Hurrá!
Pénzt adtál ezért a .pdf file-ért? Óóóhhh .... boy!
Miért nem szóltál ... nekem ilyenek vannak egy egész könyvtárra valók. Úgy jó egy éve olvasom az angol Toyota fórum Rav4 oldalát, ahol a pontosan a D-CAT motorok gondját s baját, örömét és bánatát tárgyalják/juk ki nap mint nap. Itt több olyan tag is van, akinek már cserélték ki a motorját (azaz nem komplett motorcsere, csak ahogy itt mondják 3/4-es vagy magyarul fűzött blokk) megnövelt garanciába. Sőt.... és most kapaszkodj: van olyan tag is (nem egy) akinek már a második fűzött blokkját cserélik extrém olajfogyasztás miatt. Persze nyomós ok kell ehhez, nem csereberélgetik csak úgy passzióból. Legtöbb probléma az olajfogyasztásból ered. Amit ez a .pdf dokumentáció ír, már nem igaz. A 0,5 liter/621 mérföld olajfogyit megvariálták, most 0,5 liter/1000mérföld nagyságrendre. Sajnos vannak olyan AD motorok amelyek olajfogyasztása még ezt a megemelt szintet is simán teljesíti. 2006 óta már régen rájött a Toyota, hogy sajnos "elkurták" (szép ízes kifejezéssel..... valamikori szellemi vezetőnktől tanultam), mivel a dugattyú tetejének hibás kiképzése miatt túl sor korom képződik. Ennek köszönhető az EGR szelep gyakori eltömődése, amit ha nem takarítanak rendszeresen, akkor a keletkezett korom nagy része az égéstérben marad, ami a dugattyúgyűrűknél lerakódik, beég a horony és a gyűrűk közé, így erős kopás lép fel ami olajfogyasztáshoz vezet. Gyakran előfordul, hogy látványosan jelentkezik a probléma, mégpedig úgy, hogy nemes egyszerűséggel kinyomja a hengerfejtömítést. Ezért ajánlatos rajtatartani a szemünket a kiegyenlítő tartályra. Ha fogy a hűtőfolyadék.... az nem túl jó jel. A túlzott koromképződés szenvedő alanya a DPF is. Ezért ajánlatos prémium diesellel járni (tisztább, tökéletesebb égés), 4-5 ezrenként injektor és üa. rendszer tisztító adalékot adni a gázolajhoz és nem árt szervizintervallumok alkalmával egy flakon BG244 nevezetű adalékkal is feljavítani az üa.-ot.
Az EGR és a DPF cseréje nem tartozik a kiterjesztett garanciába. Van olyan márkaszerviz, amelyik fűzött blokkot cserél, akkor jó esélyed van arra, hogy cseréli a DPF és az EGR is, de van olyan is, amelyik csak dugattyú + gyűrű cserével megoldja a problémát. Ekkor nem cseréli sem az EGR-t sem pedig a DPF szűrőt. Nem egységes, a problémától függ vagy ... a szervizvezető jóindulatától? Nem tudom, mert nem mindegyik AD motor "sz.r"..... az enyém nem eszi az olajat és nem iszákos, mivel nem fogy a hűtővíz sem. Nekem nincsenek ilyen gondjaim.
Hi mate
A toyota tech oldalon regisztrált vagyok és ott fizettem már sokat mindenféle információért (tudod, pénz nem számít, az a legkevesebb
), mert ha az embernek nincs ismerőse, vagy az emberek csak hallgatnak, hagy sz*pjon a másik is, úgy nehéz. Én most gyűjtöm őket
Az angol toyota forumon én is rezidens
vagyok, 7 évig toltam kint a szekeret, most meg az autó is hazajött velem. Olvasom folyamatosan, láttam azokat akiknek cserélték a motort a 3 év gari után, kiterjesztett gari nélkül. De láttam azt is akinek egy hengerfej tömítéssel megoldották. Nem egyformák a dugattyúra rakódott korom álltal okozott hibák, de az biztos, hogy valamit "elkurtak", mert ez nem egy-két esetben fordult elő.
Bg244 én is használtam, de én nem vettem észre semmi változást annak ellenére, hogy mennyire dícsérik. Azért rendeltem még az ebayről (nem küldik m.o.-ra, mert veszélyes, ugyhogy sima postán lett feladva a sogorom által), hátha szükség lesz rá később.
Az én motorom szerintem xar (55ezer km-rel), az olajfogyasztás az kb olyan, hogy kb 6000 mérföldnél (9600 km) már harangozik a műszerfal, hogy alacsony az olajszint. Az jó?
De ha ráöntök egy litert, akkor kibírja a szervízkönyv szerinti 10000 mérföldet (16000km) (olajszint még akkor is a minimumon van)
Na majd meglátjuk mi lesz, ma délután megyek a márkaszervízbe.