Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377317 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3180 Dátum: 2016.01.01 21:57:51 »
Félreérted  :flowers:

Csak csupán mert nem tudom/tudod az okot, még nem biztos, hogy nincsen. Keresel egy megoldást egy olyan problémára, ami valószínűleg nem is probléma.

(Nem vagyok fogorvos   :no: , de a BME gépkarán koptattam a padot :tt2: )
Ok-Ok, akkor továbbra sincs megoldás. Lehet megvárom a késő tavaszt az autó beindításával :) Akkor már ez nem jelent akkora gondot majd.

Jeefoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3181 Dátum: 2016.01.01 22:14:41 »
Hello,


Én is azt tapasztaltam, hogy 1200 körül pörgeti magát "alapjáraton" ami nekem sem tetszik, azaz nem ezt szoktam meg a dieselektől. Majd a fűtést kipróbálom...


Ami sokkal inkábbb zavar az a szoftver bugja: Ha a navigázió megy és ekkor állítod le a motort, akkor szívás beindítani. Meg kell várni, míg bebootol, betölti a navi sw-t, lenyomni az elfogad gombot, amin felhívja a figyelmedet, hogy menet közben ne nyomkodd, aztán még vársz picit ezután és indítható az autó. Ha nem vársz, hanem ráindítassz, akkor egyszerűen nem történik semmi azon kívül, hogy újraindul az egész és várhatod előről, míg betölt. Más üzemmódban (nem navi) élhetőbb a dolog, ott vagy azonnal a kulcs elfordítására indul, vagy az elfordítást követően 2-3 mp-en belül.


Találkoztatok már ezzel a buggal (khm... akarom mondani: feature-rel?) Van rá megoldás, pl. firmware frissítés?


d-4d 2.2-es 2012-es avensisről van szó.
Toyota Avensis 2.2 d-4d

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3182 Dátum: 2016.01.01 22:29:18 »
A 800 as fordulatszámhoz képest az 1200 az 50% os emelést jelent. Manapság minden apróság számít a környezet számára. Semmi sem elhanyagolható.
Az autógyártók szigorú... Ja! VW motor botrány :)
Azért ne higyjünk el mindent. Budapesten a fűtés 20%-ban még mindig szénnel történik. Olcsó szénnel. Az olcsó szén brutálisan szennyez, sokkal jobban mint a kocsik. Ha ténylegesen fontos lenne a környezetvédelem, akkor tiltanák a szénnel fűtést. Ha tényleg fontos lenne a környezetvédelem, a hajókat hajtó üzemanyagnak nem 4% lenne a kéntartalma. Kocsiknál a kéntartalom az ólom sorsára jut lassan, a nulla közelébe és nem véletlenül. Emlékeztetőül: a tengeri hajózás összességében 60-80%-os szelet a szállítmányozásban, mivel szinte mindenünket a távolkeleten gyártják és azt ide is kell hozni. Oda akarok kilyukadni, hogy szép dolog a környezetvédelem, de nem az fogja a környezetet megvédeni, hogy 800-ra redukálod 1200-ról hideg motornál. Szigorúan szvsz, de: hideg motornál alacsonyabb a kenés, egyszerűen azért, mert az olaj nem a célzóna hőfok tartományában van. Ez egyetlen dologgal ellensúlyozható, kicsit emelt fordulatszámmal. Így a kenés is megfelelő és a bemelegedés is gyorsabb. Win-win. Környezetvédelmi szempontból meg a magasabb fordulatszám a bemelegedés érdekében=hosszabb motorélettartam. Egy motor legyártása, brutális ökológiai lábnyom, sokkal nagyobb, mint amit a 400 rpm fordulat különbözet okoz rövid időre. Inkább jobb ha a motor ECU megvédi magát azzal, hogy hidegben sürgeti a bemelegedést.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3183 Dátum: 2016.01.01 23:39:16 »
Azért is nem gondoltam, hogy a fűtésre dolgozik, mert gurulás közben nem emelt fordulatszámot. Pedig olyankor a hideg levegő még inkább hűt...
És az is érdekes, hogy hideg motornál nem emeli meg a fordulatszámot, a majdnem melegnél pedig igen.  :hmmmm:
Na, mindegy. Ők tudják, azért tanultak annyit, meg azért kapnak jó fizut, hogy valami okosat csináljanak. A lényeg az, hogy nem hibás a járgány.
Még annyit kérdeznék, hogy nagy mínuszoknál minden tankolás után kell bele az adalék, vagy elég ritkábban is? (Egyáltalán kell bele?)

Atesz007

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3184 Dátum: 2016.01.02 07:20:13 »
Megtörném most egy kicsit a botrányt a fordulatszám megemelésétől és megkérdezném újra, hogy mindenkinek rossz tapasztalata van a 177le D-cat-ről, mert eddig nem nagyon kaptam rá választ, hogy most ez sz@r motor vagy sem.

Három dolog jutott eszembe erről:

- Pont a megemelt fordulatszám botrány kirobbanása előtt tettem fel a kérdést, és így elveszett a poszt a nagy kavalkádban.

- 1-én tettem fel a kérdést és még mindenki másnapos volt, ezért senki nem ült géphez.

-Tényleg ennyire sz@r a motor, hogy senki nem ezt a típust vásárolta meg. [emoji4]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3185 Dátum: 2016.01.02 07:49:36 »

Nincs értelme a helyben állás idelyét emelt fordulaton csinálni, hiszen amilyen hamar csak lehet, indulsz.
Feleslegesen pörgeti a motort a piros lámpáknál állva. Semmi értelme.
A 800 as fordulatszámhoz képest az 1200 az 50% os emelést jelent. Manapság minden apróság számít a környezet számára. Semmi sem elhanyagolható.
Az autógyártók szigorú... Ja! VW motor botrány :)
gondold végig ezt mégegyszer!
A kiegészítő fűtés nélkül a teli hidegben utaznod kellene kb 10km-t, mire langyosat fújna a fűtés. A dízelnél az 1200-as fordulat bőven alacsonynak számít. A környezetvédelem ebben az esetben nem szempont és azt gondolom, ennyi plusz komfortot megérdemel az ember, nem ettől fog kilyukadni az ózonréteg felettünk.
Amikor elindulást, akkor is inkább 1500-2000-es fordulaton használod az autót, amíg nem kezd melegedni, akkor miért lenne gond az 1200?
A VW motorok botránya egészen másról szólt.

De van megoldás a "problémáira", be kell szerelni egy motor előmelegítőt (Calix, vagy Defa) és helyből 50-60 fokos vízzel indulhatsz reggelente...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

KaTiM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3186 Dátum: 2016.01.02 09:06:07 »
Sziasztok :clap:
Mostanában kezdtem olvasgatni a fórumot mivel én is hajtok már 2 éve ave-t  :surrender:
Motorfordulat meg emelés témában a következő hidegen megemeli de akkor melegen is megemeli az miért ? annyit mondok hogy kevés a feszültség és az áramerősség az akksiban hisz:-kapcsolsz ventit-indítja  a légkondi kompresszort is ugye-ha kell ablak fűtés-és netán rádió is szól-meg az autó elektromos ellátása ......amikor indítasz akkor van a legnagyobb áramfelvétel az akksiból  azt vissza kell termelni és ahhoz hogy a generátor termeljen fordulat kell :yes:
Hideg indításnál valószínű (DE NEM BIZTOS) hogy úgy gondolkoztak  mint a franciák a víz áramba 3 db melegítő gyertyát tettek mielőbbi  motorüzemhőfok
végett .....és ez is zabálja az áramot  :otlet: ......még nem kellett a generátort levenni :clap: de már ez is szabadon futós lehet kb mert az meg ugye ha nem kell annyi áramtermelés akkor az ECU kikapcsolja  :yes: kevesebb fogyasztás végett   :hug:..

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3187 Dátum: 2016.01.02 09:12:32 »
Megtörném most egy kicsit a botrányt a fordulatszám megemelésétől és megkérdezném újra, hogy mindenkinek rossz tapasztalata van a 177le D-cat-ről, mert eddig nem nagyon kaptam rá választ, hogy most ez sz@r motor vagy sem.

Három dolog jutott eszembe erről:

- Pont a megemelt fordulatszám botrány kirobbanása előtt tettem fel a kérdést, és így elveszett a poszt a nagy kavalkádban.

- 1-én tettem fel a kérdést és még mindenki másnapos volt, ezért senki nem ült géphez.

-Tényleg ennyire sz@r a motor, hogy senki nem ezt a típust vásárolta meg. [emoji4]

Szia!
Már korábban volt linkelve, de hátha nem olvastad: http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Azt hiszem itt is problémás motornak írják. :nono:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3188 Dátum: 2016.01.02 10:39:12 »
gondold végig ezt mégegyszer!
A kiegészítő fűtés nélkül a teli hidegben utaznod kellene kb 10km-t, mire langyosat fújna a fűtés. A dízelnél az 1200-as fordulat bőven alacsonynak számít. A környezetvédelem ebben az esetben nem szempont és azt gondolom, ennyi plusz komfortot megérdemel az ember, nem ettől fog kilyukadni az ózonréteg felettünk.
Amikor elindulást, akkor is inkább 1500-2000-es fordulaton használod az autót, amíg nem kezd melegedni, akkor miért lenne gond az 1200?
A VW motorok botránya egészen másról szólt.

De van megoldás a "problémáira", be kell szerelni egy motor előmelegítőt (Calix, vagy Defa) és helyből 50-60 fokos vízzel indulhatsz reggelente...
Lehet Neked kellene jobban végig gondolni az írásaimat.
Értelmetlen az 1200 as fordulat arra a pinduri időre, míg helyben állsz. Hiszen ezeket a "korszerű" dízeleket nem helyben melegítjük, ergó mi a francnak emeli meg.
Továbbá az egyik írásomban pont azt írtam, hogy van kiegészítő fűtésem, ami az autó beindítása után kapcsolható csak.
Ja és kiba....t érdekes, hogy a kiegészítő fűtés (ami a hűtőközeget melegíti izzító szálas megoldással) az persze nem emeli meg a fordulatszámot.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3189 Dátum: 2016.01.02 10:53:04 »
Lehet Neked kellene jobban végig gondolni az írásaimat.
Értelmetlen az 1200 as fordulat arra a pinduri időre, míg helyben állsz. Hiszen ezeket a "korszerű" dízeleket nem helyben melegítjük, ergó mi a francnak emeli meg.
Továbbá az egyik írásomban pont azt írtam, hogy van kiegészítő fűtésem, ami az autó beindítása után kapcsolható csak.
Ja és kiba....t érdekes, hogy a kiegészítő fűtés (ami a hűtőközeget melegíti izzító szálas megoldással) az persze nem emeli meg a fordulatszámot.
Én is hasznosnak látom, hogy míg hideg a motor, megemelik a fordulatszámot. Lehet hogy a normál 900-as forulaton még hűlne is, 1200-on már nem, esetleg már melegszik is.
Az a kiegészítő fűtés utólagos beszerelésű vagy valami gyári extra?

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3190 Dátum: 2016.01.02 11:00:02 »
Én is hasznosnak látom, hogy míg hideg a motor, megemelik a fordulatszámot. Lehet hogy a normál 900-as forulaton még hűlne is, 1200-on már nem, esetleg már melegszik is.
Az a kiegészítő fűtés utólagos beszerelésű vagy valami gyári extra?
Gyári extra a nagyteljesítményű kiegészítő fűtésem.
Egyáltalán nem hasznos, hiszen nem helyben melegíted. Csak az emelt fordulat számtól roszabb a parkolás, több a kupling csúsztatás.
Amúgy miért is hülne 900 on? Ugye nem komolyan írtad. Azon a fordulaton is hő képződéssel jár az üzemanyag égése :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3191 Dátum: 2016.01.02 11:23:51 »
Amúgy miért is hülne 900 on? Ugye nem komolyan írtad. Azon a fordulaton is hő képződéssel jár az üzemanyag égése :)
De nem mindegy mennyi. Simán visszahűl. Ezeknek a dízeleknek nagyon alacsony a veszteséghője. Ami jó hatással van a fogyasztásra, de rossz hatással a fűtésre.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3192 Dátum: 2016.01.02 11:29:14 »
Sziasztok,

Avensis vásárlása előtt vagyok.

2005-2007-es évjáratot szeretnék venni.

A kérdésem a következő lenne, hogy dieselből melyik típusút érdemes venni amire használnám napi munkába járás 30 km valamint egyéb hosszabb utak autópályán valamint a napi használat során természetesen lenne benne bőven városi használat is. (Győr - Budapest) valamint nyáron Győr - Frankfurt 1-2x

Segítségetek előre is köszönöm

Snowfox

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3193 Dátum: 2016.01.02 11:43:29 »
De nem mindegy mennyi. Simán visszahűl. Ezeknek a dízeleknek nagyon alacsony a veszteséghője. Ami jó hatással van a fogyasztásra, de rossz hatással a fűtésre.
Mindegy.

Ezerszer leírtam, hogy mi zavar. Nem a hőveszteség, nem a menet közben való melegítéssel van gondom, nem azzal, hogy télen az "üzemmeleg" motor képes visszahülni egy kicsit alapjáraton, mert arra ott a kiegészítő fűtésem.

Az alap kérdésem sem érdekes.

Beszélgessünk a széntüzelésről, arról, hogy -40 foknál már tényleg képes hülni a motor, ha alapjáraton ketyeg.
Beszélgessünk az egyébb utólag beépíthető fűtésekről (elektromos, kazános), meg minden másról :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3194 Dátum: 2016.01.02 13:11:36 »
Sziasztok,

Avensis vásárlása előtt vagyok.

2005-2007-es évjáratot szeretnék venni.

A kérdésem a következő lenne, hogy dieselből melyik típusút érdemes venni amire használnám napi munkába járás 30 km valamint egyéb hosszabb utak autópályán valamint a napi használat során természetesen lenne benne bőven városi használat is. (Győr - Budapest) valamint nyáron Győr - Frankfurt 1-2x

Segítségetek előre is köszönöm
Összesen mennyit mész? Ez itt szentségtörésnek fog hatni, de a japánmárka fetisiszta autó importőröm ilyesmi mennyiségre azt mondta, hogy 20ezer km alatt inkább benzines, afelett meg egy olcsó pdtdi 800.000 ft-ig.
Andras69 linkelte, ezt is érdemes szem előtt tartani: http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
Az általad megadott évjárat pont beleesik abba amiről írnak. Olvasd el, aztán fontold meg, hogy kell-e ez neked. A netes vélemények max irányadóak lehetnek, mert vagy olyanba botlasz bele akinek jó, vagy olyanba nem, akinek pénztemető volt és megszabadult tőle évekkel ezelőtt. Az Avensis alapvetően jó kocsi és olvastam már olyanokat, akik könnyű lábbal 7 literrel eljárnak vele pályán, lásd spritmonitor. Asszem Izso adta el a saját 1.8 VVTi-jét nemrég 600.000 km feletti futással, esetleg kérdezd meg mi a véleménye, hogy benzinesről is legyen infód. Úgy rémlik neki az olajfogyasztáson kívül nem volt semmi gondja.