Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377364 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2655 Dátum: 2014.11.20 21:15:23 »
Én a gyárit szoktam tenni az 1.4 dízelünkbe, 30e km-ként
Gyári! Melyik a gyári? A Mannról sok-sok helyen jót olvastam,és bizony amikor a kezembe vettem,látszott az igényesség.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2656 Dátum: 2014.11.20 21:16:07 »
denso a gyári,nem?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2657 Dátum: 2014.11.20 21:17:27 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2658 Dátum: 2014.11.20 21:20:34 »
zolitól kérdeztem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2659 Dátum: 2014.11.20 21:22:35 »

TZoli

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2660 Dátum: 2014.11.20 21:29:26 »
denso a gyári,nem?

Az igen, és kb. annyiba kerül mint a Mann listaáron...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2661 Dátum: 2014.11.20 21:38:32 »
hol?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TZoli

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2662 Dátum: 2014.11.20 21:41:05 »
Toyotában...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2663 Dátum: 2014.11.20 22:20:57 »
jah,azthittem unix v stb.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Bushy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2664 Dátum: 2014.11.25 13:08:15 »
Sziasztok!

Új vagyok erre és lenne pár kérdésem, hátha valaki választis tud rájuk! :)

2 hete birtoklunk párommal egy '01-es Avensis kombi D4-D-t.
Kérdéseim: -milyen olaj használatát ajánljátok a motorba, illetve ki milyen csereperiódussal "dolgozik"?
 -típus betegségekről lehet tudni? porlasztók megpusztulását olvastam, itt-ott, ez mennyire jellemző, illetve hogyan lehet elkerülni?
 -de ha mégis meg van a  baj, hogyan javítható szakszerűen és lehetőleg ne horror áron?(kicsit azért parázok a porlasztóktól! :)

Válaszokat előre is köszönöm!
Bushy

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2665 Dátum: 2014.11.25 15:18:52 »
lm toptec 4300
15e km-ként cserélve.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2666 Dátum: 2014.11.26 08:33:40 »
Sziasztok!

Új vagyok erre és lenne pár kérdésem, hátha valaki választis tud rájuk! :)

2 hete birtoklunk párommal egy '01-es Avensis kombi D4-D-t.
Kérdéseim: -milyen olaj használatát ajánljátok a motorba, illetve ki milyen csereperiódussal "dolgozik"?
 -típus betegségekről lehet tudni? porlasztók megpusztulását olvastam, itt-ott, ez mennyire jellemző, illetve hogyan lehet elkerülni?
 -de ha mégis meg van a  baj, hogyan javítható szakszerűen és lehetőleg ne horror áron?(kicsit azért parázok a porlasztóktól! :)

Válaszokat előre is köszönöm!

Bushy

Szia!

Olajak:
LM Top Tec 4300
Mobil ESP Formula
Liqui Moly PH vagy Sustina
Castrol Edge (Vigyázz! A leggyakrabban ezt hamisítják!)
Vagy hasonló közepes vagy prémium márkák CF, vagy CF-4 minősítésű olajai...
Mindegyikből az 5W-30!
Gyári csereperiódus 15e km vagy 1 év. Én kb. 10-12e km-t megyek egy évben, így ez a periódusom, de szerintem akkor is lecserélném ennyi futás után, ha többet mennék egy évben, mert nagyjából fele városi munkábajárós hideg/félmeleg üzem. Lehet, hogy nem szükséges ilyen gyakran cserélni, de abból baj nem lehet.

Az injektorok valóban hajlamosak a letérdelésre és nem épp filléres a javításuk. Több fórumtárs is járt már hasonló cipőben. Volt aki újakat vásárolt (2 db új injektor ára + a régi négy bemérése szereléssel kb. 250e Ft) és volt aki komplett bontott szettet vett pár 10e Ft-ért (40e Ft-ért talán a négy db-ot, de nem emlékszem pontosan).
Az újak ára elég borsos, csak a gyári Denso hozzáférhető. Külföldi portálokról akcióban eddig 70-75e Ft/db áron láttam legolcsóbban, de jellemzően 100-110e környékén van az áruk. Darabonként. Gyári technológiával történő felújításuk nem megoldott (még, de erről mindjárt írok), ennek ellenére angolszász, német területekről rendelhető felújítottnak írt, kérdéses minőségű darabokat. Itt a probléma az, hogy a Denso gyár minden egyes legyártott új injektorhoz generál egy kódsort, amit beépítéskor meg kell adni az ECU-nak. Ez a kód foglalja magában a gyártási szórásból eredő különbségeket, kalibrációs értékeket, az ECU csak ezek ismeretében tudja a pontos adagolást elvégezni. Ezek nem őrült nagy korrekciók, de pontossághoz fontosak. Mivel nincs gyári felújítási leírás, ezért ezen kódsorok legenerálása a felújított és ezzel megváltoztatott injektorokhoz nem megoldott. Működhet vele az autó, lényeges különbség valószínűleg nem lesz, de nem lesz tökéletes.
És itt jön a képbe egy magyar cég (talán a Filep Diesel, de nem vagyok biztos), aki kb. fél-egy éve azt mondta egy hasonló problémás klubtársnak hogy hamarosan lesz gyári felújítási eljárás, amit ők is el tudnak majd végezni. Ez sem lesz olcsó, 60-70e Ft/db, de legalább lesz és nem kell a polcról kb. 100e Ft/db-os injektorokat beszerelni. Már ez is valami. Azóta nem tudom, hogy mi a helyzet, remélem majd valaki kiegészíti az irományom.
Megvédeni nem igazán tudod az injektorokat, alapvetően a befecskendezések számához lehet hozzárendelni az élettartamot. Általánosságban elmondható, hogy kerülni kell a gyakori padlógázt (lehet ezzel a motorral érzéssel is közlekedni), ajánlott lehet prémium üzemanyagok állandó vagy időnkénti használata (bár állandóra én sem használom), a több száz km-es városi etapok után kicsit "ki kell kormolni" forszírozott országúti vagy autópályás használatban. Ezek általános dolgok, nincs csodaszer, vagy hasonló, ha ott tart az élettartamban, akkor bizony jelentkezni fog a hiba. Első tünetei, ha az autó hidegen 2-3-4 sűrítési ütem után (azaz gyorsan) beindul, melegen viszont sokat kell köszörülni. (Bár ez önindító problémára is utalhat)

Jó Avensisezést!

BF

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2667 Dátum: 2014.11.26 21:55:42 »
Sziasztok,
Mostanában volt néhány ismerős autóján teljesítmény mérés, és a sajátomat is újra megmértem. Íme a görbék, ha valakit érdekel, lehet "csemegézni".
Az enyém:

Egy 150lovas dízel OFF Alfa 156:

És egy 1.4vvti Corolla:

Itt pedig a gyorsulás görbék:
Az enyém:

Az OFF Alfa:

És a Corolla:
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Minden mérést 3. fokozatban végeztünk. Érdemes megnézni, hogy melyiknek mennyi idő kellett a méréshez, és hogy milyen fordulatszámokon hogyan dolgoznak az autók. Az enyém olyan 105-re, az Alfa 100-ra a Corolla 130 környékére gyorsult a mérés végére, és ha jól emlékszem, mind kb. 20-ról indult.

Közben van egy 260 lovas OFF benzines turbos mérésem is, ha valakit érdekel felrakhatom.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2668 Dátum: 2014.11.27 18:47:33 »
Sziasztok,
Mostanában volt néhány ismerős autóján teljesítmény mérés, és a sajátomat is újra megmértem. Íme a görbék, ha valakit érdekel, lehet "csemegézni".
Az enyém:
...
Van power a masinában!  :yes: :D :flowers:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2669 Dátum: 2014.11.27 19:02:56 »
Van power a masinában!  :yes: :D :flowers:

Igen, köszönöm!
csak megjegyzem, hogy az 1.4-es Corollában 370 ezer km van, és tudja a gyári adatait :yes:
Az enyémben csak 230 ezer van.