Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377311 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3285 Dátum: 2016.02.08 09:30:27 »
Sziasztok!

Szeretnék dízelt venni. De riogatnak a magas szervíz költséggel. Egy 8-10 éves, max 250ezret futott dízelt tudnék venni a pénzemből.
6 sebességest, hogy kisebb legyen a fogyasztása, és talán csendesebb is  a kisebb fordulat miatt. Konkrétan nem a megtérülési idő érdekelne, hanem hogy valós-e a sokszázezres költséggel járó, fenyegető, és kikerülhetetlen, javítási költség. Vagy a nagy dinamikának kis fogyasztásnak ez az ára?
elsősorban valós tapasztalatokat keresek.
segítsetek, hogy tisztába jöjjek a dologgal! Köszönöm.
Prius 2 - a mosolygós autó.

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3286 Dátum: 2016.02.08 09:55:08 »
Sziasztok! Sok hozzászólást olvastam dizel Avensisek vonatkozásában.A kérdésem az lenne hogy a sokak álltal említett főleg téli füstölés mindkét motorra 2.0, 2.2 jellemző? Esetleg bizonyos évjáratoknál modosítottak a rendszeren

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3287 Dátum: 2016.02.08 10:15:33 »
Sziasztok!

Szeretnék dízelt venni. De riogatnak a magas szervíz költséggel. Egy 8-10 éves, max 250ezret futott dízelt tudnék venni a pénzemből.
6 sebességest, hogy kisebb legyen a fogyasztása, és talán csendesebb is  a kisebb fordulat miatt. Konkrétan nem a megtérülési idő érdekelne, hanem hogy valós-e a sokszázezres költséggel járó, fenyegető, és kikerülhetetlen, javítási költség. Vagy a nagy dinamikának kis fogyasztásnak ez az ára?
elsősorban valós tapasztalatokat keresek.
segítsetek, hogy tisztába jöjjek a dologgal! Köszönöm.
Objektiv dolog, hogy a dieseleken van pluszban turbó,kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő.
Ami rajta van egy autón az el is romolhat! És ezek nem tartanak olyan sokáig mint az autó többi része (pl motor, váltó)
Csak néhány dologgal tudod kitolni ezek meghibásodását, ez nem sok de nem tudhatod, hogy előző tulajok ezekre odafigyeltek.
Lehetőleg csak hosszú utakra használd + turbót mindig visszahűteni (90 másodperc)
Sok hosszú út alatt a rendszer se kormolódik el.
Jó üzemanyag és rendszeres üzemanyagszűrőcsere +olajcsere.
(Nekem 1,4-es D4D-m van és nincs még benne kettőst.lendkerék, részecskeszűrő tehát csak a turbóra kell figyelnem, meg kevés legyen a városi használat)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3288 Dátum: 2016.02.08 11:18:12 »
Sziasztok!

Szeretnék dízelt venni. De riogatnak a magas szervíz költséggel. Egy 8-10 éves, max 250ezret futott dízelt tudnék venni a pénzemből.
6 sebességest, hogy kisebb legyen a fogyasztása, és talán csendesebb is  a kisebb fordulat miatt. Konkrétan nem a megtérülési idő érdekelne, hanem hogy valós-e a sokszázezres költséggel járó, fenyegető, és kikerülhetetlen, javítási költség. Vagy a nagy dinamikának kis fogyasztásnak ez az ára?
elsősorban valós tapasztalatokat keresek.
segítsetek, hogy tisztába jöjjek a dologgal! Köszönöm.
Ha mész vele naponta 20+ km-t egyszerre, akkor nem lehet gond. De: Olyan dízelt ami 8-10 éves és csak 250.000km van benne, kis eséllyel találsz. Mármint olyat amiben tényleg annyi van. Sokszázezres költség: az autózás ezzel jár. Manuális Ave T25 váltónál több dolog is eszembe jut ami százezres tétel. Automata váltó, turbó, kettőstömegű problémák egyenként háromszázezres tétel. Részecskeszűrő nem tudom pontosan mennyi, de bőven százezres tétel.  Kuplung 120.000 ft. 60.000-enkénti szervizek szintén százezres tételek márkaszervízben. Ha autózol, akkor ezekre készen kell állni. Olyanban nem szabad hinni, hogy japán, úgyhogy nem fog elromlani, nem kér törődést. Idővel bármi elromolhat a kocsin. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. :) Amikor előtte tudatosítottam, hogy ez mennyibe kerülhet, olyankor kevésbé fájt a dolog. Az a gond, ha nem volt gondos az előző tulaj, vagy ha 400-600.000km-ről tekerték vissza olyan állásra amit kérsz, sose fogod megtudni. A T25 nem öregszik nagyon csúnyán, egy kis átbőrözés kormányon, váltónál, centerbox-on, plusz szőnyeg és pedálgumicsere és simán elmegy újszerű kocsiként akkor is, ha benne van a Föld-Hold táv oda-vissza.
Ha nem volt nagyon lerúgva korábban és nem városban használod, aztán gondos gazdiként megadod neki adott esetben a 300.000 forintos szükséges javítást is, akkor egy idő után lesz egy megbízható kocsid. :)




lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3289 Dátum: 2016.02.08 12:09:20 »
........... Olyan dízelt ami 8-10 éves és csak 250.000km van benne, kis eséllyel találsz. Mármint olyat amiben tényleg annyi van.
Én olyan átlag évi 20000 km-t gondoltam a júzerek részéről és extrémebb, de ritkább esetben akár 50000-ig felmenve. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy nagy többségiben reális lehet 10 év alatt a 250000 km.  ez csak agyalás, nem tudom így van-e.
Viszont ha sokkal több van bennük akkor sanszos, hogy nálam jön ki a baj.
Én ilyen javítási költséghez nem vagyok hozzászokva. És ahogy írtad agyban nem vagyok rá felkészülve.
Benzinessel járva 120000,- Ft az éves üzemanyag különbség az én 20000-es éves futásteljesítményemmel. 4 évig használok egy autót. azután vágyok másikra, bármilyen jó is. Nem járok hosszútávon nap mint nap, de szeretek tekeregni az országban, az viszi fel éves 20000-re.

A következtetésem a következő. Ha 2 M-ft-ért veszek autót (dízelt) épp úgy beleszaladhatok egy komolyabb javításba, mintha 1,5 MFt-ért vennék. A tapasztalatom az, hogy a nagy futásteljesítményt az első tulajok hozzák össze, hisz azért veszik, hogy kihasználják. A további tulajok már nem járnak a használt autóikkal sok tízezret évente. Ergó az  olcsóbb nem biztos, hogy rosszabb.

Jól látom, vagy van ellenvélemény?

Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3290 Dátum: 2016.02.08 12:10:18 »
Objektiv dolog, hogy a dieseleken van pluszban turbó,kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő.
Ami rajta van egy autón az el is romolhat! És ezek nem tartanak olyan sokáig mint az autó többi része (pl motor, váltó)
Csak néhány dologgal tudod kitolni ezek meghibásodását, ez nem sok de nem tudhatod, hogy előző tulajok ezekre odafigyeltek.
Lehetőleg csak hosszú utakra használd + turbót mindig visszahűteni (90 másodperc)
Sok hosszú út alatt a rendszer se kormolódik el.
Jó üzemanyag és rendszeres üzemanyagszűrőcsere +olajcsere.
(Nekem 1,4-es D4D-m van és nincs még benne kettőst.lendkerék, részecskeszűrő tehát csak a turbóra kell figyelnem, meg kevés legyen a városi használat)
Az 1,4-esnek mennyi a kellemes utazó sebessége? Milyen fordulaton van 130 körül?
Prius 2 - a mosolygós autó.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3291 Dátum: 2016.02.08 12:31:57 »
Az 1,4-esnek mennyi a kellemes utazó sebessége? Milyen fordulaton van 130 körül?
Óra szerint 130-nál a fordulat 3000.
A megengedett 140 is még kellemes, de nem volt probléma Németo-ban a 160 sem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3292 Dátum: 2016.02.08 12:46:21 »
Lp, ha használt dízelt veszel, nem elsősorban a km futás számít, hogy 150, vagy 250 000-et futott az adott autó, hanem, hogy azt a futást milyen körülmények között tette meg. Egy mai modern dízelt, 100-150e km alatt is szét lehet nyírni, ha nem figyel oda a tulaj, de 400e km-t is kibírhat, ha szakszerűen és a modern dízelek igényeihez megfelelően használod. Tudható, hogy ezeknek a hosszútávú, közepes fordulatszámmal megtett egyenletes utak a lehető legjobb használati módja, itt szinte 0 a kopása, míg a városi dugózás rövid távon is kinyírhatja a részegységeket.

Saját példánk: Tesóm Yrais vásárlás előtt a d4d-ket nézegette. Mondom neki, hogy a valaha gyártott egyik legjobb dízel motor a Toyota 1,4 d4d-je. DE! Tesómék napi szinten, hidegen, pár száz méteres utakra használják télen-nyáron, ez nem dízelnek való. Az autónak sem jó, és az utasoknak sem, mert nagyon lassan fűt a kis dízel. Most egy 1,3-as YarisII-vel járnak és imádják. Kisvárosi használat mellett, télen 7-7,5 liter fogyaszt átlagban, és?! Indítás után 500m-rel már langyos levegőt fúj a ventillátor. 10 000-ként cserélnek olajat és ennyi. Más teendő nincs, ahogy kockázat sem. A dízel is megenne alattuk 6,5-7 litert a sok hidegjárat miatt és még kopik is a turbo. Meg a CR rendszer, meg az EGR is dugul. A benzinesnél nincsenek ilyenek.
Szóval, mérlegeld első sorban a saját felhasználási körülményeidet és keress türelemmel olyan autót, ami a legjobban megfelel. Én használt autó vásárláskor hiszek a megérzésekben. Eddigi autóinkat is így vettük. Figyelek a részletekre. A legapróbbakra is, amiből le tudom vonni a következtetést az előző tulaj szokásaival kapcsolatban. Ha alapvetően tiszta, kevés kopással rendelkezik az autó kívül-belül (és mindez NEM a kozmetikának köszönhetően van így), akkor vélelmezem, hogy más téren is igényes lehetett az autóra: vezetési stílus, szervizelés. Ez nekünk általában bejött.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3293 Dátum: 2016.02.08 13:01:09 »
bepi!
Én is úgy gondolom , ahogy írod. Saját tapasztalatom ugyan is nincs, mert nem sokat használom a városban (otthonról dolgozom, robogózom...)
De a szomszédomnak  diesel Fusionja 2003-as, napi szinten használja munkába járásra (ami 5km-re van) és semmi baja nincs. Szóval nem biztos, hogy annyira árt a város neki, de a pár száz méter út valóban nem dieselnek való- szerintem se. ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3294 Dátum: 2016.02.08 13:46:22 »
A következtetésem a következő. Ha 2 M-ft-ért veszek autót (dízelt) épp úgy beleszaladhatok egy komolyabb javításba, mintha 1,5 MFt-ért vennék. A tapasztalatom az, hogy a nagy futásteljesítményt az első tulajok hozzák össze, hisz azért veszik, hogy kihasználják. A további tulajok már nem járnak a használt autóikkal sok tízezret évente. Ergó az  olcsóbb nem biztos, hogy rosszabb.
Ezzel egyetértek, aki használt dízelt vesz, annak általában kizárólag (és itt csak kicsit sarkítok) az alacsony fogyasztás lebeg a szeme előtt és az ebből megspórolt éves 100-150.000 ft. Ugyanakkor sajnos ők azok akik nem szívesen költenek a rendszer fenntartására. Ha probléma van, akkor 300-600.000 forint ráfordítása helyett inkább gyorsan eladják és próbálnak venni egy másikat. Tudom, hogy pár embert esetleg sért ez így leírva és azt is tudom, hogy vannak gondos gazdik, de nagyon sok dízelt kereső nem ilyen és csak azt látja, hogy "fúú, 5 literből megvagyok és dinamikusan megyek, hülye leszek szívóbenzinest venni".
A T25 talán kicsit szerencsésebb és kevésbé fenyegeti az ilyesmi, de szervizelni ezt is kelleni fog. És persze sokba fog kerülni.

Jól látom, vagy van ellenvélemény?
Ez attól függ, hogy mit veszel. Ha egy gondos első tulajtól sikerül venni, aki szinte kizárólag pályázott vele, akkor jól jársz. Ha meg olyat veszel amit a jó fogyasztásért megvett a tulaj és megspórolta az évi 150.000 forintját eddig minden egyes évben, de ezalatt legatyásodott a kocsi hajtáslánca, azt kívülről motor megbontása nélkül szerintem nem fogod megmondani. Úgy tedd fel magadnak a kérdést, hogy hajlandó vagy-e beletenni a pénzt, hogy legyen egy megbízható autó alattad. Ha a válasz az, hogy nem szívesen, akkor tulajdonképpen mindegy mit veszel, max. ha gond van akkor eladod. :)



Most egy 1,3-as YarisII-vel járnak és imádják. Kisvárosi használat mellett, télen 7-7,5 liter fogyaszt átlagban, és?! Indítás után 500m-rel már langyos levegőt fúj a ventillátor. 10 000-ként cserélnek olajat és ennyi. Más teendő nincs, ahogy kockázat sem. A dízel is megenne alattuk 6,5-7 litert a sok hidegjárat miatt és még kopik is a turbo. Meg a CR rendszer, meg az EGR is dugul. A benzinesnél nincsenek ilyenek.
Szóval, mérlegeld első sorban a saját felhasználási körülményeidet és keress türelemmel olyan autót, ami a legjobban megfelel. Én használt autó vásárláskor hiszek a megérzésekben. Eddigi autóinkat is így vettük. Figyelek a részletekre. A legapróbbakra is, amiből le tudom vonni a következtetést az előző tulaj szokásaival kapcsolatban. Ha alapvetően tiszta, kevés kopással rendelkezik az autó kívül-belül (és mindez NEM a kozmetikának köszönhetően van így), akkor vélelmezem, hogy más téren is igényes lehetett az autóra: vezetési stílus, szervizelés. Ez nekünk általában bejött.  ;)
Ezzel teljesen egyetértek. Az 1.8 VVTi 1 literrel eszik többet mint a dízel Passat anno, de sokkal gyorsabban melegszik. Ez persze városi felhasználásra igaz. Viszont aki fogyasztás fetisiszta, az városon kívül a benzinessel is tud 6,5 literrel járni. Kielégítő extraként ott van a dízelek problémáitól való mentesség. Egy benzines az elmaradó költégek miatt a magasabb fogyasztás ellenére lehet olcsóbb mint egy dízel.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3295 Dátum: 2016.02.08 15:47:46 »
Egyszerű a magyar képlet:
Vesz egy (újkorában) 8 milliós középkategoriás/prémium autót 1,5-2,0 millióért. (Ennyiért alig fiatalabb kiskocsira fussa-pl Swiftre :D)
Belekalkulál még 0,5 milliót és máris belefér 1 vagy két nagyobb (diesel) javítás .
Ha benzinest választ akkor ezeket elkerülheti, kivéve ha kiderül, hogy eszi az olajat (ami nem ritka 200ekm felett)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3296 Dátum: 2016.02.08 16:20:55 »
Egyszerű a magyar képlet:
Vesz egy (újkorában) 8 milliós középkategoriás/prémium autót 1,5-2,0 millióért. (Ennyiért alig fiatalabb kiskocsira fussa-pl Swiftre :D)
Belekalkulál még 0,5 milliót és máris belefér 1 vagy két nagyobb (diesel) javítás .
Ha benzinest választ akkor ezeket elkerülheti, kivéve ha kiderül, hogy eszi az olajat (ami nem ritka 200ekm felett)
:D Bizony! :yes:
És az az idióta, aki kiad 8 milliót egy autóért, biztos csak 10-20e km fog vele évente menni, csak hogy k.jól járjon az a bölcs és okos használtautóvásárló, és majd 10 évesen majd odaadja másfél milláért a 150ezer km-s, még majd' bejáratós dízelét. :eek: Kishazánkban imádjuk hülyének nézni a másikat.:nono:
Erre jön a nepperes válasz: Olcsó kevés kilométeres nincs.
A) varians: A drága kevés kilométeres eladja veszteséggel (csak azért hogy jól járjon a vásárló) olcsón.Na, ezt a variánst még nem láttam... :eek:
B) varians: Az olcsó sok kilométeresben visszatekerik az órát (csak azért, hogy elégedett legyen a vásárló  ;) ). Na, ilyet asszem már láttam... :D eleget...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3297 Dátum: 2016.02.08 16:45:16 »
Mondjuk van egy variáció:
Német lizingelt cégautó, amit 3 év után lécserélnek mondjuk 150 ekm-el, mert ugyan annyi havidíjért
vadi újat is bérelhet.
Persze ezeknek meg is van az áruk használtan is.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3298 Dátum: 2016.02.08 19:13:24 »
Köszönöm a válaszokat!
Nagyjából megerősítettétek a saját elgondolásomat a dízel-benzin dilemmáról.
Nem vagyok hozzászokva a 300ezres javításokhoz, pedig többnyire 10+ éves autóim vannak.
Jó élmény dízellel menni ez biztos, de ennyit, nekem, nem ér meg talán. Egyszer volt egy új dízel Wagon R-em, jó volt 3 évig hajtani. elment az autó fele értéke ez alatt.

Aztán most nézegetem, hogy a hibrid autóknak hasonló dinamikája és csendessége van.
Most már csak az a kérdés azok milyen hibákkal jöhetnek elő 10 év után. Ezt a priuszosoktól is megkérdem.

Lassan lehet hibrid-dízel topikot csinálni. Vagy van?
Prius 2 - a mosolygós autó.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3299 Dátum: 2016.02.08 19:32:01 »
Köszönöm a válaszokat!
Nagyjából megerősítettétek a saját elgondolásomat a dízel-benzin dilemmáról.
Nem vagyok hozzászokva a 300ezres javításokhoz, pedig többnyire 10+ éves autóim vannak.
Jó élmény dízellel menni ez biztos, de ennyit, nekem, nem ér meg talán. Egyszer volt egy új dízel Wagon R-em, jó volt 3 évig hajtani. elment az autó fele értéke ez alatt.

Aztán most nézegetem, hogy a hibrid autóknak hasonló dinamikája és csendessége van.
Most már csak az a kérdés azok milyen hibákkal jöhetnek elő 10 év után. Ezt a priuszosoktól is megkérdem.

Lassan lehet hibrid-dízel topikot csinálni. Vagy van?
300eFt-os javítás lassan teljesen normális lesz, max egy új autónál nem , de olyant te is átéltél, nagy amortizáció formájában.
Emlexem a 80-as évek végén senki nem akart nyugati autót, mert a többszöröse volt a keletiek fenntartásának. Aztán megszoktuk, rengeteg alkatrész, meg bontott lett hozzájuk is.
Most meg annyira computerizáltak, hogy egy amatör se tudja javítani, csak márkaszervizek és egyre nagyobb , drágább darabokban javíthatók.