Üdv Néktek!
Öt francia autó után bevállaltam, hogy kilépek a komfortzónámból és egy Avensis II kombi 2.0 benzines autó tulaja lettem tavaly augusztusban.
(A kaland kedvéért azért az utolsó franciát megtartottam. ☺)
Az autót én magam hoztam Fritzország nyugati részéről, magánszemélytől vettem, a keresztneve Jürgen és nem Juszuf.
Természetesen vezetve van a szervizkönyv +Jürgen egy vastag paksamétával dobott meg az adásvételnél, amiben az összes szervizes munkalap, számla benne van.
Hazaérkezés után Toyota szervizben ellenőriztettem az adatok valódiságát. Bár nem láttak minden adatot az itteni számítógépben, de néhány dátum/km.óraállás kiolvasható volt a rendszerből.
Ezek mind stimmeltek a szervizkönyvben lévő adatokkal, és megtaláltam a hozzájuk tartozó munkalapokat, számlákat.
Ezek alapján feltételezem, hogy a 141000km amivel elhoztam a kocsit, tényleg annyi amennyi.
Azóta mentem vele cirka 10000 km-t, összegyűlt némi tapasztalat és pár kérdés.
-Mekkora olajfogyasztás az ami még elfogadható egy ilyen motornál?
Eddig 1.2l-t kellett utántöltenem. Azt kissé furcsállom, hogy a gyári előírás ellenére nem 5w30-as olajat töltöttek bele a kinti márkaszervizben, hanem kezdettől fogva 5w40-et.
-Vajon mikortól várható a szívószelepek kokszosodása?
Pár jel mintha már arra utalna, hogy van valami.
-Normális dolog-e az, hogy már 2 lambdaszondát cserélni kellett?
Egyet még a német tulaj cseréltetett, egy már nekem jutott. Mikor a szerelő kivette tiszta korom volt a szonda, szerintem egy benzines autónál még akkor sem kellene ilyen kormosnak lennie, ha a nem működése folytán az elektronika nem az optimális üza.- levegő keveréket tudja beállítani.
Egyébként az autót nagyon megszerettem, a gondos Jürgen családja nagyony vigyázott rá, szerencsére nem dohányoztak benne,nem tömték wunderbaummal sem, tán még az újautóillatból is maradt benne egy kevés. 😊