Kedves fórum tagok,
a segítségeteket szeretném kérni.
Az autóm egy Toyota Avensis sedan 2005-gyártású 2.2l D-4D D-Cat 177le.
A problémám a következő:
Használtan vettem és némi idő eltelte után elkezdet füstölni egyre jobban. Azt hittem, hogy részecskeszűrő problémája van így vittem tisztításra ahol EGR-t és részecskeszűrőt is tisztíttattam de egyik sem volt elkoszolódva vagy eltömődve de kiderült, hogy nem eredeti benne a részecskeszűrő és mondták, hogy valószínű ezért füstöl. Mondtam Ok, szereztem nagy nehezen Angliából az eladója szerint erre szakosodott gyárból egy után gyártott de minden paraméternek megfelelő vadi zsír részecskeszűrőt. Berakták és úgy 100km után újra elkezdett füstölögni, először kevésbé aztán egyre jobban. Ezek után bementem egy Toyota szakszervizbe és kértem őket, hogy csináljanak valamit. Ott vizsgálat közben kiderült, hogy valaki az 5-ik injektor üzemanyag csövét ledugózta nem tudni, hogy miért. Ezt a szakszervizben visszakötötték, mondták menjek vele autópályán kicsit, hogy elkezdjen regenerálni a rendszer. Ez megtörtént, a rendszer tud regenerálni DE a FÜSTÖLÉS NEM SZŰNT MEG, SŐT ERŐSÖDÖTT KICSIT.
Hidegen nem füstöl kicsit sem, csak mikor kezd bemelegedni a víz hőmérséklet úgy 60-70C-fokon. A füst szürkés kék színű, szerintem a diesel üzemanyag az amit az 5-ik injektor próbál bejuttatni a részecskeszűrőhöz csak az a probléma, hogy ezt állandóan csinálja és nem akar vele leállni.
Nagyon szépen kérek minden hozzá értő embert, hogy segítsen mert már az idegöszzeroppanás szélén vagyok miatta.
Szia,
Ezeknél a típusoknál előforduló hiba a kékes-fehér füst, amit valóban a részecskeszűrő környéki hibák szoktak előidézni, többnyire a sokat futott, vagy nem kénmentes gázolajjal használt járgányoknál.....de....ha le volt dogózva az 5. injektor, akkor nem lett volna szabad füstölnie. Sőt, valami bűzlik,mert ha le van dugózva az injektor, akkor 500km után el kellett volna dugulnia a szűrőnek, hibakódnak kellett volna beíródnia az ECU-ba. Mivel nem volt hibakódod és füstölt is, szerintem nem volt ledugózva az injektorod, az a PVK része a dolognak. Ha mégis le volt dugózva, ennek ellenére nem dugult el, akkor az a szűrő ugyan benne volt, de ki volt "herélve". Így viszont azt kell mondjam, más baja van a kocsidnak, pl. hengerfejes. Ha hidegen nem csinálja, csak amikor bemelegszik, az viszont megintcsak arra vall, hogy az 5. injektor által beküldött g.o. megy ki a kipufogón.
Szóval a história tele van érdekességekkel és átverés szaggal. Gyakran (11 évnyi modelltörténelem alatt/után sem) a márkaszervizeknek fogalmuk sincs, hogy működik ez a rendszer. A részecskeszűrő házban van egy NOx csapda is, ha az meg van mérgezve kénnel, akkor is füstöl, amikor befecskendez. Szerintem viszonylag egyszerű módon ki lehetne zárni, hogy motor, vagy részecskeszűrő, csak ésszel kellene hozzáfogni a javításhoz.
Ha nem boldogultpok, esetleg segítség kell, írj nyugodtan, akár PÜ-t is.