Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377251 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

krizi84

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1980 Dátum: 2013.03.09 20:17:32 »
Hali...Ismételten probléma van a 2.2-es D-cat avensisel... :wacko: nem sikerűlt eladni a motor és porlasztó csere óta...:S
Szóval...: Néha ha alapjáraton járt le állt az autó....(semmi hibakód) Azt mondták csak a gázolajszűrőt kell cserélni....tegnap este már minden kerszteződésbe leállt.nehezen is indúlt be...
Mára érkezett meg a szűrő,kicseréltük mostmár be se indúl...fel punpáltuk a szűrő tetejen a kézi szivattyút indiítóztuk megint pumpáltuk stb. egészen míg nem let kemény a gomb(nem szakadt átt a mebrán ésszel csináltuk)
néha olyan mintha be akarna indúlni aztán mégse....
Nagyon elegem van....:(
Valami tanács...???Ötlet???

Hali!

Nem vagyok egy nagy szaki, csak ötletként dobom fel, hogy esetleg egy lambda szonda probléma?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1981 Dátum: 2013.03.09 21:46:31 »
Hali!

Nem vagyok egy nagy szaki, csak ötletként dobom fel, hogy esetleg egy lambda szonda probléma?

D-CAT, azaz dízel. Nincs lambda szonda.

krizi84

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1982 Dátum: 2013.03.10 13:25:19 »
D-CAT, azaz dízel. Nincs lambda szonda.

 ::) ::)  Bocsi. Mondom nem vagyok nagy szaki, mondjuk e-bay-en néztem, ott lehet kapni:D
Bocsi

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1983 Dátum: 2013.03.10 13:44:20 »
::) ::)  Bocsi. Mondom nem vagyok nagy szaki, mondjuk e-bay-en néztem, ott lehet kapni:D
Bocsi

Konkrét típust én sem ismerem nagyon, de rákerestem és tényleg kapható hozzá!!
Érdekes. Nem igazán értem.
Valaki?

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1984 Dátum: 2013.03.10 20:43:30 »
Konkrét típust én sem ismerem nagyon, de rákerestem és tényleg kapható hozzá!!
Érdekes. Nem igazán értem.
Valaki?

 DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction System, azaz dízel koromrészecske és nitrogén-oxid csökkentő rendszer). Ez után van ott egy katalizátor is és az egész egy házban van, közvetlen a kipufogó csonk mögött.
Itt  érthetőbben megtalálod: http://totalcar.hu/tesztek/volvotoyotad/
Egy másik jó cikk pedig ez: www.reszecskeszuro.hu


keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1985 Dátum: 2013.03.11 10:02:45 »
DPNR (Diesel Particulate NOx Reduction System, azaz dízel koromrészecske és nitrogén-oxid csökkentő rendszer). Ez után van ott egy katalizátor is és az egész egy házban van, közvetlen a kipufogó csonk mögött.
Itt  érthetőbben megtalálod: http://totalcar.hu/tesztek/volvotoyotad/
Egy másik jó cikk pedig ez: www.reszecskeszuro.hu

Elolvastam a DPNR-t, meg a részecskeszűrős részt általában. Ezeket az infókat jórészt ismertem, de a lambda szonda, mint olyan érdekes kérdés.
Benzines verzióknál a lambda szondát angolul Oxygen Sensor-nak szokták hívni. Ennél a D-CAT verziónál a DPNR rész előtt van egy Air Fuel Ratio Sensor. Úgy gondolom, hogy ez nem a benzineseknél megszokott, klasszikus értelemben vett lambda szonda, hanem egy módosított valami.
Továbbra sem tiszta teljesen, de már tisztul. :)

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1986 Dátum: 2013.03.11 20:34:24 »
Elolvastam a DPNR-t, meg a részecskeszűrős részt általában. Ezeket az infókat jórészt ismertem, de a lambda szonda, mint olyan érdekes kérdés.
Benzines verzióknál a lambda szondát angolul Oxygen Sensor-nak szokták hívni. Ennél a D-CAT verziónál a DPNR rész előtt van egy Air Fuel Ratio Sensor. Úgy gondolom, hogy ez nem a benzineseknél megszokott, klasszikus értelemben vett lambda szonda, hanem egy módosított valami.
Továbbra sem tiszta teljesen, de már tisztul. :)

A Kelly hősei c. film jut eszembe.  :) Mikor elérnek a francia falucskához, ahol a bank azt  a rengeteg aranyat rejti, lerobban a harckocsi. Két fazon tiszta olaj és dolgozik mint a gép a harckocsi alatt, Csodabogár (Donald Sutherland) meg egy fa alatt kempingezik, megterítve sajt és bor..... Kelly (Clint Eastwood) megkérdezi, hogy miért nem segít a társainak a harckocsi javításában? Csodabogár széttárja a kezeit és vigyorogva feleli hogy Ő csak vezetni tudja....hogy mitől megy és működik... fogalma sincs! :D
Valahogy ilyen ez a DPNR system is... van egy hangeres alakú zárt fazék és tudvalévő, hogy iszonyú drága a cseréje.... de hogy mi van benne? vagy hogy működik?  :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1987 Dátum: 2013.03.12 09:44:11 »
Elolvastam a DPNR-t, meg a részecskeszűrős részt általában. Ezeket az infókat jórészt ismertem, de a lambda szonda, mint olyan érdekes kérdés.
Benzines verzióknál a lambda szondát angolul Oxygen Sensor-nak szokták hívni. Ennél a D-CAT verziónál a DPNR rész előtt van egy Air Fuel Ratio Sensor. Úgy gondolom, hogy ez nem a benzineseknél megszokott, klasszikus értelemben vett lambda szonda, hanem egy módosított valami.
Továbbra sem tiszta teljesen, de már tisztul. :)

Megnéztem, megkerestem part number alapján a 2.0 D4 motoron használt 4 db lambda szondát. Ott a katalizátor előtt használt két darab szondát  Air Fuel Ratio Sensor-nak hívják, a katalizátor utáni két darabot pedig Oxygen Sensor-nak. Nyilván a kat. előttiek a lambda szabályzást végzik a kat. utániak a katalizátort működését ellenőrzik.
Ezek alapján a D-CAT-be szerelt Air Fuel Ratio Sensor is ellenőriz, mégpedig a DPNR működését.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.12 09:50:46 írta keeper83 »

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1989 Dátum: 2013.03.18 15:05:01 »
injektor 1CD-FTV motoros Ave.-hoz ~70k HUF-nyi GBP-e'rt:
http://www.dieseljones.co.uk/common-rail-injectors/toyota-common-rail-diesel-injectors/toyota-avensis-common-rail-diesel-injectors/23670-27030-095000-0570-toyota-avensis-brand-new-injector-toyota-part-number-23670-29036.html

Alakul.
Egyébként, tegyük fel, hogy én most rendelek négyet. Akkor nekem az "£234.00 inc tax" ár jöhet szóba, vagy van olyan opció, hogy magánszemélynek valahogy nem kell kifizetnie az adót?
Azzal együtt (és a mostani 358 Ft/GBP-vel számolva) már inkább 84e Ft/db, sajnos...

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1990 Dátum: 2013.03.18 16:08:37 »
Alakul.
Egyébként, tegyük fel, hogy én most rendelek négyet. Akkor nekem az "£234.00 inc tax" ár jöhet szóba, vagy van olyan opció, hogy magánszemélynek valahogy nem kell kifizetnie az adót?
Azzal együtt (és a mostani 358 Ft/GBP-vel számolva) már inkább 84e Ft/db, sajnos...

ott a pont...  :surrender:

gyárihoz képest pont feláron van!  :clap:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1991 Dátum: 2013.03.24 20:27:17 »
Sziasztok!

Lenne 2 kérdésem:

T25 2.2 D-4D-nél mit kell a 150000km-es szerviznél felülvizsgálni ill. cserélni?
A három gombos távirányítom elromlott valaki tudja javítani?

A válaszokat előre is köszönöm.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1992 Dátum: 2013.03.25 13:52:16 »
ott a pont...  :surrender:

gyárihoz képest pont feláron van!  :clap:

Injektor árajánlat a RUFRE.com -rol:

PART NUMBER: 095000-057#
AVAILABILITY: 24 Hours
DESCRIPTION: Exchange C. Rail Injector Denso– The core must be send to Rufre
PRICE (EX-WORK): 252,00€/Unit + 50,00€/Unit of core deposit + 21% (TAXES)
OFFER VALIDITY: 15 days

ÁFA-val ez is ~300€

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1993 Dátum: 2013.03.25 14:55:38 »
Injektor árajánlat a RUFRE.com -rol:

PART NUMBER: 095000-057#
AVAILABILITY: 24 Hours
DESCRIPTION: Exchange C. Rail Injector Denso– The core must be send to Rufre
PRICE (EX-WORK): 252,00€/Unit + 50,00€/Unit of core deposit + 21% (TAXES)
OFFER VALIDITY: 15 days

ÁFA-val ez is ~300€

Látom, alaposan körüljárod a témát. Sokat segítesz vele, hogy ide összegyűjtöd az információkat.

Más:
Megkerestem az autódat spritmonitor.de-n.
Látom, volt gondod az 5. sebességi fokozattal. Ez a gyakorlatban hogy jelentkezett?

Ja, és nem helyesen viszed fel az adatokat, amikor több tankolás kerül összevonásra. Ez jócskán meghamisítja az átlagfogyasztásod számolt értékét, ami a valóságban 5.7-5.8 lenne a jelenlegi 6.2 helyett. Mennyivel szebben is nézne ki! Így már jól látszik, hogy az átlag userhez képest kicsit kíméletesebben vezetsz, ráadásul nagy átlagsebességgel, tehát "hosszúban" használod az autót.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1994 Dátum: 2013.03.25 15:20:18 »
Sziasztok!

Lenne 2 kérdésem:

T25 2.2 D-4D-nél mit kell a 150000km-es szerviznél felülvizsgálni ill. cserélni?
A három gombos távirányítom elromlott valaki tudja javítani?

A válaszokat előre is köszönöm.
Elromlott, vagy csak elemet kellene benne cserélni?  :?: Nagyon nem mindegy...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i