Mi is szokott a kánikulában elromlani? Jóvan, olcsó poén. . .
T25 2007, digit klíma. A szokásos mezei inspekció megvolt: gáz leszívva, újratöltve, szivárgás nincs. Hűtők mindkét irányból kitakarítva, a vezérlő a saját tesztjével ellenőrizve nem ad hibakódot. A klíma rapszódikusan megy, vagy nem. Általában hideg motornál, vagy több perces leállás után mindig elindul, de rövidesen megáll. Ezt úgy kell érteni, hogy érezni, amint a motor felszabadul a plusz terhelés alól - intenzív gyorsításnál úgy viselkedik, mintha nem lenne bekapcsolva a klíma - és azonnal megjön az egyre melegebb levegő és a pára is. Tehát olyan a jelenség, mintha a kompresszor leállna. Hetek óta figyelem, és alig van olyan helyzet, amit ismételve a hiba azonos ,módon jelentkezik. Mentem már kényelmes tempóban több száz km-t úgy, hogy végig ment, de mostanra már csak alapjáraton tud folyamatosan dolgozni. Egy időben 1600 körüli fordulat alatt szinte biztosan nem ált le, de elég volt kicsit jobban gyorsítani, és már jött is a leállás. Mostanra már kisebb gyorsításra is leáll, és nem is kapcsol vissza, csak ha ki-be kapcsolom párszor. Amikor viszont működik, akkor eléri a 8 Celsius fokot is a kilépő levegő, ami korábban csak 10-11 fok volt legjobb esetben is.
Ha valakinek ismerős a jelenség, mondjon már "valami szépet, jót". . .
Szerdán szerviz lesz belőle, de most nem volt a munkafelvevő túl kedves, mert csak annyit tudott biztatásul kinyögni, hogy "hát a kompresszor az akár 400e forint is lehet. . ."
Pedig ezt nem is kérdeztem. . .