Ferkó!
Városi autónak használod?
Most megint jöttök olyan tanácsokkal, hogy "néha látogasd meg a nagymamát"... "nyomjad neki mint süket az ajtót"... "pörgesd, hogy akadjon ki a fordulatszámmérő" ....stb
Persze, ha van rá lehetőséged akkor hajtsd, hiszen azért van, de ne mondja nekem senki, hogy egy 2.2 D-CAT motor csak és kizárólag autópályára való és csak úgy funkcionál tökéletesen, ha padlózod állandóan.
Én, mikor az enyémet vettem (tavaly júniusban, Rav4 2.2 D-CAT, jobb kormányos mert nem Mo. élek) nem volt ráírva, hogy csak és kizárólag autópálya használatra!
Szívtam én is a füstöléssel, mert vásárlás után 2-3 hónapra elkezdett eregetni fehér-szürke és kevés kék füstöt. Addig fajult a dolog, hogy már égett a pofám kimenni vele a forgalomba, mert mikor elérte az üzemi hőfokot és odaléptem neki -mondjuk 2.-ból felkapcsoltál 3.-ba és kihúzattad- úgy füstölt, hogy a hátam mögött közlekedők kénytelen voltak lámpát kapcsolni. Nem vagyok műszaki analfabéta, mert valaha tanultam az autószerelő szakmát, tudom mi miért és hogyan, meg mikor mi történik a gépezetben.
Sok éjszakám rá ment kerestem a megoldást a neten, mert tudtam, hogy a Toyota mérnökei nem hülyék és nem terveznek motort kizárólag autópálya használatra.
A megoldás ott volt előttem, csak nem láttam a fától az erdőt! Egy tankolás alkalmával az üa. beöntő fedél belső oldalára nagy piros betűkkel oda van írva, hogy "Low sulphur diesel", azaz alacson kén tartalmú dieselt kíván a motor! Itt is a bevásárló központok üa. kútjainál a legolcsóbb az üzemanyag, mert amit a kúton elvesztenek, azt behozzák az üzletben. Én is ott tankoltam tavaly karácsonyig. Most kizárólag prémium dieselt tankolok. Shell V-Power vagy BP Ultimate. Itt ezek a lehetőségek. Körülbelül 80 liternyi prémium dieselt használtam el idáig + kapott egy doboz BG244 adalékot. Jelenleg a füstölés nagyon-nagyon minimális, alig észrevehető. A fogyasztásom kb: 10-15% -l csökkent, halkabban jár a motor és a kipufogó vég fémtiszta vagy szürke színű. Nem mocskos, nem kormos nem dzsuvás mint egy öreg dieselnél. EGR szelepet 5000-ként én magam tisztítom a lerakodott koromtól. Fél óra és nagyon egyszerű mutatvány, én sem szeretem Mr. T pénztárcáját gyarapítani. A másik fontos kritérium az üa. és a tiszta EGR szelepen kívül a jó megválasztott motorolaj. Több fórumon is egybehangzó vélemény, hogy ezekhez a D-CAT motorokhoz a Mobil 1 ESP 5W-30 a megfelelő.
Én még ezidáig egyszer cseréltettem Mr.T szervizében. Most következik majd az újabb olaj és összes szűrő cseréje. Remélem, hogy az a kevés füstölés is abbamarad, mert utálom, ha füstöl az autó alattam.
Itt egy link:
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html A cikk közepe felé találjátok ezt a jegyzetet: "Clean" diesels? Toyota's D-Cat and DPNR"
Ez is:
http://findarticles.com/p/articles/mi_m0CYH/is_11_6/ai_86850016/Ez is:
http://www.sinspeed.co.uk/blog/tag/toyota-diesel-particulate-filter-dpf-problems-fixed/Nem ismeretlen probléma ez Toyota-nál. Itt az UK-ban, kiterjesztett garanciába (7 év vagy 180 ezer km) sorra cserélik ki a motorokat a Toyota szervizek, ha a lent felsorolt probléma valamelyike fenn áll. Úgynevezett 3/4-es blokk (vagy ahogy mi hívtuk anno a wartburg esetében: fűzött blokk) kapnak az AD jelzésű motorok " Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)
(RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008) ( Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009) (Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)
Conditions Covered:
1) Oil consumption worse than 0.5 litre per 621 miles (1,000 km)
2) Overheating & Head Gasket failure due to carbon deposits on the pistons
For all other out of warranty conditions related to AD engine problems, where the customer complaint
can be directly linked to a “carbon clogging” concern, i.e. EGR Valve, DPNR, 5th Injector, EGR Cooler,
blocked manifold, etc., we would accept this as being linked to an oil consumption condition."
Az enyém se az olajat nem eszi, sem a vizet nem forralja, sem pedig a hengerfejtömítést nem nyomja ki .... csak füstölt .... remélem rátaláltam a megoldásra és valóban élvezni is lehet a Toyota nagyszerű környezetkímélő motorjait .... nem csak az autópályán üveghangon gyilkolva a motort.
Elnézést a hosszú hozzászólásért, de rövidebben ezt a kérdést nem lehet kitárgyalni.