Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377352 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2775 Dátum: 2015.01.28 20:05:21 »
A 2.0 d4d, ha mindenképpen dízelt szeretnél.  ;)

Úgy ajánlgatjátok ezt a 2.0 D-4D-t (126LE), mintha annál nem fordulna elő ugyanolyan hengerfej probléma, meg EGR-probléma, ahogy a 2.2 -eseknél is ismert. Mivel nagy eséllyel kint veszi, még részecskeszűrő is lesz rajta.

Ezzel nem elriasztani szeretném persze a cartársat, mert jó a 2.0, ráadásul fogyasztásban veri a D-CAT-et, és ugye, a többi márkánál sokkal hosszabb "bűnlajstromot" is találunk. Szóval.....hajrá

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2776 Dátum: 2015.01.28 20:29:29 »
Üdv.

Örülj neki, ha nem veszed észre. Az a jó, ha nem füstöl. Ha füstöl, az nem azt jelenti, hogy regenerál, hanem azt, hogy már degradálódott a szűrő. Ettől még elmehet sokat, de ha nem veszed észre a regenerációt, az csak pozítív. Ha meg nem regenerálna, akkor már eltömődött volna.
A programból kiszedni nem lehet, max. emulálni, de azt meg látnád.
Köszönöm a választ! Amúgy hány km-ként kell neki dolgoznia?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2777 Dátum: 2015.01.28 21:24:59 »
Köszönöm a választ! Amúgy hány km-ként kell neki dolgoznia?
Szívesen!
Nem kilométerhez kötött. A nyomáskülönbségmérő, és a hőmérséklet jeladók jele alapján indítja el, de alapvetően a folyamatos oxidáció elvén működik, tehát a normál működés közben is befecskendezget a kipufogóba. Használattól függően akár 100-200km-enként is csinálhatja, de a kár 5-600km is eltelhet.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2778 Dátum: 2015.01.28 21:41:42 »
Szívesen!
Nem kilométerhez kötött. A nyomáskülönbségmérő, és a hőmérséklet jeladók jele alapján indítja el, de alapvetően a folyamatos oxidáció elvén működik, tehát a normál működés közben is befecskendezget a kipufogóba. Használattól függően akár 100-200km-enként is csinálhatja, de a kár 5-600km is eltelhet.
Köszi,remélem nem lesz godom vele,jobbára a nyár folyamán megyünk hosszabb távokat.Mivel ez az első dízel a családban,így minden infó fontos nekünk.Pár hónapja van meg,de eddig elégedettek vagyunk.Igaz összesen 1300 km-ert hajtottunk bele.No majd a nyáron..... :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2779 Dátum: 2015.01.29 21:42:22 »
Sziasztok,
azt szeretném megkérdezni a D-CAT tulajoktól, hogy mínusz fokokban mennyi idő alatt melegszik fel a motor üzemi hőmérsékletre?
Nekem, ha -2 alatt van és bemegyek dolgozni (17km országút) gyakorlatilag el sem éri az üzemi hőfokot. A hűtő alsó csövét nem érzem melegnek, de nem is tök hideg azért.

Tapasztalatok?
Köszönöm!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2780 Dátum: 2015.01.30 08:25:38 »
Sziasztok,
azt szeretném megkérdezni a D-CAT tulajoktól, hogy mínusz fokokban mennyi idő alatt melegszik fel a motor üzemi hőmérsékletre?
Nekem, ha -2 alatt van és bemegyek dolgozni (17km országút) gyakorlatilag el sem éri az üzemi hőfokot. A hűtő alsó csövét nem érzem melegnek, de nem is tök hideg azért.

Tapasztalatok?
Köszönöm!

Egyszeri tapasztalat még a régi 110 Le-s 1CD-FTV motorral.
Tél, falu széle, -5 fok konstans. Táv: 19 km, csak országút (kb. 500 m lakot terület). Ventilátor tekerentyű OFF állásban, belső hőmérséklet 22 fokra állítva. Ilyen időben először hagyom, hogy a vízhőfokmérő az üzemi tartományba kerüljön és csak után kapcsolom a ventit AUTO állásba. Ilyenkor jó magas fordulaton ontja be a meleg levegőt, addig, amíg stabilan el nem éri a beállított hőmérsékletet, utána visszaveszi a fordulatot annyira, hogy a beérkező légáram még éppen tartani tudja a beállított hőmérsékletet. A venti elindítás után a vízhőfokmérő azonnal visszabillent és 19 km után sem vette vissza a venti fordulatát, azaz nem érte el a beállított 22 fokot, a vízhőfokmérő folyamatosan a vízszintes állás alatt volt, a motor sem tudott bemelegedni, mert az összes hőt lemelegítette a kabin fűtéséhez! Még kb. 10 km kellett neki, hogy minden beálljon üzemi hőre.
Azóta a napi városi ingázásnál nem kapcsolom be a ventilátort, csak piciket, ha párátlanítani kell, mert egyszerűen elfűti a még egyébként is hideg motor hőjét.
Azon meg ne csodálkozz, hogy a hűtő alsó csöve nem meleg: nem elég meleg motornál a termosztát nem fog kinyitni, tehát a hűtő felé nem kering víz, csak a motorban, meg a csap nélkül, direktben bekötött fűtőradiátor felé (ebben nyári 35 fokban is ott kering a 90 fokos víz, bent az utastérben. Igen, klímázásnál is! Kicsit fura, de a modern autók ilyenek.)

Egy szó mint száz, teljesen normális amit írtál.

Szerintem...

BF

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2781 Dátum: 2015.01.30 18:46:14 »
Szintén T22, 1CD-FTV, 20 km-t kell mennem munkába, országúton, elég sok faluval (kb. 25 perc). 0 fok alatt és végig automata fűtéssel (kb. 20,5-21 fok) egy picivel előbb melegszik be a motor, mint hogy odaérnék. Illetve csak melegedne be, mivel megnyomok a kormány mellett jobbra egy gombot. Ezután kb. 3-4 km után elkezdi ontani a kocsi a meleget, kb. 10 km-nél pedig el is éri a középső állást a hőmérő úgy, hogy már jóval előtte kinyomhatom az említett gombot. :D :tt2: :flowers:

jokka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2782 Dátum: 2015.01.30 18:59:19 »
Az enyém is kábé akkor vagy picivel előbb melegszik.  Európában minden második ember tíz kilométernél rövidebb távokat autózik naponta, és ez idő alatt a motor alig éri el az üzemi hőmérsékletét. A mechanika és a kenési rendszer úgy kilencven fok körüli hőmérsékletre van tervezve.Javaslom neked a hidegindítás helyett a melegindítást. Indulás előtt 30min.állófűtés és csökkenti a motor kopását és fogyasztását. Én meggondolnám minden Dieseles helyébe. ::)


Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2783 Dátum: 2015.01.30 19:25:44 »
Az enyém is kábé akkor vagy picivel előbb melegszik.  Európában minden második ember tíz kilométernél rövidebb távokat autózik naponta, és ez idő alatt a motor alig éri el az üzemi hőmérsékletét. A mechanika és a kenési rendszer úgy kilencven fok körüli hőmérsékletre van tervezve.Javaslom neked a hidegindítás helyett a melegindítást. Indulás előtt 30min.állófűtés és csökkenti a motor kopását és fogyasztását. Én meggondolnám minden Dieseles helyébe. ::)
Ez az állófűtés egyes típusokban benne van,vagy csak utólag lehet beépíteni??

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2784 Dátum: 2015.01.30 19:45:45 »
Köszönöm a tapasztalatokat!
Majd 6 évig én is 1CD-vel jártam ,és a D-CAT is megvan egy ideje, szóval a trükköket nagyrészt ismertem.
A kérdés igazából azért merült fel bennem, mert tavaly télről nem emlékszem ilyen hosszan tartó melegedésre.
Amit még nem írtam, hogy belső keringtetésre szoktam kapcsolni, hogy ne a kinti hideget "fújja" keresztül a fűtő radiátoron, és ennek ellenére a-nélkül, hogy bármit változtatnék, a 17km végére elér valamekkora hőfokot az országúton (nem az üzemit, messze sem), majd amint beérek a lassabb szakaszokra visszamegy a mutató. Tehát nem kapcsolok be, vagy nagyobb hőfokra a fűtésen semmit, simán beérek a külvárosba, és csökken a terhelés, ezzel együtt megy lefelé a mutató. (tehát gyakorlatilag tartani sem képes a motor hőmérsékletét)
Az alsó hűtőcsőnél arra gondoltam, hogy amíg nem nyit a termosztát, addig nagyon is hidegnek kéne lennie a csőnek, de ez nem tök hideg. Nem meleg, de azért nem hideg.
Elképzelhető, hogy egy termosztát úgy döglik be, hogy hamarabb kezd el nyitni, mint ahogy kéne? A mutató, félútig elég gyorsan elér, és már viszonyalg hamar fűt is (talán még valami elektromos kütyü is van a fűtő radiátorban, hogy hamarabb fűtsön, de ebben nem vagyok biztos), de utána megáll a tudomány...nagyon nehezen melegszik tovább.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2785 Dátum: 2015.01.30 20:45:11 »
Nálam a gyári termosztát (Kuzeh) 16 évesen ment tönkre.
A közepe repedt meg, ezért nem tudott lezárni.
Az okozhat hasonlót, mint amit írsz.
Csak kevéssé enged át, tehát nem biztos, hogy korábban nyit.

Egyébként nálam jól bemelegedett (benzines) álló helyzetben.
Csak menet közben szépen visszahűlt.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2786 Dátum: 2015.02.04 19:22:14 »
Sziasztok,
azt szeretném megkérdezni a D-CAT tulajoktól, hogy mínusz fokokban mennyi idő alatt melegszik fel a motor üzemi hőmérsékletre?
Nekem, ha -2 alatt van és bemegyek dolgozni (17km országút) gyakorlatilag el sem éri az üzemi hőfokot. A hűtő alsó csövét nem érzem melegnek, de nem is tök hideg azért.

Tapasztalatok?
Köszönöm!
Nekem kb. 20km kell, hogy középre beálljon a hőfokmutató. Attól is függ, mennyire igyekszek fűteni.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2787 Dátum: 2015.02.04 20:34:45 »
Calix-ot neki, ha van rá mód.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2788 Dátum: 2015.02.05 10:06:20 »
1 perc 10 fok
1km 15fok
3perc 20fok
2km 23fok
5perc 34fok
3km 42fok
4km 48fok
7perc 53fok
6km 59fok
8perc 64fok
8km 67fok
10perc 68fok
9km 67fok
10km 67fok
11km 68fok
12km 72fok
14perc 75fok
14km 78fok
15perc 80fok
16km 83fok
17perc 83fok autópálya fel
18km 85fok
20km 86fok
autópálya 120kmh 86fok
autópálya 130kmh 86fok
autópálya 140kmh 86fok

nekem ma így melegedett -1 fokos külső hőmérsékletnél. Fűtés 22 fokon, venti 1es fokozaton
első ~3km város.


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2789 Dátum: 2015.02.05 11:35:27 »
Sziasztok!  Lenne egy kérdésem az előfűtéssel kapcsolatosan. Ma kicsit rám ijesztett az autó.Amikor elindultam itthonról,bekapcsoltam az előfűtést,hogy hamarabb kezdjen el melegedni az utastér. Aztán pár km. után megálltam,és a fűtőventilátor még ment vagy 20 másodpercig,és ahogy kiszálltam füst jött ki az autó alól. Aztán leállt a venti,és a füst is megszűnt.Pár perc múlva újra beültem az autóba,és utána semmi gond nem volt,igaz több kilómétert mentem mint először.Ilyet még nem tapasztaltam.Megköszönném,ha valaki infóval tudna szolgálni,hogy ez normális-e,esetleg rövid volt a táv,és nem tudta elégetni az előfűtés a betolt olajat,és ezt álló helyzetben oldotta meg?? A kapcsoló kijelzője folyamatosan világít,mikor veszem észre-ha észre venni egyáltalán-,hogy már nem az előfűtés megy?lehet,hogy hülyeség,de meglepődtem.  Előre is köszi a válaszokat,segítséget!!