Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377365 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1665 Dátum: 2012.05.20 07:47:26 »
Használt jármű vásárlásnál fontos egy általános pozitív összkép! 

Mind a 4gumit figyelmesen nézd át egy esetleges félrekopás nyomait keresve!

A "szemle" alkalmával, legyen hideg a motorja mikor indítják,  (figyelni az apró zajokra)

Zéró füstölés (DPNR el szerelt típusok)

Az autó alja legyen száraz, ha egy csepp folyadék/olaj is van bárhol annak az okát pontosan felderíteni.  (Toyotának ritkán van)

Lehetne még sorolni, de hirtelen ezek jutottak eszembe :clap: :yes: :yes:



« Utoljára szerkesztve: 2012.05.20 07:50:50 írta Egükém »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1666 Dátum: 2012.05.20 23:32:01 »
Használt jármű vásárlásnál fontos egy általános pozitív összkép! 
Mind a 4gumit figyelmesen nézd át egy esetleges félrekopás nyomait keresve!
Ez csak akkor hiteles infó, ha magánszemélytől veszi. Ha autókereskedésből, simán lehet, hogy nem a saját gumiján árulja, mert azok túl jók, hanem rátesz valami levetett sz.rt.  :excl: :otlet:
music     

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1667 Dátum: 2012.05.21 17:34:57 »
Sziasztok!

Szerintetek azon kívül, hogy márkaszervizben átnézetem az autót  mire kell nagyon odafigyelnem, ha mégis a D-Cat mellet döntök?

Nekem Rav4 van ugyan evvel a motorral (2.2 D-CAT). Ha szervizben átnézeted, akkor lehetőleg Te mond meg melyik szerviz legyen és ne az eladó. Lényegében ugyan azokat a dolgokat kell lecsekkolni mint egy normális autónál (evvel nem azt akarom mondani, hogy a D-CAT nem normális autó). Ebben megegyezik a D-CAT bár melyik más típussal.
Mint már előzőleg sokan mondták, a gyenge pontja a részecskeszűrő + katalizátor. Ha a motor valóban annyit futott amennyit feltüntettek és az előző gazdája(jai) nem igen foglalkoztak a géppel (rendszeres szerviz, minőségi olaj a motornak, EGR szelep tisztítás, prémium üa. használata) akkor nagy valószínűséggel a részecskeszűrő kezd telítődni. Ennek jelei vannak. Például nem érzed a 177 lovat, nem húz annyira, lusta a motor. Ha nagyon a végén van a részecskeszűrő akkor sárga figyelmeztető lámpa a műszerfalon és csökkentett üzemmódra kapcsol a fed.számítógép, de gondolom nem így árulják a gépet.
Nem kell megijedni, mindenre van ma már orvosság. A katalizátort lehet tisztíttatni (keress rá a google-n vannak cégek, akik erre szakosodtak), de Te magad is megelőzheted az eltömődést avval, hogy kerülöd a szupermarket töltőállomásokat és csak prémium dieselt adsz neki, rendszeresen ellenőrzöd/tisztítod az EGR szelepet (házilag is pofon egyszerű mutatvány, Te is meg tudod csinálni), szakszervizben cseréltesd az olajat és a szűrőket évente legalább egyszer vagy 10e km után.
Ha megadod neki ami jár (kicsit többet is) akkor élvezni és szeretni fogod mert jó motor a D-CAT. Nem mindegyik eszi az olajat és forralja a vizet. Az enyém sem.
Még egy valami. Ha esetleg megengedi az eladó, akkor teszt vezetés alkalmával menj egy kört és mikor már üzem meleg a motor, akkor 3. fokozatban húzasd 3 ezres fordulat környékén vagy 10 percig. Ha nem látsz magad után fehéres/szürkés füstöt, akkor a részecskeszűrő több mint valószínű... rendben. Ne aggódj, nem lehet széthajtani, mert az elektronika úgy is letilt mielőtt bekrepálna valami.
Persze alapszabály, hogy diesel autót télen kellene venni. Mondom én, aki tavaly júliusban vettem a gépet, egy-két hónap használat után füstölt... majd egyre jobban füstölt. Ma már semmi gond, mert szamárlétrát én is kijártam. Sok szerencsét, mert az is kell egy jó vételhez!

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1668 Dátum: 2012.05.22 09:43:38 »
Honnan az infó? Csak mert ilyen szempontból nincs különbség, a D4D és a D-Cat motorja is ugyanúgy tud hengerfejes lenni, amiért aztán motort kell cserélni.
A bonyolultabb technológiának ehhez semmi köze, hisz az a részecskeszűrőben és a piezó injektorban nyilvánúl meg, nem a motorban.
A piezo injektorokkal nincs gond, a sima injektor a D4D-kbe sokkal inkább hajlamos megdögleni, és 4 db már közel annyiba kerül mint egy részecskeszűrő.
És itt el is érkeztünk a D-Cat problémájához. A részecskeszűrő (DPNR) tényleg hajlamos eltömődni. Ha már cserélték rajt és módosítottat kapott, akkor jó eséllyel a cserétől számítva 100-150 ezer km-ig nem lesz gond.

Sok motor cseréset árulnak, meg sokan panaszkodnak a fehér füstölesre.

Bar nálam is potenciális következő autók listáján szerepel...... (2.2es Accord-al, 320d-vel osztozik a dobogón! )

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1669 Dátum: 2012.05.28 11:31:58 »
2.0 D-4D 110 pacis 1CD-FTV motoros Avensis-be milyen olajat ajánlatos tenni?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1670 Dátum: 2012.05.28 12:31:59 »
2.0 D-4D 110 pacis 1CD-FTV motoros Avensis-be milyen olajat ajánlatos tenni?

Én 0-30-as Castrol Edge FST-t (korábban Edge Turbo Diesel)  adok neki 20ezrenként.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Atomanti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1671 Dátum: 2012.05.29 07:35:15 »
Kedves fórumozók!

Toyota Corolla Verso 2.2 D-CAT Linea Sol-t vásároltunk, 119000 km van benne. Az első 3 észrevétel:

Sokat eszik, nem húz egyenletesen és kicsi a tank.

Elég sokat olvastam már a fórumot, de továbbra is van pár kérdés, amit szeretnék nektek feltenni:

1. Chiptuningra gondoltam, mivel van egy 2.0 HDI Berlingonk is, aminél a tuning megoldotta az egyenletes húzás problémáját. Valaki tapasztalat?

2. Budapesti létemre hova érdemes vinni az autót szervízbe? EGR szeleptisztítás biztosan ráférne...

3. Mi az, amit a szeleptisztításon kívül érdemes még megtenni egy ilyen autóval, amit máshol nem kell?

4. Ki lehet cserélni a "sima" digitklímát kétzónásra? Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Ha nagy macera, akkor nem érdekel, de ha mondjuk elég csak a vezérlést cserélni, akkor megérné!?

Egyelőre ennyi és előre is köszönöm mindannyiótok fáradozását!

Attila

HUN337

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1672 Dátum: 2012.05.29 07:51:59 »
Szia Attila

gratula a kocsihoz!

Mit értesz az alatt hogy nem húz egyenletesen? 1700rpm körül indul meg ez a motor ugy igazán, és 2000rpmnel éri el a 400NMt. Ezt onnan tartja 2600ig, majd picit csökken. A 177le-t viszonylag magasan, 3600nál éri el. a kettő közt van egy pici hullámvölgy.

Fogyasztás: Ha leginkább városban használod számolj 8 literrel, de ibkább több. Ez egy Nagy turbós motor, kell neki az elégetett üzemanyag hogy be induljon. Az ismerösom a 150le-s 2.2essel városban 1.5 literel kevesebbet eszik ugyanolyan használat mellet. Ez sajna ilyen, autópályára tervezett karakterisztika.

Chiptuning: "Okosba megírni" nem lehet, mivel Denso vezérlős. P-box jellegü tuningot lehet csinálni, de nem bíznék meg senkiben otthon. a Steinbauer meg 1200€. Ráadásul most 120.000km-el vetted, jó esetben nincs is benne (sokkal) több. Nem eröltetném. Meg lehet simán szokni hogy ilyen!

masik kérdéseidre nem tudom mi a megoldás.

üdv,
Kristof



Kedves fórumozók!

Toyota Corolla Verso 2.2 D-CAT Linea Sol-t vásároltunk, 119000 km van benne. Az első 3 észrevétel:

Sokat eszik, nem húz egyenletesen és kicsi a tank.

Elég sokat olvastam már a fórumot, de továbbra is van pár kérdés, amit szeretnék nektek feltenni:

1. Chiptuningra gondoltam, mivel van egy 2.0 HDI Berlingonk is, aminél a tuning megoldotta az egyenletes húzás problémáját. Valaki tapasztalat?

2. Budapesti létemre hova érdemes vinni az autót szervízbe? EGR szeleptisztítás biztosan ráférne...

3. Mi az, amit a szeleptisztításon kívül érdemes még megtenni egy ilyen autóval, amit máshol nem kell?

4. Ki lehet cserélni a "sima" digitklímát kétzónásra? Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Ha nagy macera, akkor nem érdekel, de ha mondjuk elég csak a vezérlést cserélni, akkor megérné!?

Egyelőre ennyi és előre is köszönöm mindannyiótok fáradozását!

Attila

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1673 Dátum: 2012.05.29 10:58:49 »
Én 0-30-as Castrol Edge FST-t (korábban Edge Turbo Diesel)  adok neki 20ezrenként.
A Toyotáknál 1 év vagy 15 ezer a szervizperiódus!!! :helpsmilie:
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1674 Dátum: 2012.05.29 11:01:26 »
A D-Cat-ek elég sokat esznek ahhoz képest, hogy dízelek. Viszont mivel önmagában is húzott motor, én nem vállalnék be chipelést, nemrég halálozott el épp egy (használt chipelt D-Catet vett vki), itt a fórumon tuti megtalálod, hogy hol volt róla szó.
         

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1675 Dátum: 2012.05.29 15:10:07 »
A Toyotáknál 1 év vagy 15 ezer a szervizperiódus!!! :helpsmilie:

a 20ezres periodus nálam 5 hónap!  :eek:
80%-ban autópálya 90-120km/h-val, indítás után 70km egy irányba naponta kétszer.
15e körül kezdi kicsit enni az olajat, cseréig nem megy a minimun alá.  mindezt 237e-t futott motorral.  :clap:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1676 Dátum: 2012.05.29 15:16:41 »
a 20ezres periodus nálam 5 hónap!  :eek:
80%-ban autópálya 90-120km/h-val, indítás után 70km egy irányba naponta kétszer.
15e körül kezdi kicsit enni az olajat, cseréig nem megy a minimun alá.  mindezt 237e-t futott motorral.  :clap:
Félreérted: Nem VAGY, tehát, nem választható meg, hogy évente, vagy 15.000km-nél kell cserélni az olajat, hanem amelyik előbb bekövetkezik...  :excl: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1677 Dátum: 2012.05.29 15:25:49 »
Félreérted: Nem VAGY, tehát, nem választható meg, hogy évente, vagy 15.000km-nél kell cserélni az olajat, hanem amelyik előbb bekövetkezik...  :excl: ;)

ezzel tisztában voltam eddig is, de az olaj teljesítményét/kenőkepésséget/elhasználódását/ erősen befolyásolja a használat módja.
Értsd: 5-10km-es városi utak =/=  napi 2x1 óra autópálya
bár ezt csak egy laborvizsgálat tudná bizonyítani.
 :surrender:

« Utoljára szerkesztve: 2012.05.29 15:39:20 írta protko »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

HUN337

  • Vendég
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1678 Dátum: 2012.05.29 15:39:24 »
ezzel tisztában voltam eddig is, de az olaj teljesítményét/kenőkepésséget/elhasználódását/ erősen befolyásolja a használat módja.
Értsd: 5-10km-es városi utak =/=  napi 2x óra autópálya
bár ezt csak egy laborvizsgálat tudná bizonyítani.
 :surrender:

DCAT 15.000km max, föleg otthon. ráadásul olyan olajat illik használni ami nem hamuzza szét a katalizátort.

Erre elég érzékeny a motor, és 20k után nagyon híg már az olaj...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1679 Dátum: 2012.05.29 15:41:25 »
ezzel tisztában voltam eddig is, de az olaj teljesítményét/kenőkepésséget/elhasználódását/ erősen befolyásolja a használat módja.
Értsd: 5-10km-es városi utak =/=  napi 2x óra autópálya
bár ezt csak egy laborvizsgálat tudná bizonyítani.
 :surrender:
Ezt nem kétlem, viszont azt se felejtsd el, hogy a Toyota mérnökei sem véletlenül határozták meg a 15.000km-t/1 évet. (Nem butaságból ragaszkodnak ehhez)
Ezeket érdemes betartani, főleg, ha tudod is, hogy 15.000 felett már csipegeti az olajat. Az nem ok nélküli jelenség.
Persze, nem akarlak győzködni, csak elmondom a véleményemet, hogy szerintem nem jól teszed, hogy 20.000-ig húzod az olajcserét.
Te dolgod, Te autód.  :flowers: :) ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i