Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386036 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2055 Dátum: 2013.08.19 14:11:04 »
Úgy tűnik, hogy lehet kis fogyasztást produkálni. Ha viszont kell a nagy nyomaték, meg a power, akkor egyértelműen be kell fektetni némi 'energiát', hogy ki is vehessünk valamit.
A 6. az szerintem is csak kímélő-utazó fokozat 1900-2000 fordulat fölött. Még az 5. fokozata is hosszabb, mint az előző, 1CD-s motor 5. fokozata volt.
Amit még érzékeltem, hogy a tempomat ügyesebb nálam: ha ő tartja a sebességet, kisebb az átlagfogyasztás.
Ez ritka! :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2056 Dátum: 2013.08.19 14:26:05 »
Magam is meglepődtem, eddig azt hittem, tudok bánni a gázpedállal....ezek szerint van még mit tanulnom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2057 Dátum: 2013.08.19 14:40:39 »
Magam is meglepődtem, eddig azt hittem, tudok bánni a gázpedállal....ezek szerint van még mit tanulnom.
Van hát! Pl. a motorféket hosszabb ideig használni. Ezt egyik tempomat sem tudja... és nagyon hatásos.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2058 Dátum: 2013.08.19 14:42:54 »
én ma regg.motorfékeztem szinte mindig.
pakoltam vissza 5,4,3...ha kellett. fék nem is nagyon kell,nemvolt forgalom.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2059 Dátum: 2013.08.19 14:53:44 »
Van hát! Pl. a motorféket hosszabb ideig használni. Ezt egyik tempomat sem tudja... és nagyon hatásos.  ;)
És akkor mit csinál a tempomat, ha a beállitottnál gyorsabban gurul (vagy akar gurulni) az autó? :hmmmm:

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2060 Dátum: 2013.08.19 15:08:28 »
És akkor mit csinál a tempomat, ha a beállitottnál gyorsabban gurul (vagy akar gurulni) az autó? :hmmmm:

Hát akkor motorfékez.  :clap:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2061 Dátum: 2013.08.19 15:23:49 »
És akkor mit csinál a tempomat, ha a beállitottnál gyorsabban gurul (vagy akar gurulni) az autó? :hmmmm:

Ha nagyobb lejtőn pl. 6-ban annak ellenére gyorsulna az autó, hogy motorfékezel, a tempomat akkor is tartja a sebességet. Ha tudja (pl. benzinesnél) szelepekkel növeli a motorfékhatást, egyébként nagy eséllyel észrevétlenül beavatkozik a kerekeknél (az intelligensebbje). Már próbáltam ezta szitut, és tartotta a tempót, ha kikapcsoltam gyorsulni kezdett.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2062 Dátum: 2013.08.19 19:11:13 »
Ha nagyobb lejtőn pl. 6-ban annak ellenére gyorsulna az autó, hogy motorfékezel, a tempomat akkor is tartja a sebességet. Ha tudja (pl. benzinesnél) szelepekkel növeli a motorfékhatást, egyébként nagy eséllyel észrevétlenül beavatkozik a kerekeknél (az intelligensebbje). Már próbáltam ezta szitut, és tartotta a tempót, ha kikapcsoltam gyorsulni kezdett.
Hát az enyém semmi ilyet nem csinál. Elveszi a gázt, motorfék (hahaha, amekkora 6-ban van  :D ), oszt ennyi.
(gyári,Toyota)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2063 Dátum: 2013.08.19 19:33:18 »
Hát az enyém semmi ilyet nem csinál. Elveszi a gázt, motorfék (hahaha, amekkora 6-ban van  :D ), oszt ennyi.
(gyári,Toyota)

Nem tudom, mi lehet a határa, ahol még tudja tartani.... :hmmmm: Én a 8-as út lankáin próbáltam ki egyszer (és csak egyszer), és amint kikapcsoltam szép lassan elkezdett gyorsulni, ezért gondolom, hogy valamit csak csinál a gázelvételen kívül.

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2064 Dátum: 2013.08.20 15:38:17 »
Nem tudom, mi lehet a határa, ahol még tudja tartani.... :hmmmm: Én a 8-as út lankáin próbáltam ki egyszer (és csak egyszer), és amint kikapcsoltam szép lassan elkezdett gyorsulni, ezért gondolom, hogy valamit csak csinál a gázelvételen kívül.
Az automatánál vissza is vált egyet szerintem, mert amikor egyszer vezettem 1,4 D-4D automata(MMT ha jól írom) Aurist, az Visegrádról hazafele visszarakta 4-ig ( nem a 11-esen jöttem Bp-re, hanem Pilisszentlászló fele )... Furi, ennyire nem szeretném h inteligens legyen az autóm, aztán majd a beépített GPS nem azt mondja h "túl gyorsan mész", hanem kivezérli a tempomatot....  [rohog]

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #2065 Dátum: 2013.08.21 00:29:42 »
Aut váltó esetén valóban visszavált, hogy erölködés nélkül tudja tartani a rögzített sebességet.

Persze ez is forgalmi szituáció kérdése lehet, az Avensis simán felmegy 5.-ik fokozatban az érdi emelkedőn 130-ra beállított tempomattal mindenféle visszaváltás nélkül.

Kézi váltós autót tempomattal viszont még nem vezettem, tehát pl ha visszaváltasz, és kinyomod hozzá a kuplungpedált, akkor automatikusan old a tempomat is, vagy mi történik? Mert ha elképzelem a szitut, akkor a motor felpörögne tiltásig amíg ki van nyomva a kuplung, ami nem tenne jót neki. Illetve a kuplung oldása után visszakapcsol a tempomat, vagy hogy néz ez ki pontosan?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2066 Dátum: 2013.08.21 06:32:49 »
Amit én láttam eddig, az mind olyan volt, hogy kuplung, fék, gáz egyaránt kikapcsolta a tempomatot. Hogy utána visszagyorsít-e, az már tipustól függött.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2067 Dátum: 2013.08.21 06:47:01 »
A gázadás nem kapcsolja ki, pl előzésnél gyorsítasz, majd ha lelépsz, visszaáll a beállitott sebesség.
A fék és kuplung igen.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2068 Dátum: 2013.08.21 06:59:27 »
A tiéd. ;) Amiket én láttam azok igen - mondjuk ezek utólagos tempomatok voltak.. Akkot azér javítom:
Amit én láttam eddig, az mind olyan volt, hogy kuplung, fék, gáz egyaránt kikapcsolta a tempomatot. Hogy utána visszagyorsít/lassít-e, az már tipustól függött.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.21 07:02:54 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2069 Dátum: 2013.08.21 09:16:28 »
Talán már kaptál választ a kérdésedre, de ha nem akkor azért van két szelep, mert a Denso nagynyomású szivattyúja egy tengelyen lévő, 2db egymáshoz képest 90 fokkal elforgatott, ún. tandem szivattyú. A két szivattyú nyomó és szívó üteme 90 fokonként váltja egymást, így egy fordulatra több nyomó ütem jut, egyenletesebb szállítást eredményezve. Ennek a két szivattyúnak külön táplálása van a kisnyomású oldalon, és ezt a táplálást szabályozza az SCV, ezért van 2 db belőle. A szelepeket impulzus szélesség modulált (PWM, változó kitöltésű négyszögjel)) jellel vezérlik az üzemállapottól függően. (gyakorlatilag az induktív terhelés miatt a jel egyszerű középértéke szabja meg a szelep nyitásának mértékét) Így a RAIL-nyomást a kisnyomású oldalon szabályozza már az első generációs Denso is, ellentétben a Bosch megoldásával, ahol az első generációs CR valami agymenéses ötlettől vezérelve a nagynyomású oldalon szábályoz. A Denso megoldásánál a szabályozáshoz a kis nyomás miatt jóval kisebb energia szükséges, és a reakciója is gyorsabb. Az érdekesség kedvéért a Bosch 1 szintén favágónak tűnő megoldása, hogy a nagynyomású szivattyú 3 radiális dugattyújából egyet úgy kapcsolnak ki, (ha nincs szükség nagy nyomásra, a főtengely kisebb terheltségének elérésére) hogy egy szintén nagy teljesítményű mágnes-szeleppel egyszerűen "kitámasztják".
üdv.

Na ez igazán korrekt kis leírás! Nagyjából ilyen típusú információk miatt regisztráltam a fórumra.
Nagyon köszönöm!
Látom, nagyon otthonosan mozogsz a nagynyomású rendszerek (nem csak Denso) világában, ezért érdekelne a véleményed.
Első generációs (110 Le) 1CD motoros Avensisemnél jellemzően pár 10 km csak városi használat után kövér gázra jelentősebb füstölés tapasztalható. Ha ilyenkor alaposabban meghajtom az autót (néhány dinamikus gyorsítás, pár 10 km-es emelt sebesség), akkor szépen eltűnik ez a jelenség és "elfelejt" füstölni, viszont a következő kicsit lusta városi etap után újra jelentkezik.
Azt is megfigyeltem, hogy ha országúton kifejezetten papásan 90-100-as tempóban vezetem, akkor az még nem elég neki, hogy ez a füstölési hajlam elmúljon, mindenképp kell egy jó pár dinamikus gyorsítás, vagy emelt sebesség tartása.
Nem gondolnám, hogy az injektorokkal gond lenne, szépen indul hidegen, melegen egyaránt és a füstülés elmúlását sem lehetne jól magyarázni.
Inkább pontosan a fentebb is említett SCV-kre gyanakszom. Alapvetően kis terhelés mellett használom az autót városban és városon kívül is, autópályán alig megyek. Gondolom, az SCV-ket főleg csak a kis áteresztésű állapotaiban használom, kopottak lehetnek, idő kell, amíg a teljes tartomány újra "bejáratódik".
Nyilván minden nagynyomású részegység hibája hozzájárulhat a tünetekhez, kíváncsi lennék a te véleményedre.
Majd lehetőség szerint szeretnék résolajértékeket méretni az injektorokra, de mostanában nem járok ilyen műhely környékén, addig marad az elmélet.

Előre is köszönöm!

Üdv:
BF