Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377266 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

BuszMan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1695 Dátum: 2012.06.16 15:18:02 »
Nem ez az erősségük...

Mire számíthatok, ha esetleg úgy döntök, hogy mégis veszek egy ilyen motorral szerelt járgányt??

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1696 Dátum: 2012.06.16 17:32:26 »
Mire számíthatok, ha esetleg úgy döntök, hogy mégis veszek egy ilyen motorral szerelt járgányt??
Legjobb ha megkérdezed Xanyit, ő az egyik hivatalos márkaszervizben dolgozik, valószínűleg közülünk neki van a legnagyobb rálátása. Engem lebeszélt a dízelről, és azóta folyamatosan az összes ember, akinek köze van a Toyoták szervizeléséhez. (Viszont dicsérik, amit vettem, hogy igen jó állapotban van.)
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1697 Dátum: 2012.06.16 19:08:58 »
Mire számíthatok, ha esetleg úgy döntök, hogy mégis veszek egy ilyen motorral szerelt járgányt??
nyilván azért keresel ilyet mert olcsók. de az olcsók közt a dízelek sokszor már rövid távon is drágábbak. én is benzinest vennék, pláne ilyen magas futásnál

BuszMan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1698 Dátum: 2012.06.16 19:37:37 »
Mindenképpen dízelt keresek!
Azért is adtam el a Corollám, h dízel legyen helyette és mivel azzal nem voltak problémáim, ezért gondoltam, h körbenéznék Toyotáéknál, hátha akad valami jóképű dízel, amivel csak a kötelező szervízekre kell eljárni, aztán amugy csak néha kell kinyitni a motorháztetőt...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1699 Dátum: 2012.06.16 20:26:29 »
Mindenképpen dízelt keresek!
Azért is adtam el a Corollám, h dízel legyen helyette és mivel azzal nem voltak problémáim, ezért gondoltam, h körbenéznék Toyotáéknál, hátha akad valami jóképű dízel, amivel csak a kötelező szervízekre kell eljárni, aztán amugy csak néha kell kinyitni a motorháztetőt...
hát akkor remélem szerencséd lesz...

BuszMan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1700 Dátum: 2012.06.16 20:33:30 »
hát akkor remélem szerencséd lesz...

Köszi, Én is nagyon remélem!  :yes: ;)
Mellesleg ráirtam Xanyira, ha Ő is lebeszél, akkor muszáj lesz más irányban autót keresgélnem...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1701 Dátum: 2012.06.16 22:20:32 »
Köszi, Én is nagyon remélem!  :yes: ;)
Mellesleg ráirtam Xanyira, ha Ő is lebeszél, akkor muszáj lesz más irányban autót keresgélnem...

Itt válaszolok, ha nem baj...
Igazából nem beszéllek le. A D-CAT motor nem problémásabb mint a többi márka dízele. Azokhoz kell hasonlítani őket, mert ha a benzines Corolládból indulsz ki, és azt szeretnéd, hogy 200 ezer km-t menj csak olajcserékkel, akkor csalódni fogsz!
Más márkákhoz képest pozitív, hogy itt nem jellemző az injektor és nagynyomású pumpa hiba, turbó sem hajlamos meghalni.
Az eltömődésre hajlamos EGR szelepet se nevezném gondnak, hiszen fél órás meló kitisztítani, bár ezt meg kell tenni 30 ezrenként kb.

Van két dolog ami viszonylag nagyobb eséllyel fordul elő, de ez még nem azt jelenti hogy az összes rossz. Az egyik a DPNR tömődés, a másik a hengerfejtömítés hiba. Utóbbival az a legnagyobb gond, hogy néha csak blokkcserével orvosolható, mert nem csak a hengerfej vetemedik...
Xanyi

zsigoi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1702 Dátum: 2012.06.17 15:32:17 »
Sziasztok!

Én egy 2010-es (valószínű 2009-es gyártású) automata váltós D-CAT motoros Avensist szeretnék megvenni és ezért lenne számomra szükséges ez az információ. Az autót a TMH-nál használták és majdnem 60.000 km van benne.

A D-CAT motorokkal kapcsolatban lenne egy-két kérdésem.
Olvastam több hozzászólással előbb, hogy a Toyota módosított a motorokon, hogy csökkentse a kormosodást.
Mennyivel sikerült csökkenteni a kormolódást?
Mikortól gyártott motoroknál érvényes ez?

Az autómat sokat használom külvárosban 10-12 km-es rövid távokon is, amin a jelenlegi dízel autóm motorja sem éri el az üzemi hőmérsékletet. Gondolom ez a Toyotánál is így lenne. A fórum olvasása után már tudom, hogy ez nem igazán kedvező a regenerációhoz. Az autó viszont nagyon tetszik és azt szeretném tudni, hogy érdemes-e bevállalnom a több odafigyelést, valamint a nagyobb  anyagi ráfordítást.

Előre is köszönök minden segítséget.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1703 Dátum: 2012.06.17 21:28:28 »
körbenéznék Toyotáéknál, hátha akad valami jóképű dízel, amivel csak a kötelező szervízekre kell eljárni, aztán amugy csak néha kell kinyitni a motorháztetőt...
Ilyenből csak jóképű benzines akad. Illetve az 1,4D4-D motor kiemelkedően jó a dízelek közt, de az csak a Corollához és a Yarishoz jár.
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1704 Dátum: 2012.06.20 08:52:11 »
2001-es D4D Ave. nem OBD2-es?
http://www.dealextreme.com/p/obdii-bluetooth-car-diagnostic-cable-black-blue-orange-dc-12v-42825
Ezzel a fenti eszközzel nem igazából akar kommunikálni ez az alábbi alkalmazás:
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque
Márpedig ennek működnie kell. Ha az ELM helyét megtaláltad, ahova be kell dugni, akkor onnantól csak türelemjáték (párosítás, gyújtás, autó beindítás, stb, nekem is kellett kicsit játszanom vele).  ;)
         

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1705 Dátum: 2012.06.22 20:42:23 »
Márpedig ennek működnie kell. Ha az ELM helyét megtaláltad, ahova be kell dugni, akkor onnantól csak türelemjáték (párosítás, gyújtás, autó beindítás, stb, nekem is kellett kicsit játszanom vele).  ;)
 
Az ELM-et megtalálja az alkalmazás, de az ECU-val való kommunikációs protokollok keresése közben fut endless loop-ba!

Tiéd is 1CD-FTV-s D4D?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.22 20:45:36 írta protko »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1706 Dátum: 2012.06.25 16:32:20 »
Nem, én 1ZZ és 3ZZ benzines vvt-ikkel próbáltam, valamint egy Z12XE Opel motorral.
         

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1707 Dátum: 2012.06.25 16:55:09 »
Nem, én 1ZZ és 3ZZ benzines vvt-ikkel próbáltam, valamint egy Z12XE Opel motorral.

Első szériás D4D valami más protokollt használ mint a standard:
http://torque-bhp.com/forums/?wpforumaction=viewtopic&t=2133.0

Megpróbálom majd asszony Z12XEP-s corsa-javal.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1708 Dátum: 2012.06.27 10:18:48 »
Sziasztok! Nekem van egy 1.4D4D 2005. Corollám, most van benne 250000 km. Újkorától a családban van... így normálisan volt szervizelve meg hajtva is... Jelenleg semmi bajom vele, de mi az amire figyelni kell esetleg külön?! A turbó az 100000 km óta fütyülget, ha idegent viszek az autóban azt hiszi mentő közeledik valahonnan :D Teljesítményben nem érzek jelentős változást, nyilván nem olyan mint új korában, de durván nem esett vissza az biztos! JA még annyi hogy MMT váltos, aminek annyira nem örülök....de az rendben van (már cserélték....garanciában a Toyota bevállalta gar.időn túl is)
Előre is köszönöm a segítsgéget!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1709 Dátum: 2012.06.27 21:22:39 »
Sziasztok! Nekem van egy 1.4D4D 2005. Corollám, most van benne 250000 km. Újkorától a családban van... így normálisan volt szervizelve meg hajtva is... Jelenleg semmi bajom vele, de mi az amire figyelni kell esetleg külön?! A turbó az 100000 km óta fütyülget, ha idegent viszek az autóban azt hiszi mentő közeledik valahonnan :D Teljesítményben nem érzek jelentős változást, nyilván nem olyan mint új korában, de durván nem esett vissza az biztos! JA még annyi hogy MMT váltos, aminek annyira nem örülök....de az rendben van (már cserélték....garanciában a Toyota bevállalta gar.időn túl is)
Előre is köszönöm a segítsgéget!

Az 1,4-es nagyon jó motor. A turbó környékére nem ártana ránézni. Nem is biztos, hogy maga a turbó fütyül, lehet nincs rendesen összerakva valami csatlakozás, vagy van egy kis repedés egy csövön.
Az MMT már kevésbé problémamentes... Örülj, hogy a tiéd az, és használd egészséggel!
Xanyi