Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377360 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1575 Dátum: 2012.02.14 16:43:17 »
Légszűrőház morgás.
Ma voltam szervizben és új megoldás van, ami garantálja, hogy véglegesen megszűnjön ez a zaj. A szivacs pótlása csak rövidtávú megoldás.
A légszűrőt ki kell venni és a házának aljára (belülről) a kocsi bal oldalának irányába, ahol bejön a cső alul, egy önmetsző csavart betolni, amellyel magát a csövet rögzítik végleg a légszűrő házához...
Nekem megcsinálták, megszűnt a zaj, remélhetőleg a csavar nem enged, így végleg kiiktatva a hang.

Ez volt az a mély búgó hang mintha a kipufogó lyukas lenne kb 1600-1800-nál?
T180

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1576 Dátum: 2012.02.14 16:54:18 »
Kapcsold ki a fűtést, és lejjebb megy...  ;)
Meg a világitást :sorcerer: még az is számit (nálam)

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1577 Dátum: 2012.02.14 18:00:58 »
Ez volt az a mély búgó hang mintha a kipufogó lyukas lenne kb 1600-1800-nál?

Pontosan.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1578 Dátum: 2012.02.14 18:26:17 »
Na akkor mindenki örömére találtam valamit:
Aki a 2.2 D-4D D-CAT (2AD-FHV) motort használja és hengerfej problémája van, annak garanciálisan kell hogy javítsa a Toyota.
Ki lett terjesztve 7 évre vagy 180000 kilométerre, de ezt senki nem híresztelgeti  :eek:
Ugyanehez a problémához kapcsolódik az EGR szelep, DPNR, 5. injektor, EGR hűtő, eldugult beszívócsonk, stb. Ezeket is gariban kellene javítaniuk (a 7 éven belül)

Csak hogy tisztán lássunk, csatolom a Warranty Bulletin-t. (persze erre minden tulajdonosnak fel kellett volna hívni a figyelmét a Toyotának egy körlevélben  :hmmmm: )

[a csatolmányt egy admin törölte]
T180

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1579 Dátum: 2012.02.14 19:01:21 »
Légszűrőház morgás.
Ma voltam szervizben és új megoldás van, ami garantálja, hogy véglegesen megszűnjön ez a zaj. A szivacs pótlása csak rövidtávú megoldás.
A légszűrőt ki kell venni és a házának aljára (belülről) a kocsi bal oldalának irányába, ahol bejön a cső alul, egy önmetsző csavart betolni, amellyel magát a csövet rögzítik végleg a légszűrő házához...
Nekem megcsinálták, megszűnt a zaj, remélhetőleg a csavar nem enged, így végleg kiiktatva a hang.
Én is ezt írtam korábban.  ::)

toyoferi: köszi az infót, soha ne legyen rá szükség, de azért jó ha tudjuk
'08 RX400h
'09 Prius 3

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1580 Dátum: 2012.02.14 19:02:45 »
Nem tudom hol találtad ezt a dokumentumot, de egyrészről nem látszik hivatalos Toyota dokumentumnak, másrészről olyan nincs, hogy garanciálisan kell javítania valamit ami már nem garanciális.
A vállalt garanciaidőn kívül már semmilyen kötelezettség nincs, viszont az ügyfél elégedettség érdekében sokmindent bevállalhatnak, és be is vállal a Toyota. De ez sokmindendenen múlik.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1581 Dátum: 2012.02.14 19:17:54 »
Nem tudom hol találtad ezt a dokumentumot, de egyrészről nem látszik hivatalos Toyota dokumentumnak, másrészről olyan nincs, hogy garanciálisan kell javítania valamit ami már nem garanciális.
A vállalt garanciaidőn kívül már semmilyen kötelezettség nincs, viszont az ügyfél elégedettség érdekében sokmindent bevállalhatnak, és be is vállal a Toyota. De ez sokmindendenen múlik.

Ott van rajta a TSB referencia szám (Technical Service Bulletin) (EG-0052T-0410 a 2AD-FHV motorokhoz) amit meg lehet találni a toyota tech oldalon ami hivatalos és fizetős. Én fizettem érte.
Ez pont a 7 évre való kiterjesztésről szól, persze csak akkor érvényes, ha az autó megfelelően volt szervizelve.
Amúgy ott a telefonszám rajta (ha tudsz angolul), fel kell hívni és elmondják ugyan ezt.

 ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.14 19:27:01 írta toyoferi »
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1582 Dátum: 2012.02.14 20:48:06 »
Ott van rajta a TSB referencia szám (Technical Service Bulletin) (EG-0052T-0410 a 2AD-FHV motorokhoz) amit meg lehet találni a toyota tech oldalon ami hivatalos és fizetős. Én fizettem érte.
Ez pont a 7 évre való kiterjesztésről szól, persze csak akkor érvényes, ha az autó megfelelően volt szervizelve.
Amúgy ott a telefonszám rajta (ha tudsz angolul), fel kell hívni és elmondják ugyan ezt.

 ;)

Értem. Most már ezt is tudom.  ;) De a "kell" akkor is túlzás.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1583 Dátum: 2012.02.14 21:06:50 »
Értem. Most már ezt is tudom.  ;) De a "kell" akkor is túlzás.

Na, én csak segíteni szerettem volna.
A "kell" az igen, egy erős szó, de a garancia az garancia  :D
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1584 Dátum: 2012.02.14 21:20:29 »
Na, én csak segíteni szerettem volna.
A "kell" az igen, egy erős szó, de a garancia az garancia  :D

Így van, 3 év vagy 100 ezer km!
Xanyi

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1585 Dátum: 2012.02.14 22:57:35 »
Na, én csak segíteni szerettem volna.
A "kell" az igen, egy erős szó, de a garancia az garancia  :D

Hurrá!  :clap:
Pénzt adtál ezért a .pdf file-ért? Óóóhhh .... boy!
 Miért nem szóltál ... nekem ilyenek vannak egy egész könyvtárra valók. Úgy jó egy éve olvasom az angol Toyota fórum Rav4 oldalát, ahol a pontosan a D-CAT motorok gondját s baját, örömét és bánatát tárgyalják/juk ki nap mint nap. Itt több olyan tag is van, akinek már cserélték ki a motorját (azaz nem komplett motorcsere, csak ahogy itt mondják 3/4-es vagy magyarul fűzött blokk) megnövelt garanciába. Sőt.... és most kapaszkodj: van olyan tag is (nem egy) akinek már a második fűzött blokkját cserélik extrém olajfogyasztás miatt. Persze nyomós ok kell ehhez, nem csereberélgetik csak úgy passzióból. Legtöbb probléma az olajfogyasztásból ered. Amit ez a .pdf dokumentáció ír, már nem igaz. A 0,5 liter/621 mérföld olajfogyit megvariálták, most 0,5 liter/1000mérföld nagyságrendre. Sajnos vannak olyan AD motorok amelyek olajfogyasztása még ezt a megemelt szintet is simán teljesíti. 2006 óta már régen rájött a Toyota, hogy sajnos "elkurták" (szép ízes kifejezéssel..... valamikori szellemi vezetőnktől tanultam), mivel a dugattyú tetejének hibás kiképzése miatt túl sor korom képződik. Ennek köszönhető az EGR szelep gyakori eltömődése, amit ha nem takarítanak rendszeresen, akkor a keletkezett korom nagy része az égéstérben marad, ami a dugattyúgyűrűknél lerakódik, beég a horony és a gyűrűk közé, így erős kopás lép fel ami olajfogyasztáshoz vezet. Gyakran előfordul, hogy látványosan jelentkezik a probléma, mégpedig úgy, hogy nemes egyszerűséggel kinyomja a hengerfejtömítést. Ezért ajánlatos rajtatartani a szemünket a kiegyenlítő tartályra. Ha fogy a hűtőfolyadék.... az nem túl jó jel.  A túlzott koromképződés szenvedő alanya a DPF is. Ezért ajánlatos prémium diesellel járni (tisztább, tökéletesebb égés), 4-5 ezrenként injektor és üa. rendszer tisztító adalékot adni a gázolajhoz és nem árt szervizintervallumok alkalmával egy flakon BG244 nevezetű adalékkal is feljavítani az üa.-ot.
Az EGR és a DPF  cseréje nem tartozik a kiterjesztett garanciába. Van olyan márkaszerviz, amelyik fűzött blokkot cserél, akkor jó esélyed van arra, hogy cseréli a DPF és az EGR is, de van olyan is, amelyik csak dugattyú + gyűrű cserével megoldja a problémát. Ekkor nem cseréli sem az EGR-t sem pedig a DPF szűrőt. Nem egységes, a problémától függ vagy ... a szervizvezető jóindulatától? Nem tudom, mert nem mindegyik AD motor "sz.r"..... az enyém nem eszi az olajat és nem iszákos, mivel nem fogy a hűtővíz sem. Nekem nincsenek ilyen gondjaim.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1586 Dátum: 2012.02.15 10:12:15 »
Hurrá!  :clap:
Pénzt adtál ezért a .pdf file-ért? Óóóhhh .... boy!
 Miért nem szóltál ... nekem ilyenek vannak egy egész könyvtárra valók. Úgy jó egy éve olvasom az angol Toyota fórum Rav4 oldalát, ahol a pontosan a D-CAT motorok gondját s baját, örömét és bánatát tárgyalják/juk ki nap mint nap. Itt több olyan tag is van, akinek már cserélték ki a motorját (azaz nem komplett motorcsere, csak ahogy itt mondják 3/4-es vagy magyarul fűzött blokk) megnövelt garanciába. Sőt.... és most kapaszkodj: van olyan tag is (nem egy) akinek már a második fűzött blokkját cserélik extrém olajfogyasztás miatt. Persze nyomós ok kell ehhez, nem csereberélgetik csak úgy passzióból. Legtöbb probléma az olajfogyasztásból ered. Amit ez a .pdf dokumentáció ír, már nem igaz. A 0,5 liter/621 mérföld olajfogyit megvariálták, most 0,5 liter/1000mérföld nagyságrendre. Sajnos vannak olyan AD motorok amelyek olajfogyasztása még ezt a megemelt szintet is simán teljesíti. 2006 óta már régen rájött a Toyota, hogy sajnos "elkurták" (szép ízes kifejezéssel..... valamikori szellemi vezetőnktől tanultam), mivel a dugattyú tetejének hibás kiképzése miatt túl sor korom képződik. Ennek köszönhető az EGR szelep gyakori eltömődése, amit ha nem takarítanak rendszeresen, akkor a keletkezett korom nagy része az égéstérben marad, ami a dugattyúgyűrűknél lerakódik, beég a horony és a gyűrűk közé, így erős kopás lép fel ami olajfogyasztáshoz vezet. Gyakran előfordul, hogy látványosan jelentkezik a probléma, mégpedig úgy, hogy nemes egyszerűséggel kinyomja a hengerfejtömítést. Ezért ajánlatos rajtatartani a szemünket a kiegyenlítő tartályra. Ha fogy a hűtőfolyadék.... az nem túl jó jel.  A túlzott koromképződés szenvedő alanya a DPF is. Ezért ajánlatos prémium diesellel járni (tisztább, tökéletesebb égés), 4-5 ezrenként injektor és üa. rendszer tisztító adalékot adni a gázolajhoz és nem árt szervizintervallumok alkalmával egy flakon BG244 nevezetű adalékkal is feljavítani az üa.-ot.
Az EGR és a DPF  cseréje nem tartozik a kiterjesztett garanciába. Van olyan márkaszerviz, amelyik fűzött blokkot cserél, akkor jó esélyed van arra, hogy cseréli a DPF és az EGR is, de van olyan is, amelyik csak dugattyú + gyűrű cserével megoldja a problémát. Ekkor nem cseréli sem az EGR-t sem pedig a DPF szűrőt. Nem egységes, a problémától függ vagy ... a szervizvezető jóindulatától? Nem tudom, mert nem mindegyik AD motor "sz.r"..... az enyém nem eszi az olajat és nem iszákos, mivel nem fogy a hűtővíz sem. Nekem nincsenek ilyen gondjaim.

Hi mate  :D

A toyota tech oldalon regisztrált vagyok és ott fizettem már sokat mindenféle információért (tudod, pénz nem számít, az a legkevesebb  :lol: ), mert ha az embernek nincs ismerőse, vagy az emberek csak hallgatnak, hagy sz*pjon a másik is, úgy nehéz. Én most gyűjtöm őket  [rohog]
Az angol toyota forumon én is rezidens  :lol: vagyok, 7 évig toltam kint a szekeret, most meg az autó is hazajött velem. Olvasom folyamatosan, láttam azokat akiknek cserélték a motort a 3 év gari után, kiterjesztett gari nélkül. De láttam azt is akinek egy hengerfej tömítéssel megoldották. Nem egyformák a dugattyúra rakódott korom álltal okozott hibák, de az biztos, hogy valamit "elkurtak", mert ez nem egy-két esetben fordult elő.
Bg244 én is használtam, de én nem vettem észre semmi változást annak ellenére, hogy mennyire dícsérik. Azért rendeltem még az ebayről (nem küldik m.o.-ra, mert veszélyes, ugyhogy sima postán lett feladva a sogorom által), hátha szükség lesz rá később.
Az én motorom szerintem xar (55ezer km-rel), az olajfogyasztás az kb olyan, hogy kb 6000 mérföldnél (9600 km) már harangozik a műszerfal, hogy alacsony az olajszint. Az jó?  [rohog] De ha ráöntök egy litert, akkor kibírja a szervízkönyv szerinti 10000 mérföldet (16000km) (olajszint még akkor is a minimumon van)

Na majd meglátjuk mi lesz, ma délután megyek a márkaszervízbe.
T180

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1587 Dátum: 2012.02.15 18:59:55 »
Egy kis gondolatébresztő!

Tessék azon elgondolkodni miért  "Nem egyformák a dugattyúra rakódott korom álltal okozott hibák" ?

Ennek tükrében mi halandók felfedeztük, hogy a korommal van a hiba,
és ezt életszerűnek gondoljuk, hogy a  japán mérnököknek ez eszükbe sem jutott a tervezésnél ?

Az ugye mindenkinek tiszta, hogy hiba(elkúrták) van valahol, de az okát senki sem tudja!
Hogy is van ez ?



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1588 Dátum: 2012.02.15 19:22:56 »
Egy kis gondolatébresztő!

Tessék azon elgondolkodni miért  "Nem egyformák a dugattyúra rakódott korom álltal okozott hibák" ?

Ennek tükrében mi halandók felfedeztük, hogy a korommal van a hiba,
és ezt életszerűnek gondoljuk, hogy a  japán mérnököknek ez eszükbe sem jutott a tervezésnél ?

Az ugye mindenkinek tiszta, hogy hiba(elkúrták) van valahol, de az okát senki sem tudja!
Hogy is van ez ?

És tegyük hozzá azt is, hogy ismerek nem egy AD motorost, akinek még EGR-t sem tisztítottunk, aztán túl van a 200 ezren, és hibátlan...
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1589 Dátum: 2012.02.15 19:41:29 »
És tegyük hozzá azt is, hogy ismerek nem egy AD motorost, akinek még EGR-t sem tisztítottunk, aztán túl van a 200 ezren, és hibátlan...

Én meg ötezrenkét tisztítom, különben eltömődik  :cry: Drágább üzemanyag? Ugyanmár, attól is pont ugyanannyi a koromlerakódás  :lol:

Rönó klió, régi, van benne egér is meg 200000 is és soha nem volt tisztítva.  :hmmmm:

T180