Na jah, én még zöldfülű vagyok, de gyorsan tanulok
Nekem ami alulról jön, az is átjárható, ugyan annyira mint a felső. Szerintetek akkor nincs eltömődve a DPF-em?
Neked Apaszive mi lett a megoldás rá?
Távdiagnózist nem tudok adni, mert sajna nem láttam még a DPF belső szerkezetét. Nem tudom, hogy a ki/be csatlakozó kis csövek a DPF-en belül hogy s miként csatlakoznak, belül esetleg van e valami szerkentyű a csatlakozási ponton?
Logikus gondolkodás alapján tisztának kellene lenni mind a két csőnek, hiszen csak így alakulhat ki korrekt nyomáskülönbség amit a motortérben lévő szenzor érzékel. Ha egyik el van tömődve, akkor állandóan nyomáskülönbség van és amennyiben ez az érték meghaladja a gyári beállítottat, akkor elvileg állandóan regenerál a szűrő. Ezt észre venném, mert akkor megnő a fogyasztás, nagyon meleg lenne a kipufogó vég(is) és még mocskos is lenne ..... de vegyes használatban a tegnapi kirándulás után a fogyasztás 7,4 l/100km....nem rossz és a kipufogóvég is sötétszürke és kéz meleg volt.
Az enyém most nem füstöl... azaz csak indulás után, mikor a motor elér egy bizonyos hőfokot. Akkor is "csak" 200-300 méteren keresztül és elviselhető mértékben. Ezután egész nap semmi füst. Nem tudom behatárolni, hogy miért ez a nagy javulás az előző 1-2 hónaphoz képest. Talán a hőfok (ma itt +8 fok volt) vagy az adalék, amit kapott az elmúlt hetekben, vagy azért mert az utóbbi időkben kizárólag prémium üzemanyagot kapott? Fogalmam nincs. Két hét múlva viszem szervizbe (olaj+összes szűrő). Ráfogok kérdezni erre a füstölésre. Ez az "A" terv.... de van "B" tervem is. Tegnapi kirándulás alkalmával lefékeztem egy autókereskedés előtt és megnéztem egy BMW X3 3.0D M Sport gépet. Az is olyan idős mint az enyém, hat éves. Kicsit többet futott mint ez, felszereltségben közel azonos a kettő. Kijött az útszélére a kereskedő és majd nem megegyeztünk a cserében, pedig csak azt kérdeztem meg tőle az irodában, hogy beszámítja e az autómat ha vennék egyet a készletből (partexchange).