Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386033 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Tadis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2535 Dátum: 2014.10.03 07:17:30 »
Üzemmelegen 800, kivéve, ha a klíma épp kompresszál. Olaynkor felmegy 980 környékére. Téli időszakban, kb. 8 fok alatt a hideg alapjárat fűtés nélkül kb. 980, fűtési igény esetén, vagyis fűtés bekapcsolásakor 1200 környéke. Üzemmeleg motornál télen is 800.
Olyankor van még egy köztes fordulat (kb. 900) amikor lassítok, és már üresben gurulok, de csak addig, amíg meg nem áll az autó; akkor azonnal 800 lesz újra.
Köszönöm az infót. ;)

gabor79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2536 Dátum: 2014.10.07 10:48:59 »
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.

A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.

A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát ::))

Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.

Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba :wacko: (40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.

Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.

Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2537 Dátum: 2014.10.07 18:42:48 »
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.

A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.

A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát ::))

Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.

Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba :wacko: (40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.

Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.

Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Szia,

először is, az EGR ledugózása nem jó ötlet, csak úgy érdemes, ha a számítógépből kiirtják a vezérlését. Lehet, hogy nem ez okozza a problémádat, de nem is segít rajta.
A légtömegmérő simán csinálhat ilyet, illetve a fojtószelep működését is meg lehetne nézni. Ha szorul, nem nyit rendesen, okozhat ilyen gondot. A turbó nyomását egy egyszerű nyomásmérővel is meg lehet vizsgálni, menet közben (és nem pedig állóhelyzetben, üresben túráztatva, ahogy sokan csinálják). Akár még ideiglenes becsövezéssel is az utastérbe bevezetni egy órával, és figyelni, hogy a turbonyomás felépülése összhangban van-e a megindulás pillanatával.
A kisnyomású szivattyú be van építve a nagynyomású szivattyú házába, itt is lehet kereskedni, vagy diagnosztikai eszközzel real-time adatban megfigyelni menet közben a közös-csőben lévő nyomást...esetleg egy grafikonra tenni a fordulattal és a szívócsőnyomással, plusz a beszívott levegő mennyiségével, hogy melyik az az adat, amelyik késik, vagy nem stimmel. Utána lehet keresni a hardvert.....
Sok sikert!

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2538 Dátum: 2014.10.10 07:22:47 »
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.

A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.

A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát ::))

Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.

Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba :wacko: (40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.

Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.

Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

Nekem hasonló problémám volt. 2200-2300 körül kezdett húzni az autó, bár füst nekem nem kísérte. Bár írtad hogy történt légtömegmérő tisztítás, de én is 2- szer csináltam. Az első alkalommal felületes voltam, mert féltem hogy kárt teszek a légtömegmérőben. De már ezután éreztem javulást. Kiszereltem és újból, kicsit gondosabban kezdtem el tisztítani. Nekem azóta megjavult. Most kb 1900 körül már érezhető hogy éled az autó. Nem az igazi ez sem mert nekem is 1800-nál szinte ugrott a kocsi, de ezzel már kibékülök.

Toyotoló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2539 Dátum: 2014.10.12 18:53:23 »
Gabor 79-nek!

Nekem hasonló problémám volt. A Toyotás szerelő rögtön kibökte,hogy a turbó nyomásszabályzó szelepről letörött egy kicsi műanyag cső, e miatt lyukas lett és szabályzás nélkül szívta a levegőt. Ez eredményezte, hogy csak 2800-3000 felett kapcsolt be a turbó és az erőlködés miatt nagyon füstölt. A cserét követően hátul ózonlevegő az utastérben súlytalanság lett gyorsítás követően. Teljesen megváltozott a dinamika.
A nagyhal úszik elől, a remény hal meg utoljára…

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2540 Dátum: 2014.10.15 13:29:04 »
Üdv!!

Egy kérdésem lenne mint kezdő dízelesnek. 2,0 D4D motorról van szó.. A kézikönyvben azt írják,hogy menet közben kell bemelegíteni a motort. Más dízel tulajok meg azt ajánlják,hogy 1-2 percet érdemes alapjáraton járatni,majd utána elindulni. Minden vélemény,jó tanács érdekelne,különösen a hideg téli napokon való,és közeledő indításokról. Előre is köszi!!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2541 Dátum: 2014.10.15 14:33:45 »
Üdv!!

Egy kérdésem lenne mint kezdő dízelesnek. 2,0 D4D motorról van szó.. A kézikönyvben azt írják,hogy menet közben kell bemelegíteni a motort. Más dízel tulajok meg azt ajánlják,hogy 1-2 percet érdemes alapjáraton járatni,majd utána elindulni. Minden vélemény,jó tanács érdekelne,különösen a hideg téli napokon való,és közeledő indításokról. Előre is köszi!!

Mivel nincs erre kihegyezett teszt, egzakt mérés, konkrét tapasztalat, ezért csupa-csupa szubjektív véleményt fogsz hallani, gyakorlatilag ki, miben hisz. Senki sem fogja tudni hitelesen (!) alátámasztani az elképzelését.
Volt anno egy - azt hiszem - TC-s cikk, amiben több "szakértőt" is megkérdeztek a bemelegítésről, és nem tudtak két egyforma elképzelést összehozni, hogy hogyan is kellene bemelegíteni az (akár dízel) autót.
Az biztos, hogy egy turbós dízellel ne indulj el reggel rögtön a kulcs elfordítása után, hanem néhány másodpercet várj, amíg kb. minden kenési ponthoz, főleg a turbóhoz eljut az olaj. Utána valamikor indulj el (vérmérsékleted, vallásod szerint) 1-10 perc múlva.
A legfontosabb, hogy a motor teljes (nem csak a vízkör) bemelegedéséig ne terheld a motort!
Még egy nagy közhely: hidegen a túl alacsony és túl magas fordulatszám sem tesz jót. Hogy ez mi, azt az adott típuson kellene érezni.

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.15 14:49:47 írta keeper83 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2542 Dátum: 2014.10.15 17:52:50 »
Keeper jól mondja, nincs egyértelműen elfogadott recept. Indítás után egy-két percig, amíg a kaput kinyitod, becsukod (ha van) nem árt alapjáraton ketyegtetni, de hosszú percekig szerintem nincs értelme. A mai dízelek ráadásul alapjáraton az életben nem melegszenek fel, másrészt az alapjárat nagyon messze áll az ideális üzemállapottól.
1-2 percnyi ketyegés után el lehet indulni finoman gyorsítva, 2200 fordulat fölé, és 1600 alá lehetőleg nem nagyon engedve (az alsó határt különösen nagyobb fokozatokban kell kerülni hidegen). A nagyon terhelt motor a nagy hőterhelés miatt könnyen reped (különösen a hengerfej "gátjai" érzékenyek, bár a Toyotára ez szinte egyálatlán nem jellemző), a túl kis fordulat a hideg olaj csökkenő szivattyúzhatósága miatt veszélyes (kopás...).

A fordulatszámok, terhelési viszonyok autótípusonként eltérőek lehetnek, vannak típusok, amiknél azonnali halál is bekövetkezhet, vannak, amik egész jól tolerálják a hidegen terhelést.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2543 Dátum: 2014.10.16 07:30:30 »
Köszi a válaszokat!! Érdekes,és oda figyelek ezekre a jó tanácsokra. Télen érdemes a sokat reklámozott "komolyabb" üzemanyagot tankolni,vagy csak amolyan vakulj paraszt az egész??

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2544 Dátum: 2014.10.18 17:44:29 »
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.

A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.

A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát ::))

Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.

Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba :wacko: (40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.

Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.

Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!
SUTA :-)

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2545 Dátum: 2014.10.18 18:07:20 »
Üdv Gagor79!
Nekem ugyanez az avensis-em van. Az enyém 2001-es és 2005-ben vásároltam,azóta megvan.310ekm-nél járok.Én is tapasztaltam azt hogy ha hideg van és indítás után rögtön indulok  a kocsival akkor nem engedi  a fordulatot kb 2600 fölé.( nem figyeltem meg pontosan) de ijenkor a műszerfalon kigyullad egy sárga ikon (motort ábrázol) a megoldás az szokott lenni hogy kocsi álj,újra indítóz,gáz fröcs, utána megy rendesen.ez megvan nálam kezdetek óta (motorvédelemnek gondoltam).ha indulás előtt fél percet járatom a motort nem jön elő  a legnagyobb hidegben sem,jó időben pedig soha.Még annyit,kettőstömegű lendkerék  cserére toyota márkaszervízbe vittem  a kocsit,az óradíjuk magasabb mint a jelenlegi  szervíz ahová már átszoktam,de komplett kuplung,lendkerék,váltó olaj és szimering cserére 4-5 órát számoltak.mostani szerelő vezérlés csere,olaj+szűrők 11 óra volt.szóval munkadíjban nem volt különbség csak  ezek jól is dolgoznak,azok meg összecsapták.
SUTA :-)

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2546 Dátum: 2014.10.21 08:41:48 »
Üdv!!

Reggel hidegben elindítom az autót,természetesen pörög 1200 körül.Egy perc,és lemegy 800-ra,de minimálisan ingadozik.Eddig nem tapasztaltam ilyet. Ez normális,vagy érdemes lenne megnézetni??

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2547 Dátum: 2014.10.21 11:49:55 »
Üdv!!

Reggel hidegben elindítom az autót,természetesen pörög 1200 körül.Egy perc,és lemegy 800-ra,de minimálisan ingadozik.Eddig nem tapasztaltam ilyet. Ez normális,vagy érdemes lenne megnézetni??

Egész pontosan az enyém így csinálja (2001, 1CD-FTV):
1.) Hidegebb időben az induló alapjárat 1000 1/min, majd fokozatosan engedi vissza a bemelegedéssel összhangban 750-re.
2.) Ha bármi ok miatt megy a szellőzőventilátor, akkor hidegen megemeli a fordulatot pontosan 1200 1/min-re.
Az ingadozást a klíma ki/be is okozhatja, vagy ha te manuális kapcsolgatod a szellőzést mondjuk páramentesítés miatt.
Teszteld le!

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2548 Dátum: 2014.10.22 20:20:28 »
Üdv!
Ez már nálam is előfordult,de egy szerelő elárulta a betegségét és a megoldást ingyen :-) És bevált!!!  A probléma az üzemanyag rendszerben lévő lerakódás volt és csak adalékot (tisztító) kellett öntenem a tankba.Mire elfüstöltem  1 tankal már meg is szűnt. Azóta úgy 3-4 tankolásonként adalékozom egyet és nem jött vissza a hiba.ez már vagy 5 éve volt.
SUTA :-)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2549 Dátum: 2014.10.22 21:08:10 »
Van valakinek tapasztalata/ötlete, hogy hogyan kell úgy tárolni egy komplett motort akár hónapokig, vagy még tovább, hogy ne legyen semmi károsodása?
Rajta van a nagynyomású pumpa, befecskendezők, turbo is......
Én külön választanám az üzemanyag rendszert, és magát a motort, de ha valaki ismer bevált módszert, az nem tartsa magában.