Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377392 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2790 Dátum: 2015.02.05 16:09:26 »
Nekem egyszer volt ilyen, hogy megálltam és dőlt a füst a kocsi alól. A legelső hideg reggelen most télen. Azóta nem volt ilyen többet. Ebből arra következetetk, hogy nyáron is gyakrabban kéne megjáratnom a kályhát, mondjuk hetente minimum egyszer és nem havonta, kéthavonta, mint szoktam.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2791 Dátum: 2015.02.05 18:57:11 »
Ezekkel a kályhákkal kapcsolatban van egy használati kisokos valamelyik Toyota szervíz könyvben. Leírja, hogy hogy működik, stb. Az is benne van, hogy ha bekapcsolod, akkor 5 percig lehetőleg ne kapcsold ki. Az első percekben szellőztet, felgyorsítja a tüzelőanyag szivattyút, majd lassan begyújtja a 'kazánt'. Továbbá, ha kikapcsoltad, akkor lehetőleg ne indítsd vissza azonnal, mert ez a kályha nem úgy áll le, hogy kikapcs és kész, hanem leépíti a lángot, egy darabig szintén szellőztet az égéstermékek miatt.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2792 Dátum: 2015.02.05 20:41:36 »
Ezekkel a kályhákkal kapcsolatban van egy használati kisokos valamelyik Toyota szervíz könyvben. Leírja, hogy hogy működik, stb. Az is benne van, hogy ha bekapcsolod, akkor 5 percig lehetőleg ne kapcsold ki. Az első percekben szellőztet, felgyorsítja a tüzelőanyag szivattyút, majd lassan begyújtja a 'kazánt'. Továbbá, ha kikapcsoltad, akkor lehetőleg ne indítsd vissza azonnal, mert ez a kályha nem úgy áll le, hogy kikapcs és kész, hanem leépíti a lángot, egy darabig szintén szellőztet az égéstermékek miatt.
Köszi,ez érdekes infó. Viszont ha jól tudom,akkor ha a belső hőmérséklet elér  egy bizonyos hőfokot,akkor elvileg magától is leáll ugye? Vagy a hűtővíz hőfoka a mérvadó?

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2793 Dátum: 2015.02.05 22:25:43 »
1 perc 10 fok
1km 15fok
3perc 20fok
2km 23fok
5perc 34fok
3km 42fok
4km 48fok
7perc 53fok
6km 59fok
8perc 64fok
8km 67fok
10perc 68fok
9km 67fok
10km 67fok
11km 68fok
12km 72fok
14perc 75fok
14km 78fok
15perc 80fok
16km 83fok
17perc 83fok autópálya fel
18km 85fok
20km 86fok
autópálya 120kmh 86fok
autópálya 130kmh 86fok
autópálya 140kmh 86fok

nekem ma így melegedett -1 fokos külső hőmérsékletnél. Fűtés 22 fokon, venti 1es fokozaton
első ~3km város.

Ezekután valakinek még kérdése?   :clap: :clap: :clap: Hatalmas, köszönjük  :yes:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2794 Dátum: 2015.02.07 19:23:01 »
1 perc 10 fok
1km 15fok
3perc 20fok
2km 23fok
5perc 34fok
3km 42fok
4km 48fok
7perc 53fok
6km 59fok
8perc 64fok
8km 67fok
10perc 68fok
9km 67fok
10km 67fok
11km 68fok
12km 72fok
14perc 75fok
14km 78fok
15perc 80fok
16km 83fok
17perc 83fok autópálya fel
18km 85fok
20km 86fok
autópálya 120kmh 86fok
autópálya 130kmh 86fok
autópálya 140kmh 86fok

nekem ma így melegedett -1 fokos külső hőmérsékletnél. Fűtés 22 fokon, venti 1es fokozaton
első ~3km város.

Ohh, Köszönöm a kimerítő információt! Mármint,,,nem negem merített ki, hanem a témát....:)

kiskonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2795 Dátum: 2015.02.08 13:42:41 »
Sziasztok, segítségeteket kérném, eddig benzinest avensis t22-t nézegettem de itthon alig lehet normálisat kombiban vagy 5 ajtósba n kapni. Dieselben mi a véleményetek a kocsirol?

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2796 Dátum: 2015.02.08 18:45:58 »
Sziasztok, segítségeteket kérném, eddig benzinest avensis t22-t nézegettem de itthon alig lehet normálisat kombiban vagy 5 ajtósba n kapni. Dieselben mi a véleményetek a kocsirol?

Szia,

alapvetően eldöntendő kérdés, hogy megéri-e számodra a dízel, mész-e ennyit az autóval.
A T22 esetében legalább 12 éves autókról beszélünk, ahol a legtöbb dízel (20.000 km/évnél) 240 ezer km körül/felett van.
Tudomásom szerint a T22-ben létezett még a régi 2.0 TD a maga 90 loerejével, valamit a D4D motor 110 pacival.

Mennyit szánsz az autóra?
Rövidebb vagy hosszabb utakon használnád-e inkább?
A benzinnél milyen motort szeretnél? Megelégszel a 110 lovas 1.6-al vagy 1.8 esetleg 2.0. kellene?
Faceliftes vagy ráncfelvarrás előttieket nézegettél?

 :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

kiskonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2797 Dátum: 2015.02.08 21:10:29 »
Faceliftesben gondolkodtam, évi 10-15 ezret mennénk ezzel szerintem évente, nagyon többet nem, benzineseknél a sima 1,6 vagy 1,8at. max 1 nézegettem. max 1 milliót szánunk a vételre, azért jó lenne kevesebből is kihozni :D , néztem én is a sima tdket, de azok facelift elöttiek, de amik itthon vannak most szerintem nem valami jók :( azért néztem d4d-t

Gazdag

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2798 Dátum: 2015.02.09 17:10:44 »
Helló

D4D príma motor a kuplongot leszámítva mint mindegyig uj dízelnél ami kb 150.000 km-t bír és kb 300ezer és 4,5-6,5 l el elmegy
meg az svc ami szintén kb ennyit bír és az 90.000 körül de megbízható autó:)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.09 17:12:44 írta Gazdag »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2799 Dátum: 2015.02.09 18:52:46 »
A T22 D-4D motorjain a kettőstömegű lendkerék valóban ismert hiba, de a 100 ezer, meg 150 ezer km azért elég kevés. Persze, szét lehet csapni ennyi alatt is, de azért rendes körülmények között 200 ezret kibírnak. Ha valaki nem városban nyüstöli, akkor jóval 200 ezer fölötti futásteljesítmény is elérhető.
Az SCV élettartamát jó gázolajjal azért jól ki lehet tolni.
A TD ilyen szempontból "igénytelenebb", csak valószínűleg mindben benne van már a kilométer bőven.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2800 Dátum: 2015.02.25 11:15:54 »
Azt tervezem, hogy leveszem a részecskeszűrőt és meleg vizes magasnyomással kitisztítom. Semmi vegyszer (mert nincs kéznél), semmi adalék... csak úgy sima meleg vízzel átmosnám.
Vélemény?
Megéri e a fáradságot vagy sem? Esetlegesen okozok e ezzel valami maradandó károsodást ebbe az elátkozott részecskeszűrőbe? :-)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2801 Dátum: 2015.02.25 19:06:35 »
Azt tervezem, hogy leveszem a részecskeszűrőt és meleg vizes magasnyomással kitisztítom. Semmi vegyszer (mert nincs kéznél), semmi adalék... csak úgy sima meleg vízzel átmosnám.
Vélemény?
Megéri e a fáradságot vagy sem? Esetlegesen okozok e ezzel valami maradandó károsodást ebbe az elátkozott részecskeszűrőbe? :-)

Szevasz Apa,

Van most valami gondja a szűrőnek?...vagy csak úgy megelőzésképp takarítanád? Valószínűleg nem okoznál kárt a részecskeszűrőben, de sokat nem is használna. Visszafelé kéne átfújnod, és biztosan jönne is ki valamennyi kosz belőle, da a szűk lyukak miatt esélyes, hogy csak a felületet kapargatnád. A másik oldalon, ahol a megtapadt, hamuba ágyazott korom van, oda nem jutna nagy nyomás. A szűrőt ketté kell vágni, mert két részből áll (elől a NOx csapda, utána a DPF), és csak így férsz hozzá igazán a DPF mocskos feléhez.
A NOx csapda, meg a DPF felülete is felületaktív anyaggal (Pt, illetve BaO) van bevonva. Ha ezt (bár nem könnyű) de ha megsérted gőzborotvával, akkor ott már nem alakul ki reakció, így hőfejlődés sem. A katalizátort eltömítő-, hatásfokát csökkentő anyagok (PM, SOx, NOx, olajszármazékok) elég erős kémiai kötéssel "ragaszkodnak" az aktív felülethez, így valójában kémiai reakcióval lehet őket sikersen eltávolítani.
Ha leszeded, kimoshatod, de csak ezért szerintem ne szedd le.
Ez csak az én véleményem, érdemes mást is megkérdezni. Szerintem inkább néz valami leszedés nélküli tisztító szert (nem tankba önthetőt), van már jó néhány a piacon. A Würth terméke például már a hamutól való tisztítást is "ígéri".
Ha füstöl, akkor valójában nem a DPF része a rossz, tehát nem dugulás van, hanem a  NOx csapda aktív felülete vagy "kénmérgezett", vagy valami adalék leköti a felületet, így a befecskendezett gázolaj csak úgy átszalad a szűrőn, mert nincs elég hőfejlődés....szerintem

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2802 Dátum: 2015.02.25 19:54:47 »
Szevasz Apa,
Van most valami gondja a szűrőnek?...vagy csak úgy megelőzésképp takarítanád? Valószínűleg nem okoznál kárt a részecskeszűrőben, de sokat nem is használna. Visszafelé kéne átfújnod, és biztosan jönne is ki valamennyi kosz belőle, da a szűk lyukak miatt esélyes, hogy csak a felületet kapargatnád. A másik oldalon, ahol a megtapadt, hamuba ágyazott korom van, oda nem jutna nagy nyomás. A szűrőt ketté kell vágni, mert két részből áll (elől a NOx csapda, utána a DPF), és csak így férsz hozzá igazán a DPF mocskos feléhez...........

Mostanság azt csinálja a drága, hogy váratlanul előjön a semmiből és pár kilométer megtétele után eltűnik a semmibe a következő hibajelzés a műszerfalon: "Check engine system + check 4wd system + check VSC system".
Kiolvastattam a hibakódot (öt perces művelet = 45 angol font! ... modern szabad rablás!) és a P2002 hibakód volt tárolva, ami a "részecskeszűrő hatékonyság határérték alatt" jelenti.
Summa summarum, nincs teljesen blokkolva, de nem ártana neki egy alapos tisztítás.
Hétvégén megpróbálom a középső kipufogó dobot kicserélni, mert eléggé korrodált. Ha már leszedem a kipufogót, gondoltam könnyebben hozzáférek a DPF-hez is. Ezért vacillálok ezen a tisztítási manőveren.
Arra én is gondoltam, hogy a meleg vízzel, csak "trutymósítanám" a kokszot és a hamut, kvázi egy masszát hoznék létre a DPF-ban, ami még inkább tömítene mint sem tisztulna.
Egy jó erős marófolyadékkal kellene előbb leválasztani a kokszot és a hamut majd kicsapatni vízzel.
Köszi a segítséget.
Köszönöm a választ

akorosi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2803 Dátum: 2015.03.03 08:38:19 »
Jó reggelt a Márkatársaknak!
Először is elnézést hogy ide írok, és nem Avensis tulaj vagyok, de egyrészt D4D kérdéseim vannak,  másrészt a  Corolla Versom műszakilag szerintem közelebb áll az Avensisekhez, mint a Corollákhoz.

Sokat olvastam - itt a fórumon is – a 2.2 D4D motorok hibáiról, hengerfej problémáiról.
Mégis szíven ütött amikor belefutottam ebbe a cikkbe, ahol ezeket a motorokat is tervezési hibás, kerülendő típusnak állítják be:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
Azóta foglalkoztat a kérdés, mivel az én szeretett autómban is egy 136 lovas 2.2 D4D motor van 167.000-es futásteljesítménnyel.
Az autóm motorjának egyébként nincs semmi konkrét hibajelensége, csupán kissé erőtlennek érzem (a céges, 1.6-os ford tdci futkosós autók jobban mennek érzésre), különösen hideg állapotban. Nagyon óvatosan nyomom neki, amíg bemelegszik, amúgy sem szeretem igazán a kopogó diesel hangot. Ha bemelegedett, akkor egészen kulturált a hangja, nem zavaró.
Az egyetlen furcsa dolog számomra, amit mostanában észleltem, hogy a hűtővíz tágulási tartály „koszos”. Nem a hűtőfolyadék, annak normális rózsaszín színe van, hanem ahol nincs folyadék a kupak alatt, ott kormos vagy olajos. A hűtővíz tetején nem látok olajréteget.
A motornak nincs számottevő olajfogyasztása, 10.000 km-enként cseréltetem az olajat, addig nem kell utántölteni. Kicsit csökken a szint, de nem megy az alsó jel közelébe.
A vízfogyasztás sem jellemző, de valahogy mindig az alsó határérték körül van a szint, ha rátöltök akkor kis idő múlva ide csökken, de lejjebb nem megy.
Arra gondolok, hogy esetleg kipufogógáz kerül a hűtőrendszerbe.

A következő kérdések jutottak eszembe:
van-e olyan diagnosztikai módszer, amivel ki lehet mutatni, hogy egy motornál milyen állapotban van a hengerfej, hengerfej tömítés? (anélkül, hogy szétszednék és megnéznék)
Régen az egyik benzines autómnál végeztek kompresszió mérést, ezeknél a modern diesel autóknál van ilyen?
Az interneten találtam egy érdekes diagnosztikai módszert, de nem tudom hogy ezt kis hazánkban használják-e az autószerelők?

Azt sem tudom, hogy ez diesel autók esetében működőképes megoldás, vagy csak régebbi benzines motorok esetében jelezne.
Azért szeretnék ennek a dolognak a végére járni, mert ha tényleg rossz a hengerfej tömítés, talán nincs baja a hengerfejnek, pláne a blokknak.
Az autón van még 2 hónap garancia (toyota extra care, ami vonatkozik a hengerfej tömítésre, hengerfejre, de a blokkra szerintem nem.)

A véleményeteket szeretném kérni a következőkben:
Kinek – milyen tapasztalata van hengerfej tömítés, javítás terén?
Tudtok-e olyan szervizt, gépműhelyt javasolni Fejér esetleg Pest megyében, ahol ilyesmivel hozzáértő módon, korrekt hozzáállással foglalkoznak? 
Igaz az az infó, hogy a hengerfejet csak úgy lehet leszedni, hogy kiveszik a komplett motort a motortérből?

Bocs, ha sok butaságot kérdeztem, bár műszaki ember vagyok, nem vagyok autószerelő, a motorokhoz és a gépészethez nem sokat értek.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2804 Dátum: 2015.03.03 09:54:18 »
Üdv!

Szerintem ha garanciás,akkor először ott kellene elmondani az észrevételeket,tapasztalatokat. Hátha tudnak mondani valamit,vagy ha szükséges gariba javítják.Mindenesetre érdekes. Szerintem az olajfogyasztás nem vészes,víz fogyasztása(minimális) meg minden autónak van. Nem hiszem,hogy aggodalomra van ok,de talán majd ír még valaki olyan is,aki jobban ért hozzá.