Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377445 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3315 Dátum: 2016.02.08 22:29:06 »
:yes:
szvsz 300 az a 200e km.  :hmmmm:
De attól még lehet jó!
Miből gondolod a 300-at? :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3316 Dátum: 2016.02.08 23:17:44 »
Vajon a km valós lehet?
Ha állapotot nézel, akkor nem mindegy? Az óra bármennyit mutathat, nyugodtan állj hozzá úgy, hogy 300.000km-t visszatekerték. Ha akkor is kell, akkor vedd meg.
Állapot/ár érték az ami előtted van a vételkor reálisan. A km óra állása egy ábránd ami vagy valós, vagy nem.


Ismerős szerelő a hibák elsöprő többségét töredékáron javítja. (Fékbetét-, olaj-, csapágy-, stb.csere) Nekem a sebváltócsapágy-csere valami 50-60-ban volt, és 450ezret mentem vele.  :tt2:
Szóval nem kell megijedni a nagy számoktól, csak oda kell figyelni, hogy mit és hol és mennyiért csináltatsz meg. :otlet:
Ja, csak jó szerelőt találni akire ott mered hagyni a kocsit és tudod, hogy nem egy Mekk-Elek...


Benzinesnék olajfogyasztástól nem féltek? :hmmmm:
2005 közepétől nem eszi, és előtte se mind.


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3317 Dátum: 2016.02.08 23:29:10 »
Miből gondolod a 300-at? :hmmmm:
A kormányt túl fényesnek találom, valamint egy kereskedő a valóban 200ezret futott t25-öt 2milláért adná, és nem másfélért. ;)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3318 Dátum: 2016.02.08 23:32:08 »
Benzinesnék olajfogyasztástól nem féltek? :hmmmm:
625e.-t mentem az olajfogyasztós 1.8-cal... Szerinted? :?: :hug:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3319 Dátum: 2016.02.09 00:05:31 »
Ha állapotot nézel, akkor nem mindegy? Az óra bármennyit mutathat, nyugodtan állj hozzá úgy, hogy 300.000km-t visszatekerték. Ha akkor is kell, akkor vedd meg.
Állapot/ár érték az ami előtted van a vételkor reálisan. A km óra állása egy ábránd ami vagy valós, vagy nem.

Nem az a baj, hogy vissza van tekerve a km óra hanem, hogy annyit kérnek érte mintha valós lenne a km, ergó pofátlanul nyerészkednek. Ez a szemétség az egészben, és nem fogadható el az az állítás sem a nepper részéről, hogy dehát a hülye magyarnak nem kell a 300ezer km-es autó, dehogynem kellene, ha bőven olcsóbb lenne a valósan futott km-hez mérten. Nem beszélve arról, hogy a megtévesztés miatt borul az autó normál karbantartási üteme is (ezen persze lehet segíteni, de sokaknál nem cél).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3320 Dátum: 2016.02.09 10:25:48 »
Nem az a baj, hogy vissza van tekerve a km óra hanem, hogy annyit kérnek érte mintha valós lenne a km, ergó pofátlanul nyerészkednek. Ez a szemétség az egészben
Km-t keresnek az emberek, annak ellenére, hogy sejtjük, hogy az órák 80%-a tekert. Itt a topicban is, valaki 250.000 km-t futott 8-10 éves dízelt keres az előző oldalon. Mindenki elmonja, hogy állapot, nem km, mégis mindenki a km óra állás igényével kezdi. Kérdezd meg magas km órás kocsik eladóit, nepperektől eltekintve senki nem hívja fel őket. Az autóvásárló egy 400.000 km-s autót privát eladótól nem vesz meg. De ha a nepper megveszi, visszatekeri az órát 200-ra, akkor elmegy, megnézi, csillogó szemmel megveszi és konstatálja, hogy jó üzletet kötött. Egyetértek, hogy a tekergetés tisztességtelen és elítélendő, de amíg lesz user aki 200-as futással keres 10 éves dízelt addig lesz tekergető is.
Nézegettem tavaly tavasszal kocsikat. Láttam kb. egytucat Octaviát, Superbet 3 évesen 220.320.000 km-el. Kicsit soknak tűnt, kiderült, hogy a tulajok szinte mindig németországi melóra autópályáztak vele heti 2-3.000 km-t heti rendszerességgel. Gondolom mindet nepper vitte el és 70-80.000 km-el újjászülettek. Mivel autópálya kilométerek kerültek bele, fel se tűnhetett az új tulajnak.

Másik: dízelt sokszor nem az vesz aki hosszútávra jár és spórolni akar, hanem olyan aki elsődlegesen spórolni akar. Nem akar fenntartásra fizetni, csak a dízel előnyeit akarja(alacsony fogyasztás), a hátrányait nem(CR, kettőstömegű, turbó). A kocsikat nem fenntartja, hanem lelakja, megveszi, aztán imádkozik, hogy ne legyen semmi baja, ha meg baja lesz, inkább eladja és vesz olyat ami még nincs lelakva. Ez a típus el akarja hinni, hogy a jólelkű első tulaj évi 15.000km-t pakolt bele és kímélve járatta a kocsit, ami emiatt még 10 évig gond nélkül el fog menni fillérekből. Nem azért adja el, mert 400.000 km-t ment és lassan bele kell majd pakolni a rendszerbe a kocsi értékének a negyedét-felét...




Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3321 Dátum: 2016.02.09 11:18:20 »
Km-t keresnek az emberek, annak ellenére, hogy sejtjük, hogy az órák 80%-a tekert. Itt a topicban is, valaki 250.000 km-t futott 8-10 éves dízelt keres az előző oldalon. Mindenki elmonja, hogy állapot, nem km, mégis mindenki a km óra állás igényével kezdi. Kérdezd meg magas km órás kocsik eladóit, nepperektől eltekintve senki nem hívja fel őket. Az autóvásárló egy 400.000 km-s autót privát eladótól nem vesz meg. De ha a nepper megveszi, visszatekeri az órát 200-ra, akkor elmegy, megnézi, csillogó szemmel megveszi és konstatálja, hogy jó üzletet kötött. Egyetértek, hogy a tekergetés tisztességtelen és elítélendő, de amíg lesz user aki 200-as futással keres 10 éves dízelt addig lesz tekergető is.
Nézegettem tavaly tavasszal kocsikat. Láttam kb. egytucat Octaviát, Superbet 3 évesen 220.320.000 km-el. Kicsit soknak tűnt, kiderült, hogy a tulajok szinte mindig németországi melóra autópályáztak vele heti 2-3.000 km-t heti rendszerességgel. Gondolom mindet nepper vitte el és 70-80.000 km-el újjászülettek. Mivel autópálya kilométerek kerültek bele, fel se tűnhetett az új tulajnak.

Másik: dízelt sokszor nem az vesz aki hosszútávra jár és spórolni akar, hanem olyan aki elsődlegesen spórolni akar. Nem akar fenntartásra fizetni, csak a dízel előnyeit akarja(alacsony fogyasztás), a hátrányait nem(CR, kettőstömegű, turbó). A kocsikat nem fenntartja, hanem lelakja, megveszi, aztán imádkozik, hogy ne legyen semmi baja, ha meg baja lesz, inkább eladja és vesz olyat ami még nincs lelakva. Ez a típus el akarja hinni, hogy a jólelkű első tulaj évi 15.000km-t pakolt bele és kímélve járatta a kocsit, ami emiatt még 10 évig gond nélkül el fog menni fillérekből. Nem azért adja el, mert 400.000 km-t ment és lassan bele kell majd pakolni a rendszerbe a kocsi értékének a negyedét-felét...
Tovább folytatnám a gondolatsorodat:
Aki 10 éves autót akar venni, nagy valszínűséggel, mér nem több tízezer, hanem csak 1-2 tízezret tesz az autóba évente. Na, ezeknek a vásárlóknak tényleg fölösleges nézegetni a dízeleket, :nono: mivel általában nem is hosszútávon autóznak. (Mert ha sokat szaladgálnának (30-50e km-t), muszáj lenne újabbat venni, mert hamar csereérett lesz az új darab.) Valamint, ha benéz egy 2-300-ezres jav.kts., már behajolnak maguknak. Mivel az 1-1,5 millát is nehéz volt kiperkálni, ezért pláne nem esik jól a nagy számla. :cry: Ezt nem lekicsinylően mondom, pusztán elemző szempontból.
A fenti okokból én azt sejtem, hogy amint a köztudatban gyökeret ver ez a tapasztalat (egy kis képzavar :D) az új, modern dízelek használt ára alá kerül a használt benzineseknek. Ezáltal nem elég, hogy (általában) drágább a dízel újkorában, de gyorsabb is lesz az amortizációja. :hmmmm:
A világ rendje, mindig az egyensúlyra törekszik... :yes:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3322 Dátum: 2016.02.09 12:42:33 »
Tovább folytatnám a gondolatsorodat:
Aki 10 éves autót akar venni, nagy valszínűséggel, mér nem több tízezer, hanem csak 1-2 tízezret tesz az autóba évente. Na, ezeknek a vásárlóknak tényleg fölösleges nézegetni a dízeleket, :nono: mivel általában nem is hosszútávon autóznak. (Mert ha sokat szaladgálnának (30-50e km-t), muszáj lenne újabbat venni, mert hamar csereérett lesz az új darab.) Valamint, ha benéz egy 2-300-ezres jav.kts., már behajolnak maguknak. Mivel az 1-1,5 millát is nehéz volt kiperkálni, ezért pláne nem esik jól a nagy számla. :cry: Ezt nem lekicsinylően mondom, pusztán elemző szempontból.
Teljesen egyetértek. Ezt max az veszi lekicsinylésnek akire illik, de ő is csak azért, mert fájdalmas lenne beismerni, hogy igaz. Pedig nem szégyen az, ha nincs az embernek 10 misije kocsira. Viszont fenntartásra akkor is kell hogy legyen pénz. Ha arra nem szán keretet, az viszont szégyen, akkor inkább riksát kell venni.

A fenti okokból én azt sejtem, hogy amint a köztudatban gyökeret ver ez a tapasztalat (egy kis képzavar :D) az új, modern dízelek használt ára alá kerül a használt benzineseknek. Ezáltal nem elég, hogy (általában) drágább a dízel újkorában, de gyorsabb is lesz az amortizációja. :hmmmm:
A világ rendje, mindig az egyensúlyra törekszik... :yes:
Én már most is azt vettem észre, az őszi keresgélés során, hogy a kb azonos szintű T250-k közül, amíg a dízelek 1,4-1,6 körül mozognak, addig egy benzines 1,8-2,3 körül van. Ezt a nepper is megerősítette. Ez alapján a piac máris beárazta. Meg persze az is lenyomja a dízelt, hogy a sok autólelakó ábrándozó miatt egyre több lesz a legatyásított dízeles verda.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3323 Dátum: 2016.02.09 14:15:42 »
Itt van két eset.
tetszene egy ilyen:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.0_d-4d_sol-9370241



Mi a véleményetek?
Rákérdeztem, egy magánember árulja 1,5 éve van nála. most javíttatott turbót, azon van 1év gari, meg EGr szelepet cseréltek. szíjat nem cseréltek 20000 mentek vele.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3324 Dátum: 2016.02.09 14:41:49 »
Rákérdeztem, egy magánember árulja 1,5 éve van nála. most javíttatott turbót, azon van 1év gari, meg EGr szelepet cseréltek. szíjat nem cseréltek 20000 mentek vele.
Szvsz újra van bőrőzve a kormány, meg a szőnyeg is új, ami nem feltétlenül baj, mert azt is jelentheti, hogy igényes volt az előző tulajdonos.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3325 Dátum: 2016.02.09 14:45:40 »
Silent, Izso!
Teljesen igazatok van. És valamennyire illik is rám. Aki benzinessel járt, az hozzászokott ahhoz a költséghez, ami azzal jár. Nos az ilyen "benzinesseljáró" szét néz és azt látja a dízelek keveset fogyasztanak. És ezt teszi össze azzal, hogy mennyi fenntartási költséget szokott meg, mert azt gondolja, gondolhatja, hogy minden autóval így van.
Ez az eleje a dolognak. A vége meg az, hogy jön a megismerés a témával kapcsolatban, és elfogadom, hogy a kevesebb fogyasztással magasabb fenntartási költségekkel jár.

Innentől csak annyit kell tisztázni a dízelre vágyóknak, hogy megéri-e.

Viszont fontos megemlíteni, hogy ezt nem lehet pusztán számokkal kiszámolni, mert ott van az emberi tényező, és pedig, hogy vannak élményelvárásaink. Tehát lehet, hogy az élmény megélése érdekében a kevés kilométert közlekedők is bevállalnák.
Talán minden paraméter adott, hogy eldöntsem megéri e nekem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3326 Dátum: 2016.02.09 14:48:11 »
Szvsz újra van bőrőzve a kormány, meg a szőnyeg is új, ami nem feltétlenül baj, mert azt is jelentheti, hogy igényes volt az előző tulajdonos.
Na ez az, akinek nem volt még ilyen autója nem biztos, hogy észreveszi, hogy nem olyan az eredeti bőrözés.
a szőnyeget miből szúrtad ki?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3327 Dátum: 2016.02.09 15:42:17 »
Na ez az, akinek nem volt még ilyen autója nem biztos, hogy észreveszi, hogy nem olyan az eredeti bőrözés.
a szőnyeget miből szúrtad ki?
Túl szép. 200e fölött már a cipő sarka kikezdi az erősített részt. Nem nagyon, de azért látszik. Én is akkor akartam venni, de nagyon drágának találtam a bő húszezret, nem gyárit meg nem szerettem volna, és csak soföroldalit meg nem árulnak. A kormánnyal is hasonló a helyzet. 200e-nél már a fogási pontokon jól látható a használat, a többi helyen azért még látszani kell a recének.
A benzin/dízelre visszatérve: nekem t25 1.8 volt a mostani t27 2.0D előtt, van összehasonlítási alapom. Hasonló teljesítménye és gyorsulása van a két autónak, de mégis más vezetni őket. Én visszasírom a benzinest  :cry:, pedig július óta már 40ezret mentem a gázolajossal... Nyáron is benzinest kerestem, de jót nem lehetett kapni. :no:
Ha mindenképp dízelt szeretnél, nem kell azért lemondanod róla! Ha 4 év alatt 100e km-t mégy, az nem sok. Annyi alatt, ha jót veszel, nem nagyon lesz vele gondod. Én az általad linkeltet hagynám, abban már sok a km, és az is lehet, hogy egy százassal több. Egy kicsit magasabb árút néznék, közelebb a 2 millióhoz. Ha a kormányon MÉG látszik némi rece (de nem új!), a sebváltószoknya még nincs megindulva (de nem új!), és jó a motorhang, akkor érdemes még jobban megnézni, hátha... Jó vadászatot! Ha látsz valamit mutasd meg itt, hagy kibickedjünk! :D

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3328 Dátum: 2016.02.09 16:01:54 »
Túl szép. 200e fölött már a cipő sarka kikezdi az erősített részt. Nem nagyon, de azért látszik. Én is akkor akartam venni, de nagyon drágának találtam a bő húszezret, nem gyárit meg nem szerettem volna, és csak soföroldalit meg nem árulnak. A kormánnyal is hasonló a helyzet. 200e-nél már a fogási pontokon jól látható a használat, a többi helyen azért még látszani kell a recének.
A benzin/dízelre visszatérve: nekem t25 1.8 volt a mostani t27 2.0D előtt, van összehasonlítási alapom. Hasonló teljesítménye és gyorsulása van a két autónak, de mégis más vezetni őket. Én visszasírom a benzinest  :cry:, pedig július óta már 40ezret mentem a gázolajossal... Nyáron is benzinest kerestem, de jót nem lehetett kapni. :no:
Ha mindenképp dízelt szeretnél, nem kell azért lemondanod róla! Ha 4 év alatt 100e km-t mégy, az nem sok. Annyi alatt, ha jót veszel, nem nagyon lesz vele gondod. Én az általad linkeltet hagynám, abban már sok a km, és az is lehet, hogy egy százassal több. Egy kicsit magasabb árút néznék, közelebb a 2 millióhoz. Ha a kormányon MÉG látszik némi rece (de nem új!), a sebváltószoknya még nincs megindulva (de nem új!), és jó a motorhang, akkor érdemes még jobban megnézni, hátha... Jó vadászatot! Ha látsz valamit mutasd meg itt, hagy kibickedjünk! :D
Lehet hülye dolog, bár lehet nem vagyok egyedül vele, De amikor időnként megtesszük a DB-Bp-Db utat (volt, hogy havonta 2x), vagy most készülök vagy kétszer kimenni Belgiumba, körbejárni ÉNY Európát, akkor csak annyit nézek, mennyibe van az út. És nem jár a fejemben az, hogy igaz drágább az út most, na de kevesebbet kell költeni javításra. Nyilván nem vall széles látókörre, De így élem meg.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3329 Dátum: 2016.02.09 18:31:50 »
Lehet hülye dolog, bár lehet nem vagyok egyedül vele, De amikor időnként megtesszük a DB-Bp-Db utat (volt, hogy havonta 2x), vagy most készülök vagy kétszer kimenni Belgiumba, körbejárni ÉNY Európát, akkor csak annyit nézek, mennyibe van az út. És nem jár a fejemben az, hogy igaz drágább az út most, na de kevesebbet kell költeni javításra. Nyilván nem vall széles látókörre, De így élem meg.
Szia Peti! Nem olvastam utána - lehet, volt már szó róla -, az elgázosítás itt nem opció?