Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377253 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2460 Dátum: 2014.06.11 19:59:50 »
Az egyszeri probákkal az a gond, hogy nem mutat sokat (ok lehet hogy a jobb kenés miatt valami halkabb lesz). Ahogy nem hiszek benne, hogy valaki kipróbál egy új motorolajat és közli, hogy bevált. Majd 350 ekm után és összehasonlítva egy másikkal szintén 350 ekm után, azonos motorban , azonos körülmények között.
A másik ha kell a dieselbe adalék, miért ne raknák bele eleve a gyártáskor, vagy a kútban? :hmmmm:

Próba alatt azt értem, hogy nem a kocsiban mixelek, hanem kémcsőben, sőt, el is égetem őket, hogy mi marad utánuk, milyen füsttel égnek. Nyilván nem tudom szimulálni a hengerben zajló égést, de kíváncsi vagyok a különbségre. Esetleg, ha van kézzel fogható égéstermék, azt jól meg is mikroszkópozom.

Egyébként az enyém, főleg most, hogy ilyen meleg van, amúgy is olyan finoman jár, meg csendesen, hogy bent alig érzékelhető valami abból, hogy jár a motor, illetve a D-CAT-nél a hidegindításkori keményebb járást sem tapasztalom egyáltalán. Sok dízelem volt, de ilyen remek hidegindítási tulajdonságok, mint a D-CAT-nél egyiknél sem voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.11 20:08:21 írta Spet »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2461 Dátum: 2014.06.11 20:03:50 »
Többektől a Sthil olajat hallottam, hogy kimagasló, Tesóm a Makitát használta.
DPF-es autóba én, személy szerint nem raknám. Illetve a CR rendszer is kérdéses, hogy áll hozzá hosszú tavon, de adagolós motorokba idehaza ajánlott használni a jó minőségű, full szint 2T olajat.

Amit szintén nem tudunk, hogy alacsony hamutartalmú létezik ugyan belőle, de mi a helyzet a kéntartalommal? Az adagolós motor más téma, oda befér a 2T szerintem is, még a tömítettséget is javítja némileg, ami hidegindításkor még jól is jöhet, bár a hideg-szűrhetőséget meggyőződésem szerint meg rontja.

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2462 Dátum: 2014.06.11 20:32:21 »
Próba alatt azt értem, hogy nem a kocsiban mixelek, hanem kémcsőben, sőt, el is égetem őket, hogy mi marad utánuk, milyen füsttel égnek. Nyilván nem tudom szimulálni a hengerben zajló égést, de kíváncsi vagyok a különbségre. Esetleg, ha van kézzel fogható égéstermék, azt jól meg is mikroszkópozom.

Ilyen irányú kísérletet csinálok én is, igaz én bátran bele raktam 3 deci olajat. Nagy levegő és zutty bele, utána rátankoltam 50 litert. Kb a negyedét már megette probléma nélkül. Az hogy ettől, vagy mástól azt nem tudom, de ma dorombolt a kocsi. Az ablak leengedve, halkan szólt a rádió, és semmi rendellenes hang. A Hornetem volt ilyen, hogy rá kellett néznem a fordulatszám mérőre, hogy jár-e a motor.
A gond az, hogy az én d4d rohadtul hektikus, ma jó volt, de lehet, hogy holnap olyan traktor lesz, hogy égni fog a pofámról a bőr. Lassan feladom,  és elviszem diagnosztikára. A gond, hogy akkor 2-3 napig kocsi nélkül leszek, plusz az angolok nem a precizitásról híresek.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2463 Dátum: 2014.06.11 21:09:00 »
Az egyszeri probákkal az a gond, hogy nem mutat sokat (ok lehet hogy a jobb kenés miatt valami halkabb lesz). Ahogy nem hiszek benne, hogy valaki kipróbál egy új motorolajat és közli, hogy bevált. Majd 350 ekm után és összehasonlítva egy másikkal szintén 350 ekm után, azonos motorban , azonos körülmények között.
A másik ha kell a dieselbe adalék, miért ne raknák bele eleve a gyártáskor, vagy a kútban? :hmmmm:

Én azt gondolom, hogy ez az "adalékbiznisz" részben a kutak megbízhatatlansága miatt indult el. Az igazságot csak nagyon kevesen tudhatják, hogy mi van a gázolajban a kutakon. Jól el tudnak bújni a mögé, hogy ez bizony "ipari titok", és nem árulhatják el, és aki esetleg megvizsgálhatja, annak is alá kell írnia a titoktartásit. Így a nagyközönség sosem tudja meg, mi is a helyzet. Vagy a fene tudja, hogy működik ez, lényeg az, hogy a kutak megbízhatósága/megítélése a tények, illetve mende-mondák miatt sokat romlott.

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2464 Dátum: 2014.06.12 07:54:30 »
A sokadik vagy itt a fórumon ugyanazzal a tünettel.
Nem akarok vészmadárkodni, de sajnos injektor lesz... Mindenki talál ideig óráig megoldást (SCV tisztítás, injektortisztító adalék, főtengely jeladó hiba, stb.), de a vége egy rendes bemérés után (pl Filepdízelnél), hogy 1-2-3-4 db injektor feladta és vagy megy bele bemért bontott, vagy (most már egyre alacsonyabb áron) a gyári új.
Az önindítót széthullott, mert az injektorproblémás autót 3-4-5-ször annyit kell indítózni (pontosan ahogy írod, melegen). (Egyébként a gyári Bosch önindító az 1CD-FTV motoron egy határ szar, futószalagon újítják őket, én épp két hete tettem be egy felújítottat.)
Remélem, nem lesz igazam, de tényleg annyira ebbe az irányba mutatnak a dolgok.
Protko kolléga megoldása itt.

Üdv:
BF

Szia.

Köszönöm a hozzászólásod és a segítséget! Tegnap délután kész lett, azóta tökéletesen indul hideg és meleg állapotban is. Talán ennyire jól nem is indult mióta nálam van. Igen,azt mondta a szerelő is, hogy ezekkel az önindítókkal rengeteg gond van-volt és jó szarok. Azért lementettem a Filepdízel nevet, nem hallottam még róluk. Reméljük sokáig nem lesz rá szükség.

Üdv. Roland

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2465 Dátum: 2014.06.12 11:17:46 »
Na, és végül injektorcsere lett? Mennyiért, ha igen?
Gabe 254.

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2466 Dátum: 2014.06.12 11:22:04 »
Ha jól értem, szerencsére csak önindító probléma volt   :?:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2467 Dátum: 2014.06.12 20:32:27 »
A 2T olajat a gázolajba témához:
kicsit utána néztem a tulajdonságoknak, és az van, hogy a legtöbb 2T olaj gyulladási hőmérséklete alacsonyabb, mint a gázolajé (egy-két kivételtől eltekintve). A MOL gázolaja az adatlapja szerint 338˘C-on gyullad meg, míg a 2T olajok nagy része 100˘C alatt. Ezzel a gyulladási késedelem elméletileg csökken, ezért jár csendesebben a motor. Hamarabb megindul az égés és valószínűleg tovább is tart. Az esetleges gond nagyobb fordulatszámokon jelentkezik, ugyanis ilyenkor a tökéletes keveredéshez nagyon rövid idő áll rendelkezésre. (épp ezért a fordulatszám/terhelés növelésével növelni kell az előbefecskendezési szöget).A 2T párolgási tulajdonságai rosszabbak, (vagy meg sem adják) mint a gázolajé, így összekeverve az elegy a felhasználás szempontjából rosszabb. Nagy fordulaton nem alakul ki homogén keverék, az égés helyenként tökéletlen lesz.
A kenési képesség javul. Az égéstermékeiről nem tudunk sokat, mindössze azt tudjuk, hogy a kétüteműekben sem tud elégni rendesen a 2T. Bár...már vannak katalizátoros motorok, úgyhogy.....fene tudja....még egy kémcsöves kísérletet csinálok....

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2468 Dátum: 2014.06.13 07:32:13 »
Szia.

Köszönöm a hozzászólásod és a segítséget! Tegnap délután kész lett, azóta tökéletesen indul hideg és meleg állapotban is. Talán ennyire jól nem is indult mióta nálam van. Igen,azt mondta a szerelő is, hogy ezekkel az önindítókkal rengeteg gond van-volt és jó szarok. Azért lementettem a Filepdízel nevet, nem hallottam még róluk. Reméljük sokáig nem lesz rá szükség.

Üdv. Roland

Örülök, hogy csak ennyi volt a gond.
Jó autózást!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2469 Dátum: 2014.06.13 07:54:12 »
A 2T olajat a gázolajba témához:
kicsit utána néztem a tulajdonságoknak, és az van, hogy a legtöbb 2T olaj gyulladási hőmérséklete alacsonyabb, mint a gázolajé (egy-két kivételtől eltekintve). A MOL gázolaja az adatlapja szerint 338˘C-on gyullad meg, míg a 2T olajok nagy része 100˘C alatt. Ezzel a gyulladási késedelem elméletileg csökken, ezért jár csendesebben a motor. Hamarabb megindul az égés és valószínűleg tovább is tart. Az esetleges gond nagyobb fordulatszámokon jelentkezik, ugyanis ilyenkor a tökéletes keveredéshez nagyon rövid idő áll rendelkezésre. (épp ezért a fordulatszám/terhelés növelésével növelni kell az előbefecskendezési szöget).A 2T párolgási tulajdonságai rosszabbak, (vagy meg sem adják) mint a gázolajé, így összekeverve az elegy a felhasználás szempontjából rosszabb. Nagy fordulaton nem alakul ki homogén keverék, az égés helyenként tökéletlen lesz.
A kenési képesség javul. Az égéstermékeiről nem tudunk sokat, mindössze azt tudjuk, hogy a kétüteműekben sem tud elégni rendesen a 2T. Bár...már vannak katalizátoros motorok, úgyhogy.....fene tudja....még egy kémcsöves kísérletet csinálok....
Ja nem tud elégni teljesen , de a diesel magasabb hőmérsékleten dolgozik, így ott jobb lehet az eredmény, nem?
Ahogy leírtad, azért több hatása van ennek az adalékolajnak és  a "mellékhatás tekintetében" nem szeretnék a szerelőhöz fordulni :lol: ;)

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2470 Dátum: 2014.06.13 12:00:24 »
Ha jól értem, szerencsére csak önindító probléma volt   :?:
Na, és végül injektorcsere lett? Mennyiért, ha igen?

Igen, szerencsére csak önindító gond volt! Szumma 30k-ba fájt "csak"..

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2471 Dátum: 2014.06.15 13:48:39 »
Sziasztok!
Honnan lehet tudni hogy egy injektor rossz?
Ahogy visszaolvasgattam füst és fogyasztás növekedés (ezek nekem nincsenek) . Amikor vettem a diagnosztika szerint ,
(kb.4 hónapja ),3egyforma volt a 4. a max.-on volt  de határértéken belül.
Honnan fogom tudni ha romlott az állapota? :?:
Mennyibe kerül 1 db új,vagy bevizsgált bontott?
Van tapasztalata valakinek ezzel?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2472 Dátum: 2014.06.15 15:27:57 »
Az 1.4-es mintha Bosch rendszert használna és nem Densot. Ha így van, akkor az injektorok minden további nélkül felújíthatók és akkor nincs miért aggódnod szvsz.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2473 Dátum: 2014.06.15 20:35:54 »
Sziasztok!
Honnan lehet tudni hogy egy injektor rossz?
Ahogy visszaolvasgattam füst és fogyasztás növekedés (ezek nekem nincsenek) . Amikor vettem a diagnosztika szerint ,
(kb.4 hónapja ),3egyforma volt a 4. a max.-on volt  de határértéken belül.
Honnan fogom tudni ha romlott az állapota? :?:
Mennyibe kerül 1 db új,vagy bevizsgált bontott?
Van tapasztalata valakinek ezzel?

A vezérlő olaj mennyiségét szokták nézni, a befecskendezési képet, befecskendezett mennyiséget. Én is úgy tudom, hogy az 1.4 az Bosch, és azokat tényleg fel lehet újítani. Pontos árat nem tudok, de ha jól rémlik 100 alatt megúszható. Ha valamelyik hülyéskedik, akkor az alapjáraton talán észreveszed, vagy rendellenes indítás, esetleg füstölés.

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2474 Dátum: 2014.06.17 16:26:35 »
A vezérlő olaj mennyiségét szokták nézni, a befecskendezési képet, befecskendezett mennyiséget. Én is úgy tudom, hogy az 1.4 az Bosch, és azokat tényleg fel lehet újítani. Pontos árat nem tudok, de ha jól rémlik 100 alatt megúszható. Ha valamelyik hülyéskedik, akkor az alapjáraton talán észreveszed, vagy rendellenes indítás, esetleg füstölés.
Igen megnéztem,Bosch rendszerű,köszönöm a megnyugtatást.
Egyébként nincs egyáltalán füst és alapjáraton sem érzek semmi rendelleneset,indulni pedig pöcre indul mindig .
De hát  mondjuk ez egy: TOYOTA! :lol: