Densot vennék bele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kksnor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3606 Dátum: 2016.10.29 13:45:56 »
Szia! Ez a kiegészítő fűtés kapcsolója. Hidegben ezáltal hamarabb jön meg az utastér fűtése. Működése közben alapjárat emelkedés tapasztalható.
Köszi a gyors választ. Ezzel csak az utasteret melegíti, a motor nem melegszik tőle jobban gondolom.

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3607 Dátum: 2016.10.29 13:50:22 »
Köszi a gyors választ. Ezzel csak az utasteret melegíti, a motor nem melegszik tőle jobban gondolom.

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről
Dobó fórumtársunk információja alapján, talán de, a motor is gyorsabban melegszik, hiszen, pár plusz gyertya melegíti ilyenkor a vizet. Így a motorral együtt melegszik gyorsabban az utastér is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3608 Dátum: 2016.10.29 21:08:48 »
Sziasztok,
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy az avensis-ben 2003 d4d, mi ez a fűtés és mire jó hogyan kell használni?
Köszi

 

Tapatalkkal küldve az én Z1 eszközömről

Ha a motorteredről küldesz egy fotót a tűzfal vagy alvázszám környékére szokták felszerelni a kiegészítő fűtést ami egy olajkályha.
Annak lehet a kapcsolója.
Az én T22-es gépemben sajnos nincs ilyen.
De van víztérbe nyúló 4db izzítógyertya ami a hideg motort hamarabb bemelegíti.
Egy reggelen a céges parkolóban lefagyott mindenki szélvédője.
Nem volt nálam jégkaparó és csak beültem a kocsiba és beindítottam . kb 4-5 perc kellett neki hogy az ablakról elkezdjen leolvadni a jég.
Közben leolvadt a hátsó ablak is és indulhattam is.
Egyébként kb 3 km után már kezd jól érezhetően fűteni az autó szerencsére .
Ez a tél érdekes lesz mert minden reggel hajnal 5 kor fogok indulni dolgozni és akkor hideg van ám.
Egy állófűtésben gondolkodom de elérhetetlen áron lenne használtan is.
Nézegetem a hirdetéseket hátha sikerül belefutnom egybe.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3609 Dátum: 2016.10.29 22:36:35 »
1CD-FTV motorhoz milyen izzítógyertyát érdemes? NGK? Beru? 4ből 2 kuka...
ngk japán és jo is

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3610 Dátum: 2016.10.30 05:50:42 »
...
Egyébként kb 3 km után már kezd jól érezhetően fűteni az autó szerencsére .
Ez a tél érdekes lesz mert minden reggel hajnal 5 kor fogok indulni dolgozni és akkor hideg van ám.
Egy állófűtésben gondolkodom de elérhetetlen áron lenne használtan is.
Nézegetem a hirdetéseket hátha sikerül belefutnom egybe.
Szia!
230V-ról üzemeltethető motormelegítő esetleg nem jöhet szóba?
Nálam külső hőmérséklettől és fűtési időtől függően kb. 30-40 (Celsius) fokra melegíti fel a motort, az is sokat jelent.
Újonnan olyan 50 ezer alatt megvan szerintem (pár éve vettem), adott típushoz kell rendelni, meg beépíteni, az én kocsimba a fagydugó helyébe lehetett beletenni. Ez éppen Calix, de van Defa, meg univerzálisok is léteznek.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.30 05:55:02 írta vd1234 »

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3611 Dátum: 2016.10.30 09:27:42 »
Nézegettem ezeket az egyszerű fűtőbetéteket is de ezzel 3 gondom van.
1- ki kell építenem az áramellátást a kocsihoz az udvaron keresztül ami idén lett letérkövezve.
2- kényelmetlen este rádugni a hálózatra reggel meg lehúzni.
3- 50000Ft ból tudok venni kiegészítő fűtést kompletten is használtan. Igaz ennek a beszerelése nagyobb macera de meg tudom oldani magamnak.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3612 Dátum: 2016.10.30 14:45:30 »
Dobó fórumtársunk információja alapján, talán de, a motor is gyorsabban melegszik, hiszen, pár plusz gyertya melegíti ilyenkor a vizet. Így a motorral együtt melegszik gyorsabban az utastér is.

A kiegészítő elektromos fűtésnek nincs külön gombja. A blokk oldalábam elhelyezett és a vízteret melegítő 3 db extra izzítógyertyát (power heater) az ECU vezérli a sofőrtől függetlenül, mint a normál hengerfejbe nyúló izzítógyertyák esetében.

A képen látható gomb a gyári kiegészítő gázolajos kályha gombja. Ez szintén a motor vízkörét (ezzel együtt a kabin radiátorának vízkörét is) fűti. Tulajdonsága hogy nem programozható és csak járó motornál üzemeltethető (valószínűleg nincs külön üa pumpája, ezért kell neki a motor segédenergiája). Ez fűtés csak opcionális extra volt, egyik felszereltségi szinthez sem járt alapból, nem úgy, mint az elektromos power heater, ami ugyancsak nem működik, csak motorindítás után, viszont minden 1CD-FTV motor része.

Más:
A bogár bekerült a fülembe, mértem, 3 izzítógyertya kuka nálam is. A power heater gyertyáit csak holnap tudom megmérni, de úgy gy sejtem, ott sem lesz 100 %-os a rendelkezésére állás. Valszeg, csere mind a 7 db. Így együtt már nem is olyan bagatell az összeg... persze, ha egyáltalán könnyen megindulnak és nem kell a beszakadt izzítógyerty kiszerelő készlethez nyúlni a szereléskor...

Meg is van, hogy miért volt túl darabos hidegen az alapjárat.

Üdv:
BF

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3613 Dátum: 2016.10.30 14:52:57 »
az elektromos power heater, ami ugyancsak nem működik, csak motorindítás után, viszont minden 1CD-FTV motor része.

Mi a szerepe egy ilyen power heater-nek benzines esetén?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3614 Dátum: 2016.10.30 15:23:29 »
Mi a szerepe egy ilyen power heater-nek benzines esetén?

Szerintem, minden olyan kütyü, kiegészítő hasznos, ami segít lecsökkenteni a hidegindításkor az üzemi hőmérséklet eléréséhez szükséges időt. Igaz ez benzin- és dízelüzemű működésre egyaránt.

Visszakérdés: ezt a módszert alkalmazták benzines autókra is Toyotáknál? Én kifejezetten csak az általam kicsit is ismert 1CD-FTV motorkódú dízeleknél ismerem az alkalmazását.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.30 15:26:48 írta keeper83 »