Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377412 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
D-4D & D-CAT
« Válasz #1005 Dátum: 2010.12.11 00:43:54 »
Jaja.  :lol:
Persze utalhatna akár a tulaj korára is...  :whistling:

16 litert fogyasztani egy dízel pedig max 300 km alatt fog, csak hogy valamennyire ON maradjak.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

zaporozsec

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1006 Dátum: 2010.12.20 22:58:50 »
2003-as avensis versonkat szeretném rendbe tenni, kaphatnék hozzáértő segítséget?:

olajcsere
milyen olajat érdemes venni?
milyen olaj-, gázolaj-, légszűrőt? több márka van, más-más árakon -vagy mindegy csak rendszeresen cseréljem?

2200-2600 között nincs nyomaték
EGR szelep tisztítás kell, vagy mi más oka lehet?

nagyobb tempónál régóta ráz a fék
mi lehet az oka?

ha fékbetétet kell cserélni tudtok javasolni típust (ár sem mindegy)

Előre köszönöm a segítséget.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1007 Dátum: 2010.12.21 08:39:51 »
Én csak az olajat tudom, ha nem DPF-es a kocsi, akkor B1 vagy B5 minősítésű olaj kell neked, ilyen elég kevés van, de tökéletes választás például a Mobil 1 ESP Formula 0W30 vagy 5W-30. Erre nagyon figyelj, eltérő minősítésű olajat semmiképp se tegyél az autóba.

Az én Corollámon is ráz a fék nagy tempónál, majd kitépi a kormányt a kezemből, a féktárcsa hullámos lett.
         

zaporozsec

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1008 Dátum: 2010.12.21 08:51:43 »
Bocsánat, pontosítom a kérdéseim (dízel az Avensis):
2003-as avensis versonkat D4D szeretném rendbe tenni, kaphatnék hozzáértő segítséget?
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.21 08:57:13 írta kleingy »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1009 Dátum: 2010.12.21 08:56:47 »
Nem kell újra beírni mindent, neked válaszoltam és a többiek is fognak, ha erre járnak.  :flowers:
         

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1010 Dátum: 2010.12.21 19:32:54 »
2003-as avensis versonkat szeretném rendbe tenni, kaphatnék hozzáértő segítséget


Szia! Sajnos én utángyártott márkákban nem annyira vagyok otthon.Inkább abban segítek h max 15000km a motor olaj és semmiképp nem éri meg dízelnél 2-3000 forinton spórolni az olajjal kapcsolatban. A gázolaj szűrő és a levegőszűrő csere periódusa 60 000km,de ez állapot fűggő mert lehet a monjuk szennyezett gázolajat kap a kocsi vagy sivatagban jársz vele ::)
akkor rövidül az időtartam.
Fék: A tárcsád "hullámos".Új tárcsa kellene neki meg új fékbetét.A szabályozást nem erőltetném mert újra rázhat utána.Kidobott pénz akkor.
EGR: Valószínű szelep tisztítás segíteni fog.De ezt nagyon alaposan kell csinálni,és nem csak a szelepet érdemes kipucolni,hanem a szívócsonkot is.Az is nagyon be tud rakódni korommal
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1011 Dátum: 2010.12.28 23:21:55 »
Üdv!

Kezd köhögősen indulni a talicska egy-két napi állás után a reggeli mínusz 10 fokban,nekem az izzító gyertyák jutnak eszembe,lehet megérettek a cserére.
Feltétlen vigyem szervizbe,vagy én is meg tudom oldani a cserét?
Bármelyik alkatrész boltot meglátogathatom gyertyák miatt?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1012 Dátum: 2010.12.29 13:24:13 »
Üdv Mindenkinek!

 Új belépőként először járok köztetek. Egy 2006-os D-Cat tulajdonosaként sokat tanultam az általatok leírtakból.Velem is megtörtént az ,,úgy füstöl az autó,mint egy szakadt trabant'' effektus.Nem akartam hinni először a szememnek,hogy egy ilyen  autó ,ilyet is tud. Ma szétszedtem az EGR szelepet. Ritkán láttam ekkora olajos, kormos dszuvát egy kupacban. Tisztítás után kb  + 20 lóerőt kaptam és nem füstöl a gép. Remélem megoldja ez a problémát. Valaki hasonló cipőben???

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1013 Dátum: 2010.12.29 14:29:00 »
Üdv Mindenkinek!

 Új belépőként először járok köztetek. Egy 2006-os D-Cat tulajdonosaként sokat tanultam az általatok leírtakból.Velem is megtörtént az ,,úgy füstöl az autó,mint egy szakadt trabant'' effektus.Nem akartam hinni először a szememnek,hogy egy ilyen  autó ,ilyet is tud. Ma szétszedtem az EGR szelepet. Ritkán láttam ekkora olajos, kormos dszuvát egy kupacban. Tisztítás után kb  + 20 lóerőt kaptam és nem füstöl a gép. Remélem megoldja ez a problémát. Valaki hasonló cipőben???
Ez az EGR csak D-Cat motorokban van,vagy a sima D4D-ben is?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1014 Dátum: 2010.12.29 14:57:08 »
Üdv Mindenkinek!

 Új belépőként először járok köztetek. Egy 2006-os D-Cat tulajdonosaként sokat tanultam az általatok leírtakból.Velem is megtörtént az ,,úgy füstöl az autó,mint egy szakadt trabant'' effektus.Nem akartam hinni először a szememnek,hogy egy ilyen  autó ,ilyet is tud. Ma szétszedtem az EGR szelepet. Ritkán láttam ekkora olajos, kormos dszuvát egy kupacban. Tisztítás után kb  + 20 lóerőt kaptam és nem füstöl a gép. Remélem megoldja ez a problémát. Valaki hasonló cipőben???
Ez az EGR csak D-Cat motorokban van,vagy a sima D4D-ben is?
Szerintem sima D4D-ben is van ,de felnyitod a motorháztetőt és egy pillantás és ott van,vagy nincs!!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1015 Dátum: 2010.12.29 17:00:26 »
Van EGR az sima D4D-ben is!

Idézet
Kezd köhögősen indulni a talicska egy-két napi állás után a reggeli mínusz 10 fokban,nekem az izzító gyertyák jutnak eszembe,lehet megérettek a cserére.

Milyen autóról beszélünk? Az ritkább, hogy mind a 4. Úgyhogy mielött nekiesel a cserének, ki kell deríteni melyik jó, melyik rossz.
Amennyiben mind jó, és D4D motorrol van szó, akkor viszont lehet hogy injektor gond lesz...
Xanyi

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1016 Dátum: 2010.12.29 17:25:05 »
Van EGR az sima D4D-ben is!

Idézet
Kezd köhögősen indulni a talicska egy-két napi állás után a reggeli mínusz 10 fokban,nekem az izzító gyertyák jutnak eszembe,lehet megérettek a cserére.

Milyen autóról beszélünk? Az ritkább, hogy mind a 4. Úgyhogy mielött nekiesel a cserének, ki kell deríteni melyik jó, melyik rossz.
Amennyiben mind jó, és D4D motorrol van szó, akkor viszont lehet hogy injektor gond lesz...
A képen látható Avensis,az üzeneteim fejlécén ott a motor tipus......
Az injektor hibája csak hidegben jelentkezik? csak mert nulla fok fölött pöccintésre indul, most meg teker párat,és hallom,hogy nem megy rögtön az összes henger.....
Nem azt mondom,hogy az összes izzító gyertya rossz lehet,de ha 1-2 gyengélkedik,már indulhat egyenetlenül a motor....vagy rosszul gondolom?
Hogy néz ki ez az EGR szelep?
Lehet a tuning box miatt,de tud az enyém is felhőt eregetni....
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1017 Dátum: 2010.12.29 18:57:33 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...

Hidegen nehezen indulást okozhat injektor, úgy hogy más tünet nem jelentkezik!
De természetesen lehet izzítógyertya is. Azokat meg kell mérni elöbb...

Milyen tuningbox van benne? Én nem erőltetném, bár mindenkinek a saját dolga...
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1018 Dátum: 2010.12.29 19:10:45 »
Van EGR az sima D4D-ben is!

Idézet
Kezd köhögősen indulni a talicska egy-két napi állás után a reggeli mínusz 10 fokban,nekem az izzító gyertyák jutnak eszembe,lehet megérettek a cserére.

Milyen autóról beszélünk? Az ritkább, hogy mind a 4. Úgyhogy mielött nekiesel a cserének, ki kell deríteni melyik jó, melyik rossz.
Amennyiben mind jó, és D4D motorrol van szó, akkor viszont lehet hogy injektor gond lesz...
A képen látható Avensis,az üzeneteim fejlécén ott a motor tipus......
Az injektor hibája csak hidegben jelentkezik? csak mert nulla fok fölött pöccintésre indul, most meg teker párat,és hallom,hogy nem megy rögtön az összes henger.....
Nem azt mondom,hogy az összes izzító gyertya rossz lehet,de ha 1-2 gyengélkedik,már indulhat egyenetlenül a motor....vagy rosszul gondolom?
Hogy néz ki ez az EGR szelep?
Lehet a tuning box miatt,de tud az enyém is felhőt eregetni....
Nálam minden jó. Nem rángat ,nem dadog ,alapjárat tökéletes, 8 liter körül járok vele városban ,hidegben -18 fokon pöccre indul,húz mint az állat ,mégis füstölgött. ???

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1019 Dátum: 2010.12.29 20:44:32 »
Motorkódra lettem volna kiváncsi...

Hidegen nehezen indulást okozhat injektor, úgy hogy más tünet nem jelentkezik!
De természetesen lehet izzítógyertya is. Azokat meg kell mérni elöbb...

Milyen tuningbox van benne? Én nem erőltetném, bár mindenkinek a saját dolga...

http://www.chiptuningbox.hu/galeria/toyota_avensis_verso_2.0_d-4d_dizel_116le-136le_diesel_tuning_digitalis_chiptuningbox_szerelese.html?view=true
Ez a fajta tuningbox van az autóban,még az elődöm szereltette bele,néküle elég lomhácska,nem szeretném kivenni...
Ezt a gyertya mérést én nem tudom megcsinálni,látható nyoma van ha rossz?

Hogy néz ki az EGR szelep? hol találom? rálesnék.....
Facelift 2.0 D4D Sol kombi