Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377448 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1470 Dátum: 2012.02.03 22:52:58 »
Szia.
Nem voltam márkaszervízben, ez egy Launch Creader-el lett kiolvasva, illetve törölve.

Akkor keress fel egy márkaszervízt, ők kapásból tudni fogják mi a teendő.
99%, hogy 5. injektor csere + szoftverfrissítés.
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1471 Dátum: 2012.02.03 23:37:06 »
Akkor keress fel egy márkaszervízt, ők kapásból tudni fogják mi a teendő.
99%, hogy 5. injektor csere + szoftverfrissítés.

Hát lehet, hogy szervíz lesz a vége, de még várok egy picit, hátha valaki itt jár még ilyen cipöben és tud tanácsot adni, hogy ne kelljen Mr T-nek adakozni  :lol:
Amugy miota beütött a hideg , azota úgy füstöl mint egy trabant amikor elkezd bemelegedni. Olvastam, hogy ez normális, csak rohadt idegesítö. (olaj, viz ok)
55 ezer van még csak az autóban, kezd nem tetszeni a felbukkanó hibák miatt.
T180

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1472 Dátum: 2012.02.06 19:17:17 »
Ferkó!

Városi autónak használod?

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1473 Dátum: 2012.02.06 20:28:13 »
Ferkó!

Városi autónak használod?

Nagyrészt igen. Kéthetente szoktam autópályázni, de amióta füstöl, azóta (meg most leesett a hó) nem hajtottam meg.
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1474 Dátum: 2012.02.07 14:28:05 »
Ferkó!

Városi autónak használod?

Most megint jöttök olyan tanácsokkal, hogy "néha látogasd meg a nagymamát"... "nyomjad neki mint süket az ajtót"... "pörgesd, hogy akadjon ki a fordulatszámmérő" ....stb
Persze, ha van rá lehetőséged akkor hajtsd, hiszen azért van, de ne mondja nekem senki, hogy egy 2.2 D-CAT motor csak és kizárólag autópályára való és csak úgy funkcionál tökéletesen, ha padlózod állandóan.
Én, mikor az enyémet vettem (tavaly júniusban, Rav4 2.2 D-CAT, jobb kormányos mert nem Mo. élek) nem volt ráírva, hogy csak és kizárólag autópálya használatra!
Szívtam én is a füstöléssel, mert vásárlás után 2-3 hónapra elkezdett eregetni fehér-szürke és kevés kék füstöt. Addig fajult a dolog, hogy már égett a pofám kimenni vele a forgalomba, mert mikor elérte az üzemi hőfokot és odaléptem neki -mondjuk 2.-ból felkapcsoltál 3.-ba és kihúzattad- úgy füstölt, hogy a hátam mögött közlekedők kénytelen voltak lámpát kapcsolni. Nem vagyok műszaki analfabéta, mert valaha tanultam az autószerelő szakmát, tudom mi miért és hogyan, meg mikor mi történik a gépezetben.
Sok éjszakám rá ment kerestem a megoldást a neten, mert tudtam, hogy a Toyota mérnökei nem hülyék és nem terveznek motort kizárólag autópálya használatra.
A megoldás ott volt előttem, csak nem láttam a fától az erdőt! Egy tankolás alkalmával az üa. beöntő fedél belső oldalára nagy piros betűkkel oda van írva, hogy "Low sulphur diesel", azaz alacson kén tartalmú dieselt kíván a motor! Itt is a bevásárló központok üa. kútjainál a legolcsóbb az üzemanyag, mert amit a kúton elvesztenek, azt behozzák az üzletben. Én is ott tankoltam tavaly karácsonyig. Most kizárólag prémium dieselt tankolok. Shell V-Power vagy BP Ultimate. Itt ezek a lehetőségek. Körülbelül 80 liternyi prémium dieselt használtam el idáig + kapott egy doboz BG244 adalékot. Jelenleg a füstölés nagyon-nagyon minimális, alig észrevehető. A fogyasztásom kb: 10-15% -l csökkent, halkabban jár a motor és a kipufogó vég fémtiszta vagy szürke színű. Nem mocskos, nem kormos nem dzsuvás mint egy öreg dieselnél. EGR szelepet 5000-ként én magam tisztítom a lerakodott koromtól. Fél óra és nagyon egyszerű mutatvány, én sem szeretem Mr. T pénztárcáját gyarapítani.  A másik fontos kritérium az üa. és a tiszta EGR szelepen kívül a jó megválasztott motorolaj. Több fórumon is egybehangzó vélemény, hogy ezekhez a D-CAT motorokhoz a Mobil 1 ESP 5W-30 a megfelelő.
Én még ezidáig egyszer cseréltettem Mr.T szervizében. Most következik majd az újabb olaj és összes szűrő cseréje. Remélem, hogy az a kevés füstölés is abbamarad, mert utálom, ha füstöl az autó alattam.
Itt egy link: http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html
A cikk közepe felé találjátok ezt a jegyzetet: "Clean" diesels? Toyota's D-Cat and DPNR"
Ez is: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0CYH/is_11_6/ai_86850016/
Ez is: http://www.sinspeed.co.uk/blog/tag/toyota-diesel-particulate-filter-dpf-problems-fixed/
Nem ismeretlen probléma ez Toyota-nál. Itt az UK-ban, kiterjesztett garanciába (7 év vagy 180 ezer km) sorra cserélik ki a motorokat a Toyota szervizek, ha a lent felsorolt probléma valamelyike fenn áll.  Úgynevezett 3/4-es blokk (vagy ahogy mi hívtuk anno a wartburg esetében: fűzött blokk) kapnak az AD jelzésű motorok " Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)
(RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008) ( Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009) (Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)
Conditions Covered:
1) Oil consumption worse than 0.5 litre per 621 miles (1,000 km)
2) Overheating & Head Gasket failure due to carbon deposits on the pistons
For all other out of warranty conditions related to AD engine problems, where the customer complaint
can be directly linked to a “carbon clogging” concern, i.e. EGR Valve, DPNR, 5th Injector, EGR Cooler,
blocked manifold, etc., we would accept this as being linked to an oil consumption condition."
Az enyém se az olajat nem eszi, sem a vizet nem forralja, sem pedig a hengerfejtömítést nem nyomja ki .... csak füstölt .... remélem rátaláltam a megoldásra és valóban élvezni is lehet a Toyota nagyszerű környezetkímélő motorjait .... nem csak az autópályán üveghangon gyilkolva a motort.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, de rövidebben ezt a kérdést nem lehet kitárgyalni.


toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1475 Dátum: 2012.02.07 17:25:56 »
Most megint jöttök olyan tanácsokkal, hogy "néha látogasd meg a nagymamát"... "nyomjad neki mint süket az ajtót"... "pörgesd, hogy akadjon ki a fordulatszámmérő" ....stb
Persze, ha van rá lehetőséged akkor hajtsd, hiszen azért van, de ne mondja nekem senki, hogy egy 2.2 D-CAT motor csak és kizárólag autópályára való és csak úgy funkcionál tökéletesen, ha padlózod állandóan.
Én, mikor az enyémet vettem (tavaly júniusban, Rav4 2.2 D-CAT, jobb kormányos mert nem Mo. élek) nem volt ráírva, hogy csak és kizárólag autópálya használatra!
Szívtam én is a füstöléssel, mert vásárlás után 2-3 hónapra elkezdett eregetni fehér-szürke és kevés kék füstöt. Addig fajult a dolog, hogy már égett a pofám kimenni vele a forgalomba, mert mikor elérte az üzemi hőfokot és odaléptem neki -mondjuk 2.-ból felkapcsoltál 3.-ba és kihúzattad- úgy füstölt, hogy a hátam mögött közlekedők kénytelen voltak lámpát kapcsolni. Nem vagyok műszaki analfabéta, mert valaha tanultam az autószerelő szakmát, tudom mi miért és hogyan, meg mikor mi történik a gépezetben.
Sok éjszakám rá ment kerestem a megoldást a neten, mert tudtam, hogy a Toyota mérnökei nem hülyék és nem terveznek motort kizárólag autópálya használatra.
A megoldás ott volt előttem, csak nem láttam a fától az erdőt! Egy tankolás alkalmával az üa. beöntő fedél belső oldalára nagy piros betűkkel oda van írva, hogy "Low sulphur diesel", azaz alacson kén tartalmú dieselt kíván a motor! Itt is a bevásárló központok üa. kútjainál a legolcsóbb az üzemanyag, mert amit a kúton elvesztenek, azt behozzák az üzletben. Én is ott tankoltam tavaly karácsonyig. Most kizárólag prémium dieselt tankolok. Shell V-Power vagy BP Ultimate. Itt ezek a lehetőségek. Körülbelül 80 liternyi prémium dieselt használtam el idáig + kapott egy doboz BG244 adalékot. Jelenleg a füstölés nagyon-nagyon minimális, alig észrevehető. A fogyasztásom kb: 10-15% -l csökkent, halkabban jár a motor és a kipufogó vég fémtiszta vagy szürke színű. Nem mocskos, nem kormos nem dzsuvás mint egy öreg dieselnél. EGR szelepet 5000-ként én magam tisztítom a lerakodott koromtól. Fél óra és nagyon egyszerű mutatvány, én sem szeretem Mr. T pénztárcáját gyarapítani.  A másik fontos kritérium az üa. és a tiszta EGR szelepen kívül a jó megválasztott motorolaj. Több fórumon is egybehangzó vélemény, hogy ezekhez a D-CAT motorokhoz a Mobil 1 ESP 5W-30 a megfelelő.
Én még ezidáig egyszer cseréltettem Mr.T szervizében. Most következik majd az újabb olaj és összes szűrő cseréje. Remélem, hogy az a kevés füstölés is abbamarad, mert utálom, ha füstöl az autó alattam.
Itt egy link: http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html
A cikk közepe felé találjátok ezt a jegyzetet: "Clean" diesels? Toyota's D-Cat and DPNR"
Ez is: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0CYH/is_11_6/ai_86850016/
Ez is: http://www.sinspeed.co.uk/blog/tag/toyota-diesel-particulate-filter-dpf-problems-fixed/
Nem ismeretlen probléma ez Toyota-nál. Itt az UK-ban, kiterjesztett garanciába (7 év vagy 180 ezer km) sorra cserélik ki a motorokat a Toyota szervizek, ha a lent felsorolt probléma valamelyike fenn áll.  Úgynevezett 3/4-es blokk (vagy ahogy mi hívtuk anno a wartburg esetében: fűzött blokk) kapnak az AD jelzésű motorok " Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)
(RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008) ( Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009) (Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)
Conditions Covered:
1) Oil consumption worse than 0.5 litre per 621 miles (1,000 km)
2) Overheating & Head Gasket failure due to carbon deposits on the pistons
For all other out of warranty conditions related to AD engine problems, where the customer complaint
can be directly linked to a “carbon clogging” concern, i.e. EGR Valve, DPNR, 5th Injector, EGR Cooler,
blocked manifold, etc., we would accept this as being linked to an oil consumption condition."
Az enyém se az olajat nem eszi, sem a vizet nem forralja, sem pedig a hengerfejtömítést nem nyomja ki .... csak füstölt .... remélem rátaláltam a megoldásra és valóban élvezni is lehet a Toyota nagyszerű környezetkímélő motorjait .... nem csak az autópályán üveghangon gyilkolva a motort.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, de rövidebben ezt a kérdést nem lehet kitárgyalni.

Hello Apaszive,

Végre valaki akinek van/volt ugyanilyen problémája, mint nekem. Bár még mindig csak tapogatunk a sötétben, mert az igazi megoldás még mindig nincs meg. (gondolok a szüntelen fehér füstre és a visszatérö P1386-os hibakódra). Shell dizelt tankolok én is, eddig nem volt baj (55000 Km a motorban). Egyszer csak VSC, TRC, Engine lámpák fel, hibakód P1386. Füstölés itt még nem volt. Hibakód törölve, kb 800 km után újra világít mind. Hibakód törölve ismét. Ezt játszottuk kb 4-szer, aztán most meg a füst. ***a. Nekem is ég a pofám kimenni szó szerint, mert úgy füstöl, mint egy rossz IFA.
Nekem is jobbkormányos az autóm de ez nem változtat semmit a dolgokon, én is kint mindig az olcsóbb gázolajat vettem, levezettem 15000 kilométert probléma nélkül.
Most megpróbáltam én is a BG244-et, de nekem nem változott semmi, legalábbis nem észlelhetö. EGR-t takarítom én is (nagyon egyszerű) legutóbb 5000 km-el ezelött volt.
Toyota szervízben nem tudja/ nem látja milyen olajat raknak a motorba. Én bízom benne, hogy a belevalót.
Abban én is egyetértek, hogy egy autó nem lehet nem városi autó. Ha a városi használattól ilyen gyorsan tönkremegy / eldugul, akkor ott komoly tervezési gondok vannak.
Mostmár csak azt tehetem Mr T előtt, hogy használom továbbra is, más gázolajat tankolok és figyelem a mögöttem jövők fulladozását.
Ugyan már kérdeztem itt, de senki nem tudja azt, hogy jó megoldás-e az, hogy veszek egy év kiterjesztett garanciát Mr T-től és utána begurulok hozzájuk ezekkel a problémákkal?!
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1476 Dátum: 2012.02.07 18:29:52 »
Nem autópályára van tervezve, de a DPF-es dízeleknél minden márkánál megvan ez gond, hogy a rövidtávú városi használat során nem tudják kiégetni a katalizátort. Mire elkezdené, már pont leállítod. Ezért szokták ajánlani hogy közben nem árt meglátogatni a nagymamát, nem pedig azért mert erre van tervezve...
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1477 Dátum: 2012.02.07 20:47:59 »
Apaszíve és Feri!

 Én már régen megküzdöttem evvel a problémával úgy ahogy leírtad: prémium üzemanyag és EGR tisztítás sűrűn. A jelenség nem szűnik meg teljesen csak tompul.
Amire viszont kíváncsi lennék,miért csak télen a hidegben jelentkezik ez a jelenség? Nyáron ugyanúgy araszolsz a dugóban még sincs füstfelhő soha.Erre ha tudsz választ,arra kíváncsi lennék :winkiss:

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1478 Dátum: 2012.02.07 20:49:30 »
Bocsi a csókos smile-ért,félrenyomtam :surrender:

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1479 Dátum: 2012.02.07 20:58:55 »
Bocsi a csókos smile-ért,félrenyomtam :surrender:
Szia, megbocsájtok a csókosért  :tt2:
Csak télen van ez? Gondolod? Mondjuk amiota beütött ez a hideg, azóta csinálja csak.
Én kint voltam angliában eddig, ott meg nincs ilyen hideg, szóval ott nem jött ki ez a probléma.
Na és neked meg lett gyógyítva? Vagy mit tudtál csinálni illetve Mr T-nek mutattad?

Köszi a választ, végre valaki  :clap:
T180

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1480 Dátum: 2012.02.07 22:41:45 »
Nem autópályára van tervezve, de a DPF-es dízeleknél minden márkánál megvan ez gond, hogy a rövidtávú városi használat során nem tudják kiégetni a katalizátort. Mire elkezdené, már pont leállítod. Ezért szokták ajánlani hogy közben nem árt meglátogatni a nagymamát, nem pedig azért mert erre van tervezve...

Igen, igazad van, hogy nem tudja kiégetni magát, mert ehhez városi forgalomban nincsenek meg a feltételek. Voltam a géppel Mo. Toyota szervizben, kértem motordiagnosztikát. Megcsinálták becsülettel, korrekt módon. Láttam, mivel ott álltam az üvegfal mögött. A végén odajött hozzám a szerelő srác ...... nem kertelt, nem süketelt. Megmondta, hogy nincs semmi baja a motornak, minden a helyén van és úgy működik ahogy kell. Ismerik a problémát, nem az enyém az első ilyen motor. Avval a jó tanáccsal indított útnak, hogy próbáljam meg harmadik sebességi fokozatban, 3000-3500 fordulatot tartani folyamatosan 15-20 percen keresztül üzem meleg motornál. Így tulajdonképen "kikényszeríted" az öntisztulási folyamatot. Megcsináltam több ízben is. Ezt követően 2300 km autópálya volt, ügyelve, hogy prémium dieselt tankoljak.
Naponta közlekedem. Figyelem a Mercedes ML, Volvo XC90, BMW X3 vagy X5, Lexus RX, Subaru Forester, ... stb. Egyiket sem látom füstölni! Vajon miért nem, hiszen ők is ott araszolnak a forgalomban?
A másik kérdés.... miért csak télen csinálja?
Őszintén szólva, fogalmam nincs. Én fent lakom északon... a világ vége előtt egy utcasaroknyira (itt most nyoma sincs a télnek nappal +2 és +4 fok, éjszaka 0 és -1). Az én tapasztalatom az, hogy ez a jelenség inkább üzemanyag, motorolaj és EGR tisztaság függő mint sem időjárás.
Azt is kinyomoztam, hogy itt fent északon egy olajfinomító látja el az összes üa. kutat üa.-al. Nincs külön a BP, Shell vagy Tesconak finomító. Mindenki egy helyről kapja, csak a prémium üa. kap adalékokat amitől prémium lesz a prémium diesel.  Elméletileg mind alacsony kéntartalmú, mert ez a szabvány 2010 óta. Kéntartalma 10ppm alatti mindenhol, de tapasztalatból mondom, hogy a  Tesco dieseltől füstöl .... a prémium dieseltől meg nem(annyira). Valahol itt van a kutya elásva.... szerintem.
Nekem soha nem volt ebből a problémából hibajelzésem a műszerfalon, soha nem tárolt hibakódot. Tavaly ősz elején, a jelenség észlelésekor itt kint a UK-ban, elmondtam Mr. T egyik szervizében a recepciós pultnál álló emberkének a nyűgömet..... "hajtsd meg, többet én sem tudok mondani" volt a válasz. Jól kisegítettél...köszi!
Nem tudom otthon lehet e ezt kapni: http://www.dieselparticulatefiltercleaner.com/
Nem olcsó, de sokat segít.
Van még egy tippem a jelenségre és a megoldást is sejtem, de már így is hosszúra sikeredet megint ez a hozzászólás, majd legközelebb
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.07 22:53:19 írta Apaszive »

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1481 Dátum: 2012.02.07 23:36:25 »
Nos,
'06-os Ave D-Cat, 110.000 km, fagyis tudja, hogy mennyire volt ez problémám, vissza is lehet olvasni... ami jó hír, hogy idén még nem füstölt! Az elmúlt héten sem, pedig hideg volt, vagy csak én éreztem úgy?  :szemez:  Bezzeg tavaly... na az ciki volt. Mint a klasszikus James Bond trükk, hogy az üldözők fának menjenek.... fehér K.Ö.D.
Apaszive,
Mindent betartok amit írtál, üa. olaj, stb... annyi, hogy a klasszikus városi használat nálam nem játszik, ami azt jelenti, hogy inkább elővárosi használatban van, 40 percnél kevesebbet nem megy soha, addig pedig bőven fut melegen és azt sem lámpától-lámpáig, hanem inkább 50-80-as tempóban. Kéthetente egy-egy hosszabb út beugrik. Ne kérdezd, hogy miért szűnt meg a füst, NEM TUDOM... Rendszeres az EGR tisztítás, klafa olaj, klafa nyál alap. Mondjuk volt már kat. cserém, illetve tavaly tél óta egy motorcserém. (nem nevet)
Van ismerősömnek D-Cat Rav4 X-e, anyuci használja, szintén 06-os, nyaranta kétszer megy vele Balatonra, amúgy szigorú bevásárló autó, max 5 km per ride... viszont fűtött garázsban áll, anyuci pedig hármasban megy 80-nal... Soha semmi baja nem volt, még azt sem nézik, hogy milyen olajat nyomnak bele.... Elgondolkodtató.

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1482 Dátum: 2012.02.07 23:37:13 »
Igen, igazad van, hogy nem tudja kiégetni magát, mert ehhez városi forgalomban nincsenek meg a feltételek. Voltam a géppel Mo. Toyota szervizben, kértem motordiagnosztikát. Megcsinálták becsülettel, korrekt módon. Láttam, mivel ott álltam az üvegfal mögött. A végén odajött hozzám a szerelő srác ...... nem kertelt, nem süketelt. Megmondta, hogy nincs semmi baja a motornak, minden a helyén van és úgy működik ahogy kell. Ismerik a problémát, nem az enyém az első ilyen motor. Avval a jó tanáccsal indított útnak, hogy próbáljam meg harmadik sebességi fokozatban, 3000-3500 fordulatot tartani folyamatosan 15-20 percen keresztül üzem meleg motornál. Így tulajdonképen "kikényszeríted" az öntisztulási folyamatot. Megcsináltam több ízben is. Ezt követően 2300 km autópálya volt, ügyelve, hogy prémium dieselt tankoljak.
Naponta közlekedem. Figyelem a Mercedes ML, Volvo XC90, BMW X3 vagy X5, Lexus RX, Subaru Forester, ... stb. Egyiket sem látom füstölni! Vajon miért nem, hiszen ők is ott araszolnak a forgalomban?
A másik kérdés.... miért csak télen csinálja?
Őszintén szólva, fogalmam nincs. Én fent lakom északon... a világ vége előtt egy utcasaroknyira (itt most nyoma sincs a télnek nappal +2 és +4 fok, éjszaka 0 és -1). Az én tapasztalatom az, hogy ez a jelenség inkább üzemanyag, motorolaj és EGR tisztaság függő mint sem időjárás.
Azt is kinyomoztam, hogy itt fent északon egy olajfinomító látja el az összes üa. kutat üa.-al. Nincs külön a BP, Shell vagy Tesconak finomító. Mindenki egy helyről kapja, csak a prémium üa. kap adalékokat amitől prémium lesz a prémium diesel.  Elméletileg mind alacsony kéntartalmú, mert ez a szabvány 2010 óta. Kéntartalma 10ppm alatti mindenhol, de tapasztalatból mondom, hogy a  Tesco dieseltől füstöl .... a prémium dieseltől meg nem(annyira). Valahol itt van a kutya elásva.... szerintem.
Nekem soha nem volt ebből a problémából hibajelzésem a műszerfalon, soha nem tárolt hibakódot. Tavaly ősz elején, a jelenség észlelésekor itt kint a UK-ban, elmondtam Mr. T egyik szervizében a recepciós pultnál álló emberkének a nyűgömet..... "hajtsd meg, többet én sem tudok mondani" volt a válasz. Jól kisegítettél...köszi!
Nem tudom otthon lehet e ezt kapni: http://www.dieselparticulatefiltercleaner.com/
Nem olcsó, de sokat segít.
Van még egy tippem a jelenségre és a megoldást is sejtem, de már így is hosszúra sikeredet megint ez a hozzászólás, majd legközelebb

Na remélem úgy van ahogy mondod, majd adok a szájának :lol:
Igen, érdekes, hogy más DPF-el szerelt autót még én sem láttam füstölni. Valószínű, ők a garázsban kifüstöltetik hogy ne égjen a fejük  [rohog]
(az Ikarusok DPF-esek? Mert eléggé füstölnek? )  [rohog]
A hibakódra (P1386) meg úgylátom senkinek semmi ötlete. Lehet hogy cserélek egy 5. injektort és megszűnik minden probléma.
Na majd ha valami változás van, akkor megírom, addig is szívesen várom mások tapasztalatait a témával kapcsolatban.
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1483 Dátum: 2012.02.07 23:46:26 »
Nos,
'06-os Ave D-Cat, 110.000 km, fagyis tudja, hogy mennyire volt ez problémám, vissza is lehet olvasni... ami jó hír, hogy idén még nem füstölt! Az elmúlt héten sem, pedig hideg volt, vagy csak én éreztem úgy?  :szemez:  Bezzeg tavaly... na az ciki volt. Mint a klasszikus James Bond trükk, hogy az üldözők fának menjenek.... fehér K.Ö.D.
Apaszive,
Mindent betartok amit írtál, üa. olaj, stb... annyi, hogy a klasszikus városi használat nálam nem játszik, ami azt jelenti, hogy inkább elővárosi használatban van, 40 percnél kevesebbet nem megy soha, addig pedig bőven fut melegen és azt sem lámpától-lámpáig, hanem inkább 50-80-as tempóban. Kéthetente egy-egy hosszabb út beugrik. Ne kérdezd, hogy miért szűnt meg a füst, NEM TUDOM... Rendszeres az EGR tisztítás, klafa olaj, klafa nyál alap. Mondjuk volt már kat. cserém, illetve tavaly tél óta egy motorcserém. (nem nevet)
Van ismerősömnek D-Cat Rav4 X-e, anyuci használja, szintén 06-os, nyaranta kétszer megy vele Balatonra, amúgy szigorú bevásárló autó, max 5 km per ride... viszont fűtött garázsban áll, anyuci pedig hármasban megy 80-nal... Soha semmi baja nem volt, még azt sem nézik, hogy milyen olajat nyomnak bele.... Elgondolkodtató.

Hát igen, úgy látom nem lehet okos az ember, na meg ahány motor annyi szokás.
Azon gondolkodom, hogy biggyesztek egy ledet egy ellenálláson keresztül az 5. injektorra, beviszem ideiglenesen a müszerfalhoz és akkor legalább látom, hogy mikor végzi a tisztítást. Így majd megtudom a tisztítás kezdetét, hosszát és hajtom amíg el nem alszik. Mekkora ötlet?! Holnap meg is csinázom  :tt2:
T180

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1484 Dátum: 2012.02.08 08:35:20 »
Kíváncsi vagyok Feri,hogy mit mutat majd az a led. Mr. T-nél én is jártam anno,kompira feltesz minden adat kiváló,minden rendeltetésszerűen működik. :hmmmm:
Nem hagytam ennyiben,menet közben!! laptoppal az ölében szerelő haverommal szintén mindent megnéztünk,minden ok volt.Biztos,hogy a jelenség hőmérséklet függő,mivel ugyanazon útvonalon,hasonló haladás mellett csak hideg időben produkálja a jelenséget.Kíváncsi lennék mi az oka ennek??  Nálam mostanában ritkán jelentkezik.Gyakran autópályázok és ott kőkeményen odacsapok a ménesnek. :cool2: