A 2T olajat a gázolajba témához:
kicsit utána néztem a tulajdonságoknak, és az van, hogy a legtöbb 2T olaj gyulladási hőmérséklete alacsonyabb, mint a gázolajé (egy-két kivételtől eltekintve). A MOL gázolaja az adatlapja szerint 338˘C-on gyullad meg, míg a 2T olajok nagy része 100˘C alatt. Ezzel a gyulladási késedelem elméletileg csökken, ezért jár csendesebben a motor. Hamarabb megindul az égés és valószínűleg tovább is tart. Az esetleges gond nagyobb fordulatszámokon jelentkezik, ugyanis ilyenkor a tökéletes keveredéshez nagyon rövid idő áll rendelkezésre. (épp ezért a fordulatszám/terhelés növelésével növelni kell az előbefecskendezési szöget).A 2T párolgási tulajdonságai rosszabbak, (vagy meg sem adják) mint a gázolajé, így összekeverve az elegy a felhasználás szempontjából rosszabb. Nagy fordulaton nem alakul ki homogén keverék, az égés helyenként tökéletlen lesz.
A kenési képesség javul. Az égéstermékeiről nem tudunk sokat, mindössze azt tudjuk, hogy a kétüteműekben sem tud elégni rendesen a 2T. Bár...már vannak katalizátoros motorok, úgyhogy.....fene tudja....még egy kémcsöves kísérletet csinálok....