Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377318 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2430 Dátum: 2014.06.04 09:33:09 »
Kösz a biztatást, de kicsit megijesztett az autó.
A fórumot meg szoknom kell, most reg-tam.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2431 Dátum: 2014.06.04 09:36:50 »
egy toyotás szerelö barátom azt mondta,h a magyar avékban nem volt dpf.
a német,holland stb piacokra gyártottak dpf szűrőset a körny.véd norma miatt.
nemtom mennyire igaz ez.
Nem gyártották oda, hanem utólag beszerelltették a DPF-et és emiatt kedvezőbb adóbesorolást kaptak. Ezért van kint nagyon sok olyan DPF-esnek hirdetett fl előtti dízel Ave, ami elvileg gyárilag még nem volt az.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2432 Dátum: 2014.06.04 09:37:28 »
ja,láttam, ápr6 regeltél.
küldd meg a vasat 3000fordulaton,hátha kiég a dpf.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2433 Dátum: 2014.06.04 10:36:10 »
Lehet egy hosszabb autópályázás,100-200km,hozna egy kis javulást.Érdemes lenne megpróbálni,még ez a legegyszerűbb megoldás,bár nem biztos hogy segít.Lehet csak a leszerelés és tisztíttatás hoz eredményt.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2434 Dátum: 2014.06.04 13:03:14 »
Kösz a biztatást, de kicsit megijesztett az autó.
A fórumot meg szoknom kell, most reg-tam.

Szia,

Nézd meg a privát üzeneteidet légyszi!
Üdv.:

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2435 Dátum: 2014.06.04 23:15:37 »
Sziasztok.
Megtortent a kuplung csere, valoszinuleg elment volna meg egy par ezer kilometert, de mar ideje volt a cserenek. Penteken elvittem a szerelohoz es szombaton szedtem fel. Volt alkalma hidegen meg jaratni a kocsit, azt mondta, hogy a "zorges" nem mechanikai eredetu, nem a  vezerles, hanem az egesnek van csunya hangja.
Vasarnap reggel pedig, szerencsemre, egy masik szerelo is meghalgatta. Beinditottam es csak nezett szegeny. Semmi rendellenes hang. Mentunk egy kort, es terheles alatt jelentkezett a "zorges", o is azt mondta, hogy eges, nem jo a befecskendezes. Most myomaton bele a tisztito anyagokat. Kicsit megint jobb lett, de valoszinuleg nem uszom meg a befecskendezok cserejet. A gyari horror aron van, mi a velemenyetek a felujitott befecskendezokrol? Mire kell figyelni? Ugy tudom az ECU-nak meg kell mondani, hogy cserelve lett, ez igaz?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2436 Dátum: 2014.06.05 07:27:11 »
Sziasztok.
Megtortent a kuplung csere, valoszinuleg elment volna meg egy par ezer kilometert, de mar ideje volt a cserenek. Penteken elvittem a szerelohoz es szombaton szedtem fel. Volt alkalma hidegen meg jaratni a kocsit, azt mondta, hogy a "zorges" nem mechanikai eredetu, nem a  vezerles, hanem az egesnek van csunya hangja.
Vasarnap reggel pedig, szerencsemre, egy masik szerelo is meghalgatta. Beinditottam es csak nezett szegeny. Semmi rendellenes hang. Mentunk egy kort, es terheles alatt jelentkezett a "zorges", o is azt mondta, hogy eges, nem jo a befecskendezes. Most myomaton bele a tisztito anyagokat. Kicsit megint jobb lett, de valoszinuleg nem uszom meg a befecskendezok cserejet. A gyari horror aron van, mi a velemenyetek a felujitott befecskendezokrol? Mire kell figyelni? Ugy tudom az ECU-nak meg kell mondani, hogy cserelve lett, ez igaz?

Szia,
ha égés eredetű a hang, akkor először én nem a befecskendezőket nézném meg, hanem a gyújtást. Kopogásérzékelő jelét megnézni, illetve a gyújtás elemeit. Túl nagyra állítja az előgyújtást, amikor kis fordulaton terheled. Ha mégis befecskendező, akkor járnál rosszabbul. A dízelnél befecskendező cserekor az ECU-nak meg kell mondani, hogy mit raktál bele, benzinesnél nem tudom.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2437 Dátum: 2014.06.05 07:48:21 »
Az autója típusához azt írta, hogy D4D. Illetve ez a D-4D, D-CAT topik, így valószínűleg dízele van  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2438 Dátum: 2014.06.05 17:23:07 »
Ma megvettem a vezérlést a Lángnál. Szíj - Contitech, görgők - SKF, feszítő parton - Ruville  vízpumpa - GRAF. A vízpumpán vagyok megakadva, eladó azt mondja jó márka: Graf.  Valakinek tapasztalata?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2439 Dátum: 2014.06.05 19:54:06 »
Az autója típusához azt írta, hogy D4D. Illetve ez a D-4D, D-CAT topik, így valószínűleg dízele van  ;)

nah....nem szabad reggel 8 óra előtt kommentelnem, mert ez lesz belőle. :whistling:
Remélem, nem fogtál hozzá gőzerővel a kopogásérzékelő kereséséhez! Bocsánat! Mindíg a másnap a xarabb, nem az "aznap". :ser:

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2440 Dátum: 2014.06.05 20:33:49 »
 
nah....nem szabad reggel 8 óra előtt kommentelnem, mert ez lesz belőle. :whistling:
Remélem, nem fogtál hozzá gőzerővel a kopogásérzékelő kereséséhez! Bocsánat! Mindíg a másnap a xarabb, nem az "aznap". :ser:

 :ser: Semmi gond, eloszor megijedtem, hogy rossz helyre irtam.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2441 Dátum: 2014.06.07 21:23:45 »
Kedves Társak!

Az autóban 186e km van. Köszönöm segítő szándékú hozzászólásotok.
Tisztíttassam, vagy szedessem ki belőle a részecskeszűrőt?
A 2005 előtti D4D-kben sem volt még részecskeszűrő? Azt mondják, hogy ha kiveszem az káros az egészségre.
Akkor nem ugyanolyan lesz az autó, mint mondjuk egy 2005-ös?

A részecskeszűrőt (egyszerűbben: DPF) nem szabad kivenni. Nem véletlenül tették oda és úgy ahogy ott van. Ha eltávolítod a kipufogó rendszerből, a fedélzeti komputer nem fogja látni és hibaüzenet - hibaüzenet hátán. Arról nem beszélve, hogy egy normális (értsd: komoly, becsületes) vizsgaállomáson nem fogja tudni produkálni a kipufogó gáz összetétel értékeit és nem megy át a vizsgán.
Sok cég foglalkozik tisztítással, de szerintem ne foglalkozz velük. Két módszerük van: 1, átmossák valami vegyi anyaggal a DPF szűrőt .... ez vagy jó lesz vagy nem, de szerintem olyan mint halottnak a puszi, azaz semmi eredmény. 2, mechanikus úton felnyitják a DPF-t és megpróbálják kibuzerálni a lerakódást.... szerintem ez sem az igazi megoldás, csak  pénzt dobsz ki az ablakon.
Tapasztalatból tudom, hogy minőségi gázolajjal (Shell, BP, OMV) feltöltve + egy flakon DPF tisztító adalék (nóném pancsokkal ne foglalkozz) és egy látogatás a nagymamánál lehetőleg autópályán. Miután elérte az üzemi hőfokot, 15-20 percen keresztül tartsd a 3300-3500 fordulatot 4. vagy 5. seb. fokozatban. Ez használ. Akár több ízben is megjátszható, ha nagyon füstöl. Nem kell megijedni, a motort nem lehet széthajtani, mert leszabályoz mielőtt maradandó alakváltozást szenvedne valamelyik alkatrész.
Én még pluszban kényeztetem a gépemet kicsit, azaz adok neki üzemanyag rendszer tisztító és kenő adalékot. Ez azért szükséges, mert a minőségi gázolaj alacsony kéntartalmú vagy kénmentes. A gázolajban viszont a kén kenőanyag szerepet(is) betölt. Ha elvonom a ként a gázolajból, megfosztom a rendszert (adagolót főleg) a kenéstől ... ezért adok neki + egy ilyen adalékot is. Halkabb és simábban fut a motor.
Tudom, most sokan legyintenek vagy elmosolyodnak, mert nem hisznek az adalékok "csodatevő" hatásában. Csodákra nem is képesek, de segítenek és javítják a motor működését. Persze jól meg kell nézni mire ad ki pénzt az ember .... ha már a minőségi olajakat is hamisítják, sosem lehet tudni mi az igazi és mi a hamis termék a polcokon.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.07 21:27:18 írta Apaszive »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2442 Dátum: 2014.06.08 08:46:34 »
A részecskeszűrőt (egyszerűbben: DPF) nem szabad kivenni. Nem véletlenül tették oda és úgy ahogy ott van. Ha eltávolítod a kipufogó rendszerből, a fedélzeti komputer nem fogja látni és hibaüzenet - hibaüzenet hátán. Arról nem beszélve, hogy egy normális (értsd: komoly, becsületes) vizsgaállomáson nem fogja tudni produkálni a kipufogó gáz összetétel értékeit és nem megy át a vizsgán.
Sok cég foglalkozik tisztítással, de szerintem ne foglalkozz velük. Két módszerük van: 1, átmossák valami vegyi anyaggal a DPF szűrőt .... ez vagy jó lesz vagy nem, de szerintem olyan mint halottnak a puszi, azaz semmi eredmény. 2, mechanikus úton felnyitják a DPF-t és megpróbálják kibuzerálni a lerakódást.... szerintem ez sem az igazi megoldás, csak  pénzt dobsz ki az ablakon.
Tapasztalatból tudom, hogy minőségi gázolajjal (Shell, BP, OMV) feltöltve + egy flakon DPF tisztító adalék (nóném pancsokkal ne foglalkozz) és egy látogatás a nagymamánál lehetőleg autópályán. Miután elérte az üzemi hőfokot, 15-20 percen keresztül tartsd a 3300-3500 fordulatot 4. vagy 5. seb. fokozatban. Ez használ. Akár több ízben is megjátszható, ha nagyon füstöl. Nem kell megijedni, a motort nem lehet széthajtani, mert leszabályoz mielőtt maradandó alakváltozást szenvedne valamelyik alkatrész.
Én még pluszban kényeztetem a gépemet kicsit, azaz adok neki üzemanyag rendszer tisztító és kenő adalékot. Ez azért szükséges, mert a minőségi gázolaj alacsony kéntartalmú vagy kénmentes. A gázolajban viszont a kén kenőanyag szerepet(is) betölt. Ha elvonom a ként a gázolajból, megfosztom a rendszert (adagolót főleg) a kenéstől ... ezért adok neki + egy ilyen adalékot is. Halkabb és simábban fut a motor.
Tudom, most sokan legyintenek vagy elmosolyodnak, mert nem hisznek az adalékok "csodatevő" hatásában. Csodákra nem is képesek, de segítenek és javítják a motor működését. Persze jól meg kell nézni mire ad ki pénzt az ember .... ha már a minőségi olajakat is hamisítják, sosem lehet tudni mi az igazi és mi a hamis termék a polcokon.

Az a baj, hogy neki már hibaüzenete van a DPNR miatt, így nem tud vele igazán "hajtani". Ha törli is, viszajön. Azt lenne jó tudni, hogy melyik típusú hibája van a szűrőnek. Van több is: "PM Blocked", "Efficiency below threshold", "Thermal deteriorate". Ezeket a gyári diag. "látja". Első esetben a tisztítás segíthet, a többi esetben sajnos nem, vagy legalábbis kicsi az esélye.

chackal85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2443 Dátum: 2014.06.09 08:51:14 »
Az a baj, hogy neki már hibaüzenete van a DPNR miatt, így nem tud vele igazán "hajtani". Ha törli is, viszajön. Azt lenne jó tudni, hogy melyik típusú hibája van a szűrőnek. Van több is: "PM Blocked", "Efficiency below threshold", "Thermal deteriorate". Ezeket a gyári diag. "látja". Első esetben a tisztítás segíthet, a többi esetben sajnos nem, vagy legalábbis kicsi az esélye.

Az adalekokkal kapcsolatban talaltam egy erdekesseget. Sokan 2T olajat hasznalnak 1:200 aranyban bekeverve. Akit erdekel az itt olvashat rola bovebben: http://www.freel2.com/forum/topic878.html , de sok forum foglalkozik vele magyarul is, sok velemeny van pro es kontra.

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2444 Dátum: 2014.06.10 08:30:12 »
Sziasztok!

2004-es évjáratú 2.0 D4D avensisem van. Olyan problémám van, hogy hideg motorral pöccre indul, viszont ha bemelegedett akkor sokszor nehezen. Most szombaton egyáltalán nem tudtam elindítani, csak rángatott. Vasárnap reggel elsőre. Találkozott már valaki hasonló jellegű problémával? Mi lehet a megoldás?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv. Roland