Üdvözlet!
Egy Avensis (2005, 126e km) 1.8 Sol boldog tulaja vagyok, de van egy kisebb zavaró tényező... Ha leállítom az autót - akár 10 percre, vagy tovább - és újra elindulok, a futómű felől olyan hang hallható, mintha egy kavics, vagy sárdarab válna le a kerékről és csapódna a sárvédőhöz, vagy valami műanyag hozzáérne a kerékhez. /Természetesen a kerék tisztaságáról több "fülelés" előtt meggyőződtem és elszabadult műanyag sincs a kerék közelében / A hang jellemzően néhány méter után, gyorsításnál jelentkezik, de még alacsony sebességnél /kb. 20 km/h/. Ha pirosnál megállok, vagy rövid időre leállok, akkor a hang nem hallható! A hang egyébként nem túl hangos, de halk rádió mellett azért még hallható...
Ha volna valakinek ötlete, hogy mi adja ki ezt a hangot, akkor kérem ossza meg velem, mert kissé aggódom, hogy ez egy komolyabb hiba előjele...
Előre is köszönöm!
Gurulj el egy gumishoz, nézzetek rá a fékbetétekre és a tárcsákra. Meg a fékbetétet rögzítő rugóra. Ha itt a bibi, látszani fog.
A fékbetét nincs elkopva? Mert ha a kopásjelző ér hozzá a tárcsához, az csinálhat visító hangot. Amikor a nyáron elfogyott a fékbetét,
a csikorgást csak akkor hallottam, ha lassan mentem és óvatosabban fékeztem; gyorsabb tempónál és erőteljesebb fékezésnél már nem.
Na persze, amikor már nagyon elkopott a betét, onnantól marhára visított mindegy volt a sebesség
Ez könnyen ellenőrizhető.
Másik hasonló eset... amikor olasz fékbetétet sikerült venni a Kiába... 2-3 hónap múlva a betétből egy nagyobb fémdarab került elő,
és amig az ki nem esett, furcsán visított a fék. 4-5 drasztikus fékezés után (110-ről nullára lassulás a blokkolás határán) megszűnt a jelenség.
A szüleim opelébe meg egy pici kavics szorult a tárcsa és a betét közé, annak is érdekes fémes súrlódó hangja volt,
de az is jellemzően fékezésre megszűnt, gyorsításkor előjött. Ki kellett kapni a betétet, és kipottyant a kavics. Ennyi volt a megoldás.
Hátha tudtam segíteni.
Üdv, Péter