Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765663 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12750 Dátum: 2017.01.26 10:36:42 »
És itt még csak az amortizációval számoltál!
Ezen kívül aztán tényleg az emberek 99,9 %-a elfelejt kalkulálni a forrásköltséggel. Mert még ha kp-ban fizette is ki valaki az autóját, akkor is illene számolni azzal, hogy ha azt a pénzt nem autóra költi, akkor mondjuk be is fektethette volna. A Te ismerősödnél a biztosan 10 millió Ft feletti vételárnál már az elmaradt reálhozamok is szép összegre rúgnak... Ha még hitel is társul a vásárláshoz, akkor pedig a forrásköltség önmagában is az egyik legnagyobb költségelem lehet a birtoklás idejére.
Szóval, az autózás tiszta költsége elég összetett, privát használatra vásárolt és munkára használt autónál is így kellene kalkulálni a tisztánlátáshoz, de ki teszi ezt meg...
Én.
Ezért nem is veszek autót kölcsönre. A t25-t 4 millió kölcsönnel vettem. kb 3 év múlva volt az első kilengése a svejci franknak. Mikor visszatért a korábbi árfolyamra, gyorsan kierőszakoltam magamból a maradékot, és megfogadtam, hogy használati tárgyra nem adok ki több pénzt, mint amennyit ki tudok fizetni. Kölcsönt csak lakhatásra illetve jövedelmet termelő beruházásra szabad felvenni. Ez is olyan dolog, ami fejben dől el. :hmmmm:
(A bömcsi egyes volt, ha jól emlékszem kevesebb, mint 7 millióba került, mert majdnemújnak vette. Kevesebb, mint 10e km volt benne.)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12751 Dátum: 2017.01.26 10:36:57 »
Talán szintén két éve mondta itt a fórumon Pincér felhasználó,hogy Kecskeméten 40-50e forint körül megcsinálják a katalizátort. Nem gyári,nem csere,hanem mivel az 1.8-nál a leömlőben van a katalizátor,kinyitják és a betétet cserélik ki. Azt mondják hogy tökéletes én nem hallottam tapasztalatokról még,de gyanítom se itthon,se külföldön nem veszi meg az emberek nagy többsége a gyári katalizátort.
Most, hogy írtad, tényleg van egy ilyen cég Kecskeméten, emlékszem rá, hogy volt róla szó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12752 Dátum: 2017.01.26 11:31:01 »
Továbbá nagyon kevesen számolják ki, hogy az éves futáshoz mennyi költség társul az üzemanyagon kívül. Az amortizációt szinte mindenki kihagyja. :nono: Egy ismerősöm 4 éves 68ezer kilométeres bmw-je 4 milliót veszített az értékéből. Annak az amortizációja 59 Ft/km!!! Összességében neki több, mint 100 forintba került 1 km.
Az amortizációt évre lebontva nem vezetem, mert annak kiértékelését csak eladáskor látom ésszerűnek. Van egy 5, meg egy 10 éves távra készített projekció, ez szerintem bőven elég (nekem). Minden más kiadást viszont vezetek. A véleményem kb. ugyanaz mint neked. Az emberek többsége azért autózik olyan nyugodtan, mert soha nem rakta össze, hogy az összes költség per kilométer mennyi nála.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12753 Dátum: 2017.01.26 11:44:13 »
Vicces dolog ez az amortizáció. 4 éve van nálam az Avensis, de az akkori vételárért szerintem el tudnám adni most is. Ezért nem izgat az amortizáció ebben a korban, mert szinte nincs, vagy csak minimális.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12754 Dátum: 2017.01.26 11:52:11 »
Vicces dolog ez az amortizáció. 4 éve van nálam az Avensis, de az akkori vételárért szerintem el tudnám adni most is. Ezért nem izgat az amortizáció ebben a korban, mert szinte nincs, vagy csak minimális.

Optimista hozzáállás.
Ha jól rémlik, Te már 4 éve is a piac tetejéről vettél egy jól leinformálható, patika állapotú, import autót, amit azóta is átlagon felül tartasz karban és óvod.
Szerintem,  nagyon sokáig kellene várnod rá, hogy találj olyan valakit, aki ezt kifizeti egy ~17 éves autónál.

Tök privát véleményem, hogy kizárt, hogy most is el tudnád adni az akkori vételárért. Mondom mindezt úgy, hogy gyakorlatilag teljesen kuriózum lenne a Te autód a piacon.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12755 Dátum: 2017.01.26 12:20:47 »
Optimista hozzáállás.
Ha jól rémlik, Te már 4 éve is a piac tetejéről vettél egy jól leinformálható, patika állapotú, import autót, amit azóta is átlagon felül tartasz karban és óvod.
Szerintem,  nagyon sokáig kellene várnod rá, hogy találj olyan valakit, aki ezt kifizeti egy ~17 éves autónál.

Tök privát véleményem, hogy kizárt, hogy most is el tudnád adni az akkori vételárért. Mondom mindezt úgy, hogy gyakorlatilag teljesen kuriózum lenne a Te autód a piacon.
Lehet, hogy igazad van. Nem aktuális a kérdés, így nem fogjuk megtudni most még. Az a legnagyobb előnye, hogy minden javítása dokumentált. 2 szervizbe hordom, az egyik márkaszerviz, a másik független (vagyis, nem, VW haszongépjármű márkaszerviz a korrekt fajtából), mindkét helyen kinyomtatható az összes eddigi munkalap, számlák megvannak az elvégzett munkákról. A motorfelújításom fotókkal dokumentált, szervizfüzetbe bejegyzett. Ráadásul, a hahun nagyon ritkán van, de általában nincs ilyen autó.
Egyébként, nem a kínálat tetejéről választottam, mert ha jól emlékszem, 2013. januárjában ezek plafonja 1,1-1,2M volt, én 950-ért vettem meg + átírás. Ennél kevesebbért nem adnám oda most sem ebben az állapotban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12756 Dátum: 2017.01.26 13:03:28 »
Lehet, hogy igazad van. Nem aktuális a kérdés, így nem fogjuk megtudni most még. Az a legnagyobb előnye, hogy minden javítása dokumentált. 2 szervizbe hordom, az egyik márkaszerviz, a másik független (vagyis, nem, VW haszongépjármű márkaszerviz a korrekt fajtából), mindkét helyen kinyomtatható az összes eddigi munkalap, számlák megvannak az elvégzett munkákról. A motorfelújításom fotókkal dokumentált, szervizfüzetbe bejegyzett. Ráadásul, a hahun nagyon ritkán van, de általában nincs ilyen autó.
Egyébként, nem a kínálat tetejéről választottam, mert ha jól emlékszem, 2013. januárjában ezek plafonja 1,1-1,2M volt, én 950-ért vettem meg + átírás. Ennél kevesebbért nem adnám oda most sem ebben az állapotban.
Én is ezen a véleményen voltam/vagyok.
Tavaly júniusban hoztunk a fiamnak egy 2002-s, 200e km-s volvo s40-t. Végig vezetett szervizkönyv, és még itthon is márkaszervizbe vittük az autót, hogy jól nézzen ki a szk. Időnként feltesszük a hahura, 200e forinttal drágábban mint amennyibe nekünk került cakk-pakk a hasonló kínálat felső 20%-ba. Eddig senki nem hívott... Nem könnyű normális áron autót eladni. Annyit meg nekünk is megér, amennyiért vettük.
Tényleg! Matthew avéjával mizu?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12757 Dátum: 2017.01.26 13:16:34 »
Vicces dolog ez az amortizáció. 4 éve van nálam az Avensis, de az akkori vételárért szerintem el tudnám adni most is. Ezért nem izgat az amortizáció ebben a korban, mert szinte nincs, vagy csak minimális.
Ahogy Keeper is írta, 17 éves autónál nem sokan fogják megfizetni a sáv tetejét. Akinek van pénze, az inkább a fiatalabbat keresi. Plusz úgy rémlik, hogy sokat dolgoztál a kocsin, főleg hogy akusztikailag jó legyen. A beletett anyagköltséget és munkaórákat hogyan számoltad bele? Ha a kocsiba beleraktál 20-30 óra munkát, meg 200k HUF anyagköltséget és úgy ér ugyanannyit, akkor nulla futás mellett is volt értékcsökkenés. De ez tényleg nagyon szubjektív, emiatt én az amortizációval nem is szoktam számolni. Miénk 10 éves során várhatóan --mai nominálértéken-- kb egymilliót esik majd, ami az ezidő alatt várható 80.000 km-es futástól nagyjából független. Ha 160.000-et futna, akkor is kb. annyit esne, mert a piaci átlag idős korban nem fogja elhinni/értékelni a kevesebb futást.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12758 Dátum: 2017.01.26 13:46:35 »
Lehet, hogy igazad van. Nem aktuális a kérdés, így nem fogjuk megtudni most még. Az a legnagyobb előnye, hogy minden javítása dokumentált. 2 szervizbe hordom, az egyik márkaszerviz, a másik független (vagyis, nem, VW haszongépjármű márkaszerviz a korrekt fajtából), mindkét helyen kinyomtatható az összes eddigi munkalap, számlák megvannak az elvégzett munkákról. A motorfelújításom fotókkal dokumentált, szervizfüzetbe bejegyzett. Ráadásul, a hahun nagyon ritkán van, de általában nincs ilyen autó.
Egyébként, nem a kínálat tetejéről választottam, mert ha jól emlékszem, 2013. januárjában ezek plafonja 1,1-1,2M volt, én 950-ért vettem meg + átírás. Ennél kevesebbért nem adnám oda most sem ebben az állapotban.

Nem emlékeztem pontosan, valamiért 1,1 M ugrott be. Igen hirdettek 1,2-1,3 M körül is abban az időben még T22-ket, de ki tudja mi lett végül a valós vételár.
Így visszatekintve a 950.000 Ft nagyon jó ár volt azért az autóért!

Azért tudom ilyen jól, mert kb. 3 hónappal a Te vásárlásod előtt vettem a sajátom, szintén 950.000 Ft-ért, akkor elég jól ismertem a T22 piacot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12759 Dátum: 2017.01.26 14:22:52 »
Én is ezen a véleményen voltam/vagyok.
Tavaly júniusban hoztunk a fiamnak egy 2002-s, 200e km-s volvo s40-t. Végig vezetett szervizkönyv, és még itthon is márkaszervizbe vittük az autót, hogy jól nézzen ki a szk. Időnként feltesszük a hahura, 200e forinttal drágábban mint amennyibe nekünk került cakk-pakk a hasonló kínálat felső 20%-ba. Eddig senki nem hívott... Nem könnyű normális áron autót eladni. Annyit meg nekünk is megér, amennyiért vettük.
Tényleg! Matthew avéjával mizu?
Szerintem nálatok a típussal van gond. A Volvo-t igazából nem nagyon keresik idehaza használtan (sem). Nem meghatározó típus, így nyilván nehezebb dolgotok van az eladásával kapcsolatban. Egy normális állapotú Avensis pikk-pakk elmegy.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12760 Dátum: 2017.01.26 14:40:22 »
Ahogy Keeper is írta, 17 éves autónál nem sokan fogják megfizetni a sáv tetejét. Akinek van pénze, az inkább a fiatalabbat keresi. Plusz úgy rémlik, hogy sokat dolgoztál a kocsin, főleg hogy akusztikailag jó legyen. A beletett anyagköltséget és munkaórákat hogyan számoltad bele? Ha a kocsiba beleraktál 20-30 óra munkát, meg 200k HUF anyagköltséget és úgy ér ugyanannyit, akkor nulla futás mellett is volt értékcsökkenés. De ez tényleg nagyon szubjektív, emiatt én az amortizációval nem is szoktam számolni. Miénk 10 éves során várhatóan --mai nominálértéken-- kb egymilliót esik majd, ami az ezidő alatt várható 80.000 km-es futástól nagyjából független. Ha 160.000-et futna, akkor is kb. annyit esne, mert a piaci átlag idős korban nem fogja elhinni/értékelni a kevesebb futást.
Nem lenne türelmem ezeket ennyire aprólékosan kiszámolni, mert nem foglalkoztat. :-)
Ne legyen igazam, és egy esetleges eladásnál az autó nem 1 milla környékén megy el, hanem 850-ért. Ekkor 1 szett kereket (gyári acélfelni prémium gumikkal) kapásból külön adnék el. Az 50 000Ft, máris 900-nál tartok a 4 évvel ezelőtti 950 helyett. Évi 15000Ft-ot csökkent az ára. Nevetséges tétel.

De nézem máshogy: 1 szett új gumi + 1 szett alufelni került az autó vételárán felül 135200Ft. Kuplungszett csere: 42000Ft. Generátor diódasor csere: 20000Ft. Motorgenerál: 116000Ft. Ez összesen 313000Ft. A vételárral együtt 1263000Ft-ról beszélünk. Ha az eladás 900 000Ft-ért megtörténne, akkor a különbség 363000Ft-ra adódna. Ez 4 év alatt 90 000 Ft-ot jelent, mint "bukó". Hát, nem dőlök a kardomba emiatt. Tudván azt, hogy más használtautót is gumizni kell, a kuplung kopóalkatrész, és van más tucatnyi költséges hiba, ami az Avensisszel nem jön elő, számomra nem jelentős ez az évi nem egészen 100 000Ft veszteség. Az autó üzemeltetése anyagilag mindig bukó a tulaj számára, ennyi pénz számomra vállalható kompromisszum....
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12761 Dátum: 2017.01.26 17:31:25 »
Szerintem nálatok a típussal van gond. A Volvo-t igazából nem nagyon keresik idehaza használtan (sem). Nem meghatározó típus, így nyilván nehezebb dolgotok van az eladásával kapcsolatban. Egy normális állapotú Avensis pikk-pakk elmegy.
Jó t25 nem fért a projektbe. :no:
Igazából nem érdekel, ha nem megy el. Autóra szükségünk van, nem az eladás az elsődleges. Ha elmenne, újra kimennénk, és hoznánk egy kicsivel szebbet, egy kicsivel jobbat. Egy stabil, szervizkönyves, középkategóriás autót akartunk 2000 € alatt, évi max 20e km-re, ami a fiamnak is tetszik. A t22 neki nem jön be, így golfot és volvót találtunk megbízható helyről. A golfok rozsdáltak, így maradt az s40. Csak annyiban tanulságos az eset, hogy még telefonos érdeklődés sem volt a hírdetésünkre, nemhogy próba.
Szerintem, igazából mindegy, hogy mennyiért megy majd el az autód. Ha egy másikat akar az ember, úgyis megoldja, és mivel mi nem kereskedők vagyunk, mi csak veszíteni tudunk egy autó vétele és eladása során. És mivel mi ezzel tisztában vagyunk, ahogy írtad, nem dőlünk a kardunkba. A mosolyunk ugyan nem őszinte az eladásnál, de az új autónál igen. :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.26 17:33:01 írta Izso »

Lazac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12762 Dátum: 2017.01.27 16:58:49 »
Sziasztok!  Van egy 2007es Avensisem D-4D xenonos. Olyan problémám van, hogy néha gondol egyet valamelyik lámpa tompítottnál és lekapcsol, hol az egyik hol a másik vagy éppen mind2, fel le kapcsolom és világít megint, de van olyan is amikor elmegyek vele 200km-t és nem kapcsol le egyik sem. Találkozott már más is hasonló dologgal és ha igen mi volt a probléma oka? Előre is köszönöm a segítséget!

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12763 Dátum: 2017.01.27 18:37:08 »
Érdekesek ezek a ki hogy vesz autót dolgok..
Én pl egy alap állapotú autót kerestem, nem feltétlen hibamentest. Így igen olcsón jutottam hozzá, és mindent ami kellett magam cseréltettem már ki rajta. Így lényegében ott vagyok ahol a közepes árú t25-ök vannak, de minden rendben az autón, tudom, hogy milyen állapotú alkatrészei vannak. Szerintem ez így jobb választás volt mint ha az autóért fizettem volna ki többet, és akkor nem új dolgok vannak benne.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12764 Dátum: 2017.01.27 18:48:21 »
Sziasztok!  Van egy 2007es Avensisem D-4D xenonos. Olyan problémám van, hogy néha gondol egyet valamelyik lámpa tompítottnál és lekapcsol, hol az egyik hol a másik vagy éppen mind2, fel le kapcsolom és világít megint, de van olyan is amikor elmegyek vele 200km-t és nem kapcsol le egyik sem. Találkozott már más is hasonló dologgal és ha igen mi volt a probléma oka? Előre is köszönöm a segítséget!
Ilyennel nem találkoztam, de elektromos problémánál foglaltam időpontot autó villamosság szerelőhöz aki megnézte és megjavította. Ez lehet kontakthiba, túlmelegedés elleni védelem, testelési hiba, stb. Egy jó autóvillanyász hamarabb fog segíteni.