Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377371 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3105 Dátum: 2015.10.24 11:03:03 »
Esetleg tegyél néhány tankolásonként Spuri-t,hátha használ. Igaz megoszlanak a vélemények az adalékokról,de ezt elég sokan teszik a kocsiba.
ProTec cuccot rendeltem, napokban érkezik
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3106 Dátum: 2015.10.24 11:09:15 »
Rigotech név nem ismerős valakinek?
Részecskeszűrő problémákról olvasgattam, googli bedobta őket, van egy-két avensises videó az oldalukon tehát ismerik a típust, illetve foglalkoznak optimalizálással is, tehát a feltörhetetlen computer nem állja meg a helyét
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3107 Dátum: 2015.10.24 12:26:30 »
A 126 lovas akkor megbízhatóbb? Ott van valami amire nagyon figyeljek az általános dolgokon kívül?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Kérdés
« Válasz #3108 Dátum: 2015.10.24 13:11:44 »
Használtan meg szabad venni?
Én azt gondolom, ha találsz egy szép és keveset futott modellt, akkor igen. :yes:
A kintről hozottak szinte tuti visszatekert órásak. Szerintem érdemes türelemmel és szorgalmasan nézegetni a hahut, és ha jön egy hazai példány, akkor azonnal oda kell menni, és megvenni. Nekem pl azért nem benzines a 2. avém, mert 1 napot vakaróztam, hogy mikor tudok elmenni megnézni, és el is vitték előlem. Szóval, a jó autónak hamar van gazdája. A régen fent lévő hirdetés is sejtet valamit. :?:
A toyotás tulajok általában gondos gazdák, az első 100e km biztos szervizkönyves, és az meg is van náluk, abból tudsz is következtetni a futott km valódiságára is. Ha az nincs, akkor kezdj erősen gyanakodni, hogy nincs minden rendben. :nono:
Azt meg neked kell eldöntened :hmmmm:, hogy másfél másodperccel jobb gyorsulású autó, megér-e egy kicsivel nagyobb kockázatot. Mert ugyebár még az új autónál is előjöhetnek problémák...

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Kérdés
« Válasz #3109 Dátum: 2015.10.24 22:39:14 »
Én azt gondolom, ha találsz egy szép és keveset futott modellt, akkor igen. :yes:
A kintről hozottak szinte tuti visszatekert órásak. Szerintem érdemes türelemmel és szorgalmasan nézegetni a hahut, és ha jön egy hazai példány, akkor azonnal oda kell menni, és megvenni. Nekem pl azért nem benzines a 2. avém, mert 1 napot vakaróztam, hogy mikor tudok elmenni megnézni, és el is vitték előlem. Szóval, a jó autónak hamar van gazdája. A régen fent lévő hirdetés is sejtet valamit. :?:
A toyotás tulajok általában gondos gazdák, az első 100e km biztos szervizkönyves, és az meg is van náluk, abból tudsz is következtetni a futott km valódiságára is. Ha az nincs, akkor kezdj erősen gyanakodni, hogy nincs minden rendben. :nono:
Azt meg neked kell eldöntened :hmmmm:, hogy másfél másodperccel jobb gyorsulású autó, megér-e egy kicsivel nagyobb kockázatot. Mert ugyebár még az új autónál is előjöhetnek problémák...

Uccsó kérdés, köszi a türelmet.
150 lovas az végülis dcat? Mert lovakra elég lenne.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Kérdés
« Válasz #3110 Dátum: 2015.10.25 07:31:16 »
Uccsó kérdés, köszi a türelmet.
150 lovas az végülis dcat? Mert lovakra elég lenne.
Én úgy tudom, hogy t27-nél a 150 lovasból van d-4d és d-cat is. A t25-nél nem tudom, de a hahun csak d-4d-ket látni 150 lóval.

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Kérdés
« Válasz #3111 Dátum: 2015.10.25 09:13:16 »
Én úgy tudom, hogy t27-nél a 150 lovasból van d-4d és d-cat is. A t25-nél nem tudom, de a hahun csak d-4d-ket látni 150 lóval.
Igen, ha valaki megerősíti, hogy megbízhatóságra a 2.0ra hasonlít akkor ezt venném inkább.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3112 Dátum: 2015.10.25 10:04:34 »
Szia,

A 150 lovas (T25 esetén) a 2.2-es blokkal van építve, mint a d-cat (ami egyébként szintén d-4d), csak kissé más a hengerfeje, illetve nem piezo-, hanem solenoid befecskendezős. Nincs rajta részecskeszűrő (legalábbis a magyar forgalomba helyezésűn nincs, a nyugatin esélyes, hogy van).
Hogy megbízhatóbb-e? Talán a 2.0 és a d-cat közé sorolnám, mert a hengerfejesség esélye ugyanaz, mint a 177 lovasnál, de a részecskeszűrővel nem kell bajlódni. Ezen motoroknál a kettős tömegű is elég tartós (ismerősök közt van, amelyik 300 ezer fölötti, és még gyári), de azért egy "jó" gazda persze csökkentheti az élettartamát.
Érdemes tudni, hogy a 2.0 a 2.2-ből van fejlesztve (legalábbis a promo videoban ezt állítják), de nagy eséllyel átgondoltak ezt-azt rajta. (egy kollégámnak a 2008-as 2.0-ás is ment vissza Toyotához kiterjesztett garanciában motorcserére, egy másiknak pedig még kint motorcserés volt, és úgy vette meg a németeknél. Mindkét esetben a 2.2-esből ismert hengerfej probléma volt az ok.)
A kezdődő hengerfejességet nehéz észre venni, mert nem forr a víz, minden rendben látszik, de ha az ember figyel, akkor a kiegyenlítő túlfolyó csöve alatt fel lehet fedezni a fagyálló nyomait, ami a kissé megnövekedő nyomás miatt a sapkán keresztül nagyon lassan elkezd kijutni a rendszerből. Ebben a fázisban még van rá komoly remény, hogy hengherfejtömítés, és némi gépi munkával minden a régi lesz. Az ilyen jellegű hegngerfejesség megállapítására biztos mód, hogy járó motornál az emisszió mérésére használatos szondával meg kell mérni a kiegyenlítő tartályban a HC tartalmat. Jó hegngerfejnél nagyon kicsi az érték, gyakorlatilag semmi, de belebőfögő motornál jelentősen magas.

Ezek a hibák persze, nem feltétlenül kerülnek elő, és ha valaki figyel az autójára, akkor időben észrevéve a tűneteket, viszonylag olcsón, kevés bosszúsággal javítható. Az igazi megbízhatósági szempontból javított motorok szerintem a T27-el jelentek meg. Ezek persze, drágábbak.
Nem szabad, hogy elriasszon a fenti leírás, a Toyoták még mindíg az élvonalban vannak. A többi típusnál is megvannak a saját problémák, amikről kevesebb szó esik, mert túlzóan fogalmazva: nem várunk mást. A Toyota legendás megbízhatósága miatt sokkal nagyobb a visszhangja egy-egy nem várt, esetleg konstrukciós problémának. Cserébe a Toyota nem ereszti el a tulajdonos kezét garancia időn túl sem.

Üdv.:
Spet

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3113 Dátum: 2015.10.26 07:23:27 »
Rigotech név nem ismerős valakinek?
Részecskeszűrő problémákról olvasgattam, googli bedobta őket, van egy-két avensises videó az oldalukon tehát ismerik a típust, illetve foglalkoznak optimalizálással is, tehát a feltörhetetlen computer nem állja meg a helyét

A részecskeszűrő eltávolítása is csak emulátor segítségével lehetséges a Toyotákon, pont azért, mert nem lehet az ECU-ból "kiirtani" a hozzá tartozó rutint (a Rigotech is ezt csinálja). Pontosabban ki lehet, de annyira védi a gyár az írást, hogy nagyon elvetemültnek kell lennie, aki belevág. Persze, minden "hekkelhető", kérdés, hogy megéri-e...

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3114 Dátum: 2015.10.26 11:51:37 »
Szia,

A 150 lovas (T25 esetén) a 2.2-es blokkal van építve, mint a d-cat (ami egyébként szintén d-4d), csak kissé más a hengerfeje, illetve nem piezo-, hanem solenoid befecskendezős. Nincs rajta részecskeszűrő (legalábbis a magyar forgalomba helyezésűn nincs, a nyugatin esélyes, hogy van).
Hogy megbízhatóbb-e? Talán a 2.0 és a d-cat közé sorolnám, mert a hengerfejesség esélye ugyanaz, mint a 177 lovasnál, de a részecskeszűrővel nem kell bajlódni. Ezen motoroknál a kettős tömegű is elég tartós (ismerősök közt van, amelyik 300 ezer fölötti, és még gyári), de azért egy "jó" gazda persze csökkentheti az élettartamát.
Érdemes tudni, hogy a 2.0 a 2.2-ből van fejlesztve (legalábbis a promo videoban ezt állítják), de nagy eséllyel átgondoltak ezt-azt rajta. (egy kollégámnak a 2008-as 2.0-ás is ment vissza Toyotához kiterjesztett garanciában motorcserére, egy másiknak pedig még kint motorcserés volt, és úgy vette meg a németeknél. Mindkét esetben a 2.2-esből ismert hengerfej probléma volt az ok.)
A kezdődő hengerfejességet nehéz észre venni, mert nem forr a víz, minden rendben látszik, de ha az ember figyel, akkor a kiegyenlítő túlfolyó csöve alatt fel lehet fedezni a fagyálló nyomait, ami a kissé megnövekedő nyomás miatt a sapkán keresztül nagyon lassan elkezd kijutni a rendszerből. Ebben a fázisban még van rá komoly remény, hogy hengherfejtömítés, és némi gépi munkával minden a régi lesz. Az ilyen jellegű hegngerfejesség megállapítására biztos mód, hogy járó motornál az emisszió mérésére használatos szondával meg kell mérni a kiegyenlítő tartályban a HC tartalmat. Jó hegngerfejnél nagyon kicsi az érték, gyakorlatilag semmi, de belebőfögő motornál jelentősen magas.

Ezek a hibák persze, nem feltétlenül kerülnek elő, és ha valaki figyel az autójára, akkor időben észrevéve a tűneteket, viszonylag olcsón, kevés bosszúsággal javítható. Az igazi megbízhatósági szempontból javított motorok szerintem a T27-el jelentek meg. Ezek persze, drágábbak.
Nem szabad, hogy elriasszon a fenti leírás, a Toyoták még mindíg az élvonalban vannak. A többi típusnál is megvannak a saját problémák, amikről kevesebb szó esik, mert túlzóan fogalmazva: nem várunk mást. A Toyota legendás megbízhatósága miatt sokkal nagyobb a visszhangja egy-egy nem várt, esetleg konstrukciós problémának. Cserébe a Toyota nem ereszti el a tulajdonos kezét garancia időn túl sem.

Üdv.:
Spet

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget és legfőképpen a türelmet. Úgy érzem, hogy jobb ha lehiggadok és maradok a 126 lovas 2-esnél, és az kap chiptuningot.

Üdv. Fudi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3115 Dátum: 2015.10.26 14:07:07 »
maradok a 126 lovas 2-esnél, és az kap chiptuningot.
Miért, talán van valami hibája, hogy chippelni kell? Az esetleges javítás költségét a chippelő állja?
Minek beleturkálni abba ami rendesen működik.

Ui. A török összeszerelés statisztikailag nem rosszabb a japánnál a Toyotáknál. A francia viszont kritikán aluli. Érdekes módon az RSA ban készültek a legjobbak.
A VVTi be meg nem 5W40 az előírás, hanem 30. Ráadásul a 40 alkalmazása csökkenti a teljesítményt is. Vagy a benyásodat lefelé tunyingoltad? [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.26 14:16:20 írta Agyarka »

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3116 Dátum: 2015.10.26 15:29:15 »
Miért, talán van valami hibája, hogy chippelni kell? Az esetleges javítás költségét a chippelő állja?
Minek beleturkálni abba ami rendesen működik.

Ui. A török összeszerelés statisztikailag nem rosszabb a japánnál a Toyotáknál. A francia viszont kritikán aluli. Érdekes módon az RSA ban készültek a legjobbak.
A VVTi be meg nem 5W40 az előírás, hanem 30. Ráadásul a 40 alkalmazása csökkenti a teljesítményt is. Vagy a benyásodat lefelé tunyingoltad? [rohog]

Mennyivel csökkenti szerinted? A török motorokról nem ez volt a vélemény mikor vettem...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3117 Dátum: 2015.10.26 21:14:13 »
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget és legfőképpen a türelmet. Úgy érzem, hogy jobb ha lehiggadok és maradok a 126 lovas 2-esnél, és az kap chiptuningot.

Üdv. Fudi

Nagyon szívesen! Azt viszont továbbra is tartom, hogy ezeket nem chiptuningolják, hanem tuning boxolják, de ne legyen igazam....

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3118 Dátum: 2015.10.28 09:07:57 »
Ha rám törne az avensis-tuningolhatnék, akkor én tuti a 2.4 benzinesben gondolkoznék. Sokkal nagyobb tartalékok lehetnek abban a motorban.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3119 Dátum: 2015.10.28 09:39:40 »
Ha rám törne az avensis-tuningolhatnék, akkor én tuti a 2.4 benzinesben gondolkoznék. Sokkal nagyobb tartalékok lehetnek abban a motorban.
Azaz....kb 30 paripa biztos akad még a fél motort kicserélve, inkább venni kell egy másik autót.
Facelift 2.0 D4D Sol kombi