Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3776427 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4350 Dátum: 2010.11.10 20:26:34 »
sziasztok

Elosztófedelet és rotort kell cserélnem első körben az autón.
Segítsetek, hogy milyet válasszak, utángyártottat vagy gyárit?
Előbbiből Bosch-t vagy japánt? 1999-es 1.6 benzin 81 KW motor 4AFE
köszi.

Annak vonatkozásában h ez a motor Bosch gyujtásos így a Bosch t helyezném előtérbe. Szerintem az U.GY. is jo de persze te döntesz :clap:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4351 Dátum: 2010.11.10 20:28:48 »
Idézet
És igen! Igazad volt, a szerelő elmulasztotta az előfeszítést beállítani. Ezért volt ilyen hangja.

Örülök, hogy egyszerűen megoldódott a probléma!  ;)
Xanyi

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4352 Dátum: 2010.11.10 20:38:36 »
Idézet
És igen! Igazad volt, a szerelő elmulasztotta az előfeszítést beállítani. Ezért volt ilyen hangja.

Örülök, hogy egyszerűen megoldódott a probléma!  ;)

azért látni ki ért ténylegesen a mocikhoz és ki a szagember :clap: :clap:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

zsamo714

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4353 Dátum: 2010.11.10 20:44:52 »
Üdvözlet!

Egy Avensis (2005, 126e km) 1.8 Sol boldog tulaja vagyok, de van egy kisebb zavaró tényező... Ha leállítom  az autót - akár 10 percre, vagy tovább - és újra elindulok, a futómű felől olyan hang hallható, mintha egy kavics, vagy sárdarab válna le a kerékről és csapódna a sárvédőhöz, vagy valami műanyag hozzáérne a kerékhez. /Természetesen a kerék tisztaságáról több "fülelés" előtt meggyőződtem és elszabadult műanyag sincs a kerék közelében :)/ A hang jellemzően néhány méter után, gyorsításnál jelentkezik, de még alacsony sebességnél /kb. 20 km/h/. Ha pirosnál megállok, vagy rövid időre leállok, akkor a hang nem hallható! A hang egyébként nem túl hangos, de halk rádió mellett azért még hallható...

Ha volna valakinek ötlete, hogy mi adja ki ezt a hangot, akkor kérem ossza meg velem, mert kissé aggódom, hogy ez egy komolyabb hiba előjele...

Előre is köszönöm!

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4354 Dátum: 2010.11.12 21:52:21 »
Üdvözlet!

Egy Avensis (2005, 126e km) 1.8 Sol boldog tulaja vagyok, de van egy kisebb zavaró tényező... Ha leállítom  az autót - akár 10 percre, vagy tovább - és újra elindulok, a futómű felől olyan hang hallható, mintha egy kavics, vagy sárdarab válna le a kerékről és csapódna a sárvédőhöz, vagy valami műanyag hozzáérne a kerékhez. /Természetesen a kerék tisztaságáról több "fülelés" előtt meggyőződtem és elszabadult műanyag sincs a kerék közelében :)/ A hang jellemzően néhány méter után, gyorsításnál jelentkezik, de még alacsony sebességnél /kb. 20 km/h/. Ha pirosnál megállok, vagy rövid időre leállok, akkor a hang nem hallható! A hang egyébként nem túl hangos, de halk rádió mellett azért még hallható...

Ha volna valakinek ötlete, hogy mi adja ki ezt a hangot, akkor kérem ossza meg velem, mert kissé aggódom, hogy ez egy komolyabb hiba előjele...

Előre is köszönöm!
Gurulj el egy gumishoz, nézzetek rá a fékbetétekre és a tárcsákra. Meg a fékbetétet rögzítő rugóra. Ha itt a bibi, látszani fog.

A fékbetét nincs elkopva? Mert ha a kopásjelző ér hozzá a tárcsához, az csinálhat visító hangot. Amikor a nyáron elfogyott a fékbetét,
a csikorgást csak akkor hallottam, ha lassan mentem és óvatosabban fékeztem; gyorsabb tempónál és erőteljesebb fékezésnél már nem.
Na persze, amikor már nagyon elkopott a betét, onnantól marhára visított mindegy volt a sebesség :D Ez könnyen ellenőrizhető.

Másik hasonló eset... amikor olasz fékbetétet sikerült venni a Kiába... 2-3 hónap múlva a betétből egy nagyobb fémdarab került elő,
és amig az ki nem esett, furcsán visított a fék. 4-5 drasztikus fékezés után (110-ről nullára lassulás a blokkolás határán) megszűnt a jelenség.

A szüleim opelébe meg egy pici kavics szorult a tárcsa és a betét közé, annak is érdekes fémes súrlódó hangja volt,
de az is jellemzően fékezésre megszűnt, gyorsításkor előjött. Ki kellett kapni a betétet, és kipottyant a kavics. Ennyi volt a megoldás. :)

Hátha tudtam segíteni.
Üdv, Péter
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.12 21:58:52 írta rokafiu77 »

zsamo714

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4355 Dátum: 2010.11.12 23:28:36 »
+apróság... a fényszóró fényereje a kattanás időpontjában kicsit visszaesik... feltehetően vmi elektromos kütyü kapcsol... de mi lehet az, és miért ad ilyen hangot? :(
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.13 10:14:33 írta kleingy »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4356 Dátum: 2010.11.13 00:12:43 »
A hibalámpa nem villant fel esetleg amióta nálad van a kocsi? Bár ez a pár hét kevés lehet....
Toyotába egy átvizsgáltatás kb 5ezer, lehet egyszerűbb lenne elgurulni oda vele, igy nehéz találgatni.

Ennek a fényerősség halványulásnak viszont nincs köze a fékhez. Automata klimád van?
Várjuk meg Xanyi válaszát, esetleg dobj neki egy privátot, hogy szerinte mi a gond.


zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4357 Dátum: 2010.11.13 07:58:15 »
Üdvözlet!

Egy Avensis (2005, 126e km) 1.8 Sol boldog tulaja vagyok, de van egy kisebb zavaró tényező... Ha leállítom  az autót - akár 10 percre, vagy tovább - és újra elindulok, a futómű felől olyan hang hallható, mintha egy kavics, vagy sárdarab válna le a kerékről és csapódna a sárvédőhöz, vagy valami műanyag hozzáérne a kerékhez. /Természetesen a kerék tisztaságáról több "fülelés" előtt meggyőződtem és elszabadult műanyag sincs a kerék közelében :)/ A hang jellemzően néhány méter után, gyorsításnál jelentkezik, de még alacsony sebességnél /kb. 20 km/h/. Ha pirosnál megállok, vagy rövid időre leállok, akkor a hang nem hallható! A hang egyébként nem túl hangos, de halk rádió mellett azért még hallható...

Ha volna valakinek ötlete, hogy mi adja ki ezt a hangot, akkor kérem ossza meg velem, mert kissé aggódom, hogy ez egy komolyabb hiba előjele...

Előre is köszönöm!

Várj csak: ez a hang egyszer jelentkezik a motor elindítása után, pár másodperccel, majd járó motornál a megállásoknál nem?
Ha elindítod a motort, és még állsz, akkor nem, csak ha megmozdul az autó?
Zsono

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4358 Dátum: 2010.11.13 12:38:45 »
Üdvözlet!

Egy Avensis (2005, 126e km) 1.8 Sol boldog tulaja vagyok, de van egy kisebb zavaró tényező... Ha leállítom  az autót - akár 10 percre, vagy tovább - és újra elindulok, a futómű felől olyan hang hallható, mintha egy kavics, vagy sárdarab válna le a kerékről és csapódna a sárvédőhöz, vagy valami műanyag hozzáérne a kerékhez. /Természetesen a kerék tisztaságáról több "fülelés" előtt meggyőződtem és elszabadult műanyag sincs a kerék közelében :)/ A hang jellemzően néhány méter után, gyorsításnál jelentkezik, de még alacsony sebességnél /kb. 20 km/h/. Ha pirosnál megállok, vagy rövid időre leállok, akkor a hang nem hallható! A hang egyébként nem túl hangos, de halk rádió mellett azért még hallható...

Ha volna valakinek ötlete, hogy mi adja ki ezt a hangot, akkor kérem ossza meg velem, mert kissé aggódom, hogy ez egy komolyabb hiba előjele...

Előre is köszönöm!

Várj csak: ez a hang egyszer jelentkezik a motor elindítása után, pár másodperccel, majd járó motornál a megállásoknál nem?
Ha elindítod a motort, és még állsz, akkor nem, csak ha megmozdul az autó?

Jó helyen kapisgálsz, mindenkinek hallania kell akinek ABS-es az autója... Max még nem figyelt fel rá!
Motor indítása után, elinduláskor, még lassan haladva teszteli/élesíti magát az ABS, a működéshez hozzátartozó hang, nem rendellenesség!

A Yarisom is csinálja!
Xanyi

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4359 Dátum: 2010.11.13 12:51:29 »

Jó helyen kapisgálsz, mindenkinek hallania kell akinek ABS-es az autója... Max még nem figyelt fel rá!
Motor indítása után, elinduláskor, még lassan haladva teszteli/élesíti magát az ABS, a működéshez hozzátartozó hang, nem rendellenesség!

A Yarisom is csinálja!

Igen, erre gondoltam. Minden ABS-es Toyotámnál tapasztalam, volt, amelynél járó motornál már elindulás előtt, volt, aminél utána.

« Utoljára szerkesztve: 2010.11.13 13:00:43 írta zsono »
Zsono

Csöpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4360 Dátum: 2010.11.13 18:30:49 »
Szép jó estét!

98-as 1.6-os Avensis műszerfalán kettő digitális óra van. Az egyik ugye a km számláló a másik az időt és a hőmérsékletet mutatja. Namost nálam az utobbi világítása nem működik elvileg ma óta. Tudja valaki hogy lehet ezt  a hibát esetleg otthon megszüntetni, vagy szerelő kell hozzá mindenképp?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4361 Dátum: 2010.11.13 18:37:05 »
Sima izzócsere.  ;)
         

Csöpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4362 Dátum: 2010.11.13 19:27:50 »
Azt nagyjábol sejtettem,de hogy tudok odáig eljutni?

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4363 Dátum: 2010.11.13 19:55:46 »
Azt nagyjábol sejtettem,de hogy tudok odáig eljutni?

Azonos tipussal rendelkező kollégák biztos leírják majd Neked, hogy hol van az a néhány csavar, amit ki kell csavarni a műszeregység kivételéhez, annak a hátulján már egyszerű az izzócsere. Ha már ott tartasz, érdemes mindegyiket ellenőrizni, ami besötétedett tetejű izzó, ki lehet egyúttal cserélni. A videós honlapokon is találsz szerintem jó filmeket a kivételről.
Zsono

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4364 Dátum: 2010.11.13 21:16:37 »
Ha olyan mint a korabeli Corolláé, akkor a műszeregységet 2-3 csavar tartja, egyik sincs rejtve, könnyen észrevehetők, majd le kell szedni a műanyag burkolatot, ami körülötte van és egyszerűen előrebillenthető a műszeregység, a csatik lehúzásával pedig akár ki is vehető. Ha már szétszeded, én mindegyik izzót cserélném inkább, akár fekete, akár nem. Ugyanez áll a teljes középkonzolra is.