Sziasztok!
Új vagyok erre és lenne pár kérdésem, hátha valaki választis tud rájuk!
2 hete birtoklunk párommal egy '01-es Avensis kombi D4-D-t.
Kérdéseim: -milyen olaj használatát ajánljátok a motorba, illetve ki milyen csereperiódussal "dolgozik"?
-típus betegségekről lehet tudni? porlasztók megpusztulását olvastam, itt-ott, ez mennyire jellemző, illetve hogyan lehet elkerülni?
-de ha mégis meg van a baj, hogyan javítható szakszerűen és lehetőleg ne horror áron?(kicsit azért parázok a porlasztóktól!
Válaszokat előre is köszönöm!
Bushy
Szia!
Olajak:
LM Top Tec 4300
Mobil ESP Formula
Liqui Moly PH vagy Sustina
Castrol Edge (Vigyázz! A leggyakrabban ezt hamisítják!)
Vagy hasonló közepes vagy prémium márkák CF, vagy CF-4 minősítésű olajai...
Mindegyikből az 5W-30!
Gyári csereperiódus 15e km vagy 1 év. Én kb. 10-12e km-t megyek egy évben, így ez a periódusom, de szerintem akkor is lecserélném ennyi futás után, ha többet mennék egy évben, mert nagyjából fele városi munkábajárós hideg/félmeleg üzem. Lehet, hogy nem szükséges ilyen gyakran cserélni, de abból baj nem lehet.
Az injektorok valóban hajlamosak a letérdelésre és nem épp filléres a javításuk. Több fórumtárs is járt már hasonló cipőben. Volt aki újakat vásárolt (2 db új injektor ára + a régi négy bemérése szereléssel kb. 250e Ft) és volt aki komplett bontott szettet vett pár 10e Ft-ért (40e Ft-ért talán a négy db-ot, de nem emlékszem pontosan).
Az újak ára elég borsos, csak a gyári Denso hozzáférhető. Külföldi portálokról akcióban eddig 70-75e Ft/db áron láttam legolcsóbban, de jellemzően 100-110e környékén van az áruk. Darabonként. Gyári technológiával történő felújításuk nem megoldott (még, de erről mindjárt írok), ennek ellenére angolszász, német területekről rendelhető felújítottnak írt, kérdéses minőségű darabokat. Itt a probléma az, hogy a Denso gyár minden egyes legyártott új injektorhoz generál egy kódsort, amit beépítéskor meg kell adni az ECU-nak. Ez a kód foglalja magában a gyártási szórásból eredő különbségeket, kalibrációs értékeket, az ECU csak ezek ismeretében tudja a pontos adagolást elvégezni. Ezek nem őrült nagy korrekciók, de pontossághoz fontosak. Mivel nincs gyári felújítási leírás, ezért ezen kódsorok legenerálása a felújított és ezzel megváltoztatott injektorokhoz nem megoldott. Működhet vele az autó, lényeges különbség valószínűleg nem lesz, de nem lesz tökéletes.
És itt jön a képbe egy magyar cég (talán a Filep Diesel, de nem vagyok biztos), aki kb. fél-egy éve azt mondta egy hasonló problémás klubtársnak hogy hamarosan lesz gyári felújítási eljárás, amit ők is el tudnak majd végezni. Ez sem lesz olcsó, 60-70e Ft/db, de legalább lesz és nem kell a polcról kb. 100e Ft/db-os injektorokat beszerelni. Már ez is valami. Azóta nem tudom, hogy mi a helyzet, remélem majd valaki kiegészíti az irományom.
Megvédeni nem igazán tudod az injektorokat, alapvetően a befecskendezések számához lehet hozzárendelni az élettartamot. Általánosságban elmondható, hogy kerülni kell a gyakori padlógázt (lehet ezzel a motorral érzéssel is közlekedni), ajánlott lehet prémium üzemanyagok állandó vagy időnkénti használata (bár állandóra én sem használom), a több száz km-es városi etapok után kicsit "ki kell kormolni" forszírozott országúti vagy autópályás használatban. Ezek általános dolgok, nincs csodaszer, vagy hasonló, ha ott tart az élettartamban, akkor bizony jelentkezni fog a hiba. Első tünetei, ha az autó hidegen 2-3-4 sűrítési ütem után (azaz gyorsan) beindul, melegen viszont sokat kell köszörülni. (Bár ez önindító problémára is utalhat)
Jó Avensisezést!
BF