Sziasztok!
Részben a füstölési problémával megyek holnap szervízbe (IS 220D), kap egy szoftver frissítést ill. motor diagnosztikát. Meglátjuk, mint mond a mérés. Meg kell még várnom egy negyed tankot és utána kipróbálom a Cataclean katalizátor tisztítót. Ha ez lemegy, akkor a következő tankba tervezem egy cetán növelő adalék ill. DFP tisztító adalék alkalmazását. Kiváncsi vagyok, mennyire csökken a füstölés ezek alkalmazásával. Remélhetőleg 3 hét múlva megérkezik a diagnosztikai kábelem és akkor tervezek néhány mérést elvégezni:
- milyen katalizátor hőmérsékletnél kezdi el ill. hagyja abba a füstölést
- mennyi idő alatt érem el ezeket a hőmérsékleteket normál (OMV diesel) és adalékolt üzemanyaggal
- Lambda szonda jelfüggvénye a füstölés kezdet - vég között
- dP időszakos mérése a DFP rész eltömődöttség változás nyomonkövetésére
Ha a kulcs a Lambda szonda jele, akkor lehet, hogy érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ezt a jelet hogy lehetne manipulálni a füstölés csökkentésére. Értelem szerűen ennek csak akkor lenne értelme, ha a menet hosszabb, mint ami kell azon cat hőmérséklet eléréséhez, amikor már nem füstöl. Kérdeznép Spetet, ebben az esetben lenne annak értelme, hogy olyan Lambda értéket láttassunk az ECU-val, ami megfelel annak az értéknek, amikor az autó nem füstöl egészen addig, amíg el nem éri a cat a megfelelő hőmérsékletet? Szerintem egy PIC-el ezt nem túl nagy feladat megoldani (talán nem nagy marhaság).