Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1377324 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #885 Dátum: 2010.01.25 13:01:50 »
Szeva,

Ezt egy brit fórumon találtam, a csávó hasonló D-CAT füst problémákkal küzd, mint én, hasonló évjáratú, hasonló futású, hasonlóan odafigyelt állapotú kocsival:

Hi all, My avensis has just covered 37,200 miles, and on sunday i noticed i was leaving large clouds of smoke behind me.I've owned the car for just over 2 years and put 36k on the car in that time. Anyhow the car has been smoke free till this morning when i left some poor bloke on a bike coved in a thick cloud of smoke. After about 750 yards or so it stopped.The car drives as normal no loss of oil, i have noticed i'm topping up the coolent every 4-6 months or 6,000 miles or so but only by half a pint, i'm topping up with geniune toyota pink coolent, the car has used coolent ever since i had it in december 2007, and the dealership cannot see any external leaks. I know it sounds like it could be head gasket but i've no other signs, performance is fine, heater works fine, no oil water mixing.
So to summerise
I'm leaving clouds of smoke, not all time not everyday. Smoke is white(ish) grey (ish)

The car is booked in at a toyota dealership end of the month, talking on the phone they said they could not say for certain but it could be the start of head gasket, maybe 5th injector problem or EGR valve. They even think the amount of smoke is excessive.

Any ideas, Thanks in advance

Steve

Már írtam erről az Avensis hibák topikban, gyakorlatilag ugyanezt írtam le akkor.
A kérdésem annyi, hogy a "head gasket" tényleg hengerfej probléma lehet? Ha igen, milyen formában? Nem tudom elképzelni sem.
Ha jól sejtem az nem egy órás művelet és nem olcsó és.....
5-ik injektor probléma: miből áll? mitől száll el?
EGR valve: az micsoda?

Az ember hó végén viszi szervizbe a kocsit, addig ő sem tudja, hogy pontosan mi lehet a gond, de kettőnk gondja biztos ugyanaz....
Tudtok segíteni, mire készüljek?

Ha tényleg hengerfej, akkor nem is tudom...akkor sok pénzért vannak átverve a D-CAT tulajok.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #886 Dátum: 2010.01.25 13:26:01 »
EGR valve: az micsoda?
Az, ami igy el tud mocskolodni. Amugy ha jol tudom, akkor az a kipufogo gazbol vezet vissza a szivo oldalra.



Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #887 Dátum: 2010.01.29 09:18:54 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

HUN337

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #888 Dátum: 2010.03.04 10:26:08 »

A kérdésem annyi, hogy a "head gasket" tényleg hengerfej probléma lehet? Ha igen, milyen formában? Nem tudom elképzelni sem.


Head Gasket = HengerFej Tömités

Éhesló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
D-4D & D-CAT
« Válasz #889 Dátum: 2010.03.04 12:11:18 »
Kedves Olvtársak,
nem nagyon kaptam választ hetek óta senkitől arra az itt felvetett problémámra, hogy a kulcsaim fejrészén található nyomógombos rész tönkremenetelét követően, mi lehet a csere, vagy javítás gazdaságos módja.
Több alkalommal futottam neki:
- a kulcsaim mechanikus része (tolla) ép, nem szorul cserére, jelenleg ezeket használom
- a kulcs fejrészén a nyitást, zárást vezérlő nyomgombok mentek tönkre, így a távvezérlésem nem működik,
- a gyári újakra történő csere 60-70e HUF/db lenne,
- ezt mocskos módon pofátlan és lehetetlen árnak tartom ilyen nevetséges hiba javításához, egy 9 éves kisméretű elektronikus szerkezet esetén
- a neten csak kulcsot áruló kollégát találtam, elektronikát nyomógombos résszel nem árulnak.

Bármilyen ötletet, javaslatot szívesen fogadnék.

Tisztelettel, Éhesló

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #890 Dátum: 2010.03.04 12:31:47 »
Ha T22-es Avensis-ed van, akkor csodálkozom a gyári kulcs 60-70e Ft-os árán, mert nekem cca 35e Ft volt programozással együtt.
Ha csak a kapcsoló ment tnkre, akkor kell venni egy másikat és átszerlni => ebay vagy Vatera. Ez eljátszható szerintem az elektronikával is, csak nem tudom hogy lehet a kulcsot betanítani a ECU-ra.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #891 Dátum: 2010.03.04 12:36:05 »
Több kereskedésben is megkérdezted a kulcsok árát?
         

Éhesló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #892 Dátum: 2010.03.04 12:42:18 »
Több kereskedésben is megkérdezted a kulcsok árát?

Két gyári szervízben  és egy kisebb maszeknál kérdeztem (utóbbi nem foglalkozott vele).

A Vaterán vehetőt megnéztem, az ár sokkal jobb, de csak 1 db van fent.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #893 Dátum: 2010.03.08 18:28:47 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...

HUN337

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #894 Dátum: 2010.03.08 18:34:35 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...

Magyarországon Kénmentes Gázolaj? Hol? mert NINCSEN.....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #895 Dátum: 2010.03.08 18:43:14 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...
Ezt nem az idézi elő, hogy a részecskeszűrő időnként kiégeti magát?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #896 Dátum: 2010.03.08 20:17:59 »
Én is megeösítem a jelenséget, a napokban láttam jónéhány új Toyotát (Ave és Auris), amelyek komoly mennyiségÜ kékesfehér füstöt eregettek szakaszosan, régi örvénykamrás dízelekböl ismerös szaggal. Az enyémben a 150 lovas d4d van, annál még ilyet nem tapasztaltam.

Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...
Ezt nem az idézi elő, hogy a részecskeszűrő időnként kiégeti magát?

Tudtommal néhány OMV is kénmentes, illetve a Shell-nél 10ppm alatt van a kéntartalom, ami megfelel a D-CAT követelményeinek.
---------
Palaczk: Nem tudom...bár örülnék neki, ha ez lenne, mert ez nem úgy hangzik, mintha meghibásodás lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.09 11:16:11 írta Palaczk »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #897 Dátum: 2010.03.08 20:22:30 »
...úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett...
Naaaa...!  :censored: :tt2:
         

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #898 Dátum: 2010.03.08 22:28:22 »
Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...

Szia,
Én vittem. Szintén 2006-os és szintén D-CAT.
Mivel mindent rendben találtak az autón, (injektrok, DPF, stb) kértem az EGR szelep tisztítását. Egyelőre azt merem mondani, hogy a probléma megoldódott, de mostantól én is lökök injektor tisztítót a tankba. Nagyon úgy tűnik, hogy a rossz minőségű gázolaj áldozatai vagyunk... Pedig én mindig premium (alpesi) vagy V-power dízelt tankolok.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #899 Dátum: 2010.03.09 20:06:35 »
Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...

Szia,
Én vittem. Szintén 2006-os és szintén D-CAT.
Mivel mindent rendben találtak az autón, (injektrok, DPF, stb) kértem az EGR szelep tisztítását. Egyelőre azt merem mondani, hogy a probléma megoldódott, de mostantól én is lökök injektor tisztítót a tankba. Nagyon úgy tűnik, hogy a rossz minőségű gázolaj áldozatai vagyunk... Pedig én mindig premium (alpesi) vagy V-power dízelt tankolok.


Szia!
Köszi, akkor ha nekem sem találnának különösebb rendellenességet, ezt én is kérni fogom. Ártani biztos nem fog neki :)
Ha a rossz minőségű gázolaj a probléma forrása, akkor az elég baj...én bevallom, az egyszerű gázolajat szoktam tanolni a Shell-nél, de ezek szerint a borsosabb árú V-Power sem jelent megoldást :S