Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a következőkben: adott egy Avensis T22, 2001-es gyártású 1.8 VVT-i sedan. Tavaly augusztusban vettem, jön-megy, oké. Sajnos ez sem mentes az olajfogyasztási problémától. Jelenleg kb. 1400-1600 km-re öntök bele egy liter olajat. 10W40 van benne (tudom-tudom 5W30, de hála az okos szerelőnek, minden nyavajgásom ellenére ez került bele.) Ami érdekes, még anno beszéltem a tulajjal, ő bevitte a márkaszervízbe/ kereskedésbe ahol vették, de mivel nem érte el az 1l/1000km-t az olajfogyasztás, elhajtották. Magyarország...
Ami a lényeg: Sümegen lakunk (Veszprém megye nyugati csücske) és itt körbekérdezgetve olyan horror árakat kaptam gyűrűcserére, hogy gyakorlatilag vehetnék belőle még egy autót. (Első szerelő: minimum 400-450e. Én: Mondom mi? Válasz: dugót is cserélni kell, egy dugó 50-60e, egy garnitúra gyűrű min. 15e (x4 ugye) stb. Ja kösz. Második kb. 200-ig számolt anyagban, de még nem volt vége... A többit nem is mondom...
A fórumot olvasgattam sokat, itt legfeljebb 150-et írtak sokan az egész műveletre.
Tud-e valaki a környékünkön (Veszprém / Zala megye stb.) megbízható, normális szerelőt, aki nem rajtam akarja az egész éves bevételét megkeresni?
Olajfogyasztás megoldás röviden:
1. új gyűrűszett, hengerfejtömítés, szelepfedél tömítés, szelepszárszimeringek, főtengelyszimering.
2. hengerfejet kompletten fel kell újítani: tisztítás, ha szükséges - csiszolás, szelepfészkek tisztítása, ha szükséges - csiszolása, majd síkolás és nyomáspróba.
3. Dugók tisztítása, fémtisztára csiszolása, főleg a gyűrűhornyok környékén és az olajelvezető furatoknál. Van, aki plusz furatokat helyez el a hornyokban, van, aki nem. Lényeg, hogy minden visszakerülő alkatrész fémtiszta és szennyeződésektől mentes legyen.
4. Mechanikus alkatrészek (csapágyak, hajtókarok, vezérműlánc, stb.) kopásának, nyúlásának ellenőrzése, az eredmények összevetése a gyári tűréshatárokkal. Ha belül vannak a határon, akkor minden mehet vissza a helyére.
Mindez legjobb esetben anyagárban, némi kedvezménnyel kijön 45-50e Ft-ból (NPR gyűrűszett, Elring tömítések, szimeringek). A gyári alkatrészekkel némileg drágább, ezek közül a hengerfejtömítés és a szelepszárszimering az, ami jelentősen drágább, kb duplája a jó minőségű utgy. alkatrészek árának.
A munkadíjban biztosa van szórás. Nekem 50+16e volt. Charlie Bt. Monoron kb 85E Ft-ért vállalja, BP-en drágább. Az ár akkor is följebb kúszik, ha a fentebb leírtakon kívül mást (pl. vezérműlánc, görgők) cserélni kell. Utóbbi nagyságrendileg +40e Ft.
Más megoldás nincs az olajfogyasztásra, sem adalékkal, sem más varázsszerrel nem fog eltűnni.