Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377382 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Mita

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3225 Dátum: 2016.01.13 10:47:10 »
Sziasztok!

Részben a füstölési problémával megyek holnap szervízbe (IS 220D), kap egy szoftver frissítést ill. motor diagnosztikát. Meglátjuk, mint mond a mérés. Meg kell még várnom egy negyed tankot és utána kipróbálom a Cataclean katalizátor tisztítót. Ha ez lemegy,  akkor a következő tankba tervezem egy cetán növelő adalék ill. DFP tisztító adalék alkalmazását. Kiváncsi vagyok, mennyire csökken a füstölés ezek alkalmazásával. Remélhetőleg 3 hét múlva megérkezik a diagnosztikai kábelem és akkor tervezek néhány mérést elvégezni:
- milyen katalizátor hőmérsékletnél kezdi el ill. hagyja abba a füstölést
- mennyi idő alatt érem el ezeket a hőmérsékleteket normál (OMV diesel) és adalékolt üzemanyaggal
- Lambda szonda jelfüggvénye a füstölés kezdet - vég között
- dP időszakos mérése a DFP rész eltömődöttség változás nyomonkövetésére

Ha a kulcs a Lambda szonda jele, akkor lehet, hogy érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy ezt a jelet hogy lehetne manipulálni a füstölés csökkentésére. Értelem szerűen ennek csak akkor lenne értelme, ha a menet hosszabb, mint ami kell azon cat hőmérséklet eléréséhez, amikor már nem füstöl. Kérdeznép Spetet, ebben az esetben lenne annak értelme, hogy olyan Lambda értéket láttassunk az ECU-val, ami megfelel annak az értéknek, amikor az autó nem füstöl egészen addig, amíg el nem éri a cat a megfelelő hőmérsékletet? Szerintem egy PIC-el ezt nem túl nagy feladat megoldani (talán nem nagy marhaság).

mati

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 20
kuplung
« Válasz #3226 Dátum: 2016.01.13 14:05:01 »
Sziasztok
Segítségre lenne szükségem! Kettőstömegü lendkereket cserélt már valaki sima lendkerékre D4D motornál?
Ha valakinek van tapasztalata ne tartsa vissza!
Előre is köszönöm

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3227 Dátum: 2016.01.13 16:12:12 »
Én azt hiszem, egy kanyi buznyákot (hogy az meg mi a fene lehet  :?: ) sem költenék arra, hogy füstöl az autó, vagy sem.  :no: Kötve hiszem, hogy a toyota, gépészmérnököknek gyártotta volna az autót, tovább fejlesztésre.  :nonono:
Az alapjáraton megemelkedő fordulatszámhoz egy újabb tapasztalás: + 6°C fölött nem emelkedik meg a fordulatszám. (Lehet, hogy lentebb sem, de nem tudtam lentebb csökkenteni a külső hőmérsékletet.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3228 Dátum: 2016.01.14 08:06:59 »

Sziasztok
Segítségre lenne szükségem! Kettőstömegü lendkereket cserélt már valaki sima lendkerékre D4D motornál?
Ha valakinek van tapasztalata ne tartsa vissza!
Előre is köszönöm
Fizikailag lehetséges, de szakmailag nem ajánlott. A kettős tömegű lendkerék iszonyatosan erős és káros rezgésektől kíméli meg a hajtást, váltót. Nem hiába lett beépítve, ha tönkremegy, mert elhasználódott, ugyanolyanra ajánlott cserélni. Igen, drága. De ez tudható volt a vásárláskor is. Ha simára cseréled, az idővel tönkretesz más fontos egységeket is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3229 Dátum: 2016.01.14 08:22:09 »
Fizikailag lehetséges, de szakmailag nem ajánlott. A kettős tömegű lendkerék iszonyatosan erős és káros rezgésektől kíméli meg a hajtást, váltót. Nem hiába lett beépítve, ha tönkremegy, mert elhasználódott, ugyanolyanra ajánlott cserélni. Igen, drága. De ez tudható volt a vásárláskor is. Ha simára cseréled, az idővel tönkretesz más fontos egységeket is.
De tényleg! Miért gondolják olyan sokan azt, hogy okosabbak, mint a toyota fejlesztő-mérnökei??? :eek:
És ha kicserélem az egész kuplungszerkezetet, akkor 200e km át elfelejthetem, hogy létezik ez az alkatrész. Nem? :hmmmm:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3230 Dátum: 2016.01.14 09:46:42 »
Az alapjáraton megemelkedő fordulatszámhoz egy újabb tapasztalás: + 6°C fölött nem emelkedik meg a fordulatszám. (Lehet, hogy lentebb sem, de nem tudtam lentebb csökkenteni a külső hőmérsékletet.
Nálam úgy műkodik, hogy kb. 6 foknál hidegindításkor 1.2k az alapjárat a motor bemelegedéséig. Utána visszaáll 800-ra. De ha kikapcsolom a szellőzést, akkor mindig 800. Ebből arra következtetek, hogy a mielőbbi üzemi hőmérséklet elérése a célja computernek.
...szóval a motort védi a megfázástól, nem a sofőrt  :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3231 Dátum: 2016.01.14 11:23:33 »
Nálam úgy műkodik, hogy kb. 6 foknál hidegindításkor 1.2k az alapjárat a motor bemelegedéséig. Utána visszaáll 800-ra. De ha kikapcsolom a szellőzést, akkor mindig 800. Ebből arra következtetek, hogy a mielőbbi üzemi hőmérséklet elérése a célja computernek.
...szóval a motort védi a megfázástól, nem a sofőrt  :D
Ilyenek ezek a toyoták. Többre nézik a motort, mint az utast.  :tt2: De ez érthető is: az utas kiszáll-beszáll, a motor marad. ;)
Nekem is volt egy érdekes esetem az 1.8-cal: Budapest, +40°C, dugó. Bent 24°C. Egyszer csak gondol egyet az én drága, aranyos autóm, és elkezd éktelenül fűteni. Akkor néztem rá a hűtővíz-mutatóra, ami nem a szokott középállásban leledzett, hanem törekedett felfelé. Megoldás: Ablak lehúz, és beengedtem a kellemes +40-et, mivel odabenn addigra már kb +50°C fölött lehetett. Mikor helyreállt a rend hűtővíz-hőmérséklet terén, újra hűtött az autó.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3232 Dátum: 2016.01.14 11:49:58 »
De tényleg! Miért gondolják olyan sokan azt, hogy okosabbak, mint a toyota fejlesztő-mérnökei??? :eek:
És ha kicserélem az egész kuplungszerkezetet, akkor 200e km át elfelejthetem, hogy létezik ez az alkatrész. Nem? :hmmmm:
Nem feltétlen gondolja magát okosabbnak, csak nem gondol bele mikor megveszi. Hogy Novoth Tibit idézzem: a legtöbb 10 év feletti modern dízelre hamarosan rá kell költeni 100.000-1.000.000 ft közti összeget. Ezt teljesen ignorálja a többség. Meg hogy a kettőstömegű/automataváltó/turbó önmagában 300.000ft költség amikor baj van. Vagy belegondol de azt mondja, hogy majdcsak lesz valami. Aztán megy az ügyeskedés meg a kendácsolás, mikor kiderül, hogy az a költség amit előre lehetett ismerni, az tényleg annyi. Amikor meg a "gazdaságosan javított" kocsi hamarabb szétmegy a filléreskedés miatt, kiteszik eladni. Nem véletlen vagyunk tele lelakott/alulszervizelt kocsikkal a magyar piacon. Eleinte szkeptikus voltam a "magyar autóvásáró hülye" sorozatot olvasva, de be kellett látnom, hogy tök igaz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3233 Dátum: 2016.01.14 16:07:51 »

Nálam úgy műkodik, hogy kb. 6 foknál hidegindításkor 1.2k az alapjárat a motor bemelegedéséig. Utána visszaáll 800-ra. De ha kikapcsolom a szellőzést, akkor mindig 800. Ebből arra következtetek, hogy a mielőbbi üzemi hőmérséklet elérése a célja computernek.
...szóval a motort védi a megfázástól, nem a sofőrt  :D
Jól látod a helyzetet.[emoji106][emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3234 Dátum: 2016.01.14 16:09:34 »

Nem feltétlen gondolja magát okosabbnak, csak nem gondol bele mikor megveszi. Hogy Novoth Tibit idézzem: a legtöbb 10 év feletti modern dízelre hamarosan rá kell költeni 100.000-1.000.000 ft közti összeget. Ezt teljesen ignorálja a többség. Meg hogy a kettőstömegű/automataváltó/turbó önmagában 300.000ft költség amikor baj van. Vagy belegondol de azt mondja, hogy majdcsak lesz valami. Aztán megy az ügyeskedés meg a kendácsolás, mikor kiderül, hogy az a költség amit előre lehetett ismerni, az tényleg annyi. Amikor meg a "gazdaságosan javított" kocsi hamarabb szétmegy a filléreskedés miatt, kiteszik eladni. Nem véletlen vagyunk tele lelakott/alulszervizelt kocsikkal a magyar piacon. Eleinte szkeptikus voltam a "magyar autóvásáró hülye" sorozatot olvasva, de be kellett látnom, hogy tök igaz.
Egyetértünk. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3235 Dátum: 2016.01.14 19:00:28 »
Sziasztok!

Ez a téma már régi dolog, és alaposan ki is tárgyaltuk már itt a fórumon. A Toyota részecskeszűrője kissé másként működik, mint ahogyan azt sokan hiszik. Még akiknek illene tudni, hogyan működik, még azok sincsenek tisztában teljesen a működésével.
A Toyota, különösen az a korosztály, nem oxidációs katalizátort rakott a DPF elé, hanem NOx tároló katalizátort. A lényeg az, hogy ez a katalizátor nagyon-nagyon kényes a rossz minőségű, különösen a magas kéntartalmú gázolajra. Ha valaki olcsó kutakon és nem prémiumot tankol, az sokkal hamarabb szembesül a füstöléssel, mint aki mindíg prémiumot tankol és néha-néha "megajándékozza" az autót egy kis adalékkal. Aki sokat használja városban kis terheléssel, az is sűrűbben fogja látni a füstöt. Ugyanez igaz arra is, aki állandóan (főleg padlón) gyorsítgat, mert ez ugyan melegíti a katalizátort, de ilyenkor a regenerálási folyamat szünetel.
A Toyota nem akkor regenerál (pontosabban oxidál és regenerál), amikor 'megtelt' a szűrő, hanem folyamatosan. De akkor is befecskendez a kipufogóba, amikor nem elég meleg a katalizátor (figyelem, ez nem regenerálás) azért, hogy a katalizátor minél hamarabb melegedjen, mert 200-250C alatt nem működik a NOx tároló. (főleg ezért füstölnek kezdetben csak téli időszakban)
Ha valaki sokat jár kénes gázolajjal, és azt még sok várossi tötyörgéssel, alacsony terheléssel kombinálja, annak a kén miatt már nincs aktív felülete a katalizátorban, ezért a kipufogóba befecskendezett gázolaj lényegében reakció nélkül távozik a kipufogó gázokkal együtt. Ekkor füstöl a masinéria.
Ha a katalizátor meleg, és ennek ellenére is füstöl a gép, akkor vagy rossz a Lambda -szonda és nem jelzi a NOx tároló regenerálásakor az átalakítás végét, vagy oda van a NOx tároló.
További érdekesség, hogy a DPF felületén is van aktív felület.
A gázok hőmérsékletéből, a nyomáskülönbségből és a Lambda szonda jeléből a DPNR működésének ismerete esetén viszonylag be lehet határolni a hibát.

Kén-mentesítő programja csak a D-CAT típusoknak van, a sima DPF-esnek nincs. A kénmentesítés könnyen felismerhető abból, hogy tartott gázzal való haladás esetén (nem tempomat!!) mondjuk 5.-ben, a pillanatnyi fogyasztás egyenlő időközönként (kb. 7-10 sec) megemelkedik akár 3-4 literrel is kb. 2 másodpercre. Ez a folyamat a kéntartalomtól függően 15-20 percig tart, de van, hogy többszáz kilométer is szükséges hozzá.
Az EGR-szelep fontos összetevője a regenerálási, NOx tárolási folyamatnak, szóval 30-40 ezrenként ki kell takarítani.

Üdv.


Sziasztok!

Ezt a választ kerestem, amire mindenki csak össze vissza beszélt. Igen, nekem is a 3-4 literrel többet mutat 1-2 másodpercre az autó de még nem hagyta abba. Most vettem 2,2-es motorral, és Debrecenből hoztam Pestre, azaz több mint 200km pálya után is csinálja. Egyébként tempomattal is. Ma voltam szervizben olajat cserélni, és utána számítógépre dugták. Az semmilyen hibát nem adott ki, pedig a szerelő azt mondta ha tisztításra szorul az EGR az hibaként megjelenik a számítógépben. Azt nem értem hogy ezt miért csinálja ezt a gép ha úgyis szét kell szedni az EGR-t?

Üdv

mati

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3236 Dátum: 2016.01.14 19:43:22 »
Köszönöm a válaszokat.Teljesen egyetértek a véleményetekkel, a saját autómat biztosan nem gányolnám meg sehogyan sem,pláne nem ha az egy TOYOTA.Egy ismerősöm kérésére tettem fel ezt a kérdést! Elmondom neki majd a válaszokat,remélem ezek segítségével sikerül lebeszélnem az
átalakításról. Mindenkinek szép napot!

shark86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3237 Dátum: 2016.01.15 18:13:24 »
Köszi a válaszokat!
Ma voltam a márkaszervizbe és mindent rendben találtak...

Nálam is kizárólag csak télen fordul elő, és akkor is ha prémium üzemanyagot tankolok, annyi különbséggel, hogy akkor egyből kékes a füst színe... sima gázolajjal először fehéres a füst, majd elkezd kékülni.
Azt figyeltem még meg, hogy ha lejtőn felfele megyek 1500-ös fordulattal 4-ben akkor tutira beindul a füstölés... Azért valahol ez gáz én úgy érzem...  :wacko:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3238 Dátum: 2016.01.15 21:25:50 »

Köszi a válaszokat!
Ma voltam a márkaszervizbe és mindent rendben találtak...

Nálam is kizárólag csak télen fordul elő, és akkor is ha prémium üzemanyagot tankolok, annyi különbséggel, hogy akkor egyből kékes a füst színe... sima gázolajjal először fehéres a füst, majd elkezd kékülni.
Azt figyeltem még meg, hogy ha lejtőn felfele megyek 1500-ös fordulattal 4-ben akkor tutira beindul a füstölés... Azért valahol ez gáz én úgy érzem...  :wacko:
Emelkedőn erőlködik 1500-as fordulaton a motor, azért füstöl. Túl alacsony és feleslegesen terheled a hajtókarokat, csapágyakat (dízel motor!). Ha 1800-2000 körül tartanád, biztos kevésbé kojtolna, mert ott tisztább az égés a kialakult turbó nyomás miatt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3239 Dátum: 2016.01.15 21:38:09 »
lejtőn felfele megyek 1500-ös fordulattal 4-ben
Azt azért tegyük helyre fejben, hogy lejtőn felfelé 1500-as fordulat nem a hosszú életű motor titka. Vizszintesen 1200-as fordulaton, 5-ösben a másik amivel remekül lehet gyilkolni a motort. A fogyasztás persze szép lesz az alacsony fordulatszám miatt, de tedd fel a kérdést, hogy megér-e ez egy korábbi motorgenerált? Terhelés közben kell a motornak az elégséges kenés. Ha túl alacsony fordulaton van hajtva, akkor nem elégséges a kenés, mert a mérnökök nem arra tervezték, úgyhogy problémákhoz vezet hosszútávon. Amit nyersz a réven... azt meg se nyered a vámon, mert sanszos, hogy elsüllyed a hajó mielőtt odaérnél. Bepi leírta, hogy ezenkívül még mi mindenre van káros hatással. Plusz az alacsony nyomástól tömődhet a katalizátor, részecskeszűrő is egy idő után. A tervezés során ~2000rpm használatot terveznek, ehhez optimalizálnak, ezt mindenképpen érdemes figyelembe venni.