Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765706 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9975 Dátum: 2015.08.30 00:33:22 »
Sajnos Én is ugyanezzel a hiba kóddal küzdök kb, 1 éve (228 000 Km). Ugyanilyen körülmények közt jön elő.
A hiba eljöttével együtt igen megnőtt az olaj fogyasztás. 3000Km  alatt 1 liter. Meglett gyűrűzve úgy tűnik teljesen megállt az olajfogyasztás a gyűrűzés óta 3000 Km-t mentem nincs látható nívó csökkenés. Én arra gondolok hogy a magas olajfogyasztás tele nyomta a katalizátort az elégett olajjal. Most katalizátor cserén agyalok. A gyári szóba sem jöhet az után gyártottól/ univerzális tartok. Bármilyen ötletet, főleg tapasztalatot szívesen fogadok.
Van egy rossz hírem: a kiömlőben van a katalizátor. :hmmmm: :cry: Amikor nekem volt ez a problémám, akkor nem létezett utángyártott, pláne univerzális. Csak használt, vagy új. Én ebben az esetben nem bíztam a használt használhatóságában. :no:

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9976 Dátum: 2015.08.30 12:53:26 »

Sziasztok!

Van egy problémám.
Menet közben, ha kicsit nyomom a kuplungot, akkor "súrlódó" hang hallatszik. :whistling:
Amikor nem nyomom a kuplungot vagy teljesen kinyomom, akkor nincs hang. Álló helyzetben kicsit nyomva sincs hang...
Én elsőre kinyomó csapágyra gondolnék...



Hasonló a helyzet nálam is (2002, T22, 1.8 1ZZ, kb 240e km).
Elsősorban kuplungolásnál, és meleg időben jön elő. Néha magas fokozatban való alacsony fordulatú terhelésnél is (kb mint nálad).
Két szerelő látta eddig, és mivel nemrég komplett kuplungcserém volt, azt ki is lőttük. Nálam a váltó lesz a ludas, a csapágyak - remélem :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9977 Dátum: 2015.08.30 14:07:06 »
Na itt egy flood Főni!!
ne spicliskeggy má ovodás;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9978 Dátum: 2015.08.30 16:24:19 »
ne spicliskeggy má ovodás;)

Menj be a pinyóba mer' erős az úvé (osz' még valami szúrást kapol) tapatelefon betyár!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bec

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9979 Dátum: 2015.08.30 19:45:02 »
Van egy rossz hírem: a kiömlőben van a katalizátor. :hmmmm: :cry: Amikor nekem volt ez a problémám, akkor nem létezett utángyártott, pláne univerzális. Csak használt, vagy új. Én ebben az esetben nem bíztam a használt használhatóságában. :no:
Ez mit jelent,hogy a kiömlőben?
Mikor volt ez (hány éve?) és nagyságrendileg mennyibe került?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9980 Dátum: 2015.08.30 20:34:02 »
Ez mit jelent,hogy a kiömlőben?
Mikor volt ez (hány éve?) és nagyságrendileg mennyibe került?
http://webautoservice.pl/katalizator-TOYOTA-AVENSIS-5-531-18-3483.html
A motor és a kipufogó-rendszert összekötő rész. Ha emlékem nem csal, 2 éve 180 körül volt az új ára.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9981 Dátum: 2015.08.31 07:59:42 »
Hasonló a helyzet nálam is (2002, T22, 1.8 1ZZ, kb 240e km).
Elsősorban kuplungolásnál, és meleg időben jön elő. Néha magas fokozatban való alacsony fordulatú terhelésnél is (kb mint nálad).
Két szerelő látta eddig, és mivel nemrég komplett kuplungcserém volt, azt ki is lőttük. Nálam a váltó lesz a ludas, a csapágyak - remélem :)

A kuplungot "elvileg" az előző tulaj az enyémben is cserélte... ha igaz.  Az nem csúszik.. szerintem jó.
Belegondolva, tényleg lehet váltó csapágy hiba is. Váltó olajat 5000 km-el ezelőtt cseréltem 75w90-re. A váltással nincs gond.
Félek, hogy szét kell szedni a váltót. :wacko:
Na de nem akarok ennyire előre szaladni, majd ha jobban megnézi na Mester okosabbak leszünk. :otlet:


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bec

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9982 Dátum: 2015.08.31 09:25:56 »
Van egy rossz hírem: a kiömlőben van a katalizátor. :hmmmm: :cry: Amikor nekem volt ez a problémám, akkor nem létezett utángyártott, pláne univerzális. Csak használt, vagy új. Én ebben az esetben nem bíztam a használt használhatóságában. :no:

Háát ezt nem tudom/akarom meglépni egy 12 éves autónál. Az enyém 2004-es 1.8 benzínes de mintha a hasa alatt lenne a katalizátor. De nem vennék rá mérget.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9983 Dátum: 2015.08.31 21:49:01 »

Háát ezt nem tudom/akarom meglépni egy 12 éves autónál. Az enyém 2004-es 1.8 benzínes de mintha a hasa alatt lenne a katalizátor. De nem vennék rá mérget.
Mert 2 katalizátor van az autónk alatt. [emoji6]
Egy van a leömlőben, közvetlen benne a 2db lambdaszondával, majd hátrébb is van egy másik katalizátor, mögötte a 3., kontrol lambdaszondával.
A leömlőben levő olcsóbb, az "csak" 180k újonnan gyáriban, a hátsó csak csővel együtt van kb 400k-ért, illetve a Bosal kb 300k-ért.

Használtan vegyél egyet, de pontosan azonosítsátok be a hiba forrását. Az utángyártott katalizátor valszeg nem lesz jó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9984 Dátum: 2015.08.31 21:58:35 »
Mert 2 katalizátor van az autónk alatt. [emoji6]
Egy van a leömlőben, közvetlen benne a 2db lambdaszondával, majd hátrébb is van egy másik katalizátor, mögötte a 3., kontrol lambdaszondával.
A leömlőben levő olcsóbb, az "csak" 180k újonnan gyáriban, a hátsó csak csővel együtt van kb 400k-ért, illetve a Bosal kb 300k-ért.

Használtan vegyél egyet, de pontosan azonosítsátok be a hiba forrását. Az utángyártott katalizátor valszeg nem lesz jó.
Még szerencse, hogy olcsóbb, mint az autó. ;) Igaz, nem olyan sokkal... :hmmmm:

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9985 Dátum: 2015.08.31 22:20:27 »
Nesze neked drága dízelek. :D Ezek horror árak....

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9986 Dátum: 2015.09.01 10:03:48 »
Igen, horror árak, ha VALÓBAN cserélni kell. Ezért nagyon fontos, hogy az esetleges hibaforrást minél pontosabban meghatározzuk, hiszen, találomra cserélgetni ezeket butaság.
Újat, pedig senki nem vesz, ebben is biztos lehet mindenki.

Tudtommal egy bontott katalizátor kb 60-70 000Ft költséggel jár, egy-egy lambdaszonda újonnan listaáron br. 25-30 000Ft, légtömegmérő is br. 30-35 000Ft.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bec

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9987 Dátum: 2015.09.01 10:09:06 »
Igen, a legnagyobb gondom az, hogy koránt sem biztos a katalizátor csere megoldja a problémát. Ami jelenleg mindössze annyi hogy világít a sárga lámpa (letörlöm és kész). Semmi egyebet nem tapasztalok. A helyi márkaszervíz meg kiolvassa a kódot (P0420) és együttérzQen mosolyog. Ha tudtok olyan servizet ahol ezt pontosan be határolják, megköszönném.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9988 Dátum: 2015.09.01 10:38:53 »
Erről már sok szó volt (0420)
Megoldás:  http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=90.msg628667#msg628667 :)
vagy a lambda szonda kiemelő ( talán boci&pipi így oldotta meg.) :)

Olvass vissza a fórumban!
 :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9989 Dátum: 2015.09.01 10:42:09 »
Ha a fővárosban laksz, talán érdemes elvinni az injektor.hu-hoz. Ők kellő ismerettel, tapasztalattal és eszközháttérrel rendelkeznek a befecskendezős autók javításához.

Ha meg tudod oldani, érdemes lenne levenni a kipufogórendszert és megnézni szemrevételezéssel a 2 katalizátort. Normális esetben fehér színű méhsejtrácsosnak kell látszania. Ha sötétebb, akkor elkormolódott, létezik hozzá tisztító adalék (Pro-Tec Oxicat), ami a katalizátorral egyben a lambdaszondákat is tisztítja. Szükséges a tankbaöntést követően menni vele min. 50-60km-t autópályán, hogy a rendszer el tudja érni az üzemi hőmérsékletét (kb 250 Celsius).
A Pro-Tec-kel fennálló jótapasztalatok alapján ez sem lehet rossz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i