Jó reggelt a Márkatársaknak!
Először is elnézést hogy ide írok, és nem Avensis tulaj vagyok, de egyrészt D4D kérdéseim vannak, másrészt a Corolla Versom műszakilag szerintem közelebb áll az Avensisekhez, mint a Corollákhoz.
Sokat olvastam - itt a fórumon is – a 2.2 D4D motorok hibáiról, hengerfej problémáiról.
Mégis szíven ütött amikor belefutottam ebbe a cikkbe, ahol ezeket a motorokat is tervezési hibás, kerülendő típusnak állítják be:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/Azóta foglalkoztat a kérdés, mivel az én szeretett autómban is egy 136 lovas 2.2 D4D motor van 167.000-es futásteljesítménnyel.
Az autóm motorjának egyébként nincs semmi konkrét hibajelensége, csupán kissé erőtlennek érzem (a céges, 1.6-os ford tdci futkosós autók jobban mennek érzésre), különösen hideg állapotban. Nagyon óvatosan nyomom neki, amíg bemelegszik, amúgy sem szeretem igazán a kopogó diesel hangot. Ha bemelegedett, akkor egészen kulturált a hangja, nem zavaró.
Az egyetlen furcsa dolog számomra, amit mostanában észleltem, hogy a hűtővíz tágulási tartály „koszos”. Nem a hűtőfolyadék, annak normális rózsaszín színe van, hanem ahol nincs folyadék a kupak alatt, ott kormos vagy olajos. A hűtővíz tetején nem látok olajréteget.
A motornak nincs számottevő olajfogyasztása, 10.000 km-enként cseréltetem az olajat, addig nem kell utántölteni. Kicsit csökken a szint, de nem megy az alsó jel közelébe.
A vízfogyasztás sem jellemző, de valahogy mindig az alsó határérték körül van a szint, ha rátöltök akkor kis idő múlva ide csökken, de lejjebb nem megy.
Arra gondolok, hogy esetleg kipufogógáz kerül a hűtőrendszerbe.
A következő kérdések jutottak eszembe:
van-e olyan diagnosztikai módszer, amivel ki lehet mutatni, hogy egy motornál milyen állapotban van a hengerfej, hengerfej tömítés? (anélkül, hogy szétszednék és megnéznék)
Régen az egyik benzines autómnál végeztek kompresszió mérést, ezeknél a modern diesel autóknál van ilyen?
Az interneten találtam egy érdekes diagnosztikai módszert, de nem tudom hogy ezt kis hazánkban használják-e az autószerelők?
Azt sem tudom, hogy ez diesel autók esetében működőképes megoldás, vagy csak régebbi benzines motorok esetében jelezne.
Azért szeretnék ennek a dolognak a végére járni, mert ha tényleg rossz a hengerfej tömítés, talán nincs baja a hengerfejnek, pláne a blokknak.
Az autón van még 2 hónap garancia (toyota extra care, ami vonatkozik a hengerfej tömítésre, hengerfejre, de a blokkra szerintem nem.)
A véleményeteket szeretném kérni a következőkben:
Kinek – milyen tapasztalata van hengerfej tömítés, javítás terén?
Tudtok-e olyan szervizt, gépműhelyt javasolni Fejér esetleg Pest megyében, ahol ilyesmivel hozzáértő módon, korrekt hozzáállással foglalkoznak?
Igaz az az infó, hogy a hengerfejet csak úgy lehet leszedni, hogy kiveszik a komplett motort a motortérből?
Bocs, ha sok butaságot kérdeztem, bár műszaki ember vagyok, nem vagyok autószerelő, a motorokhoz és a gépészethez nem sokat értek.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!