Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765532 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9915 Dátum: 2015.08.12 16:54:59 »
Robi, ne viccelj már...  :lol: Szerinted, erre nem gondoltam? Te utaznál a helyemben 220km-t BP-re egy tesztért?  :D Bírom ezeket a "segítő" ötleteidet...  :szemez:

Van itt Csabán egy ismim, csak őt nem érem el...

Szia bepi81!

Elvileg nekem is ugyanolyan a légtömegmérőm (3ZZ-FE), mint a tied!(Bárdi auto szerint)
Szívesen felajánlom egy próbára, ha könnyen kicserélhető! :yes:
Gondolom kell menni vele egy kört... vagy ilyesmi...és kiolvasni a hibakódot.
Mezőmegyeren vagyok, most szabadságon... péntekig itthon vagyunk...
Szia!
 :flowers:






Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9916 Dátum: 2015.08.12 19:01:05 »
Saját történetemet folytatva...

lényeg: Esetenként extrém mértékű dúsítással is szegény keverék jelzés P0171 és P0174 (Bank 1 és Bank 2 sensor system too leak) mellett terhelés alatt, illetve, üzemmeleg alapjáraton is +19,5%-os long term fuel trim. Mindezek mellett 5200-as fordulatszámon letilt a motor, addig nem érezhető semmilyen probléma, jól húz.

Hibakód kiolvasás (P0171 P0174) után elkezdtem nézegetni a motor működési adatait. Hosszú távú, nem kímélő használat mellett, - a Dash Command diagnosztikai részében - a vizsgálható részegységek "zöld pipával" végződtek. Ezek között vannak az alábbaik:

- katalizátor
- lambdaszondák (2db)
- üzemanyagrendszer
- levegő rendszer egy része

Tehát, ezek jók, úgy tűnnek. Katalizátor és lambdaszonda hiba elvileg kizárhatók, az injektoraim UH-tisztítást kaptak tömény Spuriban 2x15 percig darabonként.

Nézegettem tovább az adatokat, de már a dashboard menüben, ahol feltűnt, hogy az beszívott levegő hőmérsékletét a szívócsőben nem mutatja a program, N/A jelzés van helyette. Ez korábban egészen biztosan jelezte, és a légtömegmérő feladata (tudjátok, annak a kis borostyánsárga kétgombostűfejnyi kis valaminek)... Hmmm, lehet, hogy légtömegmérő hiba? Logikus is lehet, mert a légtömegmérő által mért adatok alapján állítja be az ECU a terhelés függvényében alkalmazott keverési arányt. Ha valamelyik légtömegmérő által mért adattal gond van, akkor az ECU is az ideálistól eltérő keverék arány állít be (ez terhelés alatt természetes, de alapjáraton 10%-nál kisebbnek kellene lenni az eltérésnek). Dúsítja, vagy szegényíti a keveréket. Ez slendrián megfogalmazás, de kb így van.

Nos, nálam alapjáraton is túlzott mértékű a dúsítás (+18-19,5%), ami a fordulatszám emelkedésével arányosan tovább nő. Egészen az 5200-as fordulatig, amikor már az ECU nem tudja jobban dúsítani a keveréket, holott a hozzá beérkező adatok miatt kellene, és ekkor bedobja a szegény keverékes hibakódo(ka)t.

A megoldás vélhetően egy légtömegmérő csere, csak ez listaáron bruttó 36e Ft, ami nem kis összeg ahhoz, hogy találgatás alapján kifizessük és aztán mégsem lesz jó.

Szóval, adódik a kérdés, hogy van-e még más módszer is a hiba pontosítása érdekében, vagy ennyi alapján egyértelmű a légtömegmérő cseréje?
Természetesen megnéztem a Corollám légtömegmérőjét, de sajnos nem csereszabatos a 4ZZ motor és 1ZZ motoré. Méretükben és gyári számukban is különböznek. Pech...

Sziasztok,

Nem zárható ki a légtömegmérő, de az, hogy nincs hőméréskletadat róla obd-n keresztül, az nem jelenti azt, hogy rossz. Ha annyira rossz, hogy nem küld adatot, arra már egyértelmű tárolt hiba lenne az ECU-ban.
Én még megvizsgálnám a tüzelőanyagnyomást, mert ezeknél a befecskendezési idő mellett ez adja a befecskendezett mennyiséget, és ennek értéke állandó és adott értékű kell, hogy legyen. Van valahol egy nyomássazbályozó, ami ezért felelős, illetve a szivattyú, esetleg egy behorpadt merev benzincső okozhat hasonló jelenséget. Sőt, akár lehet hiba a vákuum rendszerben is, mert a legtöbb nyomásszabályozó a szivócsőben uralkodó nyomáshoz képest tartja a nyomást, nem pedig a légköri nyomáshoz képest (ha utóbbi szerint lenne, akkor a befecskendezett mennyiség a szívócsőnyomás függvényében (is) változna.) Azt hiszem, obd-n ez még nem küldi ki a fuel pressure adatot, ezért azt mechanikusan meg kell mérni.

Remélem, segítettem valamit.

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9917 Dátum: 2015.08.12 20:58:55 »
Sziasztok.Érdeklődnék, hogy a gyári cd meghajtót vmi átalakító segítségével meg lehetne oldani USB-re, ami pl kesztyűtartóba lenne kivezetve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9918 Dátum: 2015.08.12 21:26:58 »
Szia bepi81!

Elvileg nekem is ugyanolyan a légtömegmérőm (3ZZ-FE), mint a tied!(Bárdi auto szerint)
Szívesen felajánlom egy próbára, ha könnyen kicserélhető! :yes:
Gondolom kell menni vele egy kört... vagy ilyesmi...és kiolvasni a hibakódot.
Mezőmegyeren vagyok, most szabadságon... péntekig itthon vagyunk...
Szia!
 :flowers:
Szia András!
Nagyon kedves a felajánlásod, meg tudnád nézni a légtömegmérő gyári számát? Az enyémbe a 22204-0D020 jelű kell. Ha ez stimmel, akkor azonosak.
...és élnék is a lehetőséggel. 2db csavar ki, elektronikus csatit széthúz és már kint is van. Kb 1 perc... A teszthez max 30 perc szükséges, ennyi idő alatt elvileg beáll az új értékekre az ECU és megmutatja magát.
A számodat tudom, nem kizárt, hogy kereslek majd.  ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9919 Dátum: 2015.08.12 21:39:35 »
Sziasztok,

Nem zárható ki a légtömegmérő, de az, hogy nincs hőméréskletadat róla obd-n keresztül, az nem jelenti azt, hogy rossz. Ha annyira rossz, hogy nem küld adatot, arra már egyértelmű tárolt hiba lenne az ECU-ban.
Én még megvizsgálnám a tüzelőanyagnyomást, mert ezeknél a befecskendezési idő mellett ez adja a befecskendezett mennyiséget, és ennek értéke állandó és adott értékű kell, hogy legyen. Van valahol egy nyomássazbályozó, ami ezért felelős, illetve a szivattyú, esetleg egy behorpadt merev benzincső okozhat hasonló jelenséget. Sőt, akár lehet hiba a vákuum rendszerben is, mert a legtöbb nyomásszabályozó a szivócsőben uralkodó nyomáshoz képest tartja a nyomást, nem pedig a légköri nyomáshoz képest (ha utóbbi szerint lenne, akkor a befecskendezett mennyiség a szívócsőnyomás függvényében (is) változna.) Azt hiszem, obd-n ez még nem küldi ki a fuel pressure adatot, ezért azt mechanikusan meg kell mérni.

Remélem, segítettem valamit.
Szia, igen, abszolút. Ez irányba is el fogunk menni. Elsősorban a benzinszivattyút nézzük majd meg, illetve, rákérdezek a nyomásszabályzóra is. Ha szerencsém van, holnap megyek márkaszervizbe, ha nincs szerencsém, akkor jövő héten. Részletesen fogjuk az éálő adatokat tanulmányozni.

Közben egy érdekesség:

A DashCommand beállítási között 2 hibát is kiküszöböltem, így csak előjött a szívócső hőmérséklet és a MAP (azaz, szívócső abszolút nyomás) érték (kPa) is, valamint a Timing szintén. :clap: Eddig ezek hiányoztak.
Az általuk közölt adatok reálisak, így megint bizonytalanná tett, hogy egyáltalán légtömegmérő hiba van-e... nem biztos.
Ma este is kerültem egyet és néztem a STFP és LTFP adatokat. Csak egészen kis sebességnél, alapjárat közelben ment a LTFP értéke 10% fölé, stabil 110-es tempónál +8% körüli volt. Padlógázas gyorsításnál +4,5% körül. Ez utóbbi érték jó.
A STFP +- 3% között ugrált.
Az 5200-nál leszabályozás továbbra is megmaradt, hibakód nincs most.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9920 Dátum: 2015.08.13 08:17:43 »
Szia András!
Nagyon kedves a felajánlásod, meg tudnád nézni a légtömegmérő gyári számát? Az enyémbe a 22204-0D020 jelű kell. Ha ez stimmel, akkor azonosak.
...és élnék is a lehetőséggel. 2db csavar ki, elektronik :whistling:us csatit széthúz és már kint is van. Kb 1 perc... A teszthez max 30 perc szükséges, ennyi idő alatt elvileg beáll az új értékekre az ECU és megmutatja magát.
A számodat tudom, nem kizárt, hogy kereslek majd.  ;) :hug:

Egyezik a ráírt szám: Toyota Denso gyártmány van benne
Keress nyugodtan. csütörtök- péntek még nagyrészt ráérek...
(csak a feleségem "aggódik", hogy nehogy elrontsuk, szombaton hogy megyünk akkor a Balatonra...) :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9921 Dátum: 2015.08.13 09:25:44 »
Nem lehet elrontani. Mondom, 2db csavar fogja a házat és egy elektronikus csatlakozó van a légtömegmérő alján. Nincs benne sok hibalehetőség.  :)
Szerintem foglak hívni ma!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Klíma időszakosan leáll
« Válasz #9922 Dátum: 2015.08.13 13:53:31 »
 Mi is szokott a kánikulában elromlani? Jóvan, olcsó poén. . .

 T25 2007, digit klíma. A szokásos mezei inspekció megvolt: gáz leszívva, újratöltve, szivárgás nincs. Hűtők mindkét irányból kitakarítva, a vezérlő a saját tesztjével ellenőrizve nem ad hibakódot. A klíma rapszódikusan megy, vagy nem. Általában hideg motornál, vagy több perces leállás után mindig elindul, de rövidesen megáll. Ezt úgy kell érteni, hogy érezni, amint a motor felszabadul a plusz terhelés alól - intenzív gyorsításnál úgy viselkedik, mintha nem lenne bekapcsolva a klíma - és azonnal megjön az egyre melegebb levegő és a pára is. Tehát olyan a jelenség, mintha a kompresszor leállna. Hetek óta figyelem, és alig van olyan helyzet, amit ismételve a hiba azonos ,módon jelentkezik. Mentem már kényelmes tempóban több száz km-t úgy, hogy végig ment, de mostanra már csak alapjáraton tud folyamatosan dolgozni. Egy időben 1600 körüli fordulat alatt szinte biztosan nem ált le, de elég volt kicsit jobban gyorsítani, és már jött is a leállás. Mostanra már kisebb gyorsításra is leáll, és nem is kapcsol vissza, csak ha ki-be kapcsolom párszor. Amikor viszont működik, akkor eléri a 8 Celsius fokot is a kilépő levegő, ami korábban csak 10-11 fok volt legjobb esetben is.
 Ha valakinek ismerős a jelenség, mondjon már "valami szépet, jót". . .

 Szerdán szerviz lesz belőle, de most nem volt a munkafelvevő túl kedves, mert csak annyit tudott biztatásul kinyögni, hogy "hát a kompresszor az akár 400e forint is lehet. . ."
 Pedig ezt nem is kérdeztem. . .

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9923 Dátum: 2015.08.13 14:22:13 »
Mi is szokott a kánikulában elromlani? Jóvan, olcsó poén. . .

 T25 2007, digit klíma. A szokásos mezei inspekció megvolt: gáz leszívva, újratöltve, szivárgás nincs. Hűtők mindkét irányból kitakarítva, a vezérlő a saját tesztjével ellenőrizve nem ad hibakódot. A klíma rapszódikusan megy, vagy nem. Általában hideg motornál, vagy több perces leállás után mindig elindul, de rövidesen megáll. Ezt úgy kell érteni, hogy érezni, amint a motor felszabadul a plusz terhelés alól - intenzív gyorsításnál úgy viselkedik, mintha nem lenne bekapcsolva a klíma - és azonnal megjön az egyre melegebb levegő és a pára is. Tehát olyan a jelenség, mintha a kompresszor leállna. Hetek óta figyelem, és alig van olyan helyzet, amit ismételve a hiba azonos ,módon jelentkezik. Mentem már kényelmes tempóban több száz km-t úgy, hogy végig ment, de mostanra már csak alapjáraton tud folyamatosan dolgozni. Egy időben 1600 körüli fordulat alatt szinte biztosan nem ált le, de elég volt kicsit jobban gyorsítani, és már jött is a leállás. Mostanra már kisebb gyorsításra is leáll, és nem is kapcsol vissza, csak ha ki-be kapcsolom párszor. Amikor viszont működik, akkor eléri a 8 Celsius fokot is a kilépő levegő, ami korábban csak 10-11 fok volt legjobb esetben is.
 Ha valakinek ismerős a jelenség, mondjon már "valami szépet, jót". . .

 Szerdán szerviz lesz belőle, de most nem volt a munkafelvevő túl kedves, mert csak annyit tudott biztatásul kinyögni, hogy "hát a kompresszor az akár 400e forint is lehet. . ."
 Pedig ezt nem is kérdeztem. . .

Allmájdi!
A reteszfeltételek folyamatos galvanikus kapcsolatait ellenőriztétek már? A mágneses kuplungét? A hőmérséklet jeladók ki lettek mérve sm szerint? A munkafelvevő hülyítse a nőági felmenőjét!
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.13 14:43:08 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9924 Dátum: 2015.08.13 14:33:22 »
Allmájdi!
A reteszfeltételek folyamatos galvanikus kapcsolatait ellenőriztétek már? A mágneses kuplungét? A hőmérséklet jeladók ki lettek mérve sm szerint? A szerelő hülyítse a nőági felmenőjét!

 A hétvégén kicsit elpiszmogok az érzékelőkkel, de a kompresszor leállása nekem egyre jobban a motor fordulatszám-növekedésével látszik összekapcsolódni, az pedig első körben a kuplung. Végülis a teljes ellenőrzést, átvizsgálást kértem a szerviztől, és mivel több, mint 10 éve náluk költöm el az időszakos szervizek díját, ismerem a szerelőket, a mentalitásukat. Azzal nem lesz gond. A munkafelvevő meg azért van, hogy jól ráijesszen a TOYOTA tulajdonosokra. Elvégre alig van mit javítani. Jól tévedek?!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9925 Dátum: 2015.08.14 10:27:47 »
Tegnap voltam a márkaszervizben is egy gyors diagnosztikán, de semmi meglepőt nem tudtam meg. Az összes mérhető értékem rendben van, szenzorok megfelelően működnek, nincs eltárolt hibakód, még a leszabályzási (5200-as fordulatszám) tartományban sem.

Itt is szeretném megköszönni Andras69 felajánlását a légtömegmérő kapcsán. Tegnap megejtettük a találkozót, kicseréltük, de ugyanúgy működik az övével is az autóm. Erő van az autóban, jól megy, stb...
Vasárnap még lesz egy másik próba is a biztonság kedvéért, de arra felé kezdek hajlani, hogy nem légtömegmérő gond lehet, hanem más.

Már szervezem a szervizzel az üzemanyagrendszer nyomásmérését. Még kérdéses, hogy rá tudunk-e csatlakozni VW-es mérőműszerrel, de ez kiderül majd személyesen. A tippek között szerepel(het) az üzemanyagszivattyú csökkent teljesítménye, vagy esetleg a nyomástartó szelep hibája. Bármelyik is legyen, javítani nem lehet, üzemanyagszivattyút kellene cserélni.

Az lesz az érdekes helyzet, ha ezek között sem lesz hibás alkatrész, mert akkor egyelőre nem lesz egyéb ötletünk... :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9926 Dátum: 2015.08.14 11:09:35 »
még a végén tényleg gyertyahiba lesz.
cseréld ki,hátha megoldódik.
az nem nagy tétel.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9927 Dátum: 2015.08.14 11:17:15 »
Tegnap voltam a márkaszervizben is egy gyors diagnosztikán, de semmi meglepőt nem tudtam meg. Az összes mérhető értékem rendben van, szenzorok megfelelően működnek, nincs eltárolt hibakód, még a leszabályzási (5200-as fordulatszám) tartományban sem.

Itt is szeretném megköszönni Andras69 felajánlását a légtömegmérő kapcsán. Tegnap megejtettük a találkozót, kicseréltük, de ugyanúgy működik az övével is az autóm. Erő van az autóban, jól megy, stb...
Vasárnap még lesz egy másik próba is a biztonság kedvéért, de arra felé kezdek hajlani, hogy nem légtömegmérő gond lehet, hanem más.

Már szervezem a szervizzel az üzemanyagrendszer nyomásmérését. Még kérdéses, hogy rá tudunk-e csatlakozni VW-es mérőműszerrel, de ez kiderül majd személyesen. A tippek között szerepel(het) az üzemanyagszivattyú csökkent teljesítménye, vagy esetleg a nyomástartó szelep hibája. Bármelyik is legyen, javítani nem lehet, üzemanyagszivattyút kellene cserélni.

Az lesz az érdekes helyzet, ha ezek között sem lesz hibás alkatrész, mert akkor egyelőre nem lesz egyéb ötletünk... :hmmmm:

Ezek szerint a kardiológiai, belgyógyászati és urológiai eredményeid mind megütik a kívánt mércét!? ::) :D :flowers:

Szériuszli! Esetleg valami tömörtelenség nem lehet a szívóágban. Rejtett repedés, elégtelen előfeszítésű bilincs a rezonátor csövön.... mit tom én stb.??
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.14 11:21:45 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9928 Dátum: 2015.08.14 11:29:26 »
De, lehet, bármi lehet, csak minden ilyen eshetőség ellenőrzése elég szerteágazó és időigényes feladat. Nem néztünk még meg mindent, de én lennék a legboldogabb, ha csak ennyi gond lenne...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9929 Dátum: 2015.08.14 11:35:51 »
Szia bepi81!
Még egy "ötlet" házi diagnoszikára. :otlet:
1-es, 2-es, üres fokozatban is csak 5200-ig forog ki? Mert ha igen akkor nem valószínű, hogy a szivattyú nyom keveset.
Mert ugye kisebb fokozatokban kevesebb üzemanyag elég ugyan akkora fordulathoz... :hmmmm:
Csak egy ötlet...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.